loading...
ستاره های آسمانی ملکوت
ستارگان آسمان ملکوت

عباس بازدید : 406 شنبه 02 فروردین 1393 نظرات (0)
این زن‌ها در اوین شکنجه شده‌اند، تعجب صدای آمریکا از روحیه عاطفی سردار سلیمانی، ساخت گوشی حلال برای یهودیان، تفاوت معاون اول رئيس‌جمهور و مدیر مسئول روزنامه کیهان، حضور عضو شوراي شهر در زندان عراق، تروریستی که سر 378 سوری را از تن جدا کرد، مقایسه عزل و نصب‌های دولت‌ احمدی‌نژاد با روحانی، تشبیه "ظریف" به جیمزباند و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري 20 تا 28 مهر 92 است.
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار فضای مجازی سال 92 را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

تحليل رويترز از ادامه شعار "مرگ بر آمريكا" 
عباس بازدید : 131 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام(ره) از اصلاح‌طلبان عبور کردند، گفت:‌ شهوت قدرت، کروبی را به این روز انداخت؛ البته این امتحانی است که ممکن است برای هر کسی رخ دهد.
 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،اشاره: آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری متولد 1322 در شوشتر است، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، نمایندگی مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری را نیز بر عهده دارد و مدرس دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه است.

آیت‌الله جزایری که دروس حوزوی خود را در نجف اشرف و قم گذارنده است، در زمان تصویب قانون اساسی و اصل 110 نقش برجسته‌ای داشته است.

این عضو مجلس خبرگان در این باره می‌گوید: «پیش نویس قانون اساسى در اختیار ما قرار گرفت، دیدم هیچ خبرى از ولایت فقیه در آن نیست. دولت موقّت اصرار داشت به همان شکل یا با مختصر تغییر و عبارتى به تصویب برسد، ولى زمزمه انتقاد و اعتراض بر این کمبود در محافل اهل علم و حزب اللّه بالا گرفت. خدمت امام رسیدم و عرض کردم چنین مسئله‌اى وجود دارد، فرمودند من گفته ام هر کس نظر و پیشنهادى دارد بگوید، خبرگان آنها را منظور کنند و نظر بدهند. و این پیش نویس قابل تغییر است. لذا طرحى نوشتم که به خطّ خودم موجود است و در یکى از سخنرانى هاى قبل از دستور مجلس آن را خواندم و به کمیسیون قوه مقنّنه که عهده دار بحث ولایت هم شده بود آن را تقدیم نمودم و از آن دفاع کردم. لحظات بررسى و تصویب قانون اساسى از خاطرات زیبا و افتخارآفرین اوایل انقلاب است».
عباس بازدید : 126 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
حواشی سفر کاترین اشتون به تهران زمانی آغاز شد که خبر دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با چند تن از فعالان فتنه به روی خروجی سایت‌های خبری رفت.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هفته گذشته برای اولین بار به تهران سفر کرد. حواشی سفر کاترین اشتون به تهران زمانی آغاز شد که خبر دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با چند تن از فعالان فتنه روی خروجی سایت‌های خبری رفت. 

"لیندی دوست" خبرنگار "بی‌بی‌سی جهانی" در تهران با انتشار پیامی در صفحه "توئیتر" خود اولین فردی بود که خبر دیدار کاترین اشتون با برخی از فعالان فتنه از جمله نرگس محمدی را منتشر کرد.

اشتون هم در بیانیه‌ای که در آن به سفر خود به تهران اشاره کرده بود، با تاکید بر دیدار خود با فعالان زن(فتنه) گفت: تعجب‌آور نیست که تمرکز ویژه‌ای را روی حقوق بشر داشتم، من در روز بین‌المللی زن با فعالان زن دیدار کرده و با آن‌ها در مورد شرایطی که زنان در آن قرار دارند گفت‌وگو کردم. با زنانی که در زمینه‌های مختلف فعال هستند، از خبرنگاران گرفته تا آنهایی که در زمینه پناهندگان افغان درگیر هستند، و همچنین افرادی که در طیف جامعه مدنی و اهمیت آن فعالیت می‌کنند.

عباس بازدید : 69 جمعه 23 اسفند 1392 نظرات (0)
"بانکی‌مون" دبیر کل سازمان ملل در جلسه اخیر کمیسیون حقوق بشر این سازمان در ژنو در گزارشی سراسر مداخله‌گرانه و با گستاخی تمام به انتقاد از وضعیت حقوق بشر در کشورمان پرداخت.
به گزارش گروه چند رسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، در این گزارش وی با احانت به انتخاب مردم ایران و با نقض قوانین بین‌المللی از عدم تحقق به گفته او وعده‌های حقوق بشری دکتر روحانی انتقاد کرد.

 


انتهای پیام/
عباس بازدید : 94 سه شنبه 22 بهمن 1392 نظرات (0)
"جان بولتون"، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل گفت اگر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با ماموریت صلح به ایران سفر کند، وی متعجب نخواهد شد.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "جان بولتون" در مصاحبه با شبکه رادیویی WABC  با آرون کلاین گفت: شایعاتی به این مضمون شنیده‌ام و در صورتی که این سفر برگزار شود، تعجب نخواهم کرد.

بولتون افزود: می‌دانید که "وندی شرمن" مذاکره کننده ارشد آمریکا با ایران،(معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی)، اواخر دوره ریاست جمهوری کلینتون مذاکره کننده ارشد دولت وی با کره شمالی بود. پس از سفر آلبرایت وزیر امور خارجه آمریکا به پیونگ یانگ، کاملا مشخص بود که  این دو مقام آمریکایی امیدوار بودند که پیش از پایان دوره ریاست جمهوری کلینتون، ترتیب سفر وی به کره شمالی را بدهند. بنابراین سفر اوباما به ایران چندان تعجب‌آور نیست و به طور کلی بازتاب رویکرد دولت آمریکا خواهد بود. اگر توافق اخیر ژنو با ایران را معادل توافق مونیخ در سال 1938 ندانیم، به طور قطع می توان آن را در جایگاه دوم پس از این توافق دانست.

کاخ سفید اوایل دسامبر گزارش یک روزنامه کویتی را رد کرد که به نقل از یک مقام ناشناس ادعا کرده بود اوباما برای سفری تاریخی به ایران در سال 2014 برنامه ریزی می‌کند.

بولتون همچنین با انتقاد از توافق ایران و آمریکا و قدرت‌های غربی آن را خطرناک خواند.

