loading...
ستاره های آسمانی ملکوت
ستارگان آسمان ملکوت

عباس بازدید : 259 سه شنبه 17 شهریور 1394 نظرات (0)

17شهریور تكرار عاشورا و میدان شهدا تكرار كربلا و شهدای ما تكرار شهدای كربلا و مخالفان ملت ما تكرار یزید و وابستگان او هستند.

امام خمینی (ره)

 

 

مقدمه

سیزدهم شهریور(عید فطر) برگزاری راهپیمائی بزرگ در تهران

جمعه سرخ یا 17شهریور-اعلام حكومت نظامی وقتل عام مسلمانان

پیام امام خمینی(ره)به مناسبت كشتار بی رحمانه مردم تهران

آلبوم تصاویر

 

مقدمه

دولت جمشید آموزگار كه از نخستین روزهای زمامداری، سیاست تحمیق مردم را پیش گرفته بود و می خواست با همان سازمان های امنیتی موجود، بحران ها را پشت سر بگذارد و رژیم را حفظ كند، نتوانست در برابر امواج توفنده ی انقلاب اسلامی پایداری كند.

تظاهرات مردمی و راهپیمایی های عظیم، روز به روز گسترش می یافت و مراكز فساد، قمارخانه ها وكاباره ها مورد هجوم مردم قرار می گرفت و اعتراضات مردمی علنی تر می شد. به دنبال شكست كابینه آموزگار و ناتوانی دولت در پاسخگویی به استیضاح نمایندگان مجلس فرمایشی شورای ملی در خصوص حادثه سینما ركس آبادان و قاطعیت انقلابی مردم در پیشبرد خواسته هایشان، پس از یك سال در چهارم شهریور 1357، مجبور به استعفا شد و مهندس جعفر شریف امامی كه از رجال مشهور وابسته رژیم كه 15 سال رئیس مجلس سنا و در سال 1339، نخست وزیر بود، به قصد كنترل اوضاع، از طرف شاه مامور تشكیل كابینه شد. نقشه امریكا این بود كه با این تغییر و تحول تا حدی از خشم و نفرت عمومی بكاهد. شریف امامی برنامه دولت خود را براساس آشتی ملی و احترام به روحانیت قرار داد و با آزادی 237 نفر از زندانیان سیاسی و تعطیلی قمارخانه ها و كازینوها تلاش كرد خود را مردم

عباس بازدید : 96 چهارشنبه 23 بهمن 1392 نظرات (0)
راهپیمایان تهرانی در قطعنامه پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهارات بی‌ادبانه، موهن و تهدید‌آمیز برخی مقامات آمریکایی مبنی بر"روی میزبودن گزینه نظامی" را محکوم کردند.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، امروز سی و پنجمین قرار انقلابی‌ است تا بار دیگر حماسه 22 بهمنی دیگر را با مشت‌های کوبنده خلق کنیم و گزینه روی میز خود را بر دشمنان نشان دهیم.


تردیدی نیست که گذشت سی و پنج سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم این سرزمین را آبدیده‌تر از هر زمان دیگری کرده است، لیکن ضرورت مراقبت و هوشیاری انقلابی و ایمانی در این عرصه پرتلاطم همچنان احساس می‌شود و این که باید بیش از هر زمانی آگاه و بصیر باشیم.

امروز بار دیگر حماسه وحدت و شعور بالای ایرانیان خلق می‌شود و سرود غیرت و مردانگی در خیابان‌ها و میادین این مرز و بوم با حضور امت بصیر و انقلابی، همنوایی می‌گردد تا بلکه این حضور یکرنگ و معنادار به سان خاری باشد در چشم دشمنِ زبونی که چشم دیدن سربلندی و توفیق ایران و ایرانی را ندارد. 
 
امروز، روز ایرانیان است.

به گفته مدیرکل مطبوعات خارجی وزارت ارشاد 194 خبرنگار مقیم و غیرمقیم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را انعکاس می‌دهند.
عباس بازدید : 95 سه شنبه 22 بهمن 1392 نظرات (0)
سی‌و پنجمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی در حالی امروز برگزار شد که می‌شود آن را به عنوان گام دوم خلق حماسه سیاسی عنوان شده از سوی رهبر معظم انقلاب در سال جاری دانست.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، سی‌و پنجمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی در حالی امروز برگزار شد که می‌شود آن را به عنوان گام دوم خلق حماسه سیاسی عنوان شده از سوی رهبر معظم انقلاب در سال جاری دانست. 
 
اما این جشن همانند سایر برنامه‌های این چنینی با حواشی تلخ و شیرینی نیز همراه بود که در ادامه به آن اشاره می‌شود. 
 
اقشار مختلف مردم با گرایش‌های سیاسی متعدد از ساعات ابتدایی صبح امروز در مسیرهای ده گانه پیش‌بینی شده با سردادن شعارهایی خود را به میدان آزادی میعادگاه تجمع کنندگان راهپیمایی امسال رساندند. 

هنوز به ساعت رسمی شروع راهپیمایی نرسیده بودیم که خیابان‌های منتهی به میدان آزادی مملو از جمعیت‌هایی بود که پلاکاردهای نوشته شده از "من انقلابی‌ام" به سمت میدان‌ آزادی در حرکت بودند.
عباس بازدید : 118 سه شنبه 24 بهمن 1391 نظرات (0)
مدیر مسوول کیهان با درج یادداشتی با عنوان" كوك كدام ساز ؟!" اخلال در سخنرانی علی لاریجانی را تقبیح کرد.
 
به گزارش اول نیوز حسین شریعتمداری دریادداشتی با عنوان" كوك كدام ساز ؟!"در کیهان نوشت:
ديروز در حالي كه توده هاي عظيم و چند ده ميليوني مردم با حضور حماسي و بي نظير خود در راهپيمايي ۲۲ بهمن، تبليغات پرحجم و گسترده دشمنان را به هيچ گرفته و به قول حضرت امام(ره) تحليل هاي آمريكا و اسرائيل را زير گام هاي استوار خود لگدمال كرده بودند، گروهي اندك و كم شمار در مراسم باشكوهي كه به همين مناسبت در شهر مقدس قم برپا شده بود، به بهانه مخالفت با مواضع رئيس مجلس و حمايت از رئيس جمهور، در تلاش براي ايجاد اخلال در اين مراسم عظيم و دشمن شكن بودند كه با حضور موثر و هوشمندانه مردم، نقشه آنان نقش برآب شد.
درباره چرايي اين اخلالگري و هويت واقعي اخلالگران گفتني هايي هست؛
عباس بازدید : 171 دوشنبه 23 بهمن 1391 نظرات (0)
سی و چهارمین حماسه فجر انقلاب اسلامی در حالی با حضور گسترده مردم به تاریخ پیوست که حاشیه‌های جالبی نیز داشت.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران،سی و چهارمین حماسه فجر انقلاب اسلامی در حالی با حضور گسترده مردم به تاریخ پیوست که حاشیه‌های جالبی نیز داشت.
حضور شهروند ترکیه‌ای با پرچم این کشور مادر بزرگ پیر با عصای چوبی و برگزاری آئین سنتی رقص برخی استانها از‌جمله این حواشی به شمار می‌رود.







