loading...
ستاره های آسمانی ملکوت
ستارگان آسمان ملکوت

عباس بازدید : 118 پنجشنبه 29 اسفند 1392 نظرات (0)
تنها یک روز تا فرارسیدن عید باقی مانده است و بسیاری به دنبال پیامک های زیبا برای تبریک گفتن این عید باستانی هستند. ما برای شما بسته ای از پیامک های جالب را آماده کرده ایم.

باز هم بهانه اي براي شاد شدن از راه رسيد، فصل خنده مبارک

*****
   سلامت، سعادت، سيادت، سرور، سروری، سبزی و سر زندگی، هفت سين سفره زندگيتان باد

*****
   برخيز که باد صبح نوروز ، در باغچه ای کند گل افشان ، خاموشی بلبلان مشتاق ، در موسم گل ندارد امکان

*****
   آن روز که اميد را نا اميد، شادی را به غمگين و نور را به تاريکی هديه مي کنيم، عيد است
عباس بازدید : 139 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
آسیب به خانه ها و خودروهای مردم ، بستن راه ها ، قطع انگشتان ، بیرون زدن چشم ها از حدقه ها ، سقط جنین زنان باردار ، وحشت کودکان خردسال ، آزار بیمارانی که نیازمند آرامش اند و ... ، هیچ کدام ربطی به چهارشنبه سوری ما ایرانیان ندارد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، فردا شب ، یکی از کهن ترین آیین های ملی ایرانیان برگزار می شود. "چهارشنبه سوری" از دیرباز در ایران ، رسمی برای تجدید دیدارها ، احترام به بزرگترها ، دستگیری از نیازمندان و دور ریختن غم ها و کینه ها بود.

تجدید دیدار و احترام به بزرگ تر ها بود چون در آن شب ، اعضای خانواده ها به دیدار بزرگ تر های فامیل می رفتند و در عین احترام به آنان با یکدیگر نیز دیدار می کردند و برنامه ریزی سال جدید را با همدیگر انجام می دادند.

دستگیری از نیازمندان بود ، چون رسمی به نام قاشق زنی وجود داشت که در آن ، افراد با چهره های پوشیده و بدون سخن گفتن ، به در خانه همدیگر می رفتند و صاحب خانه به آنان شیرینی و گردو و پول و ... می داد. در این رسم ، همه از غنی و فقیر شرکت می کردند تا فقرایی که در آستانه سال نو ، نیازمند اندکی آذوقه و شیرینی و پول بودند شرمسار نباشند.
عباس بازدید : 109 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
مراجع و علمای اعلام نظرات صريحی را درباره خرافه "چهارشنبه سوری" و مبنای غيرشرعی آن بيان كرده‌اند.
به گزارش خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران، نظر مقام معظم رهبری و برخی مراجع عظام درباره خرافه چهارشنبه‌سوری بدين شرح است: 

حضرت آيت الله العظمی خامنه‌ای:{چهارشنبه سوری} علاوه بر آنکه هيچ مبناى شرعى ندارد مستلزم ضرر و فساد زيادى است که مناسب است از آنها اجتناب شود.

حضرت آيت الله العظمی مكارم شيرازی:اين كارها شايسته مسلمان نيست.

حضرت آيت الله العظمی نوری همدانی: چهارشنبه سوری جزء خرافات است و کارهايي که انجام مي دهند و موجب آزار و اذيت مردم می‌شود حرام می‌باشد و بايد جدا از آن اجتناب شود.

حضرت آيت الله العظمی صافی گلپايگانی: اشكال دارد.

حضرت آيت الله العظمی سيستاني:
 اموری كه به جامعه ضرر می‌زند و موجب ايذاء مردم است مانند استعمال ترقه و خريد و فروش آن جايز نيست.
عباس بازدید : 96 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
برپایی چهارشنبه سوری با توجه به پیامدهای جانی و مالی برای انسان در واقع گام برداشتن به سوی جهل و خرافه است.
به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ برپایی چهارشنبه‌سوری با توجه به پیامدهای جانی و مالی برای انسان در واقع گام برداشتن به سوی جهل و خرافه است؛ در واقع آدمی با پرداختن به این سنت اشتباه 6 گام به سوی جهل و خرفه برمی‌دارد که به شرح زیر است:

گام اول
« چهارشنبه سوری » یک « خرافه » است و از حقیقت و واقعیت تهی. خرافه است زیرا از روی آتش پریدن و عبارت « زردی من از تو سرخی تو از من » را بر زبان جاری کردن نه زردی بیماری‌ها و رنج‌ها را از جسم و تن بیرون می کند و نه صحت و سلامتی ها را به پیکرها وارد می سازد.

و از این بدتر نه تنها صحت و سلامتی نمی دهد و تندرستی نمی آفریند که بیماری و رنج می آورد. زیرا با آلودگی هایی که آتش و دود تولید می کند و محیط زیست را تیره و تار می سازد و با آسیب های ناشی از انفجار مواد محترقه و آتش زا هر سلامتی به بیماری و هر آسایش به سختی تبدیل می شود! و با این همه شگفت انگیز است که پویندگان این بیراهه به سرعت بخشی و شتاب گیری در حرکت خود اصرار می ورزند و هدفی را پی می گیرند که نمی دانند چیست! و مقصدی را دنبال می کنند که نمی دانند کجاست!
عباس بازدید : 104 سه شنبه 20 اسفند 1392 نظرات (0)

خبرگزاری مهر: تهیه‌کننده «پایتخت 3» تأکید کرد تمام لوکیشن‌ها و شخصیت های جدیدی که به این سریال اضافه می‌شوند بر مبنای قصه است و نزدیک شدن روایت این سریال به موضوعات ورزشی حضور بک مجری مشهور عرصه ورزش در این سریال را به دنبال داشته است.

الهام غفوری تهیه‌کننده «پایتخت 3» درباره آخرین وضعیت این سریال گفت: ما سریال را بر مبنای قصه جلو می بریم و قصه، لوکیشن‌های بعدی ما را مشخص می‌کند. اکنون قرار نیست بازیگر جدیدی به سریال اضافه شود مگر اینکه به اقتضای قصه چنین اتفاقی بیفتد.

وی افزود: شخصیت‌های محوری و ثابت «پایتخت 3» خانواده معمولی هستند و اصولا اتفاقات حول محور زندگی آنها رخ می دهد. تنها رویکرد متفاوت ما در این سری از سریال نزدیک شدن به مباحث ورزشی است و به تازگی بهرام شفیع مجری ورزشی به ما پیوسته و قرار شده در استودیو برنامه «ورزش و مردم» بخش هایی از سریال با حضور او و علیرضا رضایی قهرمان سابق کشتی ایران و اولین مدال‌آور تاریخ کشتی ایران در دسته فوق سنگین المپیک ضبط شود.

عباس بازدید : 95 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)

محمود نگهبان سلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در مورد آخرین جزئیات حضور هیات امنای دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش، تحقیقات مجلس گفت: این جلسه در ساعت 14 امروز (سه‌شنبه) با حضور هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزار خواهد شد.   
  
وی در ادامه در مورد جزئیات موارد مورد بحث در این جلسه خاطرنشان کرد: بحث اصلی در این نشست در مورد چرایی عزل فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود که این کار به چه صورتی انجام شده و در مورد جزئیات این مسئله نیز بررسی‌هایی انجام مي‌پذيرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اين مسئله كه سرپرست وزارت علوم در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد به علت وزیر نبودن حق رای نداشته اما رای وی شمارش شده است و آیا این مسئله نیز در جلسه امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: در مورد كم و كيف این مسئله، اطلاعی ندارم اول باید بررسی کنیم که چنین اتفاقی صورت گرفته یا خیر و پس از آن ممکن است پیرامون این مسئله صحبت‌هایی انجام شود.   
  
