loading...
ستاره های آسمانی ملکوت
ستارگان آسمان ملکوت

عباس بازدید : 106 چهارشنبه 28 اسفند 1392 نظرات (0)
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در 24 خرداد ماه 1392 با شعار شعار اعتدال، تغییر شرایط کسب و کار و بهبود زندگی توانست اعتماد عمومی را کسب نماید و در مرحله اول انتخابات پیروز این میدان شود.
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در 24 خرداد ماه 1392 با شعار شعار اعتدال، تغییر شرایط کسب و کار و بهبود زندگی توانست اعتماد عمومی را کسب نماید و در مرحله اول انتخابات پیروز این میدان شود.

حال با توجه به اینکه چیزی کمتر از 7 ماه از عمر این دولت می‌گذرد در گزارش حاضر درصدد هستیم عملکرد دولت تدبیر و امید را در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی مورد ارزیابی قرار دهیم.

***اقتصاد

دولت یازدهم در طی چند ماه گذشته توانسته است در عرصه اقتصادی قدم‌های روبه جلویی را بردارد به گونه‌ای که شاهد بودیم در طول عمر دولت یازدهم در سال 92 فضا و بستر مناسبی در راستای انجام اقدامات اقتصای فراهم شده بود.

انجام اقداماتی همچون کنترل وضعیت بازار، ایجاد ثبات در بازار ارز و کاهش نرخ تورم از مهم‌ترین اقدامات کلیدی بوده است که دولت یازدهم در چند ماه عمر کوتاه خود در سال 92 بر انجام آنها اهتمام ورزیده است.
عباس بازدید : 90 جمعه 23 اسفند 1392 نظرات (0)
معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: بر اساس قانون و در سال 1393 یارانه نقدی فقط به سرپرستان خانوار نیازمند و متقاضی دریافت یارانه تعلق می گیرد.
آفتاب: ˈمحمد شریعتمداریˈ روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، در خصوص اظهارات سخنگوی کمیسیون برنامه وبودجه مجلس درباره قطع 6 میلیون یارانه خارج نشینان یا مردگان، گفت: همانطور که قبلاً هم گفته شده است، اولا خبرهای هیچ مرجعی در خصوص این موضوع، بجز ستاد هدفمندی یارانه ها معتبر نیست.
وی اضافه کرد: ظاهراً اشتیاق به خلق خبر از سخن هر مسوولی، در هر باره ای و انتساب آن به موضوع یارانه ها موج می زند که این حساسیت البته تا جایی که به انتشار اخبار ناصحیح نینجامد، ستودنی است. 
معاون اجرایی رییس جمهوری اضافه کرد: ثانیا تا کنون هیچ مرجعی اعلام نکرده که خارج نشینان ایرانی به چه تعداد یارانه دریافت می کنند و اصولاً در مرحله جدید ثبت نام درسال93طبق قانون، در سال آینده یارانه صرفاً به سرپرستان خانوار که نیازمند و متقاضی دریافت یارانه باشند، تعلق می گیرد.
عباس بازدید : 132 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، رئیس بانک جهانی هشدار داده است که با شکست گفت‌وگو و ناتوانی نمایندگان کنگره ایالات متحده در حل بحران بودجه، دولت آمریکا با خطر ورشکستگی روبه‌رو شده است.
یونگ کیم می‌گوید در صورتی که کنگره آمریکا سقف استقراض دولت را افزایش ندهد، ایالات متحده و دیگر اقتصادهای جهانی با خطر افزایش نرخ بهره و کاهش نرخ رشد روبه‌رو خواهند شد.
تازه‌ترین هشدار یک مقام بین‌المللی در مورد بحران بودجه در آمریکا در حالی بیان می‌شود که نزدیک به دوهفته از تعطیلی بخش‌هایی از دولت گذشته و دولتمردان آمریکایی هنوز نتوانسته‌اند به توافق عمده‌ای دست پیدا کنند.
عباس بازدید : 99 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛سي و دومين مرحله يارنه نقدي  سرپرستان خانوار ساعت 24 روز سه شنبه 23 مهر 92 به حساب سر پرستان خانوار واريز مي شود و همان لحظه قابل برداشت است. 

گفتني است :يارانه نقدي مربوط به مهرماه  به ازاي هر نفر 45 هزار و 500 تومان خواهد بود.

عباس بازدید : 99 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا باهنر" در اجلاس سراسري جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري كه در موسسه فرهنگي شهداي مؤتلفه برگزار شد، با تحليلي بر انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: هدف ما از برگزاري چنين اجلاسي علاوه بر آسيب شناسي در جريان اصولگرايي، ايجاد هماهنگي در كشور و كمك به دولت يازدهم در مسير صحيح براي كسب موفقيت است. 
 
دبير كل جامعه اسلامي مهندسين ادامه داد: جبهه پيروان بايد در تجميع برخي از رفتارها و سرمايه‌هاي اجتماعي و سياسي تجديد نظر كند و گام‌هاي محكم تري براي فعاليت در عرصه‌هاي مختلف بردارد.

