loading...
ستاره های آسمانی ملکوت
ستارگان آسمان ملکوت

عباس بازدید : 294 پنجشنبه 29 اسفند 1392 نظرات (0)
خستگی در مسافرت‌های طولانی شاید تنها بخش آزاردهنده سفر باشد که راه‌حل‌هایی برای این بخش هم وجود دارد.
 

فارس، عید نوروز فرصت مناسبی برای انجام سفر است که لازم است برای جلوگیری از خستگی مسافرت به چند نکته توجه داشته باشید:

*گرفتگی در ستون مهره‌ها و گردن یکی از مهمترین شکایت‌های مسافرانی است که مجبورند به مدت طولانی در مسیر باشند. برای برطرف کردن این وضعیت کافی است گردنتان را کمی به جلو خم کنید و به آرامی به اطراف بچرخانید. گردنتان را به حالت قبل برگردانید و رو به رو را نگاه کنید.

حالا چانه را به سینه بچسبانید. مراقب باشید به هیچ عنوان فشاری به گردنتان وارد نشود. به خصوص در جهت‌های جلو و عقب. حالا احتمالا احساس راحتی بیشتری در گردنتان خواهید داشت و مجبور نیستید بعد از رسیدن به مقصد تا ساعت‌ها مثل آدم آهنی راه بروید!

عباس بازدید : 73 شنبه 10 اسفند 1392 نظرات (0)

کوههای هونگ شان,کوههای هونگ شان چین,گردشگری

 

هونگ شان (Huangshan) نام کوهی زیبا و رویایی در شرق چین است که به دلیل زیبایی های طبیعی و جذابیت های تاریخی خاص خود، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

هونگ شان که یکی از پنج کوه معروف و پربازدید چین به شمار می رود، الهام بخش هنرمندان، نقاشان، عکاسان و ادیبان بسیاری در طول تاریخ بوده است.

این کوه شگفت انگیز در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

 

عباس بازدید : 96 سه شنبه 10 بهمن 1391 نظرات (0)
پروژه ارسال حيات به فضا که با مديريت يکپارچه سيستمي و تلاش دانشمندان سازمان فضايي ايران به مورد اجرا گذاشته شده، توسط سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع تا ارتفاع مورد نظر پرتاب و پس از طي مراحل پيش بيني شده مجددا به زمين بازگشته و موجود زنده با موفقيت بازيابي گرديد.
به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، در خجسته ايام ميلاد با سعادت نبي گرامي اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و در آستانه دهه مبارک فجر، دانشمندان و متخصصان فضايي جمهوري اسلامي ايران موفق شدند با برداشتن گام بلند ديگري در عرصه فناوري پيشرفته فضايي، ارسال حيات به فضا و تحقيقات زيستي که در انحصار چند کشور معدود را براي کشورمان به ارمغان آوردند.

پروژه ارسال حيات به فضا که با مديريت يکپارچه سيستمي و تلاش دانشمندان سازمان فضايي ايران به مورد اجرا گذاشته شده، توسط سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع تا ارتفاع مورد نظر پرتاب و پس از طي مراحل پيش بيني شده و رسيدن به سرعت، شتاب و ارتفاع مورد نظر، مجددا به زمين بازگشته و موجود زنده با موفقيت بازيابي گرديد.

کاوشگر پيشگام از چهار بخش شامل:
1- مجموعه موتور، متشکل از اجراي قفسه دم، بالک‌هاي پايدار ساز، بلوک تنظيم ارتفاع، موتور و نازل

2- سکوي پرتاب براي پرتاب مجموعه

3- ايستگاه‌هاي زميني براي برقراري ارتباط با کاوشگر و دريافت اطلاعات به صورت زمان واقعي

4- محموله که از اجراي کپسول زيستي سامانه خدمات (الکترونيک، مخابرات و پردازش)، جدايش سازه و جدايش بازياب موجود زنده تشکيل شده است.