عباس بازدید : 121 جمعه 20 بهمن 1391 نظرات (0)

  http://www.sbu.ac.ir/Portals/2/images/farhangi%20site/fajr2.gif

 

1 - حضرت امام به هنگام خروج از فرانسه با ارسال پيامي خطاب به مردم فرانسه، ضمن اظهار تشكر از آنها خداحافظي كردند.

2- امام خميني پس از اقامه نماز در كف هواپيما، روي دو پتو با آرامش خوابيدند. اين در حالي بود كه همه علاقمندان، دوستداران و نزديكان ايشان، نگران انجام اين پرواز بودند. خطر انهدام هواپيما و يا ربودن آن در آسمان چيزي بود كه همه را تا لحظه فرود آن در فوردگاه تهران، نگران ساخته بود.

3- با ورود حضرت امام به سالن فرودگاه، فرياد «الله اكبر» سالن فرودگاه را به لرزه در آورد. مستقبلين با خواندن سرود «خميني اي امام»، اشك‌هاي مشتاقان را بر گونه‌هايشان جاري كردند.

4- حضرت امام طي بياناتي در فرودگاه تهران گفتند: من از عواطف طبقات مختلف ملت تشكر مي‌كنم. عواطف ملت ايران به دوش من بارگراني است كه نمي‌توانم جبران كنم. ايشان ضمن اشاره به اينكه طرد شاه از كشور قدم اول پيروزي بود، همگان را به وحدت كلمه و ادامه مبارزه تا قطع كامل ريشه‌هاي فساد ترغيب كردند. ايشان سپس از آنجا عازم بهشت زهرا شدند.

5- حضرت امام در اولين سخنراني خود در ميان انبوه مستقبلين مشتاق در بهشت زهرا، گفتند: من وقتي چشمم به بعضي از اينها كه اولاد خودشان را از دست داده‌اند مي‌افتد، سنگيني‌اي در دوشم پيدا مي‌شود كه نمي‌توانم تاب بياورم. محمدرضا پهلوي فرار كرد و همه چيز ما را به باد داد. مملكت ما را خراب كرد و قبرستان‌هاي ما را آباد. ايشان اضافه كردند: من دولت تعيين مي‌کنم، من توي دهن دولت مي‌زنم ... من به پشتيباني اين ملت دولت تعيين مي‌كنم. من به ارتش يك نصيحت مي‌كنم و يك تشكر ..... [ما] مي‌خواهيم ارتش مستقل باشد. آقاي ارتشبد شما نمي‌خواهيد؟ آقاي سرلشكر شما نمي‌خواهيد مستقل باشيد؟ و اما تشكر مي‌كنم از قشرهايي كه متصل شدند به ملت.

عباس بازدید : 129 سه شنبه 17 بهمن 1391 نظرات (0)
  1. امام خمینی در سخنان خود گفت: کار عاقلانه و مفید به حال کشور این است که بختیار و ارتش در مقابل انقلاب ۱۳۵۷، عکس‌العملی مثبت داشته باشند.
  2. در پاسخ به پیام‌های تشکر از سوی مردم و یا شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف به مناسبت ورود امام خمینی به کشور، از سوی او پیام تشکری خطاب به عموم انتشار یافت.
  3. بازرگان موقتا از رهبری نهضت آزادی کناره‌گیری نمود و به مدرسه علوی نقل مکان کرد.

تذکر: در حکم نخست وزیری خمینی از وی خواسته شده بود تا بدون واسبتگی حزبی و گروهی به پست نخست وزیری اشتغال یابد.

  1. دکتر سعید، رییس مجلس شورا، در جلسه امروز مجلس اظهار داشت: بازگشت امام خمینی، مرجع عالیقدر تشیع را به خاک وطن از طرف خود و عموم نمایندگان خوش‌آمد می‌گویم.
  2. دلوایح محاکمه وزرای سابق و انحلال ساواک، در جلسه مجلس شورا به تصویب رسید.
  3. در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده افسری، افسران جوان از سوگند وفاداری به شاه معاف شدند.
  4. فلسفی پس از هشت سال ممنوعیت از سخنرانی، در حضور خمینی و مردم دیدار کننده با او، سخنرانی کرد.
عباس بازدید : 90 سه شنبه 17 بهمن 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: در نامه امام آمده بود: حضرات حجج اسلام تهران و سایر شهرستانها دامت‏برکاتهم.آنچه ذکر شده است که شاپور را با سمت نخست وزیری من می‏پذیرم دروغ است، بلکه تا استعفا ندهد او را نمی‏پذیرم چون او را قانونی نمی‏دانم.

به گزارش گروه «حماسه و مقاومت» خبرگزاری فارس، اعلام استعفای سید جلال تهرانی از عضویت و ریاست‏ شورای سلطنت ضربه روحی سنگینی به باقیمانده طرفداران رژیم سلطنتی در ایران، بخصوص فرماندهان نظامی بود. در همان روز اول بهمن 57 که این خبر انتشار یافت، اعلام شد که امام خمینی در چند روز آینده به ایران مراجعت ‏خواهند کرد و تاریخ احتمالی بازگشت ایشان به ایران روز جمعه ششم بهمن اعلام گردید.

خبر بازگشت امام خمینی وحشت زیادی در میان فرماندهان نظامی بوجود آورد و ژنرال هایزر که مرتبا با فرماندهان جلسه داشت طی گزارشی به واشنگتن، وحشت نظامیان را از حوادثی که ممکن است پس از بازگشت امام خمینی رخ دهد منعکس ساخت. برژینسکی مشاور امنیت ملی کارتر در خاطرات خود به این گزارش‏ها اشاره کرده و می‏نویسد:

عباس بازدید : 124 سه شنبه 17 بهمن 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: «دیوید بارنت» از جمله عکاسانی بود که در زمان وقوع انقلاب در ایران حضور داشت و تصاویر جالبی را از لحظه‌های مختلف ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «دیوید بارنت» از جمله عکاسانی بود که در زمان وقوع انقلاب اسلامی در ایران حضور داشت و تصاویر جالبی را از لحظه‌های مختلف انقلاب ثبت کرد.