گفتني است در نشست فوق‌العاده 27 شهريور ماه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، فرهاد دانشجو پس از نزدیک از 20 ماه از رسیدن به ریاست این مجموعه بزرگ علمی، برکنار شد.

بر پایه این گزارش، اعضای هیأت امنای این دانشگاه ـ همان‌گونه که پیشتر گفته شده بود ـ حمید میرزاده یکی از سه نماینده هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی در ترکیب ده نفره هیأت امنا را با شش رأی از مجموع هشت رأی، به سمت سرپرست دانشگاه برگزیده و در ادامه این فرد را گزینه قطعی هیأت امنا برای ریاست دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کردند.

این در حالی است که قبل از اين مسئله اخباری منتشر شد که حکایت از در پیش بودن چنین رویدادی در آینده نزدیک داشت و به رغم تکذیب شدن، تلویحا تأییدی بر ماجرا بود تا جایی که انتشار خبر به سوزاندن این تصمیم تعبیر شد ، ولی گویا این رویکرد هم نتوانست مانع سقوط برادر وزیر علوم سابق و مدیر معرفی شده به جامعه در دوران دولت دهم شود!

عباس بازدید : 69 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)
در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد بازگویی توصيه هاي ايمني و پليسي براي دانش آموزان خالی از لطف نیست.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، هر ساله با آغاز ماه مهر شور و شوق فراواني در خانواده ها و دانش آموزان به وجود مي آيد که اين موارد ناشي از کسب علم و تحصيل و طي نمودن درجات بالاتر علمي، فرهنگي است.

اما در صورت غفلت اين اتفاق خوش يمن مي تواند ما را به پرتگاه هاي خطرناک سوق داده و تباهي نابودي را براي خانواده ها و دانش آموزان در پيش داشته باشد. 

از اين رو فرماندهي انتظامي براي هوشياري و آگاه سازي دانش آموزان عزيز و خانواده هاي محترم موارد ذيل توصيه مي نمايد که در صورت عمل نمودن به آن مي توان با سلامت کامل اين سال تحصيلي را به پايان برسانيد.   
عباس بازدید : 124 پنجشنبه 06 تیر 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، بچه‌ها به نقاشی علاقه زیادی دارند و آنچه می‌کشند بازتاب دنیای درونی آنهاست. بیشتر بچه‌ها به کارهای هنری‌شان فکر نمی‌کنند یا حتی آن را سانسور نمی‌کنند. 
 در طول 40 سال گذشته نقاشی کودکان به عنوان بخش مهمی از تشخیص‌های متخصصان اطفال به کار می‌رود. نقاشی به آنها کمک می‌کند مراحل رشد کودک را در همان لحظه مشاهده کنند و درباره مشکل احتمالی آگاهی یابند. 
 یک نقاشی ساده می‌تواند نگاهی اجمالی به جهان‌بینی کودک، نقش او در خانواده و روابطش با دیگر اعضای خانواده و البته اعتماد به نفس او باشد.

عباس بازدید : 119 پنجشنبه 06 تیر 1392 نظرات (0)

محمد علي اسفناني نماينده مردم فريدونشهر، فريدن و چادگان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به مطرح شدن طرح بيمه‌ مهريه گفت: طرح بيمه مهريه با هدف پرداخت مبلغ حق بيمه از سوي مرداني است که به تازگي ازدواج مي‌کنند تا با استفاده از آن توان پرداخت مهريه زوجه را داشته باشند.

وي افزود: بحث پرداخت مهريه از مواردي است که نبايد ايجاد شبهه‌ي پرداخت و مطالبه را به وجود آورد.

اسفناني در ادامه با اشاره به اينکه مطرح کردن بحث مهريه در چارچوب پرداخت و مطالبه به قوام زندگي مشترک آسيب مي رساند، افزود: مهريه تکليفي است که به محض وقوع عقد زوجه مي تواند آن را مطالبه کند و طبيعتا ديني است که بر دوش زوج است اما پرداخت مهريه در صورتي مطلوب است که به اختيار و اراده زوج باشد.

سخنگوي کميسيون حقوقي قضايي مجلس با تاکيد بر اينکه در مجموع اين طرح مطلوب ارزيابي نمي‌شود، خاطر نشان کرد: بيمه مهريه از لحاظ رواني ممکن است به قوام زندگي آسيب برساند و فضا را به  گونه اي فراهم آورد که زوج  تقيدي به حفظ قوام زندگي نداشته باشند.

عباس بازدید : 115 شنبه 04 خرداد 1392 نظرات (0)

در اين "پروژه ضد فرهنگي" جديد، از روشي استفاده مي‌شود که بيشترين تاثير را روي ذهن و رفتار نوجوانان خواهد داشت؛ "ناتوي فرهنگي" غرب با استفاده از خود نوجوانان، در فرايندي کاملا برنامه‌ريزي شده، مهره‌هاي خود را به عنوان الگو به جهان معرفي کرده و در طي مدت کوتاهي اين مهره‌هاي نوجوان را تبديل به الهه‌اي براي نوجوانان کشورهاي ديگر بويژه کشورهاي شرقي و مسلمان مي‌کنند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ در دهه‌هاي گذشته، غرب به سرکردگي "رژيم صهيونيستي"، راه‌هاي گوناگوني را در "جنگ نرم" عليه فرهنگ "کشورهاي در حال توسعه" و بويژه کشورهاي اسلامي در خاورميانه تجربه کرده است،‌ به‌طوري که توانسته برخي از اين برنامه‌هاي ضد فرهنگي و "پروژه‌هاي کنترل ذهن" خود را در بعضي از کشورهاي منطقه مانند ترکيه و "کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس" اجرا کند تا با انحطاط فرهنگ اسلامي اين کشورها، رژيم صهيونيستي و غرب بتوانند سياست‌هاي خود را در "خاورميانه" پياده کنند.

 

 

در پروژه‌هاي نرم ضد فرهنگي صهيونيستي-غربي، ابعاد و روش‌هاي گوناگوني مورد استفاده قرار مي‌گيرند: از 

عباس بازدید : 136 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)
"حساس نشو" تیکه کلام یکی از دوستان بوده که من آیا را با لحجه شیرین مازندرانی در آمیختم و خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت.
"احمد مهرانفر" بازیگر نقش "ارسطو" در خصوص مجموعه "پایتخت 2" در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیونباشگاه خبرنگاران گفت: به دلیل جذابیت "پایتخت 1" و استقبال مخاطبان تصمیم به ایفای نقش در سری دوم این مجموعه گرفتم.