دسترسي به ارتفاع بيش از 120 کيلومتري، ارسال موجود زنده (ميمون) با فيزيولژي شبيه انسان، بومي سازي فناوري طراحي، ساخت و پرتاب کپسول زيستي، بازيابي سالم محموله، تله متري ثبت داده‌هاي محيطي، زيستي و تصاوير در تمامي مراحل پرتاب و تعيين بارهاي اکوستيکي محفظه از اهدافي بود که با پرتاب کاوشگر پيشگام و بازيابي آن حاصل گرديد.

گفتني است کاوشگرها به طور عمومي براي بررسي جو داده برداري از لايه‌هاي مياني اتمسفر و بررسي لايه‌هاي مختلف آن، مطالعات مربوط به قطب مانند بررسي شفق قطب، مطالعات پرتوهاي کيهاني مانند اشعه ايکس، ماورا بنفش و مادون قرمز، زيست شناسي و پرتاب موجودات زنده کوچک و رشد سلول‌هاي بنيادي در فضا، ستاره شناسي، رصد خورشيد، بررسي کسوف، مطالعه جاذبه ناچيز، بازيابي محموله، توسعه فناوري‌هاي فضايي مانند ورود به جو و جدايش، آزمايش تراشه‌ها و مدارات الکترونيکي فضايي،‌افزايش قابليت اطمينان پرتاب‌هاي فضايي با انجام تست‌هاي مکرر بکار مي‌روند.
 
عباس بازدید : 119 سه شنبه 28 آذر 1391 نظرات (0)

 مهر نوشت:

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به مناسبت هفته پژوهش از دوم تا ششم دی ماه تسهیلاتی را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. در این هفته پنج دوره آموزشی در پژوهش برگزار می‌شود که شرکت کنندگان غیردانشجو از 30 درصد و دانشجویان از 60 درصد تخفیف شهریه دوره های آموزشی برخوردار می‌شوند. همچنین، تمامی کسانی که تا پایان هفته پژوهش اقدام به ثبت نام در هریک از دوره‌های آموزشی کنند از این تخفیف تا پایان امسال برخوردار خواهند بود؛ علاوه بر این تمامی کسانی که در هفته پژوهش در دوره های آموزشی شرکت کنند تا آخر امسال به شبکه اجتماعی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات متصل می شوند. در همین حال نمایشگاه کتابی در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات برپا شده که محصولات آن با 30 درصد تخفیف عرضه می شود.
 

عناوین کارگاههای آموزشی که در پژوهشگاه برگزار می شوند نیز عبارتند از:
شیوه نگارش مقالات علمی پژوهشی و ترویجی برای نشریات فارسی زبان روز شنبه دوم دی ماه؛

آشنایی با شیوه‌های تولید و چاپ مقاله‌های علمی در مجله‌های آی.اِس.آی، روز یکشنبه سوم دی ماه؛
اصول و روش تحقیق روز دوشنبه چهارم دی ماه؛
روشهای تجزیه و تحلیل داده‌های آماری با استفاده از نرم‌افزار اس.پی.اس.اس مقدماتی (SPSS) روز سه شنبه پنجم دی ماه؛
آشنایی با اصول و مبانی پژوهش های کیفی روز چهارشنبه ششم دی ماه؛
 

نخستین نشست گرامیداشت پژوهشگران برگزیده پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران نیز پنجم دی ماه امسال در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

عباس بازدید : 117 دوشنبه 06 آذر 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: دفترچه راهنمای ثبت‌نام کنکور 92 ساعت 16 امروز از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1392 از روز پنج‌شنبه 19 آذرماه به صورت اینترنتی آغاز می‌شود و در پایان روز شنبه 25 آذرماه به پایان می‌رسد. دفترچه راهنمای این آزمون از ساعت 16 امروز سه شنبه 7 آذرماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل رویت است.

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره شرایط و ضوابط و نحوه ثبت‌نام از داوطلبان در نشریه پیک سنجش روز دوشنبه 13 آذرماه منتشر و همزمان نیز بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار داده می‌‌شود.