بولتون مدعی شد: این ایده وجود دارد که اگر در جنبه‌های مهمی مانند به رسمیت شناختن برنامه غنی‌سازی اورانیوم در برابر ایران تسلیم شویم، این امر می‌تواند تهدید ناشی از تلاش‌های تسلیحات هسته ای ایران را حل کند. این ایده توهمی بیش نیست و فکر می کنم برای آمریکا و دوستان آن در منطقه، چه اسرائیل و کشورهای عرب خطرناک خواهد بود. 
عباس بازدید : 173 چهارشنبه 24 مهر 1392 نظرات (0)
مذاکره کنندگان ارشد ایران و گروه 1+5 دقایقی پیش متن بیانیه نهایی مذاکرات هسته‌ای ژنو را منتشر کردند.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در بیانیه نهایی مذاکرات هسته ای ایران و گروه1+5 امده است :


هیئت های نمایندگی اعضای eu3+3 (سه کشور عضو اتحادیه اروبایی + 3) و جمهوری اسلامی ایران به ریاست نماینده عالی اتحادیه اروبایی در سیاست خارجی و امنیتی و وزیر امور خارجه جمهوری أسلامی ایران دو روز مذاکرات محتوایی و با نگاهی رو به آینده در شهر ژنو در روزهای ١٥و ١٦ اکتبر برگزار کردند.

برپایه فضای مثبت اولین جلسه وزیران در نیویورک  در تاریخ ٢٦ سبتامبر، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران کلیات طرحی را بعنوان مبنای مذاکرات ارائه کرد که توسط اعضای گروه eu3+3 (سه کشور عضو اتحادیه اروبایی + 3) بعنوان مشارکتی مهم در فرایند مذاکرات به دقت مورد بررسی قرار می گیرد.
اعضای هیئتهای نمایندگی مشورت های دوجانبه و مشترکی پیرامون عناصر مختلف رهیافت پیشنهادی را به صورت عمیق پیگیری کردند.

تصمیم گرفته شد که جلسه بعدی أعضای گروه در ژنو در تاریخ ٨-٧ نوامبر برگزار شود.
اعضا همچنین موافقت کردند که کارشناسان هسته ای، علمی و امور تحریم کشورهای eu3+3 (سه کشور عضو اتحادیه اروبایی + 3) و جمهوری اسلامی ایران قبل از نشست آینده و برای بررسی اختلاف نظرات و تهیه و تدوین قدم های عملی تشکیل جلسه دهند.
عباس بازدید : 106 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه نرمش قهرمانانه را طليعه تحرك، تلقي و نماي جديدي از حضور جمهوري اسلامي ايران در عرصه جهاني دانست.
به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد لاريجاني" كه در سلسله همايش‌هاي مؤسسه خدمات مشاوره‌اي، جوانان و پژوهش‌هاي اجتماعي آستان قدس رضوي حضور يافته بود، با اشاره به مساله برائت از مشركين گفت: در ماه ذي‌الحجه كه آغازش با ابلاغ سوره برائت به مردم مكه است، بحث برائت از مشركين، برائت از دل بستن به آنها و برائت از فكر و روش آن‌هاست و اشكالي كه به جريان اصلاحات وارد مي‌كنيم مبتني بر همين مسئله است.

وي با بيان اين كه شرك صور مختلفي دارد و امروز صورت فراگير شرك، همين دموكراسي سكولار است، افزود: مهمترين صورت برائت از مشركين نيز خصوص اين مسئله است كه دين نبايد در عرصه زندگي اجتماعي اقامه داشته باشد.
عباس بازدید : 116 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)
ين اولين باري نيست که بي‌بي‌سي فارسي به مردم ايران توهين کرده است، اين شبکه که تحت حمايت مالي مستقيم "فرقه ضاله بهاييت" قرار دارد، با توليد برنامه‌ها، گزارش‌ها و مستندهاي ضد ايراني بارها به مردم و کشور ايران توهين کرده است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، بي‌ بي‌سي فارسي، هفته گذشته تريبون خود را در اختيار "نخست‌وزير رژيم صهيونيستي"، يکي از بزرگترين حاميان مالي خود قرار داد تا در مصاحبه‌اي مضحک و جنجال‌برانگيز، "نتانياهو"، "قاتل کودکان غزه"، در يک فضاسازي رسانه‌اي از تريبون فارسي‌زبان اختصاصي‌اش ديدگاه‌هاي مضحک خود را بيان کند. نتانياهو در مصاحبه خود با "بي‌بي‌سي فارسي" ادعاهاي سراسر پوچ و مضحکي را مانند ممنوعيت پوشيدن "شلوار جين" در ايران مطرح که تبديل به سوژه اول رسانه‌هاي جهاني، حتي روزنامه‌ها و وب‌سايت‌هاي صهيونيستي شد تا بار ديگر ماهيت سران رژيم صهيونيستي بيش از پيش براي همه آشکار شود.

 

عباس بازدید : 104 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)
شوراي سردبيري بي بي سي فارسي که بنا به گفته خبرنگاران و مديران اين شبکه براي به روي انتن بردن يک موضوع ساعت ها به گفتگو مي نشيند هنگام حضور نتانياهو در مجمع عمومي سازمان ملل با دريافت يک خط رسانه اي از سرزمين هاي اشغالي يكبار ديگر تريبون خود را به صورت همه جانبه در اختيار اين رژيم جعلي قرار داد.
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ افتتاح شبکه‌اي وابسته به "فرقه ضاله بهاييت" که کار خود را در ابتدا با يک "مدير بهايي" و از يک راديو شروع کرد، فضاي رسانه‌اي "دربار سلطنتي انگليس" را به اين سمت سوق داد که براي نيل به اهداف خود  اين بازوي فارسي‌زبان که اغلب کارمندان، نويسندگان سردبيران و مجري‌هاي آن بهايي بودند را بسط و گسترش دهد.  


"موقر باليوزي"، "موسس راديو بي‌بي‌سي فارسي"

