loading...
ستاره های آسمانی ملکوت
ستارگان آسمان ملکوت

عباس بازدید : 115 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ در آخرین روزهای هفته دفاع مقدس از پهپادهای رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پهپاد شناسایی ارتش رونمایی شد. خبر رونمایی از پهباد "شاهد 129" بلافاصله مورد توجه رسانه‌های رژیم صهیونیستی قرارگرفت.

در این گزارش قصد داریم جزئیات پهپاد "شاهد 129" سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  و پهپاد "یسیر" نيروي زميني ارتش جمهوری اسلامی ايران را تشریح کرده و بازتاب آن در رسانه‌های جهان و خلاصه‌ای از بیشینه‌ تکنولوژی ساخت پهپاد در کشورمان بپردازیم.

هواپیمای بدون سرنشین رزمی نیروی هوافضای سپاه با نام "شاهد 129" روز جمعه با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران رونمایی و عملیاتی شد.

عباس بازدید : 144 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)
جدیدترین دستاوردها و ادوات دفاعی جمهوری اسلامی ایران، امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح به نمایش در آمد.
به گزارش خبرنگار دفاعی  ـ امنیتی باشگاه خبرنگاران، جدیدترین دستاوردها و ادوات دفاعی جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح به نمایش در آمد.

در زیر به تفکیک، نام تجهیزات به نمایش گذاشته شده نیروهای مختلف ارتش و سپاه آمده است:

 تجهیزات نیروی زمینی ارتش عبارتند از: محموله خودرویی نیروی زمینی ارتش، تجهیزات دفاعی جدید، ادوات زرهی، خودروهای سبک تهاجمی رنجر، تفنگ تیرانداز 145 شاهر ویژه رزم زمینی جنگ ناهمطراز، خودروهای تاکتیکی سفیر شامل موشک‌های ضد تهدیدات سخت، خودروهای نینوا و نفربرهای آن، خودروهای 4*4 تاکتیکی، نفربرهای BTR82 و N113، خودروهای رزمی شناسایی صیاد، تانک اسکورپین، خودروهای دور سنگین و مجهز به پیشرفته‌ترین سامانه‌های مخابراتی، انواع تانک‌های مبارز ایرانی، تانک چیفتن بهینه سازی شده، تانک ریکاوری و مجهز به سامانه‌های کنترل آتش و لیزری که براساس الگوهای روز دنیا ارتقا یافته‌اند، 
عباس بازدید : 91 دوشنبه 21 مرداد 1392 نظرات (0)
ه گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المختصر، اين منابع اعلام کردند: حماس اين موشک‌ها که قادرند تل‌آويو را هدف قرار بدهند، به مرحله آزمايش رسانده است.
در اين خبر به نقل از فرماندهان ارشد نظامي و حتي شخص "بني گانتز" رئيس ستاد مشترک ارتش اسرائيل نقل شد حماس آزمايش‌هاي لازم را براي اين موشک آغاز کرده است و در پي توليد انبوه آن است.
اين منابع توضيح دادند: حماس براي تقويت خود توليد موشک‌هاي ام 75 را در انواع ميان برد و دوربرد و با قطر 8 اينچ آغاز کرده است. اين موشک مي‌تواند تل آويو را هدف قرار دهد.
هم زمان با هشدارهاي رئيس ستاد مشترک ارتش اسرائيل، راديو اسرائيل نيز اعلام کرد حماس مدت زماني است که موشک‌هاي مدل ام 75 را توليد و به مرحله آزمايش رسانده است.
عباس بازدید : 110 پنجشنبه 06 تیر 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، "دهلاویه" یک موشک هدایت‌شونده ضد تانک است که توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان ساخته شده‌است. این موشک ضد زره در تاریخ ۱۷ تیر ۱۳۹۱ توسط "سردار احمد وحیدی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

عباس بازدید : 108 پنجشنبه 06 تیر 1392 نظرات (0)

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امير دريادار "حبیب‌الله سياری"، فرمانده نيروي دريايي ارتش در آئين روز جهاني دريانورد و تجليل از دريانوردان نمونه اظهار داشت: نيروي دريايي تا به امروز ضمن همراهي بيش از 2000 كشتي تجاري و نفتكش، قريب به 150 درگيري با دزدان دريايي داشته است و چندين گروه از آن‌ها را دستگير و به مقامات قضايي مربوطه تحويل داده است.

عباس بازدید : 113 سه شنبه 24 بهمن 1391 نظرات (0)

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هرگونه اقدام وحدت شکنانه که بستر جریان سازی های انحرافی و سوژه آفرینی‌های رسانه ای دشمن را فراهم آورد را بازی در زمین طراحی شده دشمن می داند.