براساس این گزارش، آزمون سراسری سال 1392 براساس برنامه‌زمانی پیش‌بینی شده در صبح و بعداز ظهر روزهای پنج شنبه 30خرداد 92، جمعه 31 خرداد 92 و صبح شنبه اول تیر 92 به طور همزمان در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

عباس بازدید : 62 دوشنبه 06 آذر 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: دفترچه راهنمای ثبت‌نام کنکور 92 ساعت 16 امروز از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1392 از روز پنج‌شنبه 19 آذرماه به صورت اینترنتی آغاز می‌شود و در پایان روز شنبه 25 آذرماه به پایان می‌رسد. دفترچه راهنمای این آزمون از ساعت 16 امروز سه شنبه 7 آذرماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل رویت است.

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره شرایط و ضوابط و نحوه ثبت‌نام از داوطلبان در نشریه پیک سنجش روز دوشنبه 13 آذرماه منتشر و همزمان نیز بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار داده می‌‌شود.

براساس این گزارش، آزمون سراسری سال 1392 براساس برنامه‌زمانی پیش‌بینی شده در صبح و بعداز ظهر روزهای پنج شنبه 30خرداد 92، جمعه 31 خرداد 92 و صبح شنبه اول تیر 92 به طور همزمان در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

عباس بازدید : 129 یکشنبه 14 آبان 1391 نظرات (0)

 ایسنا نوشت:

شرکت‌های خودروسازی کره‌ای هیوندای و کیا اعلام کردند که به مالکان خودروهایشان در بازار‌های آمریکا و کانادا به دلیل اغراق انجام شده در مورد میزان سوخت این خودروها جریمه پرداخت می‌کنند.

چندی پیش آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا اعلام کرد که مصرف سوخت بنزین تعدادی از خودروهای کیا و هیوندای با آنچه از سوی این دو خودروساز اعلام شده مغایرت دارد.

بر این اساس، تحقیقاتی درباره میزان مصرف سوخت خودروهای این دو خودروساز کره‌ای انجام شد. نتایج این تحقیقات نشان داد که آنچه که این دو خودروساز کره‌ای درباره‌ی مصرف سوخت خودروهایشان اعلام کرده‌اند، صحت نداشته و به دور از واقعیت بوده است.

این تحقیقات نزدیک به 1.1 میلیون دستگاه از خودروهای مدل‌های 2011 تا 2013 هیوندای و کیا را در آمریکا و کانادا در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در همین حال یکی از مدیران بخش فن‌آوری هیوندا و کیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: من از بابت اتفاق رخ داده از مشتریان عذرخواهی می‌کنم. ما در پی حل مشکل به وجود آمده هستیم. هیوندای بزرگ‌ترین خودروساز کره 34 درصد از سهام کیا را در اختیار دارد.

عباس بازدید : 157 پنجشنبه 27 مهر 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنایع هوایی اعلام کرد ایران در حوزه پهپادهای با برد بلند حدود 2 هزار کیلومتر، طراحی‌ها و دستاوردهایی دارد که در آینده رونمایی خواهد شد

منوچهر منطقی رئیس سازمان صنایع هوایی کشور در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به کلاس‌های مختلف هواپیماهای بدون سرنشین اظهار داشت: پهپاد‌ها کلاس‌‌بندی خاص خود را دارند، یک کلاس برد کوتاه تا حدود 200 کیلومتر است، کلاس دیگر با برد 1000 تا 1500 کیلومتر، ارتفاع حدود 30 هزار پا و تداوم پردازی حدود 15 ساعت است.

عباس بازدید : 149 سه شنبه 18 مهر 1391 نظرات (0)

آی تی ایران نوشت:

سرپرست معاونت تشخیص و پبشگیری پلیس فتا در مورد خطر دسترسی غیرمجاز سرورهای خارج از کشور به اطلاعات و داده های رایانه های شخصی کاربران ایرانی که از اشتراک VPN و نرم افزارهای فیلترشکن استفاده می کنند، هشدار داد. بسیاری از کاربران اینترنت داخل کشور برای گذشتن از سد سایتهای مسدود و فیلتر شده به سراغ نرم افزارهای فیلترشکن، سایتهای پروکسی و همچنین وی پی ان رفته و این رجوع کاربران به این روشهای عبور از فیلترینگ، باعث رشد فزاینده فروش اکانتهای VPN و نرم افزارهای فیلترشکن شده است به نحوی که رئیس پلیس فتا چندی پیش آمار استفاده کنندگان کاربران ایرانی از VPN را حدود 30 درصد اعلام کرد.