"راديو بي‌بي‌سي فارسي" چندين سال فعاليت کرد و علاوه بر داشتن رديف بودجه مستقيم از "دربار انگليس" به خاطر "حمايت از بهايي‌ها" از سوي اين فرقه ضاله نيز حمايت مي‌شد. نزديکي و قرابت اعضاي فرقه ضاله بهاييت به صهيونيست‌ها و قرار داشتن "قرارگاه" اين "فرقه صهيونيستي" در "سرزمين‌هاي اشغالي" باعث شد بي‌بي‌سي به حامي شماره يک صهيونيست‌ها نيز تبديل شود. 
عباس بازدید : 89 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)
وزیر امور خارجه ایران اظهارات نخست وزیر اسرائیل علیه برنامه‌های اتمی جمهوری اسلامی را دروغ خوانده و با تاکید بر پی‌گیری نظرات رهبر جمهوری اسلامی در سیاست خارجی، خواستار حمایت داخلی از رئیس جمهوری شده است.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بي بي سي؛ محمدجواد ظریف، وزیر خارجه که در نیویورک به سر می برد، در مصاحبه با خبرنگاران چند رسانه‌ داخلی، سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل را به شدت محکوم کرد.
وزیر امور خارجه ایران در واکنش به این اظهارات، "رژیم صهیونیستی" را به دروغگویی متهم کرد و گفت که اسرائیل "بیست و دو سال است به جامعه جهانی اعلام می‌کند که ایران شش ماه دیگر سلاح هسته‌ای تولید خواهد کرد و ادامه بازی‌هایش، دروغگویی، فریب و آتش افروزی و ایجاد ترس است."
ظریف گفت که "دنیا باید واقعیت‌ها را درک کند" و در اشاره به دولت اسرائیل، افزود: "نباید اجازه داد که این رژیم، هوش و فهم جامعه بین‌المللی را به سخره بگیرد."
در پی سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل، که بخش عمده‌ای از آن به هشدار در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران اختصاص داشت، یکی از اعضای هیات نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل، به این سخنان پاسخ داد.
عباس بازدید : 101 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)
روزنامه صهيونيستي هاآرتص در گزارشي ضمن انتقاد سخنان نتانياهو در مجمع عمومي سازمان ملل از تحقير بنيامين نتانياهو در مقر سازمان ملل خبرداد و گفت كسي به سخنان او گوش نداد.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهيونيستي هاآرتص در شماره امروز(چهارشنبه) خود گزارشي از سخنراني  ضد ايراني نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در سازمان ملل و فضاي حاكم بر آن منتشر كرد. در اين گزارش كه به قلم «چمي شالوو» نوشته شده، نويسنده هر چند در ابتدا تلاش كرده با چاپلوسي از سخنراني نتانياهو در سازمان ملل تمجيد كند اما در ادامه مجبور شده به حقيقتي تلخ نيز اشاره كند.
نويسنده ضمن مقايسه سخنراني دكتر روحاني در نيويورك با سخنراني نتانياهو و فضاي متفاوت حاكم بر مطبوعات و مقر سازمان ملل به هنگام انجام اين دو سخنراني نوشت: در حقيقت سخنراني نتانياهو جذابيتي نداشت و نتوانست توجه  افكار عمومي  و حتي حاضران در مجمع عمومي سازمان ملل را جلب كند. فقط چند ديپلمات خسته، شنونده سخنان نتانياهو بودند.
عباس بازدید : 73 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (0)
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات سوزان رایس گفت: ما نیازمند مجوز آمریکا نیستیم که مشاور امنیتی رئیس جمهور این کشور به خودش اجازه می‌دهد بگوید ما حق غنی سازی ایران را به رسمیت نمی‌شناسیم.
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پی اظهارات سوزان رایس مشاور امنیتی کاخ سفید که گفته است ایالات متحده آمریکا حق غنی سازی جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت نمی‌شناسد به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: مطالب خانم رایس دلیلی دیگری بر ضرورت بدبینی به آمریکا و غیر قابل اعتماد بودن این کشور است. 
 
وی افزود: ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران حق غنی سازی را از سازمان ان پی تی بیش از ۴ دهه است گرفته‌ایم و براساس این حق عمل می‌کنیم و در آینده نیز عمل خواهیم کرد.

بروجردی تاکید کرد: نیازمند مجوز آمریکا نیستیم که مشاور امنیت رئیس جمور این کشور به خودش اجازه می‌دهد که بگوبد ما حق غنی سازی ایران را به رسمیت نمی‌شناسیم. 
 
نماینده بروجرد افزود: به رسمیت نشناختن حق غنی سازی جمهوری اسلامی ایران به منزله به رسمیت نشناختن عهدنامه ان پی تی است، چرا که حق غنی سازی در این پیمان مهم بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران داده شده است و ایران به خوبی از این حق استفاده و در آینده نیز استفاده خواهد کرد. 
 
اضافه می شود؛ سوزان رایس مشاور امنیی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه سی ان ان مدعی شده است ایالات متحده آمریکا حق غنی سازی جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت نمی‌شناسد. 
عباس بازدید : 83 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (0)

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه امروز با انتشار مقاله اي به قلم  "حسن العيسي" با عنوان "ما کجا و ايران کجا؟" با اشاره به تماس تلفني روساي جمهور آمريکا و ايران نوشت: مسئولان کشورهاي خليج فارس بايد احساس ناراحتي کنند زيرا اين تماس نشان دهنده ايجاد روابطي دو طرفه در آينده بين جمهوري اسلامي ايران و ايالات متحده آمريکا خواهد بود، بنابراين هم اکنون نگراني مقامات کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس را فرا گرفته است زيرا نگهباني همچون آمريکا از منافع کشورهاي خليج فارس از آنها روي گردان خواهد شد و براي اولويتهاي اين کشورها اهميتي قائل نخواهد بود؛ البته در عقب نشيني از حمله نظامي به سوريه نيز اين مسئله به خوبي نمايان شده است.

عباس بازدید : 95 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (0)
به گزارش سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران، وزیر خارجه ایران، صبح امروز در برنامه زنده "این هفته بااستفانوپولوس" شبكه تلویزیونی پربیننده ترین برنامه خبری صبح یكشنبه آمریكا حاضر شد و در مقابل سؤالات چالشی مجری این برنامه از مواضع اصولی جمهوری اسلامی دفاع كرد.


سوال اولیه مجری برنامه به تحولات هفته قبل بعنوان واقعه ای مهم كه قواعد بازی بین دو كشور را تغییر می دهد، اختصاص داشت و این كه آیا این اتفاقات تغییری بنیادی در روابط ایران و آمریكاست؟

ظریف در پاسخ گفت: آن چه شاهد آن بودیم در واقع قدم های اولیه ای بود كه ایران، آمریكا و سایر كشورها برای حل و فصل مسائل فیما بین برداشتند. متاسفانه موضوع هسته ای كه می توانست زمینه ای برای همكاری باشد، به موضوعی برای مناقشه تبدیل شده است. 

عباس بازدید : 93 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (0)
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه يديعوت آحارونوت، رايس در مصاحبه با برنامه "GPS" شبکه تلویزیونی سی ان ان مدعي شد: ما به برنامه هسته اي ايران مشکوک هستيم.
وي افزود: اوباما وقتي مي گويد ايران حق دارد اورانيوم غني شده داشته باشد ولي حق ندارد خودش اورانيوم را غني سازي کند، با دقت سخنان خود را بر زبان مي راند.
مشاور امنيت ملي آمريکا مدعي شد اگر ايران به تعهدات خود در قبال آژانس بين المللي انرژي اتمي و قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد عمل کند، حق دارد انرژي هسته اي صلح آميز داشته باشد.
عباس بازدید : 81 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)
سوزان رايس در مورد جزئيات تماس تلفني اوباما و دکتر روحاني اظهاراتي را مطرح کرد.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان؛ باراک اوباما در کنفرانسي خبري موضوع تماس تلفني با روحاني را به اطلاع رساند درحاليکه قرار بود دراين کنفرانس به طور کامل درباره مسائل دولت و کنگره و مشکلات اقتصادي صحبت کند.
در اين باره سوزان رايس مشاور امنيت ملي آمريکا با فريد زکريا مجري برنامه ي جي پي اس گفتگو کرد.
مجري: مي‌توانيد به ما بگوئيد که اين تماس تلفني چگونه رخ داد؟
عباس بازدید : 175 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)
وزارت خارجه امریکا متن کامل اسنادی را که محتوای ملاقات‌ها میان محمد جواد ظریف و جان کری و همچنین مکالمه تلفنی اوباما و دکتر روحانی را منتشر کرد.
به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از سايت ایران هسته ای- وزارت خارجه امریکا متن کامل اسنادی را که محتوای ملاقات‌ها میان محمد جواد ظریف و جان کری و همچنین مکالمه تلفنی اوباما و دکتر روحانی را منتشر کرد. 
 