عباس بازدید : 75 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، اولين جلسه صبحانه کاري اتاق ايران در دولت يازدهم امروز در محل اتاق بازرگاني ايران با حضور ولي الله سيف رئيس کل بانک مرکزي و معاون ارزي و معاونت اقتصادي بانک مرکزي و بخش عمده فعالان اقتصادي کشور برگزار شد رييس کل بانک مرکزي در اين نشست عنوان کرد: در روزهاي اخير با خبرهاي خوشي که رسيده قيمت ارز کاهش يافته است و اين کاهش هيچ دليل خاص اقتصادي و منطقي ندارد. 

 وي همچنين گفت:اگر قيمت ارز بيش از اين کاهش يابد به صلاح نيست و بعيد است بيش از اين کاهش يابد. 

 در اين جلسه فعالان اقتصادي با ارائه مشکلات خود به مسئولان بانک مرکزي گفتگوي کاري اقتصادي را براي بهبود عملکرد بخش توليد و در نهايت اقتصاد کشور برگزار کردند.

عباس بازدید : 96 یکشنبه 24 شهریور 1392 نظرات (0)

ه گزارش‌ گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی‌‌جمهوری اسلامی ایران‌؛ اخیراً‌ تبلیغات غیرقانونی گسترده‌ای در جراید و  فضای سایبری در خصوص روش‌های مختلف رفع سوءاثر چک مشاهده می‌شود.

براین اساس به آگاهی هموطنان گرامی می رساند،  این گونه فعالیت ها مورد تایید بانک مرکزی نیست  و هموطنان به منظور اجتناب از ‌سوء‌استفاده افراد متقلب و متخلف و نیز پیشگیری از ارتکاب جرائم احتمالی از جمله کلاهبرداری ، می توانند با استفاده از «‌راهنمای رفع سوءاثر‌از سوابق چک های برگشتی اشخاص» مندرج در پایگاه اطلاع رسانی این بانک طبق‌قوانین ‌‌‌و‌ مقررات‌ حاکم اقدام نمایند.

عباس بازدید : 74 یکشنبه 24 شهریور 1392 نظرات (0)
وزير نيرو شب گذشته در برنامه نگاه يک شبکه يک سيما از افزايش 30 ريالي هر کيلو وات ساعت برق خبر داد و گفت: اجراي هدفقمندي يارانه ها تنها موجب افزايش مطالبات و کاهش مي شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ حميد چيت چيان وزير نيرو شب گذشته در برنامه نگاه يک شبکه يک سيما حضور پيدا کرد و در حدود 2 ساعت پاسخگو سوالات مجري اين برنامه بود.

مجري برنامه نگاه يک در ابتدا از چگونگي ادامه راه شهيدان رجايي و باهنر پرسيد و زير نيرو در پاسخ به اين سوال گفت: ايمان و پايداري به مبناي و اصول مذهب انقلاب و پيروي از راه امام خصوصيت عمده اين دو شهيد و اين دو بزرگوار است.

چيت چيان تکيه بر عقلانيت و دانش را شرط سوم گام برداشتن در مسير اين دو شهيد عنوان کرد و ادامه داد: پايمردي و استواري در راه و هدف از مشخصات بارزشان بوده است.
عباس بازدید : 95 دوشنبه 21 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایران هسته‌ای- یک تحلیلگر امریکایی امور ایران در یادداشتی برخی اطلاعات مفید درباره نوع و تعداد تحریم‌های آمریکا علیه ایران، محتوای آنها، سیر تاریخی آن و همچنین شرایط لغو یا تعدیل آن را ارائه کرد.

علی واعظ که خود تحلیلگر مرکز بین‌المللی بحران در آمریکاست و اخیرا در نگارش یک ارزیابی جامع درباره تحریم‌های ایران دخیل بوده، طی مقاله‌ای که روز 16 مرداد در آسیا تایمز منتشر شده، درباره تعداد تحریم‌های آمریکا علیه ایران نوشته است: «کاخ سفید از زمان انقلاب اسلامی 1979، 16 حکم اجرایی شامل تحریم ایران را صادر کرده است، کنگره نیز طی چهار مرحله 9 قانون تصویب کرده است که شامل تحریم‌های تنبیهی برضد ایران است».

عباس بازدید : 84 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیران عضو کارگروه تعیین نرخ هزینه‌های معاینه فنی خودرو بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد؛ نرخ هزینه‌های معاینه فنی خودروها و موتورسیکلت‌ها شامل خودروهای سبک عادی و گازسوز؛ 110 هزار ریال، خودروهای سنگین عادی 250 هزار ریال و گازسوز 110 هزار ریال و موتور سیکلت 40 هزار ریال تعیین شده است. 
 