به گزارش سپاه نیوز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای از حضور گسترده، پرشور، دشمن شکن ملت ایران در راهپیمایی یوم الله22 بهمن ماه 1391 تشکر و قدردانی کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: حضور پرشور، دشمن شکن و اعجاب انگیز ملت ایران در راه پیمایی سراسری یوم الله 22 بهمن ماه ـ آنهم در شرایطی‌که رسانه‌های استکباری و صهیونیستی با طراحی سناریوهای خباثت آمیز و بکارگیری شیوه‌های فریبنده و حیله گرانه تلاش گسترده‌ای را برای دلسردکردن مردم و ایجاد فاصله آنها با نظام عملیاتی کرده بودند ـ نشان داد که دشمنان انقلاب و نظام اسلامی، برابر بصیرت، هوشیاری، موقع شناسی و ولایت مداری ایرانیان همچنان مغلوب مطلق و رسوای افکار عمومی جهانیان هستند.
عباس بازدید : 118 دوشنبه 16 بهمن 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: با رونمایی از جدیدترین جنگنده بومی ایرانی با نام «قاهر 313»، اولین گام بلند ایران برای عرض اندام در باشگاه جنگنده‌های رادارگریز با قدرت برداشته شد.

به گزارش گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، بیش از هفتاد و پنج سال از زمانی که اولین آشیانه های فنی برای تعمیر اساسی هواپیماهای نیروی هوایی ایران در منطقه دوشان تپه تاسیس و اولین هواپیمای ساخت ایران به نام شهباز در آن مونتاژ شد، می گذرد.

زمان زیادی است که فاصله آن را می توان با مقایسه تکنولوژی «شهباز» و جدیدترین مروارید درخشان صنایع هوایی ایران هواپیمای F-313" قاهر" به خوبی درک کرد، گرچه زمان، وظیفه هیچ کدام را عوض نکرده است. قاهر همان وظیفه ای را بر عهده دارد که شهباز بر عهده داشت و آن هم حفاظت و پاسداری از آسمان ایران است.

عباس بازدید : 121 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)
2هزار پوندی یا تعداد بیشتری بمب‌های کوچک نقطه‌زن هدایت‌شونده، یا دستِ‌کم 6 موشک هوا به هوا در رده R-73 یا PL-12 را در خود جای دهد.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، هر چند طرح‌های پیشین ایران در زمینه هواپیماهای جنگنده روندی عادی را در توسعه این محصول نشان می‌داد، اما رونمایی از نمونه هواپیمای جنگی جدید ایران با نام «قاهر313» در 14 بهمن ماه، حقیقتاً شوک عجیبی در پیش‌بینی وضعیت طراحی جنگنده‌ها در ایران به وجود آورد.

با توجه به ظاهر نامتعارف این هواپیما و مطالب مطرح شده پیرامون آن بر آن شدیم تا در گزارشی در قالب نکته‌گویی به برخی از ویژگی‌های قابل استنباط و البته قابل بیان از ظاهر این هوپیما و اطلاعات اعلام شده بپردازیم.

ویژگی های پنهانکاری(رادارگریزی)

طراحی یک هواپیما به نحوی که کمترین بازتاب راداری و حرارتی را داشته باشد از اصول مهم برای به تأخیر انداختن شناسایی هواپیمای خودی توسط سامانه‌های دشمن است که منجر به افزایش بقاپذیری رزمی می‌شود.
عباس بازدید : 130 شنبه 16 دی 1391 نظرات (0)
در پي اعلام نيروي هوايي ارتش مبني بر شکار دو پهپاد پيشرفته ديگر آمريکايي، باشگاه خبرنگاران در سري گزارش‌هايي قصد دارد مشخصات پهپادهاي آمريكايي مستقر در منطقه را مورد بررسي قرار دهد.

به گزارش خبرنگار دفاعي ـ امنيتي باشگاه خبرنگاران؛ هفته گذشته، نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران اعلام کرد که دو پهپاد ديگر از خانواده RQ را شکار کرده است. هم‌چنين، سپاه پاسداران، ماه گذشته خبر شکار پهپاد پيشرفته "اسکن‌ايگل" ScanEagle را اعلام کرد که با شگفتي آمريکا و کشورهاي غربي همراه بود. از اين رو، باشگاه خبرنگاران در سري گزارش‌هايي قصد دارد مشخصات پهپادهاي آمريكايي مستقر در منطقه را مورد بررسي قرار دهد. 



به گزارش موسسه بين‌المللي مطالعات استراتژيک، آمريکا حداقل حدود 678 پهپاد با 18 گونه متفاوت در حال استفاده در عمليات‌هاي نظامي و جاسوسي خود دارد که حدود 14 نوع از آن‌ها سنگين ناميده مي‌شوند.