عکس‌های فوق‌العاده این خبرنگار که در مدت 44 روزه حضورش در بحبوحه انقلاب اسلامی ایران گرفته شده، عمدتاً در مجله انگلیسی تایم آن زمان به چاپ می‌رسید. این عکاس آمریکایی در یک مصاحبه سفر به ایران برای گرفتن عکس از حوادث انقلاب را به منزله «بلیط سفر به ماجراجویی» دانسته است.

«دیوید بارنت» مجموعه عکس‌هایی که از لحظه لحظه سقوط نظام پهلوی ثبت کرده را در کتابی به نام «44Days: Iran and the Remaking of the World»  (چهل‌وچهار روز: ایران و بازسازی دنیا) چاپ کرده است.

بارنت مجموعه عکس‌های مربوط به حوادث انقلاب ایران را در کتابی گردآوری کرد
عباس بازدید : 106 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)

ساعت ۹ بامداد روز شنبه ۱۴ بهمن در محل مدرسه شماره ۲ علوی یک مصاحبه مطبوعاتی با حضور قریب به سیصد خبرنگار ایرانی و خارجی برگزار شد که در آن ابتدا خلاصه‌ای از نظریات آیت‌الله خمینی خوانده شد؛ سپس سوالات خبرنگاران آغاز گردید که خلاصه‌ای از پاسخ امام خمینی به این شرح بود:

کاری نکنند که مردم را به جهاد دعوت کنم، اگر موقع جهاد شد می‌توانیم اسلحه تهیه کنیم. دولت را بزودی معرفی خواهیم کرد. اعضای شورای انقلاب تعیین شده‌اند. از ارتش می‌خواهم هر چه زودتر به ما متصل شود. ارتشیان فرزندان ما هستند، ما به آنها محبت داریم باید به دامان ملت بیایند. قانون اساسی که تدوین شده به آراء عمومی گذاشته می‌شود تمام اتباع خارجی بطور آزاد در ایران زندگی خواهند کرد.[۲]
عباس بازدید : 98 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)

دههٔ فجر به روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گفته می‌شود كه طی آن امام خمینی بعد از تبعید پانزده ساله در دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ به ایران بازگشت و با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی در بیست و دوم بهمن ماه منقرض شد. مقام معظم رهبری درباره دهه فجر می فرمایند:

دهه فجر ،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست كه گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین كننده و بی مانند به شمارمی رود. تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجودنداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه ی «غالب و مغلوب» و« سلطان و رعیت » بود و پادشاهان احساس می‌كردند كه فاتحینی هستند كه بر مردم غلبه یافته اند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه این سلسله معیوب را قطع كردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران به وجودآوردند و شمشیر اسلام مردم را علیه دشمنان اسلام،‌ مردم و استعمارگران به كار گرفتند. دهه انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه ای است كه خورشید اسلام در او درخشید و این دهه باید با عظمت هرچه تمامتر برگزارشود. این مراسم را با هیجانهای عاطفی صحیح، باید با طراوت و تازه كرد. در مذهب ما،‌ احساسات،‌ گریه و شادی، حب و بغض و عشق و نفرت جایگاه والایی دارد. از این رو جشنهای دهه فجر می بایستی همچون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و مردمی باشد. باید كلیه مساجد فعال شوند و مردم با حضور در مساجد خاطره ی فراموش نشدنی حضرت امام و پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.

عباس بازدید : 79 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)

رادیو لندن که در یک سال گذشته کوشیده بود خود را همگام با انقلاب نشان دهد و در مواقع لزوم انقلاب را به سمت و سوی دلخواه خود هدایت نماید، اما سرعت انقلاب و تصمیم‌های سریع، قاطع و بی‌شک و شبهه امام فرصت را از آنان گرفت. امشب رادیو لندن بیهوده کوشید تا با تحریک ارتش آن را به مقابله با انقلاب بکشاند و رهبران انقلاب را از آن بترساند. (اطلاعات، 14/11/57)

 
امروز یوسف گم‌گشته به کنعان بازآمده و کلبه‌ی احزان ملت ایران گلستان شده است. از اوائل صبح سیل مشتاقان از سراسر تهران به سمت مدرسه‌ی علوی سرازیر شده است، امام در این روز علی‌رغم ازدحام جمعیت و خستگی بیش از حد برای جمعی از روحانیون سخنرانی کردند «... ما چه‌طور قبول کنیم از یک آدمی توبه را و بگوییم این سلطان باشد و حکومت نکند و فقط سلطنت کند. این توبه همه می‌دانیم یک نیرنگ بیش نیست تا ما را به این وسیله بازی دهند...» (صحیفه نور، ج 5، صص 10ـ 18)
٭ در این روز حضرات آیت‌الله مرعشی نجفی، آیت‌الله خادمی از طرف جامعه روحانیت اصفهان و آقای شریعتمداری ورود مرجع عالیقدر و مجاهد را تبریک گفتند و به مناسبت ورود امام روزنامه‌ها نیز پر از پیام‌های تبریک و خوشامدگویی بود. (کیهان و اطلاعات)
٭رادیو لندن که در یک سال گذشته کوشیده بود خود را همگام با انقلاب نشان دهد و در مواقع لزوم انقلاب را به سمت و سوی دلخواه خود هدایت نماید، اما سرعت انقلاب و تصمیم‌های سریع، قاطع و بی‌شک و شبهه امام فرصت را از آنان گرفت. امشب رادیو لندن بیهوده کوشید تا با تحریک ارتش آن را به مقابله با انقلاب بکشاند و رهبران انقلاب را از آن بترساند. (اطلاعات، 14/11/57)
٭ در اعتراض به کشتار مردم گرگان در حدود بیست هزار نفر از مردم گرگان در بیمارستان امام خمینی این شهر تحصن کردند. آنان خواستار مجازات فرماندار، رئیس شهربانی و مأموران خاطی شدند. به دستور کمیتة همبستگی این شهر بازار گرگان نیز به مدت یک هفته تعطیل شد (اطلاعات، 17/12/57، ص 3).
٭ کارکنان مجلس شورای اسلامی با صدور اطلاعیه‌هایی با مردم اعلام همبستگی نمودند (کیهان، 14/11/57، ص 4).
٭ زندانیان و بازداشت‌شدگان فرمانداری نظامی تهران نیز با ارسال تلگرافی ورود امام خمینی را خیرمقدم گفتند.
٭ عبدالحسین علی‌آبادی از اعضای شورای نیابت سلطنت استعفاء داد و 40 تن از نمایندگان مجلس نیز قصد خود را دایر بر استعفاء از نمایندگی اعلام کردند. کارکنان نخست‌وزیری نیز با انتشار اعلامیه‌ای با نهضت مقدس ملت ایران اعلام همبستگی کامل کردند.
منبع : مرکز اسناد انقلاب اسلامی
عباس بازدید : 105 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)