عباس بازدید : 96 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (1)

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره صفر شدن بدهی های دولتی و موضوع 747 هزار میلیارد ریال پرداخت بدهبي هاي دولتي به بانک مرکزي ، گفت: در این رابطه در مجمع بانک مرکزی حدود یک ماه قبل مصوبه‌ای تهیه شد و این مصوبه کاملا قانونی و برای بانک مرکزی لازم‌الاجرا است.  

عباس بازدید : 112 سه شنبه 28 خرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش نور نيوز، محمدباقر نوبخت دیشب در برنامه زنده تلویزیونی پایش در مورد برنامه های اقتصادی حسن روحانی  رئیس جمهور منتخب مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در طرح هدفمندی یارانه ها براساس ماده 7 قانون مربوطه دولت مجاز است که تا 50 درصد درآمد ناشی از کاهش یارانه ها را به نسبت درآمد خانوارها بین سرپرستان خانوارها تقسیم کند.

عباس بازدید : 84 یکشنبه 26 خرداد 1392 نظرات (0)

سيدشمس الدين حسيني وزير اقتصاد و امور دارايي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با واکنش به اظهارات اخير برخي کانديداهای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص میزان درآمدهای نفتی در دولت نهم و دهم گفت: كشمكش هايي ميان اوپك و کشورهای مصرف کننده نفت ، سالیان متمادی بر سر افزایش درآمدهای نفتی وجود داشته و در اين ميان کشورهای مصرف کننده در پي كسب سود بيشتر ،به قیمت اسمی بشکه نفت در بازار استناد می کنند. 

عباس بازدید : 102 شنبه 04 خرداد 1392 نظرات (0)

نقش نظام مالیاتی در کشورهای مختلف عموماً حول سه هدف عمده اجتماعی، اقتصادی و بودجه‌ای تعریف شده است. در بعد اجتماعی مهم‌ترین هدف همانا بهبود توزیع درآمد بین طبقات مختلف درآمدی است.

مطالعات مختلف نشان می‌دهد درآمدهای مالیاتی در ایران به اندازه ظرفیت مالیاتی اقتصاد نیست و ضرورت تلاش دولت برای اصلاح نظام مالیاتی و جلوگیری از رشد و گسترش اقتصاد بخش غیررسمی و ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی به گونه‌ای که ضمن بهره‌گیری از بازدهی‌های صعودی نسبت به مقیاس در قالب شخصیت‌های حقوقی به فعالیت بپردازند بیش از پیش احساس می‌شود.
ضرورت این امر زمانی بیشتر خواهد شد که بدانیم در برنامه چهارم و لایحه پیشنهادی برنامه پنجم موادی وجود دارد که بر کاهش نقش درآمدهای نفتی در اقتصاد و افزایش سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه کل کشور تاکید فراوانی دارد. با وجود تاکید برنامه‌های پیشین توسعه، شواهد نشان می‌دهد که نظام مالیاتی نتوانسته است نقش خود را در زمینه افزایش سهم درآمدهای مالیاتی و شناسایی پایه‌های دقیق مالیاتی به خوبی ایفا کند.

عباس بازدید : 83 شنبه 04 خرداد 1392 نظرات (0)

عملکرد دولت های نهم و دهم در انتشار اسکناس وضرب سکه 5.5 برابر تمام پول منتشر شده طی سالهای 1352 تا 1383 بوده است.

نگاهی به آمارهای بانک مرکزی به خوبی نشان می دهد، تورم شدید دو سال گذشته ریشه در کجا دارد، براساس گزارش های بانک مرکزی در پایان آذرماه سال 91 میزان اسکناس و مسکوکات در گردش در کشور 32.3 هزار میلیارد تومان رسیده است، این در حالی است که در پایان سال 83 حجم کل اسکناس در ....

عباس بازدید : 92 جمعه 11 اسفند 1391 نظرات (0)
مسئله ای که اخیرا مطرح شده تفاوت "گرانی" و "گران فروشی" است که شاید برای خیلی از مردم عوام تمیز دادن این دو از هم دشوار باشد، حال این سوال پیش می آید که در اکثریت کالا‌ها معضل فعلی کشورِ ما در خصوص افزایش قیمت‌ها "گرانفروشی" است یا "گرانی"!
 
مشکل بازار، گرانی است یا گران فروشی؟
 
به گزارش سرویس اقتصادی اول نیوز، از گعده‌های خانوادگی گرفته تا تخصصی‌ترین نشست‌ها، از روزنامه‌ها و سایت‌ها گرفته تا صحن علنی مجلس، از مترو گرفته تا صف‌نانوایی، شاید هیچ‌جایی نباشد که در خلال صحبت‌ها گریزی به وضع بازار و گرانی‌های موجود در آن زده نشود. نه تنها در ایران بلکه در همه‌جای دنیا "بازار" به معنی عام آن تقریباً‌ حرف اول را می‌زند و شاید مهم‌ترین دغدغه‌ی روزانه‌ی مردم است. هر نوسانی در آن باعث واکنش‌های بسیار زیادی می‌شود. در کشور ما هم که همیشه "بازار" پای ثابت گفتگوها بوده و این روزها بیشتر از همیشه هم هست.
عباس بازدید : 99 چهارشنبه 09 اسفند 1391 نظرات (0)

متن کامل بخشنامه بودجه 92 منتشر شد.