وی افزود: قسمتهایی که پخش شده را دیدم و به نظر من از جذابیتهای خوبی برخوردار بود که امیدوارم مردم راضی باشند.
"مهرانفر" در خصوص تیم "پایتخت 2" ابراز داشت: تعدد لوکیشن ها به جذابیتها و سختی کار اضافه کرد ولی من همچنان از تیم راضی بودم و کار با "سیروس مقدم" بسیار لذت بخش بود.
بازیگر نقش ارسطو در خصوص تیکه کلام "حساس نشو" گفت: ما روی لهجه مازندرانی خیلی کار کردیم و تیکه کلام "حساس نشو" را از یکی از دوستان خود برداشتم.
این بازیگر با اشاره به تنها اتفاقی که  همه تیم را ناراحت کرد تصریح کرد: تصادف تیم پشت صحنه و قطع عضو یکی از بچه‌ها و به کما رفتن دوست دیگرمان در پشت صحنه، همه ما را افسرده کرد.
مهرانفر خاطرنشان کرد: همه تلاش ما بر این بود که مخاطبان با تماشای "پایتخت 2" در نوروز لحظات شاد و فرخ بخشی را داشته باشند.
بازیگر نقش "ارسطو" افزود: از مردم و مسئولان می‌خواهم که برای بچه هایی که دچار حادثه شدند دعا کنند./ص
عباس بازدید : 107 دوشنبه 23 بهمن 1391 نظرات (0)
بسيج دانشجويي دانشگاه شريف در جشن 22 بهمن با برگزاري رفراندومي نمادين، پيام ملت ايران در ارتباط با مذاکره با آمريکا را به گوش رسانه‌ها و سياستمداران رساند.
به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در جشن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي با برپایی غرفه‌ای در خیابان آزادی، سهم کوچکي در برپایی جشن ملي و مردمی 22 بهمن ايفا کرد.

مسئول سیاسی بسیج دانشگاه شریف هدف از برپایی این غرفه را جریان سازی مردمی حول محور گفتمان انقلاب اسلامی و ارتباط فعالان بسیج این دانشگاه با مسائل و دغدغه‌های مردم اعلام کرد. 


در این غرفه که محصولات فرهنگی، هنری دانشجویان دانشگاه شريف در آن عرضه می شد، ویژه نامه نشریه مردمی صراط و بیانیه بسیج دانشجویی این دانشگاه نیز با محوریت موضوع مذاکره با آمریکا توسط فعالان این دانشگاه توزیع شد، همچنين توزیع ویژه نامه تولید ملی نشریه بهاران، پخش نماهنگ‌های صوتی و تصویری از دیگر فعاليت‌هاي این غرفه بود.

عباس بازدید : 89 دوشنبه 23 بهمن 1391 نظرات (0)
فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه تهران بزرگ در پیامی تاکید کردند: یوم الله 22 بهمن 91 روز برملا ساختن مکر و حیله و یاس و ناامیدی شیطان بزرگ در حاکمیت و سیطره بر دنیا بود و ثابت کرد که ایرانی، همیشه سرباز حقیقی و گوش به فرمان امام و مقتدای خویش است و از هیچ‌گونه تحریم و فشار و تهدید هراسی ندارد.
به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، "سردار محسن کاظميني" فرمانده و "حجت‌الاسلام عبدالعلي گواهي" مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، به مناسبت خلق حماسه یوم‌الله 22 بهمن پیام تبریکی صادر کردند.

متن اين پيام در ذیل آمده است:

طنین فریاد دشمن‌شکن ملت ایران در تجلی‌گاه بصیرت و آگاهی یوم‌الله22 بهمن، راه عزت و سرافرازی را که همان راه معمار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران است، یک‌بار دیگر پیوند امت با ولایت و شهدا را به منصه ظهور رساند.

مردم غیور و ولایی ایران اسلامی در یوم‌الله بیست‌و دوم بهمن، شور و شوق و شعور انقلابی خویش را با خلق حماسه عظیم حضور و با پیام استکبارستیزی، ذلت و عجز دشمنان را رقم زدند و خط بطلانی بر تبلیغات پر حجم و گسترده استکبار جهانی کشیدند و به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره): ملت، تحلیل‌های آمریکا و اسرائیل را زیر گام‌های استوار خود لگدمال کردند.

یوم‌الله 22 بهمن 91 روز برملا ساختن مکر و حیله و یاس و ناامیدی شیطان بزرگ در حاکمیت و سیطره بر دنیا بود. در حقیقت با موقعیت‌شناسی ملت فهیم، آگاه و همیشه در صحنه ایران تمامی نقشه‌های شوم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش بر آب شد و این حضور آگاهانه که بی‌شک از الطاف خفیه الهی است، ارادت خالصانه امت به ولایت و پایبندی به آرمان‌های والای امام خمینی(ره) و تبعیت از رکن رکین ولایت فقیه را متجلی ساخت و ثابت کرد که ایرانی همیشه سرباز حقیقی و گوش به فرمان امام و مقتدای خویش است و از هیچ‌گونه تحریم و فشار و تهدید هراسی ندارد.

فرماندهی و نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، خلق حماسه جاودانه حضور با بصیرت ملت شریف ایران را به محضر مبارک صاحب اصلی انقلاب اسلامی حضرت ولی‌عصر(عج) و نائب بر حقش حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و امت همیشه در صحنه، غیور و ولایت‌مدار ایران تبریک می‌گوید و به پاس این نعمت بزرگ الهی که برگ زرین دیگری در کتاب طلایی انقلاب است، سر بر آستان ذات احدیت نهاده و سجده شکر می‌گذارد.
عباس بازدید : 82 جمعه 20 بهمن 1391 نظرات (0)
آیت الله مکارم شیرازی هوشیاری مردم ایران را عامل شکست دشمنان دانست.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، وی در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد/ با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی بود که در نوع خود در جهان بی سابقه بود افزود: انقلاب اسلامی مبتنی بر اصول و احکام اسلام بود که به رهبری مرجع جامع الشرایط حضرت امام خمینی ره شکل گرفت.

آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی وضعیت جغرافیای منطقه را عوض کرد و امریکا و غرب بزرگترین پایگاه خود را در خاورمیانه از دست دادند و به همین علت دشمنان اسلام عدوات خود را بر علیه مردم ایران و نظام اسلامی تشدید کردند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی بعد از خاموش شدن فتنه جنگ تحمیلی علیه ایران با مسائل فرهنگی و فساد و هم اکنون نیزاز طریق مسائل اقتصادی در صدد شکست نظام اسلامی هستند تاکید کرد: اگر مردم بیدار و هوشیار اتحاد ، صمیمت داشته باشند ، در سایه اتحاد می توانیم انقلاب را همچنیان حفظ و دشمنان را مایوس کرد .

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد : آنچه که مهم است نباید بگذاریم اختلاف جای وحدت و دوستی را بگیرد.

عباس بازدید : 82 شنبه 14 بهمن 1391 نظرات (0)

سیدحسن موسوی‌چلک:

در هر کشوری برای ارتقای سطح آگاهی مردم در حوزه های مختلف از ظرفیت های متعدد بهره گرفته می شود. بدون شک به دلیل فراگیری «رسانه» و بویژه تلویزیون، این ابزار یکی از مهمترین منابع موجود برای تحقق این اهداف هستند. در کشور ما نیز به دلیل دسترسی همه مردم به رسانه ملی، این رسانه می تواند بیشترین نقش را در این زمینه ایفا کند و بخشی کوتاه از ساعت های پر مخاطب خود را برای اطلاع رسانی مناسب در زمینه مسایل مختلف از جمله فرهنگ ایمنی، سلامت جسمی، روانی و اجتماعی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ...اختصاص دهد.

گر چه رسانه ملی برای تبلیغ در حوزه هایی که هزینه دریافت می کند نه تنها کوتاهی نمی کند بلکه استقبال هم می کند، ولی بپذیریم که اعتبار رسانه ملی هر ساله در قانون بودجه کشور از محل درآمدهای عمومی کشور تامین می شود و به همین دلیل هم این رسانه موظف به تامین برنامه هایی با این هدف برای مردم است.

البته در این زمینه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور باید تمهیدات لازم را هنگام مبادله موافقتنامه با سازمان صدا و سیما اتخاذ کند تا این سازمان در جهت ارتقای آگاهی عمومی بصورت رایگان با همکاری دیدگاه های مرتبط برای توسعه شاخص های سلامت اجتماعی و روانی نیز برنامه های کوتاه تهیه کند چرا که این نوع اطلاعات و تبلیغ ها بیشتر از تبلیغات چیپس و پفک و ... برای مردم ضروری است.