 حضرت امام خميني طي يک سخنراني جوانان را به ادامه تظاهرات و اعتصابات فرا خواندند. * به دنبال جلسه روز گذشته شوراي انقلاب ـ که نخست وزيري دولت موقت به مهندس بازرگان پيشنهاد شده بود ـ اين شورا براي گرفتن جواب از وي تشکيل جلسه داد. بازرگان درباره اين جلسه مي‌گويد: ابتدا پس از تشکراز حسن ظن آقايان، گفتم «اگر بنده را نامزد نخست وزيري نماييد با علم و اطلاع از افکار و اخلاق و سوابقم خواهد بود... همه مي‌دانيد که من معتقد به دمکراسي و مشورت و اعتقاد به ديگران هستم و از تندي و تعجيل احتراز دارم و علاقمند به مطالعه و علم تدريجي هستم. حال اگر با اين سوابق و شرايط قبولم داريد، پيشنهاد فرماييد.» عکس‌العمل مثبت يا منفي در مجلس نديدم. سکوت و قبولي و اصرار مجدد آقايان روحاني عضو شورا و امام در برابر شرايط و اتمام حجت من باعث تعجبم شد و انتظار آن را نداشتم. * شاپور بختيار گفت: درهاي مذاکره با آيت‌الله خميني همچنان باز است ... جمهوري اسلامي براي من مجهول است. وي افزود که من نه با شاه و نه با (امام) خميني سازش نمي‌کنم و اجازه تشکيل دولت موقت را به او (امام خميني) نمي‌دهم. * راديو عدن: عده زيادي از افسران پايگاه هوايي همدان، در پايگاه بازداشت و زنداني شدند. * وزراي خارجه آمريکا و انگليس طي ديدار ديويد اوئن 

عباس بازدید : 109 سه شنبه 03 بهمن 1391 نظرات (0)

چگونگی نفوذ ،‌ حضور و سلطه استعمار و جابه‌جایی دو امپراتوری استعماری و چگونگی برخورد جریانهای فکری مختلف با مسائل سیاسی و فرهنگی و همچنین نقش مردم از زمانهای مختلف و تاثیر حضور آنان در تحولات سیاسی ـ اجتماعی ، برای سیاستگزاران و مدیران کشور بشدت مورد نیاز می‌باشد.علل و عوامل شکل‌گیری و چگونگی روند انقلاب اسلامی از دهه 40 تا کنون همچنان مورد بحث و بررسی و اختلاف نظر می‌باشد. هر یک از گروهها و جریانهای سیاسی و اعتقادی به گونه‌ای موضوع را تجزیه وتحلیل و نتیجه گیری کرده‌اند.

قسمت اول

اگر چه بسیاری سعی کرده‌اند این انقلاب را در ردیف سایر انقلابها و تحولات معمول دنیا بدانند اما در عمل نظرات آنان با واقعیتها فاصله زیادی دارد. زیرا نیروی این انقلاب مردمی و اسلامی بدون هیچ‌گونه مرزبندی طبقاتی و گروهی بوده و ایدئولوژی ان اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله می‌باشد که سازش با نظامهای رایج دنیا ندارد و رهبری آن توسط یکی از مردان کم نظیر تاریخ حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) با ویژگیهای خاص خود بود. به همین دلیل جریانات و تحولات قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مخالف غالب تحلیها و پیش بینی‌های سیاستمداران وتحلیگران سیاسی بود.واقعیت این است که دنیا با چنین انقلابی آشنایی نداشت و لذا در برخورد با آن نیز شیوه‌ها و روشهای معمول را به کار می‌گرفت که کارآیی و تاثیر چندانی در سیر جریان دیده نشد. اگر نظرهای مختلفی که در مورد علل تکوین وداوم انقلاب مطرح شده تدوین شود طبعاً صاحبنظران داخلی تائید می‌کنند، این است که عوامل اساسی انقلاب عبارتند از :

عباس بازدید : 103 شنبه 23 دی 1391 نظرات (0)
اعلام استعفای سید جلال تهرانی از عضویت و ریاست‏ شورای سلطنت ضربه روحی سنگینی به باقیمانده طرفداران رژیم سلطنتی در ایران، بخصوص فرماندهان نظامی بود.در همان روز اول بهمن 57 که این خبر انتشار یافت، اعلام شد که امام خمینی در چند روز آینده به ایران مراجعت‏خواهند کرد و تاریخ احتمالی بازگشت ایشان به ایران روز جمعه ششم بهمن اعلام گردید.خبر بازگشت امام خمینی وحشت زیادی در میان فرماندهان نظامی بوجود آورد و ژنرال هایزر که مرتبا با فرماندهان جلسه داشت طی گزارشی به واشنگتن وحشت نظامیان را از حوادثی که ممکن است پس از بازگشت امام خمینی رخ دهد منعکس ساخت.برژینسکی مشاور امنیت ملی کارتر در خاطرات خود به این گزارش‏ها اشاره کرده و می‏نویسد: «روز 22 ژانویه (دوم بهمن 57) هایزرگزارش داد که احتمال بازگشت آیت الله خمینی خطر بالقوه‏ای برای سقوط کامل رژیم به شمار می‏رود و بختیار در زیر موجی که پس از بازگشت وی برخواهد خاست مدفون خواهد شد.هایزر در همین گزارش با لحن بدبینانه‏ای نسبت‏به قابلیت فرماندهان نظامی برای اداره امور کشور در صورت اقدام به کودتا و بدست گرفتن حکومت اظهار تردید کرده بود.هایزر روز 24 ژانویه مجددا نگرانی‏های فزاینده نظامیان را درباره مراجعت آیت الله خمینی منعکس کرد و در گزارش بعدی خود نوشت که بازگشت آیت الله خمینی به احتمال زیاد به سقوط بختیار منجر خواهد شد.هایزر در همین گزارش برای اولین بار نوشت که به نظر او با ورود آیت الله خمینی به تهران و حوادثی که بدنبال خواهد آورد لحظه مناسب برای حرکت نظامی فرا می‏رسد.هایزر در گزارش خود افزوده بود که سولیوان با نظر او موافق نیست...»
عباس بازدید : 113 شنبه 23 دی 1391 نظرات (0)