متن کامل بخشنامه بودجه 92 به این شرح است:

"با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و با عزم و وفاق ملی و کوشش بیشتر برای تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،سال 1392 به عنوان نهمین سال از دوره بیست ساله سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران و سومین سال از اجرای قانون برنامه پنجم توسعه،درحالی شروع می شود که دولت برای انجام وظایف حاکمیتی،تجربه های گرانبهایی را برای استفاده از فرصت ها و مدیریت بر هزینه ها کسب کرده است. بخشی از این وظایف،درقالب اجرای سیاستهای مالی است که از طریق بودجه و با توجه به شرایط کشور و الزام ساناد بالادستی،عملیاتی می شود.

پیش بینی می شود که در سال آتی، اقتصاد جهانی کماکان با رکورد نسبی مواجه بوده و لذا قیمت جهانی انرژی نفت افزایش قابل توجهی نخواهد داشت.

عباس بازدید : 84 چهارشنبه 09 اسفند 1391 نظرات (0)

ایسنا نوشت:

وزیر صنعت و تجارت گفت: بر اساس دو مصوبه‌ای که داریم فعلا به ما اجازه داده شده است که تعرفه واردات خودرو در سال آینده با 40 درصد آغاز شود.
مهدی غضنفری امروز چهارشنبه در پاسخ به این سوال که طرح کاهش تعرفه واردات خودرو چه زمان وارد کمیسیون ماده یک می‌شود تصریح کرد: بعد از این که قرار شد گمرک محاسبه عوارض گمرکی را با نرخ مبادله‌ای انجام دهد تیم اقتصادی دولت تصمیم گرفت تعرفه‌ها را تقریبا نصف کند.
وی ادامه داد: از جمله تعرفه خودرو که در همان زمان نصف شد. در مصوبه‌ای که اخیرا دولت طی قیمت گذاری خودرو داشت و سازمان حمایت آن را اجرایی می‌کند در بند آخر آن آمده که سالانه پنج واحد درصد از تعرفه خودرو کاهش یابد.

عباس بازدید : 88 چهارشنبه 09 اسفند 1391 نظرات (0)

حمیدرضا صالحی:

 در 8 سال گذشته اشتباهات اقتصادی قابل توجهی صورت گرفته است. اگر دولت از سال 84 برنامه چهارم توسعه را به درستی اجرا می کرد و به طور جدی یارانه ارزی را با یک شیب ملایم بر مبنای مابه التفاوت تورم داخلی و خارجی بر می داشت الان ارز به 2650 تومان می رسید و امروز با جهش قیمتی شوک به اقتصاد کشور وارد نمی شد.
دراین صورت درآمد دولت از فروش ارز در این 8 سال چیزی حدود250 تا 300 هزار میلیارد تومان می شد که می توانست در بخش توسعه صنعت و در نهایت افزایش سطح رفاه جامعه مورد استفاده قرار بگیرد. درحالیکه به جای آن دولت این رقم را طی این سالها به ملت چین یارانه داده است. واردات 20 میلیارد تومانی ما یک مرتبه به 80 میلیارد تومان رسید. 

عباس بازدید : 90 شنبه 05 اسفند 1391 نظرات (0)

سردار محمد جعفر اسدی در گفت و گو با خبرنگار بین الملل پایگاه خبری-تحلیلی "ندای انقلاب" در پاسخ به این سوال که علت حمله اسرائیل به سوریه چیست، افزود: کار اسرائیل خباثت و شیطنت و توده شیطان بزرگ است. آنها به دنبال این هستند که کشورهای اسلامی نباشند.

وی با بیان اینکه رژیم اشغالگر قدس از انقلاب اسلامی هراس دارد، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال پیشگیری و ممانعت از فرهنگی هستند که امام(ره) با خود آورد.

* ام القری اسلام، اسلام آمریکایی دارد

معاون بازرسی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) اظهارداشت: امروز عربستان را یک کشور اسلامی وام القری اسلام می دانند در صورتیکه اسلام آنها، اسلام آمریکایی است و نشت اسلام ناب محمدی را بر نمی تابند.

وی افزود: مشکل اصلی اسراییل پیدایش اسلام آورده شده از سوی امام است، پیام و اسلام حضرت امام امروز مردم دنیا را بیدار کرده و وقتی مردم دنیا بیدار شوند دیگر جایی برای اسرائیل نمی ماند.

* رابطه با آمریکا مثل دوستی یک عیاش با دختر است/عیاش عفت را می خواهد

عباس بازدید : 75 چهارشنبه 02 اسفند 1391 نظرات (0)
رییس‌جمهور از واريز عيدانه مردم در هفته آينده به حساب سرپرستان خانوار خبر داد.
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدی‌نژاد در حاشيه جلسه امروز هيئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: ان‌شاءالله یکشنبه يا دوشنبه هفته آینده نشستي با خبرنگاران خواهم داشت و به سوالات شما پاسخ مي‌دهم.