متن کامل بیانیه جان کری پس از ملاقات با جواد ظریف را به دو زبان فارسی و انگلیسی در اینجاو اینجا ببینید. 
 
متن پرسش و پاسخ کری با خبرنگاران پس از نشست وزرای خارجه ایران و 1+5 در اینجا منتشر شده است. 
 
بیانیه باراک اوباما پس از مکالمه تلفنی با دکتر روحانی هم در اینجا منتشر شده است. 
 
سرجمع، متن این اسناد حکایت از آن دارد که دولت امریکا با وضعیتی ناباورانه به مجموعه این تعاملات نگاه می کند. 
 
همچنین همه این اسناد نشان دهنده آن است که دولت امریکا منتظر است تا ببیند پیشنهاد عملی ایران در مذاکرات 23 و 24 مهر چه خواهد بود. 
عباس بازدید : 62 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)
گفتگوي تلفني تاريخي"،"اولين گفتگو ميان روساي جمهور ايران آمريکا پس از سال 57"، "در تماس تلفني اوباما و روحاني مطرح شد: توافق هسته‌اي امکان‌پذير است"، "اولين تماس تلفني ايران و آمريکا پس از بيش از 30 سال" و...
به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ در حالي خبر گفتگوي تلفني دکتر حسن روحاني و باراک اوباما در آخرين لحظات سفر هيئت ايراني به نيويورک در فضاي رسانه‌اي منتشر شد که بسياري از سايت‌ها و روزنامه‌هاي جهان اين خبر را در صفحه اول خود قرار دادند.

"گفتگوي تلفني تاريخي"،"اولين گفتگو ميان روساي جمهور ايران آمريکا پس از سال 1979"، "در تماس تلفني اوباما و روحاني مطرح شد: تواق هسته‌اي امکان‌پذير است"، "اولين تماس تلفني ايران و آمريکا پس از بيش از 30 سال" و ....


اين‌ها همه تيترهايي بود که بسياري از خبرگزاري‌ها و روزنامه‌هاي جهان درباره تماس تلفني روحاني و باراک اوباما پرداختند. 
عباس بازدید : 86 چهارشنبه 03 مهر 1392 نظرات (0)
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين خبرگزاري نوشت: فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه روز سه شنبه در ديدار با دکتر حسن روحاني همتاي ايراني اش علاوه بر تاکيد بر موضع قاطع خود درباره پرونده سوريه قصد دارد رئيس جمهور ميانه رو جديد ايران را هم محک بزند.
رؤساي جمهور دو کشور اوايل عصر در مقر سازمان ملل متحد ديدار خواهند کرد. 
اين خبرگزاري مدعي شد: همچنين احتمال دارد اولاند تنها مقام غربي رده اولي باشد که در شصت و هشتمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل دست رئيس جمهوري ايران را مي فشارد.
مقدمات ديدار دکتر روحاني با اولاند که طرف ايراني برگزاري آن را درخواست کرده است روز دوشنبه با دقت توسط مسئولان هماهنگ کننده روساي جمهوري ايران و فرانسه در حالي برنامه ريزي شد که دستور کار اين نشست مورد توافق هر دو طرف بود.
عباس بازدید : 86 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)

فرماندهی نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه دکتر روحانی به عنوان رئیس‌جمهور دولت یازدهم از توانمندی‌های انقلاب مطلع بوده و از قبل از

انقلاب جزء فعالان بوده است، گفت: رئیس‌جمهور کشورمان به قانون مسلط است بنابراین به گفته وی منافع حیاتی جمهوری اسلامی

چیزی نیست که کوتاهی و کم‌کاری درباره آن کرد، بنابراین دکتر روحانی با پشتوانه محکم به نیویورک پا گذاشته است، امیدواریم با نتایج

خوبی از نیویورک بازگردد.

به گزارش خبرنگار دفاعی_امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار دریادار علی فدوی در نشست خبری رونمایی از فیلم مستند "آب‌های جوشان" به کارگردانی محمد دبوق ساخته شده و نگاهی به توانایی‌های فنی و نظامی رزم‌آوران ایران اسلامی است، اظهار داشت: هنر برای این است که جلوه‌ای از واقعیت را به تصویر بکشیم؛ هشت سال دفاع مقدس توانمندی زیادی بوجود آورده اما نتوانستیم آنرا آن طور که باید و شاید در اختیار مردم قرار دهیم.

عباس بازدید : 74 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ بارک اوباما ، رییس جمهور آمریکا سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل را آغاز کرد . 


وي در آغاز سخنراني خود اظهار داشت:سازمان ملل طي ساليان دراز با آزمايش هايي روبرو شده وهم اكنون با چالش هاي جديد مواجه شده است.
رئيس جمهور آمريكا با بيان اينكه آمريكا پس از رفع شدن خطر سازمان القاعده،افغانستان را ترك خواهد كرد افزود:خطر تروريسم همچنان در حملات "نايروبي،پاكستان وعراق" آشكار است.

وي ادامه داد:القاعده به شبكه هاي منطقه اي تقسيم بندي شده وتهديد خطرناكي براي تمامي دولت هاي جهان به شمار مي رود.
عباس بازدید : 80 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل امروز با سخنرانی بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل آغاز به کار کرد در اولین روز جلسه مجمع عمومی در دو نوبت صبح و عصر 34 نفر از نمایندگان و سران کشورهای مختلف به بیان دیدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف جهانی می‌پردازند.

باتوجه به اهمیت "نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل" که اصلی‌ترین رکن "سازمان ملل" می‌باشد و بصورت سالانه از سه‌شنبه سومین هفته سپتامبر برگزار می‌شود.

 

اما نکات و ابهاماتي در چگونگي سخنراني‌هاي مقامات عالي رتبه جهان در نشست عمومي سازمان ملل وجود دارد که در اين گزارش به برخي از آن‌ها پرداخته خواهد شد و سعي مي‌شود به سوالات زير پاسخ داده شود: 

عباس بازدید : 78 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)
اشتباه سامانه های هشدار دهنده اسرائیلی، هواپیماهای ارتش این رژیم را به خاطر عبور دسته‌ای از پرندگان از آسمان تل آویو، به پرواز در آورد.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم؛ سایت روزنامه صهیونیستی یدیعوت آهارنوت، امروز (شنبه) در واکنش به پرواز هواپیماهای ارتش رژیم صهیونیستی در آسمان تل آویو و در ارتفاع پایین، نوشت: جنگنده های ارتش به سبب هشدار سامانه های دفاعی مبنی بر حضور شیء پرنده در آسمان، پرواز کرده اند، اما در ادامه مشخص شد که این شیء پرنده، دسته ای از پرندگان مهاجر بوده اند. 
 