مسعودی صاحب امتیاز روزنامه پس از مطالعه مقاله، نگران واکنش علما شد اما در تماس با همایون و آموزگار نخست وزیر وقت دریافت که بعضی از مفاد تند و تحریک آمیز مقاله به خواست شاه گنجانده شده است. 
* این نامه نوعی تسویه حساب شخصی شاه، با امام خمینی به حساب می آمد. پس از شهادت آیت الله مصطفی خمینی، در جریان برگزاری مراسم های متعدد یادبود، از امام خمینی تجلیل و بر ضد رژیم شاه تظاهرات شد. همچنین گزارشی از عراق رسید که آیت الله خمینی در رساله عملیه ی خود، سلطنت را غیر شرعی اعلام کرده و این نظر در چاپ جدیدی از توضیح المسائل ایشان منتشر شده است. 
* شاه دچار توهم شده بود و فکر می کرد در جامعه ی آن روز نقش یک رهبر الهی و روئین تن را بازی می کند. او در مصاحبه با اوربانا فالاچی گفته بود: «از طرف خداوند برگزیده شده ام تا مأموریتی انجام دهم... من تنها نیستم چون قدرتی مرا همراهی می کند که دیگران قادر به دیدن آن نیستند... من پیام هایی دریافت می کنم.» 
* این مقاله در روز هفدهم دی ماه، سالروز کشف حجاب در روزنامه اطلاعات چاپ شد. 
در این مقاله که نویسنده ی آن احمد رشیدی مطلق، معرفی شده بود، به طور صریح بی حجابی به عنوان فضیلت و حجاب، کهنه پرستی و ارتجاع سیاه معرفی شد. همچنین توهین های متعددی به امام شده و از قیام پانزده خرداد 1342 به عنوان توطئه استعمار سرخ و سیاه یاد شد. 
* پس از اطلاع از محتوای مقاله، طلاب برای تصمیم گیری به منزل آیت الله نوری همدانی رفتند. 
عباس بازدید : 121 سه شنبه 28 آذر 1391 نظرات (0)

 

على‌رغم همه‌ى آنچه که انجام گرفته است در این سه دهه؛ توطئه‌هاى گوناگون، از موذیگرى‌ها و توطئه‌هاى براندازى و کودتا که در سالهاى اول، دهه‌ى اول انقلاب بود، تا جنگ تحمیلى، تا توطئه‌هاى به اصطلاح نرم از بعد از دهه‌ى اول و بعد از پایان جنگ به این طرف تا امروز، ملت ایران و جمهورى اسلامى ثابت کرد که شایسته و لایق باقى ماندن است؛ با قدرت ایستاد. بعد از این هم حوادث گوناگون عالم نخواهد توانست این درخت تناور را تکان بدهد، که آن روزى که یک نهال بود، نتوانستند از جا درش بیاورند، امروز تبدیل شده به یک درخت تناور و ریشه‌دار. جمهورى اسلامى را نمیتوانند تکان بدهند. ما باید خودمان مراقب باشیم که از درون پوک نشویم؛ از درون پوسیده نشویم. از دشمن بیرونى، آن وقتى که ما سلامت معنوى خودمان را حفظ کردیم، راهى را که اسلام و جمهورى اسلامى به ما نشان داده، پیش رفتیم و از آن راه منحرف نشدیم، مطلقا ترسى نداریم؛ به ما آسیبى نمیزند؛ نمیتواند آسیب بزند.  1388/9/24

 

عباس بازدید : 149 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)

 رهبر معظم انقلاب به نقل از یک مقام غربی درباره قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفتند: قانون اساسى جمهورى اسلامى یک حکومت مردمى و پیشرفته‌ امروزى و در عین حال دینى را در چشم مسلمانان جهان ممکن می سازد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، ایشان در خطبه‌های نماز جمعه 15 بهمن 89 به نقل از یک مقام غربی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و الگو برداری ملت های مسلمان جهان از نظام جمهوری اسلامی را باعث درهم شکسته شدن و باطل شدن تابوها و اصول جزمی غرب معرفی کردند.

رهبر معظم انقلاب این تعاریف را اینگونه عنوان می کنند: «من یک جمله‌اى را از یک مقام غربى نقل کنم. بنده دأبم نیست از قول این سیاستمدارها و معاریف غربى چیزى بگویم؛ اما این جمله‌ى جالبى است. او می گوید: 2 چیز است که اگر در میان مسلمان ها دست به دست بگردد و ملت هاى مختلف مسلمان از این 2 چیز آگاه شوند، دیگر همه‌ى تابوهاى غرب - یعنى اصول جزمى غرب - در هم خواهد شکست و باطل خواهد شد. این 2 چیز چیست؟ این متفکر غربى می گوید: یکى قانون اساسى جمهورى اسلامى است؛ که این قانون اساسى، یک حکومت مردمى و پیشرفته امروزى و در عین حال دینى را در چشم مسلمانان جهان ممکن می سازد. این قانون اساسى نشان می دهد که می توان یک حکومتى داشت که هم متجدد باشد، امروزى باشد، پیشرفته باشد و هم کاملاً دینى باشد. قانون اساسى این را تصویر می کند. می گوید چنین چیزى ممکن است. این یک. دوم، کارنامه موفقیت هاى علمى و اقتصادى و سیاسى و نظامى جمهورى اسلامى است؛ که اگر این دست مسلمان ها برسد، مى‌بینند که آن امرِ ممکن اتفاق افتاده است، واقع شده است. او می گوید اگر ملت هاى مسلمان از این امکان و وقوع نسبى که هم ممکن است، هم در ایرانِ امروزِ اسلامى به طور نسبى واقع شده است، مطلع شوند، این نظام‌سازى را پیش چشم داشته باشند، دیگر جلوى سلسله‌ى انقلاب ها را نمی توان گرفت.»

عباس بازدید : 124 جمعه 10 آذر 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: خاطرات شهدا ندای مستمری است که در دل‌های جان، بشارت بهشت را نوید می‌دهد، گرچه روزگار بر ما می‌گذرد، ایام می‌رود و سرنوشتمان در پس روزمرگی گرفتار شده است، اما آینه سرخ شهادت به وسعت کهکشان بر ما رخ می‌نمایاند.

 

به گزارش گروه «حماسه و مقاومت» خبرگزاری فارس، سیدمسعود شجاعی طباطبایی از جمله هنرمندان انقلاب اسلامی است که از اوایل سنین جوانی در جبهه فرهنگی و در سنگرهای مختلف مشغول به فعالیت بوده است. آنچه پیش روی شماست نوشته‌ای از این هنرمند انقلابی است:

 

شهدا ما را خوانده اند، نوایشان طنین انداز جانمان است که در پی فراق به خاموشی نمی نشیند، شاید عقل از فهمش در بماند، اما احساس تا عمق دل آن را می‌کاود تا قاعده عشق را دریابد.