بد نیست کمی هم به مردم فکر کنیم و همه موفقیت خود را در دستگاه های مختلف اداری به میزان پول گرفتن از مردم خلاصه نکنیم.

*رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران

عباس بازدید : 125 شنبه 14 بهمن 1391 نظرات (0)
ین سند به عنوان آیینه ی تمام نمای عشق یک ملت به امامشان، احتیاج به هیچ شرح و توضیحی ندارد.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، آن چه در پیش رو دارید، گزارشی است از یکی از مخبران ساواک که شانزده روز قبل از فرار شاه از کشور و 32 روز قبل از ورود امام خمینی به ایران (دهم دی ماه 1357) تنظیم شده است. این سند، به عنوان آیینه ی تمام نمای عشق یک ملت به امامشان، احتیاج به هیچ شرح و توضیحی ندارد. در سال روز بازگشت آن امامِ مجاهدان به سرزمین عاشقان و دلباخته گانش، با مرور این سند تاریخی، یاد آن پیر و مراد را گرامی می داریم: 

[متن سند] 
تیمسار ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور 
اداره دوم-32د 
10/10/1357 
موضوع: قشريون 
خبر واصله حاكيست: 
عباس بازدید : 162 یکشنبه 10 دی 1391 نظرات (0)

اسفندیار رحیم مشایی فردی موحد است؛ چراکه ...
«جریده صراط» - اسفندیار رحیم مشایی فردی موحد است؛ چراکه ...
به یگانگی باری تعالی اذعان دارد و قیامت را تصدیق می کند و بر هبوط انبیاء الهی معترف است و کتاب الله را تأیید می کند.
تنها اختلاف مختصری که می توان فی ما بین سخنان اسفندیاران و نص صریح قرآن یافت این است که در قرآن کریم آمده است: «ان الدین عند الله الاسلام ...» حال جناب اسفندیاران معتقدند که: «دوران اسلام گرایی به پایان رسیده است.»!
فلذا اینگونه مسائل جزئی، به وحدانیت جناب اسفندیاران خدشه ای وارد نخواهد آورد و براستی که می باید ایشان را موحدی تمام عیار دانست!
عباس بازدید : 124 شنبه 18 آذر 1391 نظرات (0)

باشگاه خبرنگاران نوشت:

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این کمیسیون استیضاح وزیر آموزش و پرورش را بررسی خواهد کرد.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از جلسه بررسی استیضاح حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات بعدازظهر فردا (یکشنبه 19 آذر ماه) در جلسه این کمیسیون موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش را بررسی خواهند کرد.
وی در ادامه افزود: این جلسه در پی آتش‌سوزی یکی از مدارس شهرستان پیرانشهر که براساس آن چندین دانش‌آموز دچار سوختگی شدند و همچنین عملکرد این وزارتخانه صورت می‌گیرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: این گونه موارد و حوادث قابل پیش‌بینی بوده و باید از قبل تمهیدات لازم برای آن اندیشیده می‌شد .
کوچکی‌نژاد در ادامه وزارت نفت را هم دخیل در کوتاهی‌های وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: طبق قانون، وزارت نفت مکلف است از هر مشترکی که بهای گاز دریافت می‌کند 5 تومان به وسایل سرمایشی و گرمایشی مدارس اختصاص دهد ولی این کار را انجام نداده که خلاف قانون است.
وی تاکید کرد: در هر حال وزارت آموزش و پرورش مسئول پیگیری این مسائل بوده و باید با جدیت به این مسائل رسیدگی کند.
گفتنی است؛ هفته گذشته بر اثر آتش‌سوزی در یکی از مدارس شهرستان پیرانشهر دانش آموزان دختر این مدرسه دچار سوختگی شدند که هم‌اکنون در بیمارستان سینا در مرکز آذربایجان شرقی بستری هستند.
عباس بازدید : 113 جمعه 17 آذر 1391 نظرات (0)

فقط برای ۲۰ درصد رشته ها رقابت شدید وجود دارد ؟

 قرار بود سال آینده دیگر کنکوری برگزار نشود اما آموزش و پرورش وسازمان سنجش نتوانستند این طرح را اجرا کنند و به سال های بعد موکول شد.

زهرا تالانی: پس از مدتی اعلام شد که برای برخی رشته ها کنکور برگزار نمی شود. این هفته کمیسیون آموزش و تحقیقات با حضور وزیر علوم جلسه ای در همین باره برگزار کرد. در همین باره با محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون گفت وگویی را انجام داداه ایم.


این هفته قرار بود که تازه ترین راهکارهای شیوه پذیرش دانشجو برای سال تحصیلی 93 با حضور مسئولان وزارتخانه های آموزشی کشور بررسی شد.نتیجه چه شد؟
بررسی های سازمان سنجش آموزش کشور نشان می دهد که 30 درصد پذیرش های دانشگاه ها نیازی به برگزاری کنکور ندارند و پذیرش دانشجو می تواند بدون نیاز به آزمون صورت گیرد.برای همین قرار است که برای این داوطلبان، ملاک سنجش و پذیرش نمراتی باشد که در دوران دبیرستان کسب می کنند. برای 50 درصد رشته هم شاید احتیاج به کنکور خیلی آسان (عمومی) به علاوه بررسی سابقه تحصیلی داوطلبان کفایت کند.


برای 20 درصد باقیمانده چه تصمیمی گرفتید؟
این بررسی نشان می دهد که رقابت شدید داوطلبان تنها برای 20 درصد رشته ها است و برای همین توان و ظرفیت سازمان سنجش باید براین گروه باشد.برای همین پذیرش دانشجو در سال 93 متفاوت خواهد بود.


چه تفاوتی؟
بخشی از کنکور 93 قطعاً مطابق سوابق تحصیلی دوران دبیرستان است و توجه به سوابق تحصیلی خیلی بیشتر از الان مورد توجه قرار گرفته است.


بنابراین امکان حذف کنکور به طور کامل وجود ندارد؟
به نظر ما قابلیت اجرایی ندارد، برای همین ما باید به دنبال قانونی جدید برای کنکوری باشیم.

عباس بازدید : 125 چهارشنبه 08 آذر 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: وکیل رئیس دفتر رئیس جمهور گفت که شخص مشایی شکایتی از پژوهشگر مؤسسه کیهان نداشته و شاکی فضلی‌نژاد، معاونت حقوقی دولت است.

علی اصغر حسینی وکیل اسفندیار رحیم‌مشایی در تماس با خبرنگار سیاسی فارس در خصوص شکایت دولت از پیام فضلی نژاد پژوهشگر مؤسسه کیهان گفت: آقای مشایی شخصاً هیچ شکایتی از آقای فضلی نژاد نداشته است.

وی افزود: شکایت از آقای فضلی‌نژاد توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری صورت گرفته و لذا وقت رسیدگی به این شکایت به آقای مشایی یا بنده ابلاغ نشده است.

وکیل رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: شکایت دولت از پژوهشگر کیهان در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسرا قرار دارد و هنوز پرونده به دادگاه نرفته که حضور یا غیبت شاکی در جلسه رسیدگی موضوعیت داشته باشد.

حسینی در پایان این نکته را نیز متذکر شد که طبق قانون در پرونده‌های کیفری حضور شاکی جز در موارد استثنایی ضروری نیست و حضور وکیل وی کفایت می کند.