عباس بازدید : 127 یکشنبه 10 دی 1391 نظرات (0)

ببه گزارش پایگاه خبری صراط ؛ امیر دریادار غلامرضا بی‌غم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه برگزاری رزمایش تخصصی ولایت 91 که از صبح روز جمعه در گستره یک میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 18 درجه شمالی آغاز شده است، با اشاره به همکاری‌های همیشگی نیروهای دریایی ارتش و سپاه در ماموریت‌های مختلف گفت: این دو نیرو مکمل یکدیگر هستند و نیروی دریایی سپاه در محدوده خلیج فارس و نیروی دریایی ارتش نیز از تنگه هرمز تا آبهای آزاد و بین‌المللی را تحت پوشش قرار داده است.

وی درخصوص بکارگیری پهپادهای شناسایی در این رزمایش نیز تصریح کرد: امروز ما به توانی رسیده‌ایم که تمامی پهپادهایمان را در داخل می‌سازیم و در این رزمایش نیز علاوه بر تمرینات دریایی، در حوزه پهپادی و شناسایی نیز برنامه‌هایی در دست داریم.

دریادار بی‌غم افزود: بنا بر همکاری‌های تنگاتنگی که با سپاه پاسداران در این حوزه داریم، از پهپادهای سپاه نیز در این رزمایش استفاده خواهیم کرد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین با اشاره به عملکرد موفق این نیرو در حفاظت از منافع کشورمان در آبهای آزاد و بین‌المللی، تاکید کرد: امروز هیچ معادله ای در منطقه صورت نمی گیرد که یک طرف آن ایران نباشد.

عباس بازدید : 121 سه شنبه 28 آذر 1391 نظرات (0)

 سردار سلامی: پاتریوت‌ها برای امنیت منطقه مضر است ؟

 دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: قدرت‌های بزرگ و منطقه‌ای اگر می‌خواهند سهمی از منافع و ملی منطقه داشته باشند، ناچار هستند با ایران طرف معامله شوند.

سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی در همایش سراسری جغرافیا، توسعه،‌ دفاع و امنیت که در تالار غدیر وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: به ندرت می‌توان در جهان منطقه‌ای را با اهمیت‌تر از خلیج فارس و تنگه هرمز یافت که تا 50 سال آینده کانون توجه قدرت‌های جهانی باشد.
وی افزود: منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز تاثیرگذار در مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و به طور کامل تاثیرگذار در ابعاد مختلف جهانی است.
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا خاطرنشان کرد: می‌توانیم بگوییم که هم‌اکنون تا پنجاه سال آینده در یک نقطه راهبردی قرار گرفته‌ایم که جمهوری اسلامی ایران، کلید برنده این منطقه است و حرف اول و آخر را در این منطقه، جمهوری اسلامی ایران خواهد زد.
به گزارش ایسنا، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه همایش سراسری جغرافیا، توسعه، دفاع و امنیت در جمع خبرنگاران گفت: خلیج فارس و تنگه هرمز برای سال‌های طولانی و در آینده نقش حیاتی و تعیین‌کننده‌ای در تعاملات سیاسی و وضعیت اقتصادی، امنیتی و ژئوپولتیک عالم خواهد داشت و حتی ممکن است نظم و نظام جدید جهانی به میزان زیادی به تحولات این منطقه متکی باشد.
جانشین فرمانده کل سپاه درباره استقرار موشک‌های پاتریوت در منطقه نیز گفت: هر نوع ورود سیستم جدید از نیروهای فرامنطقه‌ای در این منطقه را برای امنیت منطقه مضر می‌دانیم و معتقدیم به توسعه دامنه تنش‌ها و ایجاد رقابت‌های تسلیحاتی جدید کمک می‌کند و ظرفیت تنش را افزایش می‌دهد. سلامی تاکید کرد: استقرار سیستم بیگانه در کشورها علائم خوبی برای استقلال سیاسی دولت‌ها نیست و کشورهای منطقه باید مانع از استقرار چنین سیستم‌هایی در مناطق سرزمینی خود شوند.
وی همچنین درباره اظهارنظری مبنی بر اینکه "جنگ سوریه برنده ندارد"،‌ گفت: در مورد تحولات سوریه باید به صورت میدانی تحقیق کرد چون یک جنگ جاری است و قضاوت در مورد نتایج دقیق آن درست نیست.
سلامی همچنین درباره استقرار 93 ناو آمریکایی در منطقه خلیج فارس گفت: این موضوع جدیدی نیست و استقرار ناوهای نیروهای بیگانه در منطقه خلیج فارس از سال‌های پایانی دفاع مقدس شروع شده و در ادامه استراتژی اعمال حضور مستقیم و حیاتی آمریکایی‌ها و غرب در منطقه است، برای اینکه شکاف امنیتی در روابط بین کشورهای دوست در این منطقه ایجاد کنند و بتوانند از این شرایط استفاده و حضور خود را توجیه کنند و در ضمن، تحولات نظامی، سیاسی در منطقه ایجاد کنند. پس این مساله چیز جدیدی نیست، هرچند عامل مهمی در تقویت تنش‌هاست و هیچ وقت این حضور به ارتقای امنیت منجر نشده، بلکه همواره ظرفیت‌های ناامنی را افزایش داده و از این نظر مورد اعتراض ماست و ما فکر می‌کنیم کشورهای منطقه باید همه با هم تصمیم بگیرند و مانع از حضور آنها در منطقه شوند.