خاطرات شهدا ندای مستمری است که در دل‌های جان، بشارت بهشت را نوید می‌دهد، گرچه روزگار بر ما می گذرد، ایام می رود و سرنوشتمان در پس روزمرگی گرفتار شده است، اما آینه سرخ شهادت به وسعت کهکشان بر ما رخ می نمایاند، برق ستاره ها وسعت آسمان را در می نوردد، اما من تشنه آخرین نگاهم...

 

عباس بازدید : 157 جمعه 10 آذر 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: لباس‌های خاکی، خونی و پاره رزمنده‌ها به پایگاه شهید علم‌الهدی آورده می‌شد؛ به آن لباس‌های پاره شده و کیسه‌های خواب رزمنده‌ها وصله‌هایی می‌زدم که گاهی از لباس و کیسه خواب نو هم زیباتر می‌شدند.

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، در دوران جنگ زنانی بودند که خانه و زندگی خود را به امان خدا می‌گذاشتند و می‌رفتند تا لباس‌های رزمنده‌ها را بشویند، تعمیر و مرتب کنند و مثل لباس نو تحویل دهند تا حداقل آنها معطل لباس شسستن و این مسائل نباشند.

تصور اینکه آدم برود و لباس کسانی را که حتی یکبار هم آنها را ندیده باشد، با دست بشوید، حس غریبی برای ماست اما چقدر زیبا که همه آنها فقط یک هدف را دنبال می‌کنند آن هم پیروزی اسلام.

زینت نیلی یکی از همین زنانی هست که خانه و زندگی خود را در تهران، رها کرده و می‌رود به پایگاه شهید علم‌الهدی در مرکز اهواز تا لباس رزمنده‌ها را تعمیر و حتی تکه‌دوزی‌ کند. او خاطرات خواندنی از آن روزها دارد که بخشی از آن را روایت می‌کند.

عباس بازدید : 137 جمعه 10 آذر 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: دو یا سه ساعت، ارتشی و سپاهی‌ها حرف زدند، راجع به اینکه چکار کنیم. ولی هیچ‌کدام نقطه روشنی نشان ندادند که برای نگهداری تنگه چزابه با دست خالی چه کنیم. در آخر هم شهید «مصطفی ردانی‌پور» گفت: برادرها، همه بحث‌ها را کردید. اگر موافق باشید، چراغ را خاموش کنیم و دعای توسل بخوانیم.

ه گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، عملیات «طریق القدس» تنها دو ماه پس از عملیات موفق «ثامن ‌الائمه» به اجرا درآمد. این عملیات بزرگ با مشارکت ارتش و سپاه در نخستین سال‌های دفاع مقدس (آذر 1360) و در آستانه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان، اجرا شد و موفقیت چشم‌گیری را برای سپاه اسلام رقم زد. در این عملیات سردار محسن رضایی به عنوان فرمانده کل سپاه و سپهبد شهید علی صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش را برعهده داشتند. روایتی که در ادامه خواهید خواند بخشی از خاطرات شهید صیاد شیرازی است که از کتاب «ناگفته‌های جنگ» روایت می‌شود:

عباس بازدید : 133 جمعه 10 آذر 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: شهید الیاس ارجمند اولین کسی بود که با شجاعت به بالای مسجد جامع فاو رفته و پرچم عراق را از آن پایین کشید و پرچم ایران را نصب نمود.

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، شهید الیاس ارجمند به سال 1339 در روستای «دست پاگرد» در لردگان متولد شد.  الیاس با شروع جنگ در سال 59 عازم سربازی شد. پس از تقسیم، او را به لشکر 28 کردستان فرستادند. در همان ایام به جنگ وارد مبارزه با ضد انقلاب شد و هر بار برای شناسایی در شهر می‌گذشت. یکی از همرزمان الیاس تعریف می کند:

 

عباس بازدید : 134 یکشنبه 28 آبان 1391 نظرات (0)

صدای فریاد یاری کودکان فلسطینی در غزه امروز بلند شد. 
به گزارش شبکه تلویزیونی القدس، کودکان فلسطینی امروز در نشست خبری در برابر بیمارستان شفای غزه خواستار حمایت از خود در برابر حملات رژیم صهیونیستی شدند. 
نماینده کودکان فلسطینی که تصاویری از شهدای شیرخوار فلسطینی در دست داشتند گفت: این پیام کودکان غزه برای آزادگان جهان است. ای آزادگان جهان امروز از زیر آوار ساختمان خانه هایمان که اشغالگران آنها را ویران کردند، با شما سخن می گوییم. 
امروز از بین اسباب بازی هایمان که غرق خون شده است با شما سخن می گوییم. از بین گلوله ها و موشک های صهیونیست ها که هر لحظه به طرف ما شلیک می شود، شما را خطاب قرار می دهیم. 

عباس بازدید : 175 شنبه 27 آبان 1391 نظرات (0)

یاران و عاشقان کربلا

ياران چه غريبانه رفتند از اين خانه

هم سوخته شمع ما هم سوخته پروانه

ياران چه غريبانه رفتند از اين خانه

هم سوخته شمع ما هم سوخته پروانه

بشکسته سبوهامان خون است به دلهامان

فرياد و فغان دارم دورديکش ميخانه

هر سو نظر اندازي صد خاطره مي سازي

زآنها که سفر کردند دلشاد از اين خانه

عباس بازدید : 133 یکشنبه 14 آبان 1391 نظرات (0)

"سازمان مجاهدین خلق" با نام "خلق" در جریان انقلاب، خواهان "مدینه فاضله استالین" در ایران بود و زمانی که در رسیدن به آرمانهای خود موفق نشد، دست به ترور و کشتار رهبران مردمی و مردم مسلمان ایران زده ومعنای واژه به خاطر خلق را به همگان شناسانید.در این نوشته سعی ما برآن است تا با بازنگری در تاریخ انقلاب دلایل سوئ قصد نافرجام به “حضرت آیت الله خامنه ای”؛ امام جمعه تهران و نماینده امام (ره)در شورای عالی دفاع را که از جمله اقدامات شرورانه سازمان مجاهدین خلق بود را بکاویم و برگی از اقدامات خائنانه این سازمان را بشناسیم.

عباس بازدید : 151 جمعه 28 مهر 1391 نظرات (0)

رهبری - دیدار بسیجیان استان با رهبر انقلاب در ششمین روز از این سفر انجام شد. ایشان با تاکید بر اینکه بسیج ملت ایران دارای خصوصیات منحصر بفردی بوده است، افزودند: بصیرت، تشخیص خط درگیری با دشمن است.

برای مرور سریع سخنان رهبر انقلاب در دیدار با بسیجیان استان خراسان شمالی، ایــنــجــا را کلیک کنید.