چندی پیش پیام فضلی نژاد پژوهشگر مؤسسه کیهان از شکایت رئیس دفتر رئیس جمهور از خود به خاطر طرح برخی مطالب در خصوص اسفندیار رحیم مشایی خبر داده بود.

امروز نخستین جلسه رسیدگی به شکایت دولت از فضلی‌نژاد در شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه برگزار شد.

عباس بازدید : 124 چهارشنبه 24 آبان 1391 نظرات (0)

سایت 'چه خبرآنلاین' نوشت:

والدینی که عادت به تنبیه و یاحتی داد زدن بر سر فرزندانشان دارند، ریسک ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را در آنها زیاد است.

بنا به نتایج تحقیقاتی تازه والدین بااین کار احتمال ابتلا به آسم و بیماریهای روانی را در میانسالی و پیری کودکانشان بیشتر می کنند و استرسی که در کودکان ایجاد می شود در سالهای بعد به بیماریهایی چون سرطان و آسم بدل می شود.

نتایج این تحقیق را اینجا بخوانید.

عباس بازدید : 165 چهارشنبه 24 آبان 1391 نظرات (0)

بر اساس بسته پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان، به جوانان غیر شاغل تا زمان شاغل شدنشان مستمری پرداخت می شود، ضامن وام ازدواج حذف و نرخ وام به نسبت تورم سالانه افزایش پیدا می کند.

محمد حسین نجاتی: وزارت ورزش و جوانان پا در جاپای سازمان ملی جوان گذاشته و پس از دوسال از آغاز به کار این وزارتخانه بسته پیشنهادی در رابطه با ازدواج جوانان را به دولت ارائه داده است.

بر اساس این بسته وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد داده است، یک میلیارد تومان اعتبار برای تسهیل ازدواج جوانان به هر استان اختصاص یابد، مبلغ هدیه ازدواج کارکنان دولت و فرزندانشان تا سقف 5 میلیون تومان افزایش یابد، مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج تسهیل پیدا کند، به جوانان غیر شاغل تا زمان شاغل شدنشان مستمری پرداخت شود، ودیعه اجاره مسکن برای زوج‌های کم درآمد تامین شود، ضامن وام ازدواج حذف و نرخ وام به نسبت تورم سالانه افزایش پیدا کند.

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ارائه بسته 9 گانه پیشنهادی وزارتخانه به دولت که به مناسبت هفته ازدواج و سالگرد ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) تنظیم شده بود، به ایسنا گفت: این بسته پیشنهادی تقدیم دولت شده و در انتظار تصویب آن در هیات دولت هستیم.

اگرچه این مصوبه قرار است در هیات دولت به تصویب برسد اما جزئیات آن به حدی است که می تواند بخش زیادی از مشکلات جوانان در رابطه با ازدواج را حل کند.

عباس بازدید : 146 دوشنبه 22 آبان 1391 نظرات (0)

دسترسی نداشتن به زن موجب انحراف می شود و باید شرایط ازدواج قانونی را سهل کرد، ولی بدون شک آن مقدار که تبرج، خودنمایی و بی‏ بندو باری در اجتماع سبب انحراف جنسی می شود به مراتب بیشتر از آن است که محرومیت سبب می گردد.
یک ایراد که بر حجاب گرفته اند این است که ایجاد حریم میان زن و مرد بر اشتیاق ها و التهاب ها می افزاید و طبق اصل «اَرِد نسانُ حـَریصٌ عـَلی ما مـُنـِعَ مـِنهُ» حرص و ولع نسبت به اعمال جنسی را در زن و مرد بیشتر می کند. به علاوه سرکوب کردن غرایز موجب انواع اختلال های روانی و بیماری‌های روحی می گردد.
در روانشناسی جدید و مخصوصا در مکتب روانکاوی فروید روی محرومیت ها و ناکامی ها بسیار تکیه شده است. فروید می گوید ناکامی ها معلول قیود اجتماعی است و پیشنهاد می کند که تا ممکن است باید غریزه را آزاد گذاشت تا ناکامی و عوارض ناشی از آن پیش نیاید.
برتراندراسل در "جهانی که من می شناسم" می گوید: اثر معمولی تحریم، عبارت از تحریک حس کنجکاوی عمومی است و این تاثیر، هم در مورد ادبیات مستهجن و هم در موارد دیگر مصداق پیدا می کند.

عباس بازدید : 81 چهارشنبه 10 آبان 1391 نظرات (0)

 رئیس مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای خطاب به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر رهنمودهای ناصحانه و و خیرخواهانه ایشان درباره توجه به حساسیت شرایط کشور و لزوم همدلی مسئولان در ایجاد فضای وحدت و اخوت در آستانه عید سعید غدیر تاکید کرد.

متن نامه رئیس مجلس به رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
«خدمت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دامت برکاته
سلام علیکم
رهنمودهای ناصحانه و وخیرخواهانه حضرتعالی در باب توجه به حساسیت شرایط کشور بسیار ارزشمند، سنجیده و به موقع ایراد گردید و قطعا رعایت دستورات ولی امر مسلمین توسط مسئولین کشور در ایجاد فضای وحدت و اخوت مخصوصا در آستانه عید سعید غدیر که مظهر برادری اسلامی است، واجب و ان‌شاءلله باعث سعادت و سرافرازی ملی خواهد بود.
اینجانب به نمایندگی از هیات رییسه و نمایندگان محترم ملت تمامی تلاش خود را با عنایت به اندرزهای مشفقانه جنابعالی در انجام وظایف مجلس، جهت تحقق مصالح ملت به خصوص در جهت رونق تولید ملی و کنترل تورم و افزایش اشتغال به کار خواهیم بست، تا دشمنان ستم پیشه و استکباری و ماجراجوی ملت متوجه اراده محکم ملی و دستان به هم تنیده دوستداران انقلاب اسلامی گردند و قطعا در این مصاف، مکر آنان در مقابل مجاهدت ملت رنگ باخته و گام دیگری در پیشرفت اسلامی برداشته خواهد شد.» 

عباس بازدید : 81 چهارشنبه 10 آبان 1391 نظرات (0)

 رئیس مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای خطاب به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر رهنمودهای ناصحانه و و خیرخواهانه ایشان درباره توجه به حساسیت شرایط کشور و لزوم همدلی مسئولان در ایجاد فضای وحدت و اخوت در آستانه عید سعید غدیر تاکید کرد.

متن نامه رئیس مجلس به رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
«خدمت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دامت برکاته
سلام علیکم
رهنمودهای ناصحانه و وخیرخواهانه حضرتعالی در باب توجه به حساسیت شرایط کشور بسیار ارزشمند، سنجیده و به موقع ایراد گردید و قطعا رعایت دستورات ولی امر مسلمین توسط مسئولین کشور در ایجاد فضای وحدت و اخوت مخصوصا در آستانه عید سعید غدیر که مظهر برادری اسلامی است، واجب و ان‌شاءلله باعث سعادت و سرافرازی ملی خواهد بود.
اینجانب به نمایندگی از هیات رییسه و نمایندگان محترم ملت تمامی تلاش خود را با عنایت به اندرزهای مشفقانه جنابعالی در انجام وظایف مجلس، جهت تحقق مصالح ملت به خصوص در جهت رونق تولید ملی و کنترل تورم و افزایش اشتغال به کار خواهیم بست، تا دشمنان ستم پیشه و استکباری و ماجراجوی ملت متوجه اراده محکم ملی و دستان به هم تنیده دوستداران انقلاب اسلامی گردند و قطعا در این مصاف، مکر آنان در مقابل مجاهدت ملت رنگ باخته و گام دیگری در پیشرفت اسلامی برداشته خواهد شد.» 