عباس بازدید : 356 سه شنبه 14 آذر 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا «Scan Eagle»، بسیار کوچک و غیرمسلح بوده و توسط نیروهای عملیات ویژه استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، در سالگرد شکار پهپاد جاسوسی RQ170 توسط نیروهای مسلح کشورمان در شرق کشور، امروز شاهد انتشار خبر به دام افتادن یک فروند پهپاد شناسایی آمریکایی از نوع Scan Eagle به دست نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس بودیم.

این برای چندمین بار است که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی اقدام به جمع آوری اطلاعات از مرزهای جمهوری اسلامی ایران کرده و هربار با مقابله نیروهای مسلح کشورمان مواجه می‌شوند.

پهپاد Scan Eagle در ابتدا یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک و کم هزینه بود که توسط شرکت «اینسیتو» که یکی از شرکت‌های تابعه بوئینگ است، ساخته شد.

در ادامه مطلب بخوانید اخبار مرتبط:

عباس بازدید : 114 سه شنبه 14 آذر 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی سپاه از شکار یک فروند پهپاد متجاوز آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در چند روز گذشته با هدف شناسایی و جمع آوری اطلاعات در حال گشت زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان های پدافندی و سامانه های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شد.

در این خصوص فرمانده نیروی دریایی سپاه با اعلام اینکه این پهپاد از نوع اسکن ایگل (Scan Eagle) بوده است، گفت: این گونه پرنده ها معمولا از روی ناوهای بزرگ به پرواز در می آیند.

دریادار علی فدوی همچنین با اشاره به آمادگی های نیروی دریایی سپاه در اجرای مأموریت های محوله و اشراف اطلاعاتی همه جانبه بر تحرکات بیگانگان در منطقه راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز تصریح کرد: دشمنان ما از اول فروردین ماه سال 1366 حضور نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس و آنچه را در 5/1 سال آخر جنگ بین ما و آنها اتفاق افتاد ، دیده اند. این حضور از آن زمان تا به امروز وجود دارد و مسلما وضعیت امروز ما با آن زمان قابل قیاس نیست.

وی تأکید کرد: شرایط ما عالی است و آمادگی های نیروی دریایی سپاه در بهترین حالت قرار داد.

عباس بازدید : 133 دوشنبه 06 آذر 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اینکه گفته می‌شود ناو هواپیمابر استنیز، 4 ماه زودتر به منطقه اعزام شده به دلیل نقص فنی‌ بود که ناو قبلی داشت و اخیرا از منطقه خارج شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیردریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در نشست خبری که در آستانه هفتم آذر روز نیروی دریایی انجام شد، با اشاره به عملکرد این نیرو در ایام دفاع مقدس اظهار داشت: در عملیات بزرگ مراورید که در هفتم آذرماه 59 صورت گرفت، کمر نیروی دریایی عراق شکست و این ضربه به گونه‌ای بود که نیروی دریایی رژیم بعث تا آخر جنگ کارایی خود را از دست داد.

سیاری با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش با توانایی‌های سطحی، هوایی و زمینی خود در بسیاری از عملیات‌های دفاع مقدس شرکت داشت، گفت: در خرمشهر و نیز در دفاع از آبادان محور اصلی کار بر دوش تکاوران نیروی دریایی بود و همچنین این نیرو توانست اسکله‌های نفتی مهم البکر و الامیه‌ عراق را نابود کند که این اقدامات موجب تحسین حضرت امام (ره) و بعدها مقام معظم رهبری شد.

عباس بازدید : 142 چهارشنبه 01 آذر 1391 نظرات (0)
به گزارش خبرنگار دفاعي ـ امنيتي باشگاه خبرنگاران، سامانه موشکي فجر 5 (که در لغت به معنی سپیده‌دم است) توپخانه راکتی‌ای است از خانواده فجر که براي اولين بار در رزمايش ولايت 89 با موفقيت مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

این سامانه راکت‌هایی با کالیبر 333 میلی‌متر را به مسافتی در حدود 80 کیلومتری پرتاب می‌کند. برد 75 کيلومتري  با لانچر چهار سكويي كه بر روي بنز شش چرخ قرار ميگيرد، می‌تواند برای هر هدفي به خصوص شهر تل‌آویو خطرناک باشد.