پس از شکست های پی در پی صهیونیست ها در رویارویی با موشک های مقاومت فلسطین و لبنان و پرواز پهپادهای حزب الله بر فراز آسمان اراضی اشغالی، نگرانی مقامات این رژیم از حملات موشکی یا پرواز پهپادها موجب شده که در واکنش به کوچکترین شیء پرنده در آسمان، جنگنده ها به پرواز در آیند. 
عباس بازدید : 87 پنجشنبه 30 خرداد 1392 نظرات (0)
جشن پیروزی مردم ایران برای خلق حماسه سیاسی به درخواست آزادی سران فتنه تعبیر می شود
شریان نیوز، "محمدتقی کروبی" فرزند مهدی کروبی میهمان تلفنی رسانه دروغ پرداز بی بی سی فارسی بود؛ فرناز قاضی زاده مجری بی بی سی فارسی از محمدتقی کروبی پرسید که انتخاب آقای حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور چه تاثیری بر روند حصر خانگی موسوی و کروبی دارد.
 
 
عباس بازدید : 98 پنجشنبه 30 خرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "المانيتور"، در اين مقاله که به مسئله تحريم‌هاي يکجانبه آمريکا عليه ايران پرداخته، نويسنده تحليل خود را با يک سوال آغاز کرده و نوشته است؛ آيا دولت اوباما قادر است تحريم‌هاي يکجانبه علیه ایران را لغو کند و به اين ترتيب راه را براي دستيابي به يک توافق بر سر مسئله هسته‌اي ايران هموار سازد؟

عباس بازدید : 69 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحانيرئيس جمهور منتخب ملت ايران در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري طي نشست خبري به سوالات خبرنگاران رسانه‌هاي خارجي پاسخ داد که مشروح ان را به شرح ذيل مي‌خوانيد:

عباس بازدید : 97 چهارشنبه 08 خرداد 1392 نظرات (0)

عجیب بود، در فاصله یک روز ، موفقیت جهانی فیلمی از ایران که مضمون و کارکردی کاملا اخلاق گرایانه داشت و پیام صداقت را برای مخاطب خود به همراه داشت و برهنه شدن یک هنرپیشه ایرانی؛ واکنشها نسبت به این دو اتفاق هم عجیب تر از خود پدیده ها بود.

رخی به دلیل آن که سلیقه سیاسی فرهادی و یا سخنان وی در یک جلسه را برنمی تافتند، به تخریب و نفی اثر ارزشمند و اخلاقی او پرداختند و برخی دیگر حرکت گلشیفته فراهانی را حرکتی آزادی جویانه و در راستای مبارزه با استبداد دانستند.

گروهی حرکت فردی و خصوصی فرهادی در دست دادن با یک بازیگر آمریکایی یا زاویه نگاه وی به سوی بازیگر دیگری را که شکار دوربین عکاسان شده بود، نماد شخصیت و دلیلی بر بی اخلاقی او تلقی کردند و گروهی فیلم و عکس از پیش طراحی شده گلشیفته را که با پیامی کاملا صریح به اجتماع ارائه شده بود را در حوزه خصوصی او ارزیابی کردند.

قبل از آنکه به موضوع گلشیفته فراهانی و اقدام وی بپردازم، بی مناسبت نیست به دیدگاه یکی از بزرگان کشور که چندی قبل به مناسبت فعالیت پژوهشی با وی دیدار داشتم، اشاره کنم. ایشان می گفت:

"قبح گناه و دروغ از بین رفته است. مگر آسان است که این‌گونه در سطح برخی مسئولان دروغ گفته شود. دروغ را همه دنیا می‌فهمد. مسئولی که در خارج از کشور در پاسخ به خبرنگاران خارجی در مورد شرایط کشور و مسائل آشکار مردم مطالب خلاف واقعی را عنوان می‌کند، دیگر اعتبار سایر حرف‌هایش را نیز در نزد مردم از دست می‌دهد. موارد دیگر هم همین‌طور است. ارقامی که گفته می‌شود، حرف‌هایی که زده می‌شود. 

عباس بازدید : 72 سه شنبه 07 خرداد 1392 نظرات (0)

وی هنوز به تغییر در سیستم تعیین صلاحیت‌ها امیدوار است و در حال پیگیری قانونی این موضوع است. گفته مي‌شود ستادهای وی، تا روز سه شنبه به فعالیت خود ادامه مي‌دهند و تا آن روز منتظر حکم حکومتی می‌مانند. مشایی پس از اعلام رسمی نظر شورای نگهبان مبنی بر عدم احراز صلاحیتش، در جمع اعضای ستاد انتخاباتی خود سخنانی به زبان آورد که فایل صوتی آن در برخی سایت‌ها منتشر شده است.


عباس بازدید : 115 شنبه 04 خرداد 1392 نظرات (0)

در حالی که مجلس شورای اسلامی و اصول‌گرایان به دنبال کاهش رابطه با انگلیس بودند، احمدی‌نژاد پس از «رونمایی از منشور کوروش» در موزه ملی ایران به سفیر و دیپلمات‌های انگلیسی گفت که خواهان «آغاز يك همكاري گسترده و همه جانبه و مستمر در زمينه‌هاي گوناگون با کشور انگلیس» است!

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،ریچارد فرای از دهه 1330 با عوامل مستقیم انگلیس در ایران مانند «اسدالله علم» (نخست‌وزیر و وزیر دربار) و «شجاع‌الدین شفا» (معاون وزیر دربار و ایدئولوگ سلطنت پهلوی) آشنا شد و ضیافت‌های متعددی به افتخار این جاسوس انگلیسی- آمریکایی برپا گشت که عکس اول (راست) یکی از آن‌ها را با حضور دولتمردان شاه روایت می‌کند. فرای که پیش از انقلاب همه انرژی خود را معطوف به تبلیغ «تاریخ ایران باستان» و اثبات صحت اعاهای حقوق بشری «منشور کوروش» کرده بود، پس از انقلاب اسلامی توانست نفوذ خود را در حیاط خلوت دولت‌های کارگزاران، اصلاحات و احمدی‌نژاد احیاء کند.

 اوج این نفوذ آن جا بود که پس از کودتای گفتمانی حلقه انحرافی در دفتر رئیس‌جمهور، عصر 21 شهریور 1389 مراسم رونمایی از «منشور کوروش» در «موزه ملی ایران» برگزار شد. در این مراسم که رحیم مشایی و حمید بقایی حضور داشتند احمدی‌نژاد در کنار سفیر انگلستان ایستاد و سخنان بی‌سابقه‌ای درباره «رابطه با انگلیس» به او گفت. 