عباس بازدید : 150 سه شنبه 02 آبان 1391 نظرات (0)

فرشاد مهدیپور گفت :

«آقای احمدی‌نژاد چه فکری در سر دارد؟»؛ این پرسشی است که این روزها خیلی‌ها آن‌را می‌پرسند و البته در همه حوادث عجیب و غریب سال‌های اخیر که معمولا یک سر آن نیز دولت بوده، تکرار شده و در بیش‌تر مواقع پاسخی شفاف نیافته است...

تیتر این یادداشت، مشابه عنوان کتابی است که حدود یک دهه پیش در ایران منتشر شد، حاوی مقالات و گفته‌هایی از میشل فوکو، جامعه‌شناس شهیر فرانسوی درباره انقلاب ایران که او در آن از ایرانیان و رویاهای‌شان سخن گفته بود؛ فوکو در آن متن‌ها، نه تنها ناتوانی خود را از تحلیل وقایعی که در تهران می‌گذشت، پنهان نکرده است، بلکه آن‌چه را دیده بود برخلاف همه انقلاب‌های مدرن معاصر، حرکتی کاملا سنتی توصیف می‌کرد و حرف‌هایی دیگر. حالِ آن‌روز او، احتمالا تصویرگر نگاه تحلیلی‌گران به نوع کنش‌های رئیس دولت فعلی است که در واقع سردرگمی و گیجی‌ای فزاینده در فضا به‌وجود آورده. نامه‌نگاری‌های جنجالی، آخرین و نزدیک‌ترینِ این 

عباس بازدید : 129 سه شنبه 02 آبان 1391 نظرات (0)

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، بسیج دانشجویی هشت دانشگاه بزرگ تهران شامل دانشگاه‌های امام صادق(ع)، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، تهران، علم‌وصنعت، خواجه‌نصیرالدین طوسی، علامه طباطبایی و شهیدبهشتی بیانیه‌ای صادر کردند که متن آن در ذیل می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

ثمرات امروز انقلاب اسلامی ایران که علی‏رغم تمام دشمنی‏‌ها، برکات آن در منطقه و جهان زبانزد شده و جایگاه ایران اسلامی را در جهان تعالی بخشیده، به واسطه تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی تمامی مسئولین نظام و روسای قوای سه‌گانه است. به حدی که حقیقتا نمودار سرعت پیشرفت نظام در سال‏های گذشته و به خصوص به واسطه‏ مسئولین ولایتمداری که گفتمان اصیل انقلاب را با خود داشتند، دارای شیب بالاتری بوده است.

 

 

عباس بازدید : 152 سه شنبه 02 آبان 1391 نظرات (0)

 ایسنا نوشت:

بعد از ظهریکشنبه مناظره‌ای میان صادق زیباکلام و مجتبی ذوالنور با موضوع «مبانی حکومت دینی»، در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

 در ابتدای این مناظره که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، ذوالنور اظهار کرد: دیندارای دو بُعد فردی و اجتماعی دارد و نمی‌توان آن را تنها در حوزه فردی نگاه کرد. باید گفت کسی که ورود دین به عرصه اجتماعی را انکار کند، جامعیت اسلام را قبول ندارد.

وی افزود: اصول مشترکی وجود دارد مبنی بر این‌که دنیا بی‌هدف خلق نشده و خدا برای تکامل انسان نسخه معین کرده است. این نسخه شامل زندگی فردی و اجتماعی انسان می‌شود. برد عقل انسان تا درِ خانه وحی است که مسیر را کج نرود. اگر بشر به خود واگذار می‌شد، یقینا به جایی نمی‌رسید.

ذوالنور با بیان اینکه «انسان در مسائل قابل مشاهده و فیزیکی هرچه جلوتر می‌رود بیشتر متوجه می‌شود که چیزی نمی‌داند»، ادامه داد: در مسائل ماوراءالطبیعه و معنوی مطمئنا به طریق اولی انسان نمی‌تواند بی‌نیاز از وحی باشد. اینکه دین جنبه اجتماعی را نیز شامل می‌شود به این خاطر است که بسیاری از مسائل در بعد اجتماعی مطرح می‌شود. مسائلی همچون حقوق و روابط اجتماعی و مسائل اخلاقی تنها در بعد فردی نیست و باید گفت که دین حتی به ابعاد اجتماعی زندگی انسان بیشتر از ابعاد فردی توجه دارد.

عباس بازدید : 142 سه شنبه 02 آبان 1391 نظرات (0)

 مهر نوشت:

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دانشجویی درباره [ادعای] تبریک وی به موسوی پس از انتخابات گفت: بارها اعلام کردم که این حرف کذب است و من چنین کاری را انجام ندادم اما برخی اصرار دارند این موضوع را به من بچسبانند، اگر مختصر عقلی هم داشته باشم می‌دانم که در چنین وضعیتی به کسی وعده ندهم.

رئیس مجلس شورای اسلامی که امروز در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران حاضر شده بود در پاسخ به سوال دانشجویی که به وی گفت "آقای لاریجانی نظر شما در خصوص مسائل فرهنگی چیست؟ فرهنگ داخلی مجلس در بین نمایندگان بد نیست، افتضاح است، دو دو کردن نمایندگان در مجلس، فحش دادن برخی نمایندگان در صحن علنی و تذکرات شما به نمایندگان برای رای دادن و نشست بر کرسی‌های مجلس نکاتی از این دست است، تدابیر شما برای این موضوعات چیست؟" این دانشجو همچنین در خصوص عملکرد کمیسیون فرهنگی مجلس از لاریجانی سوال پرسید که رئیس مجلس در پاسخ به این دانشجو گفت: فرهنگ داخل مجلس نکات مثبتی نیز دارد. البته اشکالاتی نیز هست که این اشکالات در مجلس نهم کمتر شده است.
 

عباس بازدید : 157 سه شنبه 02 آبان 1391 نظرات (0)

ایسنا نوشت:

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: به نظر می رسد افول غرب و صهیونیسم جهانی و ته نشین شدن دانسته‌های ابرسرمایه داری همان پیچ تاریخی است که رهبر معظم انقلاب به آن پرداختند، بنابراین این پیچ تاریخی باید درک شود تا ما در آن نقش آفرین باشیم.
سردار سیدمسعود جزایری در مراسم افتتاحیه نخستین دوره آموزشی شبکه تحلیل گران جنگ نرم رسانه ای اظهارداشت: در حال حاضر ما نسبت به هشت سال جنگ تحمیلی در یک شرایط جنگی عمیق تر، حساس تر و گسترده تر به سر می بریم که این امر باید در برنامه ها، مدیریت ها و فعالیت هایمان نمود روشنی داشته باشد.
وی با بیان این‌که ما در شرایط امروز در سه جنگ به سر می بریم، تصریح کرد: باید ابعاد این جنگ‌ها از نظر خود و غیرخودی شناخته شده و منابع و سرمایه‌ها مشخص شوند؛ همچنین فرایند تبدیل منبع و سرمایه به قدرت شکل بگیرد.

عباس بازدید : 154 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)

48 ساعت پس از حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان بروجنی و مرگ 26 نفر بر اثر آن، کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس جلسه فوق العاده ای را با حضور وزیر آموزش و پرورش و سردار فضلی برگزار کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ دیروز صبح محمدمهدی زاهدی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، خبر از حضور وزیر آموزش و پرورش و درخواست توضیح از او درباره حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان در کمیسیون داده بود. (اینجا را بخوانید)

علیرضا سلیمی، دبیر اول کمیسیون‌ آمورش و تحقیقات مجلس درباره این جلسه به خبرآنلاین گفت: "جلسه امروز بحث درباره حادثه تلخی بودی که در چهارمحال و بختیاری اتفاق افتاد.