رییس‌جمهور همچنين در پاسخ به اینکه "گفته شده شما قرار است به چند کشور آفریقایی سفر کنید"، اظهار کرد: دوستان در حال تنظیم هستند که این سفرها انجام شود. چند کشور آفریقایی دعوت کردند و در حال تنظیم و هماهنگی هستیم تا این سفرها انجام شود.

وی همچنین در مورد توقع دولت از سازمان میراث فرهنگی در ایام نوروز گفت: از این سازمان انتظار زیاد داریم. در سالهای گذشته جشنواره‌هایی برگزار شده و ان‌شاءالله امسال شاهد ابتکارات جدیدی باشیم، چراکه هر نوروز دوره‌ جدیدی است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسشی درباره مذاکرات ایران و 1+5 نیز اظهار کرد: آقای جلیلی در این رابطه صحبت می‌کنند.

رییس‌جمهور در برابر پرسش‌های دیگر خبرنگاران، اظهار کرد: یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کنم.
عباس بازدید : 116 سه شنبه 01 اسفند 1391 نظرات (0)
سر هر کوی برزن و در هر جمع بالای یک نفر ! که بنشینی قیمت پراید شده نقل محفلشان . چه داستانی شده این بازار مکاره خودرو . بحث فقط پراید نیست.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران   ، پراید 17 ، 18 ،19،  ،20 ، 22 ...میلیون . باورمان نمی‌شد روزی پراید را به قیمت بروزترین خودروهای جهان بخریم . پرایدی که تا سال گذشته 200 تا 300 هزار تومان زیر قیمت کارخانه در بازار آزاد خرید و فروش می‌شد امروز شده معیار و مبنای قیمت خودرو در بازار .

سر هر کوی برزن و در هر جمع بالای یک نفر ! که بنشینی قیمت پراید شده نقل محفلشان . چه داستانی شده این بازار مکاره خودرو . بحث فقط پراید نیست. این روزها خودرو جای مسکن و طلا و ارز را گرفته . هر چند مسکن و طلا و سکه و ارز هنوز هم از تب و تاب نیفتاده‌اند و جولان می‌دهند. در این بازار مکاره تنهاحقوق مصرف‌کنندگان است که به فراموشی سپرده شده و کسی از آن یادی نمی کند
عباس بازدید : 135 دوشنبه 30 بهمن 1391 نظرات (0)

ییس کمیسیون اقتصادی از بررسی «لایحه مالیات‌های مستقیم در مجلس شورای اسلامی» خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ارسلان فتحی‌پور در جشنواره «تولید ملی افتخار ملی» افزود: برای اصلاح نظام جامع مالیاتی کشور نیاز به کار اساسی داریم تا سیستم مالیاتی کشور هر روز تغییر نکند؛ همچنین لایحه نظام صنفی تصویب شده و آماده طرح برای تصویب نهایی در صحن علنی است.

 

وی با اشاره به این‌که «لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از شورای نگهبان به مجلس اعاده داده شده است» گفت: قوه قضاییه به 80 ماده از این لایحه ایراد گرفته بود که تا دیروز در مجلس 71 ماده مورد بررسی قرار گرفته و نهایی شد.

عباس بازدید : 84 دوشنبه 30 بهمن 1391 نظرات (0)

قیمت که می‌دهی، گرد می‌شود چشمان مخاطب‌ و غرق می‌شود در هیاهوی اقتصادی که در آن زنده ماندن هنر است و زندگی کردن آرزویی دور.

به گزارش ایسنا، بهار در ادامه نوشت: قیمت‌ها دیوانه شده‌اند و دیوانه‌بازان سر ذوق آمده‌اند و معرکه می‌گیرند برای زنجیر زدن به دیوانه‌های سرگردان در بازار. بی‌تعارف قیمت‌ها را که پا به پا می‌کنی توان برابری آن با حداقل دستمزد کارگری یا حقوق خبرنگاری را از دست می‌دهی؛ از دست می‌دهی چون عینک‌ آفتابی 25‌میلیون‌تومانی گره در پیشانی‌ات می‌اندازد. یک، دو، سه یا چهار ماه حقوق؛ نه، عینک آفتابی مورد نظر 50 ماه حقوق ما خبرنگاران است.

عباس بازدید : 83 دوشنبه 30 بهمن 1391 نظرات (0)

«اسدالله عسگراولادی»، رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران، از توقف ممنوعیت صادرات پسته برای مدت 10 روز خبر داد و گفت: «خوشبختانه با پی‌گیری‌های صورت گرفته، توافقاتی مبنی بر توقف 10 روزه حکم ممنوعیت صادرات پسته انجام شد.»