اين سامانه موشکي که اين روزها توانسته با هدف قرار دادن اهدافی در شهر تل‌آویو، وِرد زبان‌ها شود، بار ديگر نشان داد که رژيم صهيونيستي نمي‌تواند يک‌جانبه حمله کند و عواقبي را براي خود نبيند.

عباس بازدید : 129 چهارشنبه 01 آذر 1391 نظرات (0)

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، رد حالی که ارتش رژیم صهیونیستی با حمله گسترده هوایی به غزه، اعلام کرده بود که این بار مقاونت فلسطینیان را برای همیشه در هم خواهد شکست، موشک ها و تاکتیک های مدرن حماس و سایر گروههای مبارز فلسطینی، شکستی دیگر بر این رژیم وارد کرد.

حال پس از چند روز نبرد مقتدرانه رزمندگان مسلمان و شلیک اولین موشکها به قلب تل آویو، رژیم صهیونیستی مجبور به اعلام آتش بس و قبول صلح شد.

بنا بر اعلام منابع رسانه ای، آتش بس در غزه از دقايقي پيش در حالي آغاز شد كه محافل صهيونيستي كاملا در انفعال فرو رفته اند. شائول موفاز در گفتگو با تلويزيون رژيم صهيونيستي، حماس را برندۀ جنگ دانسته و اسرائيل را بازندۀ بزرگ ناميده بود.

رسانه ها گزارش داده اند مردم غزه پیروزی بر رژیم صهیونیستی را جشن گرفته اند و مبارزان فلسطینی هم اکنون به نشانه شادی تیر هوایی شلیک می کنند.

همچنین گفته می شود که فلسطینیان ساکن کرانه باختری نیز به نشانه شادی از پیروزی بر رژیم صهیونیستی به خیابانها ریخته اند.

این سومین شکست رژیم صهیونیستی پس از جنگ های 33 روزه و 22 روزه محسوب می شود.

عباس بازدید : 141 دوشنبه 29 آبان 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: برخی شهرک‌نشینان و نظامیان اسرائیلی برای در امان ماندن از موشک‌های مقاومت در لوله‌های فاضلاب مخفی می‌شوند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، رسوایی شکست سامانه های ضد موشک صهیونیست ها در رهگیری موشکهای مقاومت موجب شده است که اشغالگران برای مخفی کردن سربازان و شهرک نشینان از موشکهای مقاومت، در برخی نقاط اراضی اشغالی از لوله‌های فاضلاب استفاده کنند.

تصاویر منتشر شده از نقاط مختلف در اراضی اشغالی حاکی است که نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست پس از به صدا در آمدن آژیر خطر، هراسان به سوی لوله های فاضلاب فرار می کنند.

این نخستین بار است که از چنین پناهگاهی برای مخفی کردن صهیونیست ها استفاده می شود.

اشغالگران همواره پس از برگزاری مانوارهای پدافند غیرعامل، مدعی شده اند که بهترین و پیشرفته ترین پناهگاه ها را برای شهرک نشینان و نظامیان خود تدارک دیده اند.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه از چهارشنبه گذشته همچنان به صورت مستمر ادامه دارد بر اساس آخرین آمار بیش از 70 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 700 نفر نیز مجروح شده‌اند.

عباس بازدید : 132 دوشنبه 29 آبان 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: خانواده راکتی «فجر» پاسخ سنگین جمهوری اسلامی ایران در جنگ ناهمطراز با دشمنان خواهد بود.

به گزارش گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، در میان انواع سامانه‌ها و تسلیحات متناسب با نبردهای نامتقارن (که در آن یکی از طرفین به لحاظ فیزیکی و کمی، نسبت به طرف دیگر برتری دارد)، سامانه‌های راکتی، ازجمله توانمندی‌هایی هستند که می‌توانند سرنوشت نبرد را تا حد زیادی مشخص کنند.

پس بی‌راه نیست که در جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به دکترین نبردهای ناهمطراز که در نیروهای مسلح تعریف شده، سرمایه گذاری خوبی در حوزه راکت‌ها صورت گرفته باشد.

در این گزارش سعی شده است تا به معرفی و مرور یکی از مهمترین خانواده‌های راکتی ایرانی با نام «فجر» بپردازیم، با این توضیح که علاوه بر این راکت‌ها، سامانه‌های دیگری نیز وجود دارد که در کنار اعضای این خانواده می توانند صحنه نبرد را نه تنها بر روی زمین و خشکی، بلکه در دریا نیز آنطور که جمهوری اسلامی می خواهد، تعریف کنند.

راکت 107 میلیمتری فجر1

با فرا رسیدن سالهای پایانی جنگ تحمیلی یعنی در سال 1366 بود که اولین نسل از خانواده «فجر» به همت متخصصان صنعت و نخبگان جوان حاضر در نیروهای مسلح به تولید انبوه رسید و سامانه راکتی 107 میلی متری با نام «فجر1»، تولید و بلافاصله روانه جبهه‌های نبرد شد.