عباس بازدید : 154 شنبه 29 مهر 1391 نظرات (0)

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی باید بر آرامش فضای سیاسی کشور تاکید شود، گفت: ورود به مباحث انتخابات ریاست جمهوری در کشور زود است و فضا نباید از هم اکنون انتخاباتی شود.

آیت الله مهدوی کنی  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در بجنورد و تاکید ایشان بر آرامش فضای سیاسی کشور آیا طرح سوال از رئیس جمهور در شرایط فعلی به صلاح کشور است، گفت: رهبر معظم انقلاب بر آرامش فضای سیاسی کشور تاکید کرده اند و بنده نمی توانم بالاتر از سخنان ایشان چیزی بگویم، همه مسئولان و نمایندگان مردم باید به سخنان رهبری گوش دهند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در موضوع سوال از رئیس جمهور نماینده مجلس تصمیم گیر اصلی هستند و بنده وکیل نیستم که نظر خاصی بدهم.
وی که با مهر گفتگو می کرد با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در استان خراسان شمالی درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در شرایط فعلی باید بر آرامش فضای سیاسی کشور تاکید شود.
آیت الله مهدوی کنی همچنین به بحث های انتخاباتی در کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: ورود به مباحث انتخابات ریاست جمهوری در کشور زود است و فضا نباید از هم اکنون انتخاباتی شود.

عباس بازدید : 148 شنبه 29 مهر 1391 نظرات (0)

بیر مجمع تشخص مصلحت نظام خواستار آن شد که در شرایط کنونی سیاستمداران پای خودشان را از مسائل اقتصادی کنار بکشند و اقتصاددانان وارد صحنه شوند.

محسن رضایی جمعه شب در همایش مسئولان بسیج اساتید تهران بزرگ در دانشکده صدا و سیما با اشاره به توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) گفت: این اهانت یک تراژدی و جرم بزرگ علیه انسانی است که خود پرچمدار رحمت، و نماد عشق و محبت و اخلاق بود.
رضایی توهین به پیامبر را یک بی ادبی غیر قابل بخشش دانست و تاکید کرد همه باید به این سؤال پاسخ دهند که چرا باید احساسات میلیون‌ها انسان بر روی زمین برای این توهین جریحه دار شود؟

عباس بازدید : 153 شنبه 29 مهر 1391 نظرات (0)

ییس جمهور با ارسال نامه​ای به رییس قوه قضائیه، از وی خواست تا دستور هماهنگی​های لازم برای بازدید وی از زندان اوین صادر کند.

ن طور که پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اعلام کرده است، درمتن نامه رئیس جمهوربه  رئیس قوه قضائیه آمده است: «اطلاع دارید که بازدید اینجانب از زندان اوین برای روز دوشنبه 17-07-91 برنامه‌ریزی و روز یکشنبه 16-07-91 از طریق وزیر محترم دادگستری به آن قوه محترم اعلام گردید. پس از ساعتی ایشان اعلام کردند که مسئولین قوه قضائیه می‌خواهند که این بازدید به روزهای آینده موکول گردد. مقتضی است دستور فرمایید در اسرع وقت هماهنگی لازم جهت این بازدید معمول گردد».

عباس بازدید : 137 شنبه 29 مهر 1391 نظرات (0)

- مهر نوشت:

معاون حقوقی رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مگر روسای جمهور قبلی زندان می رفتند؟ گفت: جای رئیس جمهور قوه مجریه است و باید کارهای اجرایی را انجام دهد. زندان های کشور نیز زیر مجموعه قوه قضاییه است و هر کس باید کار خود را انجام دهد.
علی رازینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی مطرح می کنند آیت الله آملی لاریجانی مخالف بازدید رئیس جمهور از زندان اوین است، گفت: ایشان مخالف نیست بلکه هر موضوعی باید دارای ضابطه و قانون باشد.
وی با بیان اینکه زندان جای حساب و کتاب داری است، گفت: اگر کسی می خواهد از زندان بازدید کند باید قوائد آن را هم رعایت کند چرا که زندان مقرراتی دارد.

عباس بازدید : 141 جمعه 28 مهر 1391 نظرات (0)

شمال شرقی ترین استان کشور 8 روز میزبان رهبر معظم انقلاب بود.

محمود عزیزی:سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی را می توان سر فصلی برای باز شدن طرح بحث درباره سبک زندگی ایرانی در میان جامعه نخبگان دانست.

سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی برای آنها که اهل تامل هستند، هم نشان دهنده «جهت حرکت آینده کشور» است و هم وارد شدن مفاهیمی تازه به میانه بحثهای نخبگانی است.

عباس بازدید : 154 سه شنبه 25 مهر 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: مخاطبان شبکه‌های ایرانی در خارج از کشور می‌توانند شبکه‌های ایران را روی ماهواره «اینتل‌ست» دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی توقف ارسال برنامه‌های صدا و سیما از ماهواره هاتبرد، ماهواره اینتل‌ست 20 به عنوان جایگزین معرفی شد.

بنا بر این گزارش، خلاف ادعاهای غرب در خصوص وجود جریان اطلاعات آزاد در کشورهای غربی، پخش شبکه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره هاتبرد متوقف شده است.

بنا بر این گزارش، در پی اقدام شرکت یوتل ست در خصوص تحت فشار قرار دادن شرکت سرویس دهنده پخش ماهواره‌ای از روز دوشنبه 15 اکتبر 2012 (24 مهر) فرکانس ماهواره 12437 قطع شده و سرویس مذکور به شبکه‌های این پکیج ماهواره‌ای از جمله جام جم 1و 2 ارائه نمی‌شود.

عباس بازدید : 148 یکشنبه 23 مهر 1391 نظرات (0)

حضرت آیت​الله خامنه‌ای مفهوم پیشرفت را تداعی کننده حرکت، راه و صیرورت دانستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در جمع پرشور هزاران نفر از دانشجویان، دانش آموزان و دیگر جوانان خراسان شمالی، «سبک زندگی» را بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن سازی نوین اسلامی خواندند و با دعوت از نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه برای «پرداختن به این مفهوم مهم، آسیب شناسی وضع موجود سبک زندگی در ایران و چاره جویی در این زمینه» تأکید کردند: پیشرفت در علم و صنعت و اقتصاد و سیاست که بُعد ابزاری تمدن اسلامی را شکل می دهد وسیله ای است برای دستیابی به سبک و فرهنگ صحیح زندگی و رسیدن به آرامش، امنیت، تعالی و پیشرفت حقیقی.