عباس بازدید : 171 شنبه 15 مهر 1391 نظرات (0)

 مشاور عالی سازمان سنجش، تاریخ ثبت نام کنکور سراسری سال 92 را بدون مشخص بودن زمان برگزاری، اعلام کرده است، آیا این آخرین کنکور سراسری در ایران است؟

امید کریمی: از سال 85 که مجلس هفتم قصد کرد کنکور را حذف کند، تاکنون سه بار زمان حذف کنکور به تعویق افتاده است. آخرین وعده هم سال 93 است. هرچند در این میان هستند آنهایی که اشاره می کنند تا سال 96 هم کنکور حذف نمی شود، اما هنوز جدیترین گزینه، همان سال 93 است.

عباس بازدید : 174 دوشنبه 06 شهریور 1391 نظرات (0)

به گزارش خبرآنلاین، سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص مطلب مطرح شده در جراید و رسانه‌ها در خصوص حذف پذیرش دختران در آزمون سراسری سال 91 اطلاعیه‌ای صادر کرد.
در این اطلاعیه آمده است: در آزمون سراسری سال جاری، دانشگاه‌ها و مرکز آموزش عالی در 22 هزار و 800 کد رشته محل و 314 رشته در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان پذیرش دانشجو خواهد خواهند داشت. تعداد رشته محل‌های پذیرش در سال 1391 نسبت به سال 1390 حدود 14 درصد افزایش و مشابه سال 1390 است

 

                                     

 

عباس بازدید : 163 جمعه 20 مرداد 1391 نظرات (0)

 مانع تجمع چربی شده و به دلیل دارا بودن عناصر مفید، دفاع بدن را نیز در برابر امراض بالا می‌برد. علاوه بر این، خرما برای بیماران دارای چربی خون و ناراحتی‌های تنفسی مفید است.

اگر چه که متخصصین خوردن شیرینی را در هنگام افطار توصیه نمی کنند، اما افراد بسیاری بخصوص در ماه مبارک رمضان تمایل به مصرف شیرینی به خصوص زولبیا و بامیه و همچنین خرما دارند. برخلاف زولبیا و بامیه مصرف خرما بخصوص در این ماه توصیه می شود.

خرما میوه‌ای مقوی است که مواد معدنی بسیاری همچون آهن، پتاسیم، روی، منگنز دارد. و ویتامین هایی همچون A ، B و E دارد.

خرما دارای قند زیادی است و حدود ۷۰ درصد آن را کربوهیدرات تشکیل می‌دهد. خرما از جمله میوه‌های شیرینی است که مصرف محدود آن برای بیماران دیابتی نیز مجاز شناخته شده است.

از جمله خواص خرما، خنثی کردن اسید اضافی معده است. با توجه به اینکه زیادی اسید معده باعث ترش کردن و دل ‌درد می‌شود، هنگام بروز چنین علائمی، ۲ تا ۳ عدد خرمای تازه را له کرده و در مقداری آب جوش بیندازید، سپس هم زده و بنوشید.

با خوردن یک عدد خرما به همراه شیر، پیش از خواب، خواب راحتی خواهید داشت.

خرما ضد میکروب است، همچنین سبب هضم غذا می‌شود.

کلسیم موجود در خرما عامل اصلی استحکام استخوانهاست؛ در ضمن فسفر آن نیز مانع ضعف اعصاب و خستگی می‌شود.

با توجه به اینکه خرما دارای منیزیم نیز هست و سالمندان نیز برای جبران کاهش کار سلولهای مغزیشان باید غذاهای منیزیم‌دار بخورند، مصرف خرما، منیزیم مورد نیاز آنها را نیز تأمین می‌کند.

خرما مانع تجمع چربی شده و به دلیل دارا بودن عناصر مفید، دفاع بدن را نیز در برابر امراض بالا می‌برد. علاوه بر این، خرما برای بیماران دارای چربی خون و ناراحتی‌های تنفسی مفید است.