عباس بازدید : 109 سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

«ريچارد فراي» (بزرگ‌ترين جاسوس زنده خاورميانه) مکاتبات خود با محمود احمدي‌نژاد را از شهريور 1386 آغاز کرد و روز شنبه 6 بهمن 1386 رئيس‌جمهور از وي در جشنواره فارابي به دليل کوشش‌هايش تجليل نمود. 

روابط اين تئوريسين «مکتب ايراني» و جاسوس CIA با احمدي‌نژاد به جايي رسيد که رئيس دولت دهم در نامه‌اي خصوصي، منتقدان «ريچارد فراي» را «دشمنان انسانيت» ناميد و در برابر درخواست فراي براي اهداي يک «قبر» در اصفهان، به او يک «قصر» سنتي هديه داد! 

«ريچارد فراي» نخستين کانون مشترک ارتباط جريان فتنه با حلقه انحرافي به شمار مي‌رود. رواج «ضد گفتمان‌ مکتب ايراني» توسط احمدي‌نژاد و مشايي از ايده‌هاي اين جاسوس CIA است که به ايدئولوژي حلقه انحرافي تبديل شد.

عباس بازدید : 177 جمعه 11 اسفند 1391 نظرات (0)
با توجه به سابقه منتقدان وی از جمله علی مطهری که سابقه فحاشی به شخص کوچک زاده در صحن علنی مجلس را در کارنامه خود دارد و روزنامه ای که مدیرش بخاطر فساد مالی بازداشت شده بود و هم اکنون با قید وثیقه آزاد است، پر واضح و بدیهی است که هرگونه توهین و اهانت به افرادی چون کوچک زاده سهل ترین کاری است که از دست انسانهای معلوم الحال سیاسی و هرزه نگاران رسانه ای بر می آید و جا دارد.
 
هرزه نگاری یعنی همین عملکرد امروزتان
 
به گزارش اول نیوز به نقل از بی باک، زبانش صریح و تند است چون از دروغ و نفاق بیزار می باشد، اهل کتمان کردن نیست چون ظاهر و باطنش همین است که می بینید، فسادی در زندگی اش پیدا نکردند از گیر دادن های بیجای رسانه های هرزه نگر کاملا واضح است، باج قبول نمی کند حتی پولهایی که هر از چندی به بهانه عیدی و ... به حسابش ریخته می شود را به یک خیریه می دهد، مال و ثروتی هم ندارد که همچون عده ای از مسئولین به این 
عباس بازدید : 149 سه شنبه 01 اسفند 1391 نظرات (0)
"تل‌آويو"، جايي که خواب در آن معني ندارد و تمام ساعات روز بيدار است. از عمده ويژگي‌هاي تل‌آويو اين است که فساد در آن بيداد مي‌کند.
به گزارش خبرنگار سياست خارجي؛ باشگاه خبرنگاران در گزارشي با عنوان " معروف‌ترين جاسوس زن تن فروش اسرائيلي كيست؟" از سوء استفاده رژيم صهيونيستي از زن‌ها و ويژگي‌‌هاي زنانگي آن‌ها در راه رسيدن به اهداف سياسي پرده برداشت. زن‌ها در سرزمين‌هاي اشغالي به ابزاري پرسود براي تجارت و صنعت گردشگري رژيم صهيونيستي تبديل شده‌اند به همين واسطه شهرك صهيونيستي "تل‌آويو"، اين روزها به دليل اشاعه فساد و فحشا در اين منطقه به "مرکز همجنس‌گرايان جهان" تبديل شده‌ است.
عباس بازدید : 75 دوشنبه 30 بهمن 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس:«علی‌رضا نادر» از استراتژیست‌های مؤسسه‌ رند، معتقد است شرایط با مهندسی حلقه انحراف به‌سوی بحرانی شدن در حال حرکت است؛ وی در جمله‌ای قابل تأمل تصریح می‌کند: «آن چه ما در ایران ناظریم، آرامش پیش از طوفان است.»

 در پژوهش پیش رو سعی شده است به حلقه انحرافی از نمای بیرونی نگریسته شود. پرواضح است که توجه به تحلیل اتاق فکرهای مستقر در کشورهای غربی از جریان‏های سیاسی داخل کشورمان، فارغ از ارزش خبری و ارزش‏گذاری محتوایی آن‏ها، در یافتن «نقشه راه» و «آینده‏کاوی رفتار طرف بیرونی» بسیار حائز اهمیت است.

 

 

عباس بازدید : 88 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)

 گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛  نيروهاي رژيم آل خليفه منطقه «سماهيج» در منامه را به محاصره در آورده اند.

 نيروهاي امنيتي آل خليفه تظاهرکنندگان را تحت تعقيب قرار داده اند.اين شبکه در خبري ديگري گزارش داد: سازمان عفو بين الملل اعلام کرد بحرين براي آزادي بهاي سنگيني پرداخت مي کند و به علت سرکوبگري رژيم، عدالت همچنان در اين کشور وجود ندارد.
 نيروهاي امنيتي رژيم در منطقه «سهله شمالي» تظاهرکنندگان را با گلوله هاي سمي و بمب هاي گازي هدف قرار مي دهد.
اين در حالي است که  شماري زيادي از تظاهرکنندگان بحريني از مناطق جد حفص، الديه و السنابس در حال حرکت به طرف ميدان «الؤلؤه» در منامه هستند.
گفتني است به علت استفاده نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه از انواع بمب ها و گلوله هاي حاوي گازهاي سمي عليه تظاهرکنندگان، شماري زيادي از تظاهرکنندگان بر اثر  استنشاق اين گازها دچار حالت خفگي شده اند.
                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
عباس بازدید : 101 دوشنبه 23 بهمن 1391 نظرات (0)
علت تنبیه انضباطی و انتقال فائزه هاشمی به انفرادی مشخص شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ چندی پیش سخنگوی قوه قضائیه از تنبیه انضباطی فائزه هاشمی رفسنجانی و انتقال وی به انفرادی خبر داده بود اما توضیحی در این خصوص ارائه نکرد.

یک منبع آگاه، علت انتقال فائزه هاشمی را حضور در تجمع اعتراضی زندانیان و اخلال در نظم اعلام کرد و گفت: در تاریخ 29 مهر، تجمعی اعتراضی از سوی زندانیان بند نسوان صورت گرفت که طی آن شعارهای تندی نیز سر داده شد.

اگر چه مسؤولان زندان این اقدام را «سازمان‌یافته» دانسته و فائزه هاشمی را به انفرادی منتقل کردند اما او ادعا کرد با حضور در تجمع، صرفاً از مطالبات معترضان حمایت کرده است.

ظاهراً این تجمع در اعتراض به نصب دوربین در برخی قسمت‌ها، ایجاد محدودیت در تماس تلفنی برخی زندانیان و بستن در محل هواخوری برپا شده بود.

بر اساس برخی شنیده‌ها، بند نسوان اوین، 35 زندانی دارد که به گفته یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس که اخیراً از این زندان بازدید داشته، اکثر آنها را بهایی‌ها و منافقین تشکیل می‌دهند.