عباس بازدید : 137 جمعه 21 مهر 1391 نظرات (0)

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی گفت: ما این مشکلات را داریم اما این طور نیست که قابل حل نباشد، بلکه به حول خدا و با استمداد نیروهای غیبی و توسل به ائمه حل خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی گفت: حضرت آقا قبل از رفتن به استان خراسان شمالی مشکلات و دردهای این استان را احصاء کردند. گرانی و بیکاری از جمله مشکلات بود و آقا از دردهای مردم اطلاع دقیق دارند.
 خطیب نماز جمعه تهران افزود: ما این مشکلات را داریم اما این طور نیست که قابل حل نباشد، بلکه به حول خدا و با استمداد نیروهای غیبی و توسل به ائمه و مولایمان حضرت مهدی (عج) این مشکلات حل خواهد شد زیرا ما مشکل جنگ جهانی و نظامی را پشت سر گذاشته‌ایم و در جریان فتنه و غیر فتنه هم دشمن جلو آمد اما هوشیاری رهبری و بصیرت مردم فتنه را خنثی کرد.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
رهسپاریم با ولایت تا شهادت (ما اهل کوفه نیستم علی تنها بماند) لبیک یا خامنه ای ( منتظر نظرات و انتقاد ات سازنده ی شما عزیزان برای هرچه بهتر شدن سایت هستم با تشکر ( عباس مدیریت سایت)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1545
  • کل نظرات : 121
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 92
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 272
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,087
  • بازدید ماه : 5,745
  • بازدید سال : 33,240
  • بازدید کلی : 379,347
  • مطالب خواندنی


    قطب

    از القاب شايعه حضرت ولي عصر (عج) در نزد عرفا و صوفيان است. «در اصطلاح تصوّف، (قطب) کسي است که منظور نظر خداي تعالي است در همه زمانها و طلسم اعظم به او داده شده است، و او در کون و اعيان ظاهر و باطن ساريست چون سريان جان در کالبد، قسطاس فيض در کف او و افاضه روح حيات بر کون اعلي و اسفل در دست اوست. وي تنها انسان کاملي است که به نظر صوفيان احاطه اش به جميع آدميان محقّق است و همه مقامات و حالات تصوّف را مي دانند. او عقل عالم امکان است و تصرّف وي در عقول براي صوفيان مسلّم است».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    ابومحمد

    کنيه ي حضرت قائم (عج) است.

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    زنان آخرالزمان

    رسول گرامي اسلام صلي الله عليه وآله در وصف برخي از زنان آخِرُالزّمان چنين مي فرمايد: «چگونه مي شود حال شما هنگامي که زنان شما فاسد شوند و جوانان تان فاسق و شما نه امر به معروف مي کنيد و نه نهي از منکر!» به پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله گفته شد: آيا اين چنين خواهد شد؟! آن حضرت فرمود: «بله و بدتر از آن نيز خواهد شد». امام علي عليه السلام نيز مي فرمايد: «در آخِرُالزّمان و نزديک شدن قيامت - که بدترين زمان ها است - زناني ظاهر مي شوند که برهنه و لخت هستند! زينت هاي خود را آشکار مي سازند، به فتنه ها داخل مي شوند و به سوي شهوت ها مي گرايند! به سوي لذت ها مي شتابند، حرام هاي الهي را حلال مي شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    مهدویت امام زمان (عج)
    • ظلم
    • امام على عليه السلام:
    • «أَعدَلُ النّاسِ مَن أَنصَفَ مَن ظَلَمَهُ»

    • عادل ترين مردم كسى است كه با كسى كه به او ظلم كرده با انصاف رفتار كند.

    • غررالحكم، ج2، ص435، ح3186
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • حرص
    • امام على عليه السلام:
    • «إِنَّ البُخلَ وَالجُبنَ وَالحِرصَ غَرائِزُ شَتّى يَجمَعُها سوءُ الظَّنِّ بِاللّه»

    • به درستى كه بخل و ترس و حرص، غريزه ها و تمايلات متعدد و پراكنده اى هستند كه سوءظن به خداوند آنها را جمع مى كند.

    • كافى، ج8، ص 243، ح337
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • نیکوکاری و سخاوت
    • پيامبر صلى لله عليه و آله:
    • «اِنَّ اَسْرَعَ الْخَيْرِ ثَوابا البِرُّ وَ اِنَّ اَسْرَعَ الشَّرِّ عِقابا البَغْىُ»

    • پاداش نيكوكارى زودتر از هر كار خوب ديگرى مى رسد و كيفر ستم و تجاوز زودتر از هر كار بد ديگرى گريبان مى گيرد.

    • خصال، ص 110، ح 81
    دریافت کد حدیث موضوعی
    حدیث موضوعی
    • نام عملیات:
      تحریر القدس
    • زمان عملیات:
      1 بهمن 1362
    • مکان عملیات:
      جنوب غربی شهر مرزی مریوان – جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      لشکر انصارالحسین (ع) از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      آزادسازی بلندیهای مهم منطقه و گمراه کردن دشمن از طرح عملیات خیبر
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      ظفر 2 (ایذایی)
    • زمان عملیات:
      5 تیر 1364
    • مکان عملیات:
      منطقه عمومی پنجوین عراق - جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      نيروي‌ زميني‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      انهدام توان رزمی نیرهای دشمن
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      بیت المقدس 6
    • زمان عملیات:
      27 اردیبهشت 1367
    • مکان عملیات:
      شمال‌ شهر ماووت‌ کردستان‌ عراق‌ و بلندی‌های‌ شیخ‌ محمد، آسوس‌ و استروک‌
    • ارگان عمل کننده:
      نیروی‌ زمینی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      2400
    • اهداف عملیات:
      پیشروی‌ و استقرار مناسب‌ نیروها در شمال‌ منطقه‌ سلیمانیه‌ عراق‌ و تکمیل‌ عملیات‌ انجام‌ شده‌ در منطقه‌ عملیاتی‌ ماووت‌ و امکان‌ خروج‌ معارضان‌ کرد عراق‌ از مناطق‌ تحت‌ هجوم‌ ارتش‌ عراق
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    جنگ دفاع مقدس
    غلاف

    پوشش ابداعي زندانيان سياسي، داراي دو لايه پارچه اي و پلاستيكي كه به شكل كيسه، طراحي و دوخته شده بود و براي جلوگيري آلودگي لباس در مواقع احتلام، مورد استفاده قرار مي گرفت. اين كيسه از سوي زندانيان اصطلاحاً غلاف ناميده مي شد.

    دریافت کد یادگار انقلاب
    بند يك و هفت قصر

    متهم را پس از اتمام بازجويي و تكميل پرونده ابتدا از كميته به قرنطينه و سپس به اين بند مي فرستادند. پس از دادگاه اگر حبس بالا گرفته بود به ساير بندها مي فرستادند. محكوميت هاي كم را در يك و هفت نگاه مي داشتند. در اين بند معمول ازندانياني را كه مدت محكوميت شان از يك سال كمتر و يا هنوز مشخص نشده بود، نگهداري مي كردند. بند يك از يك راهرو به عرض 2 متر تشكيل مي شد كه نصف اين عرض را تخت هاي سه طبقه اشغال كرده بود.در طول اين راهرو اتاقها قرار داشتند كه عرض آنها يك متر و طول آن حدود3 متر بود و گاه طول آنها از قد يك انسان معمولي نيز كوتاهتر بود.

    دریافت کد یادگار انقلاب

    نام ذکر روز


    ذکر روزهای هفته

    بايد جوان‏ها را تشويق كرد كه راه خدمت به اسلام و انقلاب را ادامه دهند و هيچ وقت از قرآن و دستوراتش فاصله نگيرند.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید محمد قلى روز فراخ
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا

    قلبم آكنده از عشق پيوستن به الله و رسول خدا و حسين بن علي مي‌باشد. آنجا كه خداي متعال خودش وعده فرموده من اين راه پرافتخار را كه ائمه اطهار و عاشقان الله پيموده‌اند با شناخت انتخاب و پذيرفته‌ام و داوطلبانه و با تلاش بسيار موفق شدم به جبهه اعزام شوم كه يا بكشم و يا به گفتة‌ رهبرم سينه‌ام را آماج گلوله‌اي دشمن قرار دهم و كشته شوم، و در هردو صورت پيروزي با ماست.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید مجيد طالبي
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا
    وصیت شهدا