 

 

 

 

شلیک راکت 107م.م فجر1 از روی خودروهای سبک

این سامانه به منظور نابود کردن نفرات مهاجم دشمن و افراد پنهان شده در سنگر‌های معمولی طراحی و تولید شد که البته می‌توانست برای خاموش کردن آتش‌بارهای توپخانه و نیز انهدام دسته‌های تانک و وسائل زرهی و همچنین تجهیزات فنی دشمن نیز بکار گرفته شود.

عباس بازدید : 146 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،شبكه تلويزيوني العالم لحظاتي پيش در خبري فوري به نقل از شبكه تلويزيوني دوم اسرائيل اعلام كرد: از زمان آغاز تجاوز رژيم صهيونيستي به نوار غزه بيش از هشتاد موشك گروه هاي مقاومت فلسطيني به شهر بئر السبع در فلسطين اشغالي اصابت كرده است.

عباس بازدید : 182 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري‌ها،

** تعليق تدريس در دانشگاه بن گوريون تل آويو
رژيم صهيونيستي بعلت اصابت موشک هاي مقاومت،‌ تدريس در دانشگاه بن گوريون را به حالت تعليق در آورد .

** محکوميت تجاوز صهيونيستها به غزه از سوي کشورهاي دنيا

دولت هاي مختلف در بيانيه هاي جداگانه تجاوز وحشيانه رژيم اشغالگر قدس به نوار غزه را محکوم کردند.

** شهادت سه تن از رهبران گردا‌ن‌های القسام در حملات صهيونيستها
رانی حماد، خالد ابونصر و قسام مروان، سه تن از رهبران گردا‌ن‌های القسام به شهادت رسیدند .

** افزايش تعداد شهداي فلسطيني به 18 تن

با شهادت يک فلسطيني ديگر در حملات هوايي ارتش رژيم صهيونيستي به نوار غزه شمار اين شهدا به 18 تن رسيد .

عباس بازدید : 144 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به رونمایی از سامانه موشکی قادر گفت: سرعت در آماده سازی، استقرار و شلیک از ویژگی‌های این سامانه است، سامانه موشکی قادر در کمتر از 30 دقیقه آماده حرکت، مستقر و آماده شلیک می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در حاشیه برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 درنشست خبری اظهار داشت: سامانه‌های موشکی «قادر» و «یا زهرا 3» در جریان رزمایش رونمایی می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه سامانه موشکی یا زهرا 3 به دست متخصصان داخلی ساخته شده و کاملا بومی است، تاکید کرد: این سامانه موشکی ارتفاع پایین در زمان کوتاهی متناسب با نیازهای داخلی طراحی و تولید شده است.

وی در خصوص ویژگی‌های این سامانه موشکی گفت: امکان استقرار در شرایط جوی و سرزمینی مختلف و متحرک بودن از ویژگی‌های یا زهرا 3 عنوان است.

عباس بازدید : 122 دوشنبه 22 آبان 1391 نظرات (0)

 بدنبال تعرض یک فروند پهپاد آمریکایی به خاک جمهوری اسلامی ایران و هشدار نیروهای کشورمان به این پرنده و فرار آن از موقعیت، موضوع پرنده بدون سرنشین در مرزهای جنوبی بار دیگر مورد توجه قرار گرفت

به گزارش خبر آنلاین، درپی واکنش قاطع جمهوری اسلامی ایران به تجاوز یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در
مناطق جنوبی این موضوع در روزهای اخیر به یکی ازموضوعات مهم خبری تبدیل شده است اما نکته مهمتر واکنش مقامات دو طرف به این واقعه است.
فرمانده کل سپاه : جنگنده‌های سپاه به وظیفه خود عمل کردند

سردار جعفری درحاشیه مراسم سالگرد شهید طهرانی مقدم در خصوص تعرض پهپاد آمریکایی به فضای کشورمان، گفت: یکی از پهپادهای دشمن به صورت اشتباه و یا عمدی وارد منطقه خلیج فارس و منطقه FIR که منطقه ممنوعه پروازی بود، شد و سیستم‌های پدافند جمهوری اسلامی و جنگنده‌های سپاه که وظیفه مقابله را داشتند، به وظیفه خود عمل کردند. اگر باز هم این اتفاق بیافتد چنین حرکتی از طرف ایران انجام می‌شود.

عباس بازدید : 118 یکشنبه 21 آبان 1391 نظرات (0)

فرمانده کل سپاه گفت: جنگنده‌های سپاه به وظیفه خود در مقابل پهپاد آمریکایی عمل کردند.