 
عباس بازدید : 108 یکشنبه 22 بهمن 1391 نظرات (0)
سفیر ایران در برلین هرگونه مصافحه و دست دادن با خانم «کلادیا رث» رئیس حزب سبزهای آلمان را به شدت تکذیب کرد و گفت: من دستم را به نشانه احترام بلند کردم و خانم رث نیز دستش را بلند کرد ولی هیچ ملامسه‌ای صورت نگرفت.
به گزارش وبگردي باشگاه خبرنگاران، در پی انتشار تصاویری مبنی بر مصافحه (دست دادن) علیرضا شیخ عطار سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین و «کلادیا رث» رئیس حزب سبزهای آلمان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در برخی رسانه‌ها، خبرنگار ما از شیخ عطار درباره تصاویر و اخبار منتشره سؤال کرد که وی ضمن رد هرگونه مصافحه گفت: روز یکشنبه هفته گذشته زمانی که در سالن کنفرانس امنیتی مونیخ نشسته و منتظر حضور علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه در محل سخنرانی بودم، خانم رث از کنار من رد شد و احوالپرسی کرد.
عباس بازدید : 84 سه شنبه 10 بهمن 1391 نظرات (0)

وزیر خارجه سابق آمریکا در اظهاراتی ابراز امیدواری کرد: انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 92 شاهد آشوب و تظاهرات باشد.

ه گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، وزیر خارجه سابق آمریکا در اظهاراتی ابراز امیدواری کرد: انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 92 شاهد اشوب و تظاهرات باشد.

هیلاری کلینتون در اظهاراتی اعلام کرد : مردم ایران باید در انتخابات ریاست جمهوری آتی صدای خود را به گوش حاکمان این کشور برسانند .

کلینتون که در یک گفتگوی تلویزیونی شرکت کرده بود، امروز  سه شنبه مدعی شد: تحریمهای آمریکا علیه مردم ایران نیست.

ادعای کلینتون درباره عدم گرایش تحریمها علیه مردم ایران، در حالی است که تحریمهای اخیر کشورهای غربی با هدایت واشنگتن باعث محرومیت بیماران ایرانی از داروهای موردنیازشان شده است.

عباس بازدید : 106 جمعه 22 دی 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: انفجاری که دقایقی قبل در تل‌آویو رخ داد، آژیرهای هشدار حملات موشکی را در این شهر به صدا درآورد. پلیس تل‌آویو می‌گوید این حمله احتمالا کار گروه‌های خلافکار زیرزمینی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس اسرائیل اعلام کرد انفجاری که دقایقی قبل در تل‌آویو رخ داد، به احتمال فراوان کار گروه‌های خلافکار زیرزمینی بوده است.

همزمان روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» هم گزارش داده است که بر اثر این انفجار آژیرهای هشدار حملات موشکی در تل‌آویو به صدا درآمده است.

«میکی رازنفلد» سخنگوی پلیس تل‌آویو می‌گوید به عقیده او انفجاری که در نزدیکی یک اتوبوس رخ داده، با انگیزه‌های مجرمانه انجام گرفته است. با این وجود وی احتمال سیاسی بودن انگیزه این انفجار را را رد نکرده است.

پلیس همچنین اعلام کرده است که این حمله احتمالا تلاش برای ترور یکی از اعضای گروه‌های خلافکار بوده است.

«زکی هلر» سخنگوی نیروهای امدادی هم آمار اولیه زخمی‌های این حادثه را بین 7 تا 10 نفر اعلام کرده است.

عباس بازدید : 126 یکشنبه 10 دی 1391 نظرات (0)
در فتنه 88 تمام روسای جمهور کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران حرف زدند و با پول های خود شبکه های خرابکاری راه انداختند و گرد و غباری ایجاد کردند که باعث گمراه شدن مسیر شد و برخی دیگر از پیاده نظام آنها در خیابانها مشغول آتش زدن اموال عمومی شدند.
" صراط " - رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در فتنه 88 تمام روسای جمهور کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران حرف زدند و با پول های خود شبکه های خرابکاری راه انداختند اظهار داشت: بیداری اسلامی شکل گرفته در منطقه نتیجه مقاومت مردم در سال 88 مقابل استکبار جهانی است.
سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش تجلیل از حماسه 9 دی که صبح امروز در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی روز به روز شاهد پیروزی مقابل استکبار است و نمونه آن را در پیروزی حزب الله لبنان و مقاومت غزه با امکانات کم مقابل صهیونیست ها دیدیم.

وی اظهار داشت: خطر اصلی که انقلاب را تهدید می کند ایمان درونی خودمان است. آفت سراغ همه انقلاب ها می رود سراغ انقلاب ما نیز خواهد آمد.
عباس بازدید : 151 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

*کیهان:
اسرائيل ۱۶ ماه پيش خيال مي كرد كومت سوريه در ۲ هفته سقوط مي كند

«ايهود باراك كه يكي از نيروهاي اطلاعاتي زبده اسرائيل است پيش بيني كرده بود بشاراسد و حاكميت سوريه ۲ هفته بيشتر دوام نمي آورند اما اين پيش بيني بعد از ۱۶ ماه نادرست از آب درآمده است.»

اين مطلب را شمعون شبيرا پژوهشگر مركز مطالعات اورشليم (بيت المقدس) در جمع تحليل گران اين مركز عنوان كرد. به گزارش نشريه اسرائيل اليوم، ۵ كارشناس مركز پژوهشي فوق كه از سوي «دوري گلد» اداره مي شود، دور هم گرد آمده بودند تا به تحليل نقشه منافع اسرائيل در بحران سوريه بپردازند.

شمعون شبيرا يكي از اين تحليل گران مي گويد: بشاراسد تاكنون به مدت يك سال و نيم توانسته است مقاومت كند و اين در حالي است كه «ايهود باراك» (وزير جنگ مستعفي) كه يكي از نيروهاي اطلاعاتي پيشكسوت است، در ابتدا پيش بيني مي كرد اين نظام دو هفته بيشتر دوام نمي آورد و پس از آن سرنگون مي شود اما به هر حال نادرست از آب در آمدن اين پيش بيني نشان داد اوضاع در اين كشور بسيار پيچيده است و به آساني نمي توان پيش بيني كرد كه اين نظام و نظام هاي ديگر منطقه چه سرنوشتي خواهند داشت.