مصرف خرما کار غده تیروئید را نیز تنظیم می‌کند.

البته لازم به ذکر است که زیاده‌ روی در مصرف خرما برای کبد خوب نبوده و در ضمن فشار خون را بالا برده و سبب پوسیدگی دندانها و همچنین چاقی نیز می‌شود

عباس بازدید : 223 پنجشنبه 19 مرداد 1391 نظرات (0)

داستانی از آمبروزبیِرس با ترجمه ی زهرا طراوتی

 

اعتراف می‌کنم بعضی از شماها به نامیرایی روح آدما اعتقاد دارین اما اون‌قدر صداقت ندارید که به اون اسم روح بدین. برای اثبات حرفم زیاد حاشیه نمی‌رم و به این نکته اشاره می‌کنم که موجودات زنده گاهی در جاهایی دیده شدن که در اون لحظه حضور نداشتن اما قبلاً اون‌جا بودن   

«من مثل بعضی از پزشک‌ها، یا به قول شما مردان علم، خرافاتی نیستم.» هاور این جمله را در پاسخ به اتهامی که ممکن بود به او وارد شود، گفت. و ادامه داد: «اعتراف می‌کنم بعضی از شماها به نامیرایی روح آدما اعتقاد دارین اما اون‌قدر صداقت ندارید که به اون اسم روح بدین. برای اثبات حرفم زیاد حاشیه نمی‌رم و به این نکته اشاره می‌کنم که موجودات زنده گاهی در جاهایی دیده شدن که در اون لحظه حضور نداشتن اما قبلاً اون‌جا بودن، یعنی جایی که قبلاً توش زندگی می‌کردن و شاید با یه جور شور و احساسی زندگی را تجربه کردن که تأثیرشون رو در روح اطرافیان خود جا گذاشتن. البته به این حقیقت هم معتقدم که محیط می‌تونه چنان از شخصیت و روح فرد تأثیر بگیره که سالیان سال تصویری از من ِ او رو در چشمان فرد ِ دیگر به جا بگذاره. بدون شک شخصیت فرد تأثیرگذار هم باید مثل شخصیت فرد تأثیرگیرنده باشه، چیزی مثل تجربه‌ای که چشمان من داشته.»

دکتر فریلی با لبخندی پاسخ داد: «بله نوع درستی از چشم‌ها هستن که احساس رو به شکل نادرستی از مغز انتقال می‌دن.»

«ممنونم، آدم خوشش میاد وقتی می‌بینه پیش‌بینیش تأیید می‌شه، خب این پاسخیه که از شأن شما انتظار می‌ره.»

«معذرت می‌خوام ولی مگه نمی‌گین که یه چیزهایی می‌دونید. پس فکر نمی‌کنید بهتره بیانش کنید. اگه زحمتی نیست تعریف کنید چطور به این نکته رسیدین.»

 

 

تشخیص مرگ
 

 


عباس بازدید : 170 یکشنبه 07 خرداد 1391 نظرات (0)
در رژیم غذایی هزار کالری، میزان دریافت کالری از حداقل کالری روزانه مورد نیاز یعنی 1500 کیلو کالری نیز 500 کیلو کالری کمتر است. بنابراین طبیعی است که این رژیم غذایی مشکلاتی را برای بدن ایجاد ‌کند

با رعایت رژیم غذایی هزار کالری، میزان کاهش وزن در هر هفته برای زنان یک تا دو کیلوگرم و برای مردان دو تا سه کیلوگرم است. این کاهش وزن زیاد ناشی از کاهش میزان کالری دریافتی بدن است.

رژیم‌های مختلفی برای کاهش و کنترل کالری دریافتی وجود دارند؛ از رژیم‌های 700، 800 کالری گرفته تا 1000 کالری. اساس این رژیم‌های غذایی، کاهش میزان کالری دریافتی، کمتر از میزان مورد نیاز بدن است تا به این ترتیب کالری اضافی در بدن تجمع نیافته و کاهش وزن اتفاق بیفتد.