به گزارش خبرآنلاین، سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در حاشیه مراسم سالگرد شهید طهرانی مقدم در خصوص تعرض پهپاد آمریکایی به فضای کشورمان، گفت: یکی از پهپادهای دشمن به صورت اشتباه و یا عمدی وارد منطقه خلیج فارس و منطقه FIR که منطقه ممنوعه پروازی بود شد و سیستم‌های پدافند جمهوری اسلامی و جنگنده‌های سپاه که وظیفه مقابله را داشتند، به وظیفه خود عمل کردند.

جعفری ادامه داد: اگر باز هم این اتفاق بیافتد چنین حرکتی از طرف ایران انجام می‌شود.

فرمانده کل سپاه در ادامه در خصوص آخرین پروژه شهید طهرانی مقدم گفت: این پروژه مربوط به پروژه موشکی پرتاب ماهواره با سوخت جامد در مدار ژئو است که مدار بسیار بالایی است و جمهوری اسلامی تاکنون پرتاب ماهواره‌ای بالای 100 کیلوگرم در چنین مداری نداشته است.

عباس بازدید : 121 جمعه 19 آبان 1391 نظرات (0)

به گزارش فارس، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد هفته پیش دو جنگنده ایرانی به سوی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز خلیج فارس شلیک کرده‌اند.

پنتاگون مدعی شده هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز آب‌های بین‌المللی در حال پرواز بوده است.

پیشتر نیز شبکه «‌سی‌ان‌ان» آمریکا مدعی شد هفته گذشته دو جنگنده سوخو 25 ایران به سوی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز خلیج فارس شلیک کردند.

پهباد ایرانی

عباس بازدید : 144 یکشنبه 14 آبان 1391 نظرات (0)

فرماندهی کل سپاه با اشاره به لزوم تقویت نظامی، امنیتی در آب های خلیج فارس عنوان کرد: راه اندازی رسمی منطقه پنجم ندسا در شهرستان بندر لنگه با هدف افزایش توان دفاعی و امنیتی در جزایر استراتژیک ایران و دریای خلیج فارس صورت گرفته است.

در ادامه گزيده اي از سخنان سرلشگر محمدعلی جعفری در مراسم افتتاح رسمی منطقه پنجم امام محمدباقر نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی(ندسا) در شهرستان بندر لنگه به نقل از مهر مي آيد:

 

 

درباره ما
Profile Pic
رهسپاریم با ولایت تا شهادت (ما اهل کوفه نیستم علی تنها بماند) لبیک یا خامنه ای ( منتظر نظرات و انتقاد ات سازنده ی شما عزیزان برای هرچه بهتر شدن سایت هستم با تشکر ( عباس مدیریت سایت)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1545
  • کل نظرات : 121
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 92
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 272
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,067
  • بازدید ماه : 5,725
  • بازدید سال : 33,220
  • بازدید کلی : 379,327
  • مطالب خواندنی


    قطب

    از القاب شايعه حضرت ولي عصر (عج) در نزد عرفا و صوفيان است. «در اصطلاح تصوّف، (قطب) کسي است که منظور نظر خداي تعالي است در همه زمانها و طلسم اعظم به او داده شده است، و او در کون و اعيان ظاهر و باطن ساريست چون سريان جان در کالبد، قسطاس فيض در کف او و افاضه روح حيات بر کون اعلي و اسفل در دست اوست. وي تنها انسان کاملي است که به نظر صوفيان احاطه اش به جميع آدميان محقّق است و همه مقامات و حالات تصوّف را مي دانند. او عقل عالم امکان است و تصرّف وي در عقول براي صوفيان مسلّم است».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    ابومحمد

    کنيه ي حضرت قائم (عج) است.

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    زنان آخرالزمان

    رسول گرامي اسلام صلي الله عليه وآله در وصف برخي از زنان آخِرُالزّمان چنين مي فرمايد: «چگونه مي شود حال شما هنگامي که زنان شما فاسد شوند و جوانان تان فاسق و شما نه امر به معروف مي کنيد و نه نهي از منکر!» به پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله گفته شد: آيا اين چنين خواهد شد؟! آن حضرت فرمود: «بله و بدتر از آن نيز خواهد شد». امام علي عليه السلام نيز مي فرمايد: «در آخِرُالزّمان و نزديک شدن قيامت - که بدترين زمان ها است - زناني ظاهر مي شوند که برهنه و لخت هستند! زينت هاي خود را آشکار مي سازند، به فتنه ها داخل مي شوند و به سوي شهوت ها مي گرايند! به سوي لذت ها مي شتابند، حرام هاي الهي را حلال مي شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    مهدویت امام زمان (عج)
    • ظلم
    • امام على عليه السلام:
    • «أَعدَلُ النّاسِ مَن أَنصَفَ مَن ظَلَمَهُ»

    • عادل ترين مردم كسى است كه با كسى كه به او ظلم كرده با انصاف رفتار كند.