وي در نشست امروز هیات نمایندگان اتاق ایران سپس به شرايط صادراتي كشور اشاره كرد. بر اساس اظهارات وي 20 هزار بنگاه‌ صادراتي در كشور حضور دارند كه صادرات را به 50 هزار ميليارد رسانده‌اند و تا پايان اسفند‌ماه از اين آمار نيز عبور خواهند كرد.
عسگراولادي هدف‌گزاري اصلي صادركنندگان كشور را رساندن آمار صادرات به واردات برشمرد.
رئيس كميسيون توسعه صادرات اتاق ايران مسأله را مورد تأكيد قرارداد و تشريح كرد: «متأسفانه بسياري از مردم اين‌گونه مي‌انديشند كه پس از بحران ارزي، صادركنندگان از سود بالايي بهره‌مند شدند، در حالي كه در اين شرايط نرخ كالاهاي صادراتي نيز افزايش يافت. از سوي ديگر صادركنندگان تلاش‌هاي بسياري كردند تا بتوانند ارز را به كشور وارد كنند.
وي سپس افزايش نرخ حمل‌ونقل در داخل و خارج را مشكل ديگر فعالان اقتصادي برشمرد و ادامه داد: «تجهيزات و ماشين‌آلات كارخانه‌ها بايد هر 15 يا 20 سال تغيير كنند تا راندمان كشور بهبود يابد. براي دست يافتن به اين مهم كمك‌هاي سيستم بانكي لازم است.»
عسگراولادي در پايان، مسئله اشتغال را مورد تأكيد قرارداد و اذعان داشت: «اگر براي اشتغال فكري نينديشيم اقتصاد كشور از بين ‌مي‌رود.»

عباس بازدید : 101 دوشنبه 30 بهمن 1391 نظرات (0)

ایسنا نوشت:

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار درباره دلایل افزایش قیمت پیاز و سیب زمینی گفت: حجم اعظم تولید پیاز و سیب زمینی به عراق صادر می شود که افزایش قیمت 10 درصدی این محصولات را در پی داشته است.
مصطفی دارائی نژاد اظهار کرد: روزانه در حدود 140 تن پیاز و سیب زمینی از جیرفت به عراق صادر می‌شود.
وی ادامه داد: صادرات پیاز و سیب زمینی باعث افزایش قیمت 10 درصدی این دو محصول شده است، به طوری که در میادین میوه و تره‌بار پیاز درجه یک کیلویی 1000 تومان و سیب زمینی کیلویی 600 تومان به فروش می رسد.
او با اشاره به سود پنج تا 30 درصدی مغازه‌دار گفت: خرده فروشان میوه و سبزیجات بیش از 30 درصد سود بر‌می‌دارند و در حال حاضر پیاز را با قیمت کیلویی 1800 تومان به فروش می رسانند.

عباس بازدید : 69 دوشنبه 30 بهمن 1391 نظرات (0)

ایسنا نوشت:

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی از توقف صادرات مرغ از هفته گذشته خبر داد.

حسین مقدم‌نیااظهار کرد: در شرایطی که ایران ماهانه 150 هزار تن مرغ تولید می‌کند، توقف صادرات این محصول که به تازگی آغاز و تنها 500 تن گوشت مرغ صادر شده است، نمی‌تواند تاثیری در کاهش قیمت این محصول داشته باشد.
وی افزود: ایران جزو کشور‌های برتر در تولید مرغ است اما صادرات این محصول می‌تواند کنار تولید، باعث شکوفایی صنعت، ارتقای فن‌آوری و تکنولوژی‌های تولید، ایجاد و گسترش بازار‌های جهانی و ... شود.
مقدم‌نیا با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از صادرات مرغ، عنوان کرد: در حال حاضر یک میلیون تن مرغ مورد نیاز کشور‌های حوزه خلیج‌فارس و خاورمیانه از کشور‌هایی مانند فرانسه، هلند، آمریکا، برزیل، تایلند و ... تامین می‌شود که ایران می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق به جمع صادر‌کنندگان مرغ در منطقه تبدیل شود.
مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی با بیان این‌که عراق اولین خریدار مرغ ایران بود، گفت: عراق سالانه تقاضای خرید 2000 تن مرغ از ایران را داشت که فعلا متوقف شده است.
وی افزود: تزریق بیشتر مرغ ذخیره شده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام می‌تواند در کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار داخلی اثرگذار باشد.
یادآور می‌شود، جسله کارگروه صادرات مرغ فردا در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور مسئولان وزارت جهادکشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان اتحادیه‌های بخش خصوصی برگزار می‌شود.

عباس بازدید : 86 دوشنبه 30 بهمن 1391 نظرات (0)

بانک مرکزی دستورالعمل «حداقل ضوابط مشتری معتبر موضوع تبصره ذیل ماده 12 دستورالعمل حساب جاری» را در قالب 4 ماده به سیستم بانکی ابلاغ کرد.