جیره‌ بندی کالری
میزان کالری دریافتی برای برای زنان بین 1500 تا 1800 کیلو کالری و برای مردان بین 2000 تا 2200 کیلو کالری متغیر است. حالا اگر فردی با رعایت نوع خاصی از رژیم غذایی، میزان کالری دریافتی را کاهش دهد، به تدریج وزن کاهش پیدا می‌کند اما گاهی این جیره‌بندی، تقریبا متناسب با نیاز پایه و فقط کمی ‌بالاتر از میزان طبیعی مورد نیاز است اما در مواردی میزان کالری دریافتی بسیار پایین‌تر از حد مورد نیاز است. مثل همین رژیم « هزار کالری ». حال ببینیم این رژیم غذایی چیست؟
درباره ما
Profile Pic
رهسپاریم با ولایت تا شهادت (ما اهل کوفه نیستم علی تنها بماند) لبیک یا خامنه ای ( منتظر نظرات و انتقاد ات سازنده ی شما عزیزان برای هرچه بهتر شدن سایت هستم با تشکر ( عباس مدیریت سایت)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1545
  • کل نظرات : 121
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 92
  • بازدید امروز : 50
  • باردید دیروز : 272
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,111
  • بازدید ماه : 5,769
  • بازدید سال : 33,264
  • بازدید کلی : 379,371
  • مطالب خواندنی


    قطب

    از القاب شايعه حضرت ولي عصر (عج) در نزد عرفا و صوفيان است. «در اصطلاح تصوّف، (قطب) کسي است که منظور نظر خداي تعالي است در همه زمانها و طلسم اعظم به او داده شده است، و او در کون و اعيان ظاهر و باطن ساريست چون سريان جان در کالبد، قسطاس فيض در کف او و افاضه روح حيات بر کون اعلي و اسفل در دست اوست. وي تنها انسان کاملي است که به نظر صوفيان احاطه اش به جميع آدميان محقّق است و همه مقامات و حالات تصوّف را مي دانند. او عقل عالم امکان است و تصرّف وي در عقول براي صوفيان مسلّم است».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    ابومحمد

    کنيه ي حضرت قائم (عج) است.

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    زنان آخرالزمان

    رسول گرامي اسلام صلي الله عليه وآله در وصف برخي از زنان آخِرُالزّمان چنين مي فرمايد: «چگونه مي شود حال شما هنگامي که زنان شما فاسد شوند و جوانان تان فاسق و شما نه امر به معروف مي کنيد و نه نهي از منکر!» به پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله گفته شد: آيا اين چنين خواهد شد؟! آن حضرت فرمود: «بله و بدتر از آن نيز خواهد شد». امام علي عليه السلام نيز مي فرمايد: «در آخِرُالزّمان و نزديک شدن قيامت - که بدترين زمان ها است - زناني ظاهر مي شوند که برهنه و لخت هستند! زينت هاي خود را آشکار مي سازند، به فتنه ها داخل مي شوند و به سوي شهوت ها مي گرايند! به سوي لذت ها مي شتابند، حرام هاي الهي را حلال مي شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    مهدویت امام زمان (عج)
    • ظلم
    • امام على عليه السلام:
    • «أَعدَلُ النّاسِ مَن أَنصَفَ مَن ظَلَمَهُ»

    • عادل ترين مردم كسى است كه با كسى كه به او ظلم كرده با انصاف رفتار كند.

    • غررالحكم، ج2، ص435، ح3186
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • حرص
    • امام على عليه السلام:
    • «إِنَّ البُخلَ وَالجُبنَ وَالحِرصَ غَرائِزُ شَتّى يَجمَعُها سوءُ الظَّنِّ بِاللّه»

    • به درستى كه بخل و ترس و حرص، غريزه ها و تمايلات متعدد و پراكنده اى هستند كه سوءظن به خداوند آنها را جمع مى كند.

    • كافى، ج8، ص 243، ح337
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • نیکوکاری و سخاوت
    • پيامبر صلى لله عليه و آله:
    • «اِنَّ اَسْرَعَ الْخَيْرِ ثَوابا البِرُّ وَ اِنَّ اَسْرَعَ الشَّرِّ عِقابا البَغْىُ»

    • پاداش نيكوكارى زودتر از هر كار خوب ديگرى مى رسد و كيفر ستم و تجاوز زودتر از هر كار بد ديگرى گريبان مى گيرد.