عباس بازدید : 52 پنجشنبه 27 مهر 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: رحمت الله مقدم مراغه ای از رهگذر حمایت افرادی چون آیت الله شریعتمداری و با توصیه مراکز خارجی قدرت به ویژه سفارت آمریکا حزب خلق مسلمان به رهبری آیت الله شریعتمداری را سازماندهی کرد و با قرار گرفتن در فهرست نامزدهای این حزب به مجلس خبرگان راه یافت . مهمترین فعالیت او در این مجلس مخالفت با خط مشی انقلابی حکومت اسلامی و در راس آن اصل مترقی ولایت فقیه بود .

رخدادهای 27مهر 1358

عباس بازدید : 54 پنجشنبه 27 مهر 1391 نظرات (0)


خبرگزاری فارس: رحمت الله مقدم مراغه ای از رهگذر حمایت افرادی چون آیت الله شریعتمداری و با توصیه مراکز خارجی قدرت به ویژه سفارت آمریکا حزب خلق مسلمان به رهبری آیت الله شریعتمداری را سازماندهی کرد و با قرار گرفتن در فهرست نامزدهای این حزب به مجلس خبرگان راه یافت . مهمترین فعالیت او در این مجلس مخالفت با خط مشی انقلابی حکومت اسلامی و در راس آن اصل مترقی ولایت فقیه بود .

رخدادهای 27مهر 1358

چکیده


 

عباس بازدید : 162 پنجشنبه 27 مهر 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: رحمت الله مقدم مراغه ای از رهگذر حمایت افرادی چون آیت الله شریعتمداری و با توصیه مراکز خارجی قدرت به ویژه سفارت آمریکا حزب خلق مسلمان به رهبری آیت الله شریعتمداری را سازماندهی کرد و با قرار گرفتن در فهرست نامزدهای این حزب به مجلس خبرگان راه یافت . مهمترین فعالیت او در این مجلس مخالفت با خط مشی انقلابی حکومت اسلامی و در راس آن اصل مترقی ولایت فقیه بود .

رخدادهای 27مهر 1358

عباس بازدید : 415 جمعه 21 مهر 1391 نظرات (0)
صدام حسین، رییس‌‌جمهوری عراق، خود را برای ایراد یک سخنرانی طولانی و تاریخی آماده می‌کند. او در لباسِ فرمانده کل قوا پشت تریبون می‌رود و چنان با غرور و نخوت سخن می‌گوید که گویی جمال عبدالناصر، رهبر مصر ‌است و ملی شدن کانال سوئز را اعلام می‌دارد. صدام با پوشیدنِ لباسِ رزم و برگزاری جلسه فوق‌العاده‌ مجمع ملی عراق از‌‌ همان ابتدا مشخص می‌سازد که اعلانِ جنگی در راه است، جنگی که او باوری قاطع داشت بر شکوه و قدرتش در چشم ملت‌های عرب و جهان غرب می‌افزاید و نامش را در فهرست فاتحان بزرگ تاریخ قرار می‌دهد.
صدام حسین، سخنان خود را با این عبارات شروع می‌‌کند: «برادران عزیز، اعضای مجمع ملی عراق، شما را بر اساس تصمیم شورای رهبری انقلاب به این جلسه فوق‌العاده دعوت کرده‌ایم تا شما را با مسائل بسیار مهمی درباره میهن و ملتمان آشنا کنیم. مباحث و مسائل ملی ما از وحدت اعراب، و تاریخ ملی ما از تاریخ اعراب جدا نیستند. باید تاریخمان را مطالعه کنیم و برای آشنایی با واقعیت‌های اساسی موجود، درس‌های لازم را از تاریخ فرا گیریم.»
عباس بازدید : 156 جمعه 21 مهر 1391 نظرات (0)

در تاريخچه زندگي سراسر حماسه و مبارزه امام خميني عليه رژيم پهلوي و حاميان امريكايي و صهيونيستي آن، نهضت 15 خرداد 1342 يك نقطه عطف محسوب مي‌شود، به طوري كه انقلاب اسلامي ايران را تداوم نهضت 15 خرداد مي‌دانند. قيام 15 خرداد، مبارزه‌اي بود كه سه عنصر اسلام، امام خميني و مردم، پايه‌ها و عوامل اصلي تشكيل آن بودند. 
مقاله زير به تشريح زمينه‌ها، جزئيات و نتايج قيام اسلامي 15 خرداد پرداخته است.

ريشه‌هاي شكل‌گيري 
انتخابات رياست جمهوري سال 1960 امريكا كه به روي كارآمدن دمكراتها به رهبري كندي منجر شد، با تغييراتي در سياست خارجي آن كشور همراه شد. كندي بر خلاف پيشينيانش معتقد به سياست انعطاف پذيرتر در رويارويي با بحرانها به ويژه كشورهاي جهان سوم بود. او معتقد به پيمانهاي اقتصادي به جاي نظامي‌، فعال سازي قواي امنيتي و اطلاعاتي به جاي استفاده از ارتش و تقويت برنامه‌هاي فرهنگي از قبيل سپاه صلح، ترويج انتخابات كنترل شده و دمكراسي‌هاي هدايت شده و... بود. 

عباس بازدید : 181 چهارشنبه 19 مهر 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: ای سبزتر از سبزی گل واژه عشق، با خود غزل نگار را آوردی.

خبرگزاری فارس: با آمدنت بهار را آوردی / فصل خوش لاله زار را آوردی

شوری به خاطر حضور رهبر انقلاب اسلامی برپاست، عظمت این حضور ما را به سوی زیباترین لحظه‌های زندگی سوق می‌دهد،غم هجرمان به پایان رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند.

مردم خراسان شمالی امروز، دیگر سر از پا نمی‌شناسند، امروز غرورآفرینانه فریاد می‌زنند و ورود رهبر عزیر را خوش آمد می‌گویند.


تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
رهسپاریم با ولایت تا شهادت (ما اهل کوفه نیستم علی تنها بماند) لبیک یا خامنه ای ( منتظر نظرات و انتقاد ات سازنده ی شما عزیزان برای هرچه بهتر شدن سایت هستم با تشکر ( عباس مدیریت سایت)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1545
  • کل نظرات : 121
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 81
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 203
  • باردید دیروز : 88
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 992
  • بازدید ماه : 5,650
  • بازدید سال : 33,145
  • بازدید کلی : 379,252
  • مطالب خواندنی


    قطب

    از القاب شايعه حضرت ولي عصر (عج) در نزد عرفا و صوفيان است. «در اصطلاح تصوّف، (قطب) کسي است که منظور نظر خداي تعالي است در همه زمانها و طلسم اعظم به او داده شده است، و او در کون و اعيان ظاهر و باطن ساريست چون سريان جان در کالبد، قسطاس فيض در کف او و افاضه روح حيات بر کون اعلي و اسفل در دست اوست. وي تنها انسان کاملي است که به نظر صوفيان احاطه اش به جميع آدميان محقّق است و همه مقامات و حالات تصوّف را مي دانند. او عقل عالم امکان است و تصرّف وي در عقول براي صوفيان مسلّم است».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    ابومحمد

    کنيه ي حضرت قائم (عج) است.