بانک مرکزی دستورالعمل جدید حساب جاری را تصویب و به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.
در این دستورالعمل آمده است: کمیسیون مقررات و نظارت بانک مرکزی در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ( 12 ) دستورالعمل حساب جاری، موضوع یک هزار و یک صد و چهلمین جلسه مورخ 2 خرداد 91 شورای پول و اعتبار «حداقل ضوابط مشتری معتبر، موضوع تبصره ذیل ماده ( 12 ) «دستورالعمل حساب جاری» که از این پس به اختصار «ضوابط» نامیده می‌شود را به شرح زیر تصویب نمود.

عباس بازدید : 69 دوشنبه 30 بهمن 1391 نظرات (0)

مهر نوشت:

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور سخنگوی مرکز مبادلات ارزی خبر داد: تصمیم بزرگ ارزی دولت گرفته شده است، به طوری که عمده منابع ارزی با یک نمودار صعودی در یک برنامه زمان‌بندی مشخص به این مرکز هدایت خواهد شد.

 

صمد کریمی در مورد ورود منابع جدید ارزی به مرکز مبادلات ارزی کشور گفت: تقاضای واقعی ارز به سیستم بانکی و بازار بین بانکی هدایت شده است، ضمن اینکه تصمیمات اتخاذ شده اخیر در مورد بازار ارز درصدد تقویت و تعمیق فعالیت مرکز مبادلات ارزی کشور بوده است.

عباس بازدید : 87 دوشنبه 30 بهمن 1391 نظرات (0)

فارس نوشت:

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران با تأکید بر اینکه پرداخت عیدانه به مردم تهران از هفته اول اسفند آغاز می‌شود گفت: درحال حاضر عیدانه فقط در غالب کمک نقدی است و کمک کالایی در دستور کالا نیست.

نعمت‌الله ترکی  گفت:توافق دولت و مجلس بر این است تا عموم مردم عیدانه 70 هزار تومانی و اقشار آسیب‌پذیر یعنی افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی بین 90 تا 100 هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی افزود: براساس آنچه به ما اعلام شده است پرداخت عیدانه تهرانی‌ها از هفته اول اسفندماه آغاز و تا هفته دوم بتدریج به حساب مردم واریز می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران گفت: ملاک واریزها دهک نیست و عموم مردم از عیدانه استفاده می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کمک کالایی به شکل سبد کالایی یا سایر انواع آن در دستور کار قرار دارد یا خیر ، گفت: فقط کمک نقدی انجام می‌شود و تا این لحظه هیچ صحبتی از کمک کالایی نیست.

عباس بازدید : 98 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)
خيلي از كساني كه اين روزها براي خريد يك آپارتمان نه چندان شيك و بزرگ و مدرن و نوساز و بالاي‌شهر و همه‌چيز تمام، به بنگاه‌هاي املاك سطح شهر تهران مراجعه مي‌كنند، در قدم اول بابت قيمت‌هايي كه دلالان بازار ملك اعلام مي‌كنند، شوكه شده و تقريبا بيش‌از نيمي از متقاضيان با انصراف از عزمي كه براي خريد مسكن جزم كرده بودند، از بازار خارج مي‌شوند.
به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛ حداقل در۵ سال گذشته، سقف وام خريد مسكن هيچ افزايشي به خود نديده است و در اين مدت فقط رقمي در حد ۲۰ ميليون تومان تسهيلات بانكي براي خريد مسكن به متقاضيان داده مي‌شود. اين در حالي است كه قيمت مسكن در ۵ سال اخير از مترمربعي يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان به بالاي متري ۳ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان رسيده است.

خيلي از كساني كه اين روزها براي خريد يك آپارتمان نه چندان شيك و بزرگ و مدرن و نوساز و بالاي‌شهر و همه‌چيز تمام، به بنگاه‌هاي املاك سطح شهر تهران مراجعه مي‌كنند، در قدم اول بابت قيمت‌هايي كه دلالان بازار ملك اعلام مي‌كنند، شوكه شده و تقريبا بيش‌از نيمي از متقاضيان با انصراف از عزمي كه براي خريد مسكن جزم كرده بودند، از بازار خارج مي‌شوند. 
عباس بازدید : 106 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)

به‌رغم آغاز دور جد بازار آزاد دور جدید پیش‌فروش‌ها را جدی نگرفت ید پیش فروش خودرو از سوی دو خودروساز بزرگ، بازار این کالا هنوز با کاهش قیمت محسوس مواجه نشده است.

  به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛قیمت‌های امروز بازار خرید و فروش خودرو با وجود اعمال برنامه‌های متعدد خودروسازان در پیش فروش انواع خودرو  با تغییر چندانی روبه رو نشده است.