    • خصال، ص 110، ح 81
    دریافت کد حدیث موضوعی
    حدیث موضوعی
    • نام عملیات:
      تحریر القدس
    • زمان عملیات:
      1 بهمن 1362
    • مکان عملیات:
      جنوب غربی شهر مرزی مریوان – جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      لشکر انصارالحسین (ع) از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      آزادسازی بلندیهای مهم منطقه و گمراه کردن دشمن از طرح عملیات خیبر
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      ظفر 2 (ایذایی)
    • زمان عملیات:
      5 تیر 1364
    • مکان عملیات:
      منطقه عمومی پنجوین عراق - جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      نيروي‌ زميني‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      انهدام توان رزمی نیرهای دشمن
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      بیت المقدس 6
    • زمان عملیات:
      27 اردیبهشت 1367
    • مکان عملیات:
      شمال‌ شهر ماووت‌ کردستان‌ عراق‌ و بلندی‌های‌ شیخ‌ محمد، آسوس‌ و استروک‌
    • ارگان عمل کننده:
      نیروی‌ زمینی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      2400
    • اهداف عملیات:
      پیشروی‌ و استقرار مناسب‌ نیروها در شمال‌ منطقه‌ سلیمانیه‌ عراق‌ و تکمیل‌ عملیات‌ انجام‌ شده‌ در منطقه‌ عملیاتی‌ ماووت‌ و امکان‌ خروج‌ معارضان‌ کرد عراق‌ از مناطق‌ تحت‌ هجوم‌ ارتش‌ عراق
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    جنگ دفاع مقدس
    غلاف

    پوشش ابداعي زندانيان سياسي، داراي دو لايه پارچه اي و پلاستيكي كه به شكل كيسه، طراحي و دوخته شده بود و براي جلوگيري آلودگي لباس در مواقع احتلام، مورد استفاده قرار مي گرفت. اين كيسه از سوي زندانيان اصطلاحاً غلاف ناميده مي شد.

    دریافت کد یادگار انقلاب
    بند يك و هفت قصر

    متهم را پس از اتمام بازجويي و تكميل پرونده ابتدا از كميته به قرنطينه و سپس به اين بند مي فرستادند. پس از دادگاه اگر حبس بالا گرفته بود به ساير بندها مي فرستادند. محكوميت هاي كم را در يك و هفت نگاه مي داشتند. در اين بند معمول ازندانياني را كه مدت محكوميت شان از يك سال كمتر و يا هنوز مشخص نشده بود، نگهداري مي كردند. بند يك از يك راهرو به عرض 2 متر تشكيل مي شد كه نصف اين عرض را تخت هاي سه طبقه اشغال كرده بود.در طول اين راهرو اتاقها قرار داشتند كه عرض آنها يك متر و طول آن حدود3 متر بود و گاه طول آنها از قد يك انسان معمولي نيز كوتاهتر بود.

    دریافت کد یادگار انقلاب

    نام ذکر روز


    ذکر روزهای هفته

    بايد جوان‏ها را تشويق كرد كه راه خدمت به اسلام و انقلاب را ادامه دهند و هيچ وقت از قرآن و دستوراتش فاصله نگيرند.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید محمد قلى روز فراخ
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا

    قلبم آكنده از عشق پيوستن به الله و رسول خدا و حسين بن علي مي‌باشد. آنجا كه خداي متعال خودش وعده فرموده من اين راه پرافتخار را كه ائمه اطهار و عاشقان الله پيموده‌اند با شناخت انتخاب و پذيرفته‌ام و داوطلبانه و با تلاش بسيار موفق شدم به جبهه اعزام شوم كه يا بكشم و يا به گفتة‌ رهبرم سينه‌ام را آماج گلوله‌اي دشمن قرار دهم و كشته شوم، و در هردو صورت پيروزي با ماست.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید مجيد طالبي
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا
    وصیت شهدا