تعداد صفحات : 4

درباره ما
Profile Pic
رهسپاریم با ولایت تا شهادت (ما اهل کوفه نیستم علی تنها بماند) لبیک یا خامنه ای ( منتظر نظرات و انتقاد ات سازنده ی شما عزیزان برای هرچه بهتر شدن سایت هستم با تشکر ( عباس مدیریت سایت)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1545
  • کل نظرات : 121
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 92
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 271
  • باردید دیروز : 88
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,060
  • بازدید ماه : 5,718
  • بازدید سال : 33,213
  • بازدید کلی : 379,320
  • مطالب خواندنی


    قطب

    از القاب شايعه حضرت ولي عصر (عج) در نزد عرفا و صوفيان است. «در اصطلاح تصوّف، (قطب) کسي است که منظور نظر خداي تعالي است در همه زمانها و طلسم اعظم به او داده شده است، و او در کون و اعيان ظاهر و باطن ساريست چون سريان جان در کالبد، قسطاس فيض در کف او و افاضه روح حيات بر کون اعلي و اسفل در دست اوست. وي تنها انسان کاملي است که به نظر صوفيان احاطه اش به جميع آدميان محقّق است و همه مقامات و حالات تصوّف را مي دانند. او عقل عالم امکان است و تصرّف وي در عقول براي صوفيان مسلّم است».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    ابومحمد

    کنيه ي حضرت قائم (عج) است.

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    زنان آخرالزمان

    رسول گرامي اسلام صلي الله عليه وآله در وصف برخي از زنان آخِرُالزّمان چنين مي فرمايد: «چگونه مي شود حال شما هنگامي که زنان شما فاسد شوند و جوانان تان فاسق و شما نه امر به معروف مي کنيد و نه نهي از منکر!» به پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله گفته شد: آيا اين چنين خواهد شد؟! آن حضرت فرمود: «بله و بدتر از آن نيز خواهد شد». امام علي عليه السلام نيز مي فرمايد: «در آخِرُالزّمان و نزديک شدن قيامت - که بدترين زمان ها است - زناني ظاهر مي شوند که برهنه و لخت هستند! زينت هاي خود را آشکار مي سازند، به فتنه ها داخل مي شوند و به سوي شهوت ها مي گرايند! به سوي لذت ها مي شتابند، حرام هاي الهي را حلال مي شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    مهدویت امام زمان (عج)
    • ظلم
    • امام على عليه السلام:
    • «أَعدَلُ النّاسِ مَن أَنصَفَ مَن ظَلَمَهُ»

    • عادل ترين مردم كسى است كه با كسى كه به او ظلم كرده با انصاف رفتار كند.

    • غررالحكم، ج2، ص435، ح3186
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • حرص
    • امام على عليه السلام:
    • «إِنَّ البُخلَ وَالجُبنَ وَالحِرصَ غَرائِزُ شَتّى يَجمَعُها سوءُ الظَّنِّ بِاللّه»

    • به درستى كه بخل و ترس و حرص، غريزه ها و تمايلات متعدد و پراكنده اى هستند كه سوءظن به خداوند آنها را جمع مى كند.

    • كافى، ج8، ص 243، ح337
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • نیکوکاری و سخاوت
    • پيامبر صلى لله عليه و آله:
    • «اِنَّ اَسْرَعَ الْخَيْرِ ثَوابا البِرُّ وَ اِنَّ اَسْرَعَ الشَّرِّ عِقابا البَغْىُ»

    • پاداش نيكوكارى زودتر از هر كار خوب ديگرى مى رسد و كيفر ستم و تجاوز زودتر از هر كار بد ديگرى گريبان مى گيرد.

    • خصال، ص 110، ح 81
    دریافت کد حدیث موضوعی
    حدیث موضوعی
    • نام عملیات:
      تحریر القدس
    • زمان عملیات:
      1 بهمن 1362
    • مکان عملیات:
      جنوب غربی شهر مرزی مریوان – جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      لشکر انصارالحسین (ع) از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      آزادسازی بلندیهای مهم منطقه و گمراه کردن دشمن از طرح عملیات خیبر
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      ظفر 2 (ایذایی)
    • زمان عملیات:
      5 تیر 1364
    • مکان عملیات:
      منطقه عمومی پنجوین عراق - جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      نيروي‌ زميني‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      انهدام توان رزمی نیرهای دشمن
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      بیت المقدس 6
    • زمان عملیات:
      27 اردیبهشت 1367
    • مکان عملیات:
      شمال‌ شهر ماووت‌ کردستان‌ عراق‌ و بلندی‌های‌ شیخ‌ محمد، آسوس‌ و استروک‌
    • ارگان عمل کننده:
      نیروی‌ زمینی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      2400
    • اهداف عملیات:
      پیشروی‌ و استقرار مناسب‌ نیروها در شمال‌ منطقه‌ سلیمانیه‌ عراق‌ و تکمیل‌ عملیات‌ انجام‌ شده‌ در منطقه‌ عملیاتی‌ ماووت‌ و امکان‌ خروج‌ معارضان‌ کرد عراق‌ از مناطق‌ تحت‌ هجوم‌ ارتش‌ عراق
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    جنگ دفاع مقدس
    غلاف

    پوشش ابداعي زندانيان سياسي، داراي دو لايه پارچه اي و پلاستيكي كه به شكل كيسه، طراحي و دوخته شده بود و براي جلوگيري آلودگي لباس در مواقع احتلام، مورد استفاده قرار مي گرفت. اين كيسه از سوي زندانيان اصطلاحاً غلاف ناميده مي شد.

    دریافت کد یادگار انقلاب
    بند يك و هفت قصر

    متهم را پس از اتمام بازجويي و تكميل پرونده ابتدا از كميته به قرنطينه و سپس به اين بند مي فرستادند. پس از دادگاه اگر حبس بالا گرفته بود به ساير بندها مي فرستادند. محكوميت هاي كم را در يك و هفت نگاه مي داشتند. در اين بند معمول ازندانياني را كه مدت محكوميت شان از يك سال كمتر و يا هنوز مشخص نشده بود، نگهداري مي كردند. بند يك از يك راهرو به عرض 2 متر تشكيل مي شد كه نصف اين عرض را تخت هاي سه طبقه اشغال كرده بود.در طول اين راهرو اتاقها قرار داشتند كه عرض آنها يك متر و طول آن حدود3 متر بود و گاه طول آنها از قد يك انسان معمولي نيز كوتاهتر بود.

    دریافت کد یادگار انقلاب

    نام ذکر روز


    ذکر روزهای هفته

    بايد جوان‏ها را تشويق كرد كه راه خدمت به اسلام و انقلاب را ادامه دهند و هيچ وقت از قرآن و دستوراتش فاصله نگيرند.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید محمد قلى روز فراخ
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا

    قلبم آكنده از عشق پيوستن به الله و رسول خدا و حسين بن علي مي‌باشد. آنجا كه خداي متعال خودش وعده فرموده من اين راه پرافتخار را كه ائمه اطهار و عاشقان الله پيموده‌اند با شناخت انتخاب و پذيرفته‌ام و داوطلبانه و با تلاش بسيار موفق شدم به جبهه اعزام شوم كه يا بكشم و يا به گفتة‌ رهبرم سينه‌ام را آماج گلوله‌اي دشمن قرار دهم و كشته شوم، و در هردو صورت پيروزي با ماست.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید مجيد طالبي
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا
    وصیت شهدا