    • غررالحكم، ج2، ص435، ح3186
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • حرص
    • امام على عليه السلام:
    • «إِنَّ البُخلَ وَالجُبنَ وَالحِرصَ غَرائِزُ شَتّى يَجمَعُها سوءُ الظَّنِّ بِاللّه»

    • به درستى كه بخل و ترس و حرص، غريزه ها و تمايلات متعدد و پراكنده اى هستند كه سوءظن به خداوند آنها را جمع مى كند.

    • كافى، ج8، ص 243، ح337
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • نیکوکاری و سخاوت
    • پيامبر صلى لله عليه و آله:
    • «اِنَّ اَسْرَعَ الْخَيْرِ ثَوابا البِرُّ وَ اِنَّ اَسْرَعَ الشَّرِّ عِقابا البَغْىُ»

    • پاداش نيكوكارى زودتر از هر كار خوب ديگرى مى رسد و كيفر ستم و تجاوز زودتر از هر كار بد ديگرى گريبان مى گيرد.

    • خصال، ص 110، ح 81
    دریافت کد حدیث موضوعی
    حدیث موضوعی
    • نام عملیات:
      تحریر القدس
    • زمان عملیات:
      1 بهمن 1362
    • مکان عملیات:
      جنوب غربی شهر مرزی مریوان – جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      لشکر انصارالحسین (ع) از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      آزادسازی بلندیهای مهم منطقه و گمراه کردن دشمن از طرح عملیات خیبر
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      ظفر 2 (ایذایی)
    • زمان عملیات:
      5 تیر 1364
    • مکان عملیات:
      منطقه عمومی پنجوین عراق - جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      نيروي‌ زميني‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      انهدام توان رزمی نیرهای دشمن
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      بیت المقدس 6
    • زمان عملیات:
      27 اردیبهشت 1367
    • مکان عملیات:
      شمال‌ شهر ماووت‌ کردستان‌ عراق‌ و بلندی‌های‌ شیخ‌ محمد، آسوس‌ و استروک‌
    • ارگان عمل کننده:
      نیروی‌ زمینی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      2400
    • اهداف عملیات:
      پیشروی‌ و استقرار مناسب‌ نیروها در شمال‌ منطقه‌ سلیمانیه‌ عراق‌ و تکمیل‌ عملیات‌ انجام‌ شده‌ در منطقه‌ عملیاتی‌ ماووت‌ و امکان‌ خروج‌ معارضان‌ کرد عراق‌ از مناطق‌ تحت‌ هجوم‌ ارتش‌ عراق
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    جنگ دفاع مقدس
    غلاف

    پوشش ابداعي زندانيان سياسي، داراي دو لايه پارچه اي و پلاستيكي كه به شكل كيسه، طراحي و دوخته شده بود و براي جلوگيري آلودگي لباس در مواقع احتلام، مورد استفاده قرار مي گرفت. اين كيسه از سوي زندانيان اصطلاحاً غلاف ناميده مي شد.

    دریافت کد یادگار انقلاب
    بند يك و هفت قصر

    متهم را پس از اتمام بازجويي و تكميل پرونده ابتدا از كميته به قرنطينه و سپس به اين بند مي فرستادند. پس از دادگاه اگر حبس بالا گرفته بود به ساير بندها مي فرستادند. محكوميت هاي كم را در يك و هفت نگاه مي داشتند. در اين بند معمول ازندانياني را كه مدت محكوميت شان از يك سال كمتر و يا هنوز مشخص نشده بود، نگهداري مي كردند. بند يك از يك راهرو به عرض 2 متر تشكيل مي شد كه نصف اين عرض را تخت هاي سه طبقه اشغال كرده بود.در طول اين راهرو اتاقها قرار داشتند كه عرض آنها يك متر و طول آن حدود3 متر بود و گاه طول آنها از قد يك انسان معمولي نيز كوتاهتر بود.

    دریافت کد یادگار انقلاب

    نام ذکر روز


    ذکر روزهای هفته

    بايد جوان‏ها را تشويق كرد كه راه خدمت به اسلام و انقلاب را ادامه دهند و هيچ وقت از قرآن و دستوراتش فاصله نگيرند.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید محمد قلى روز فراخ
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا

    قلبم آكنده از عشق پيوستن به الله و رسول خدا و حسين بن علي مي‌باشد. آنجا كه خداي متعال خودش وعده فرموده من اين راه پرافتخار را كه ائمه اطهار و عاشقان الله پيموده‌اند با شناخت انتخاب و پذيرفته‌ام و داوطلبانه و با تلاش بسيار موفق شدم به جبهه اعزام شوم كه يا بكشم و يا به گفتة‌ رهبرم سينه‌ام را آماج گلوله‌اي دشمن قرار دهم و كشته شوم، و در هردو صورت پيروزي با ماست.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید مجيد طالبي
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا
    وصیت شهدا