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    زنان آخرالزمان

    رسول گرامي اسلام صلي الله عليه وآله در وصف برخي از زنان آخِرُالزّمان چنين مي فرمايد: «چگونه مي شود حال شما هنگامي که زنان شما فاسد شوند و جوانان تان فاسق و شما نه امر به معروف مي کنيد و نه نهي از منکر!» به پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله گفته شد: آيا اين چنين خواهد شد؟! آن حضرت فرمود: «بله و بدتر از آن نيز خواهد شد». امام علي عليه السلام نيز مي فرمايد: «در آخِرُالزّمان و نزديک شدن قيامت - که بدترين زمان ها است - زناني ظاهر مي شوند که برهنه و لخت هستند! زينت هاي خود را آشکار مي سازند، به فتنه ها داخل مي شوند و به سوي شهوت ها مي گرايند! به سوي لذت ها مي شتابند، حرام هاي الهي را حلال مي شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    مهدویت امام زمان (عج)
    • ظلم
    • امام على عليه السلام:
    • «أَعدَلُ النّاسِ مَن أَنصَفَ مَن ظَلَمَهُ»

    • عادل ترين مردم كسى است كه با كسى كه به او ظلم كرده با انصاف رفتار كند.

    • غررالحكم، ج2، ص435، ح3186
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • حرص
    • امام على عليه السلام:
    • «إِنَّ البُخلَ وَالجُبنَ وَالحِرصَ غَرائِزُ شَتّى يَجمَعُها سوءُ الظَّنِّ بِاللّه»

    • به درستى كه بخل و ترس و حرص، غريزه ها و تمايلات متعدد و پراكنده اى هستند كه سوءظن به خداوند آنها را جمع مى كند.

    • كافى، ج8، ص 243، ح337
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • نیکوکاری و سخاوت
    • پيامبر صلى لله عليه و آله:
    • «اِنَّ اَسْرَعَ الْخَيْرِ ثَوابا البِرُّ وَ اِنَّ اَسْرَعَ الشَّرِّ عِقابا البَغْىُ»

    • پاداش نيكوكارى زودتر از هر كار خوب ديگرى مى رسد و كيفر ستم و تجاوز زودتر از هر كار بد ديگرى گريبان مى گيرد.

    • خصال، ص 110، ح 81
    دریافت کد حدیث موضوعی
    حدیث موضوعی
    • نام عملیات:
      تحریر القدس
    • زمان عملیات:
      1 بهمن 1362
    • مکان عملیات:
      جنوب غربی شهر مرزی مریوان – جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      لشکر انصارالحسین (ع) از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      آزادسازی بلندیهای مهم منطقه و گمراه کردن دشمن از طرح عملیات خیبر
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      ظفر 2 (ایذایی)
    • زمان عملیات:
      5 تیر 1364
    • مکان عملیات:
      منطقه عمومی پنجوین عراق - جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      نيروي‌ زميني‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      انهدام توان رزمی نیرهای دشمن
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      بیت المقدس 6
    • زمان عملیات:
      27 اردیبهشت 1367
    • مکان عملیات:
      شمال‌ شهر ماووت‌ کردستان‌ عراق‌ و بلندی‌های‌ شیخ‌ محمد، آسوس‌ و استروک‌
    • ارگان عمل کننده:
      نیروی‌ زمینی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      2400
    • اهداف عملیات:
      پیشروی‌ و استقرار مناسب‌ نیروها در شمال‌ منطقه‌ سلیمانیه‌ عراق‌ و تکمیل‌ عملیات‌ انجام‌ شده‌ در منطقه‌ عملیاتی‌ ماووت‌ و امکان‌ خروج‌ معارضان‌ کرد عراق‌ از مناطق‌ تحت‌ هجوم‌ ارتش‌ عراق
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    جنگ دفاع مقدس
    غلاف

    پوشش ابداعي زندانيان سياسي، داراي دو لايه پارچه اي و پلاستيكي كه به شكل كيسه، طراحي و دوخته شده بود و براي جلوگيري آلودگي لباس در مواقع احتلام، مورد استفاده قرار مي گرفت. اين كيسه از سوي زندانيان اصطلاحاً غلاف ناميده مي شد.

    دریافت کد یادگار انقلاب
    بند يك و هفت قصر

    متهم را پس از اتمام بازجويي و تكميل پرونده ابتدا از كميته به قرنطينه و سپس به اين بند مي فرستادند. پس از دادگاه اگر حبس بالا گرفته بود به ساير بندها مي فرستادند. محكوميت هاي كم را در يك و هفت نگاه مي داشتند. در اين بند معمول ازندانياني را كه مدت محكوميت شان از يك سال كمتر و يا هنوز مشخص نشده بود، نگهداري مي كردند. بند يك از يك راهرو به عرض 2 متر تشكيل مي شد كه نصف اين عرض را تخت هاي سه طبقه اشغال كرده بود.در طول اين راهرو اتاقها قرار داشتند كه عرض آنها يك متر و طول آن حدود3 متر بود و گاه طول آنها از قد يك انسان معمولي نيز كوتاهتر بود.

    دریافت کد یادگار انقلاب

    نام ذکر روز


    ذکر روزهای هفته

    بايد جوان‏ها را تشويق كرد كه راه خدمت به اسلام و انقلاب را ادامه دهند و هيچ وقت از قرآن و دستوراتش فاصله نگيرند.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید محمد قلى روز فراخ
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا

    قلبم آكنده از عشق پيوستن به الله و رسول خدا و حسين بن علي مي‌باشد. آنجا كه خداي متعال خودش وعده فرموده من اين راه پرافتخار را كه ائمه اطهار و عاشقان الله پيموده‌اند با شناخت انتخاب و پذيرفته‌ام و داوطلبانه و با تلاش بسيار موفق شدم به جبهه اعزام شوم كه يا بكشم و يا به گفتة‌ رهبرم سينه‌ام را آماج گلوله‌اي دشمن قرار دهم و كشته شوم، و در هردو صورت پيروزي با ماست.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید مجيد طالبي
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا
    وصیت شهدا