عباس بازدید : 95 سه شنبه 24 بهمن 1391 نظرات (0)
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، مبلغ عیدانه دولت و مجلس به 60 میلیون ایرانی را 70 هزار تومان به ازای هر نفر و اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را 90 هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، یحیی آل اسحاق در حاشیه بیست‌وپنجمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: با توافق دولت و مجلس مبلغ 70 هزار تومان برای هر نفر کمک عیدانه 60 میلیون ایرانی پرداخت می‌شود، همچنین برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی 90 هزار تومان پرداخت می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: همه این مبالغ به صورت نقدی پرداخت می‌شود، کل مبلغ پرداختی به عنوان عیدی 6 هزار میلیارد تومان خواهد شد که با توجه به تأثیر آن بر پایه پولی تورمی در حدود 6 تا 7 درصد در پی خواهد داشت.

وي ادامه داد : بخشی از مشکلات به مدیریت و منابع ومصارف ارزی برمی گردد اما بخش مهمتر آن مرتبط با آئین نامه ها و مقررات ارزی است.

به گفته وی، مدتها منتظر مصوبه شورای پول و اعتبار برای تعیین تکلیف اعتبارات گشایش شده از قبل هستیم در حالی که هر روز یک وعده به بخش خصوصی داده می شود.

عباس بازدید : 85 سه شنبه 24 بهمن 1391 نظرات (0)
عیدی 402 هزار و 500 تومان کارمندان با حقوق بهمن ماه آنان پرداخت می‌شود.
به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران، در صورت موافقت دولت با پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، عیدی 402 هزار و 500 تومانی کارمندان با حقوق بهمن ماه پرداخت خواهد شد.

کارمندان در سال گذشته 350 هزار تومان و در سال 89 حدود 318 هزار تومان عیدی گرفته بودند.  

در همین حال، حداقل 2 برابر و حداکثر 3 برابر مصوبه دستمزد شورای عالی کار مبنای تعیین عیدی پایان سال مشمولان قانون کار است که با تصویب حداقل دستمزد 389700 تومانی سال‌جاری، حداقل عیدی پایان سال مشمولان قانون کار - کارگران-  779400 تومان و حداکثر آن نیز 1169100تومان خواهد بود.

هر ساله اکثر کارگران عیدی خود را در اسفندماه و بخشی از آنان نیز این عیدی را در سال آینده دریافت می‌کنند.
عباس بازدید : 120 دوشنبه 23 بهمن 1391 نظرات (0)
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه عيدانه مردم در روز اول اسفند به حساب آنها واريز مي‌شود، گفت: کمک نقدی ۷۰ تا ۹۰هزار تومانی به مردم، اول اسفندماه به حساب خانوار واريز مي‌شود.
ارسلان فتحي‌پور نماينده کليبر در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگارانبا اشاره به واريز عيدانه گفت: عيدانه مردم در روز اول اسفند به حساب آنها واريز مي‌شود.

وي همچنين در خصوص مبلغ عيدانه افزود: به افراد تحت پوشش کميته امداد و هم چنين افراد تحت پوشش بهزيستي مبلغ 90 هزار تومان و مابقي افراد مبلغ 70 هزار تومان عيدانه تعلق مي‌گيرد.

رئيس كميسيون اقتصادي همچنين تصريح كرد: برآورد ما پرداخت یارانه به 76 میلیون نفر است، خاطرنشان کرد که از این تعداد 73 میلیون نفر عیدانه 70 هزار تومانی می‌گیرند. هر چند آمار بهزیستی و کمیته امداد مشخص نشده ولی مبلغ بودجه آن 2.7 میلیارد دلار است.

فتحي‌پور درباره محل تامین بودجه پرداخت عیدانه خاطرنشان کرد: محل تامین بودجه برای این کار صندوق توسعه ملی است که دولت از آن قرض گرفته و در بودجه سال آینده آن را به صندوق بازمی‌گرداند.

گفتني است؛ براساس نشست‌هاي مشترک مجلس و دولت مقرر شد تا کمک عيدانه به مردم جامعه محقق شود.
عباس بازدید : 74 دوشنبه 23 بهمن 1391 نظرات (0)
عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اگر دولت در خوشبينانه‌ترين حالت لايحه بودجه را اول اسفند به مجلس ارائه کند، حداقل 45 روز زمان براي بررسي و تصويب اين لايحه نياز است و مجلس چنين فرصتي را در اختيار ندارد لذا بودجه 92 قطعا به‌صورت چنددوازدهم تصويب خواهد شد.
محمدعلي عبدالله‌زاده نماينده مردم فردوس، طبس، سرايان و بشرويه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با انتقاد از عدم ارائه لايحه بودجه توسط دولت به مجلس گفت: نا بر برخي اظهار نظرها دولت قرار است بودجه 92 را تا اسفندماه تقديم مجلس كند اما حتي در اين‌صورت مجلس زمان لازم براي بررسي لايحه بودجه 92 را ندارد و قطعا بودجه سال آتي به صورت دو دوازدهم و يا چند دوازدهم خواهد بود.

وي در ادامه تصريح کرد: اگر دولت در خوشبينانه‌ترين حالت لايحه بودجه را اول اسفند به مجلس ارائه کند، حداقل 45 روز زمان براي بررسي و تصويب اين لايحه نياز است و مجلس چنين فرصتي را در اختيار ندارد لذا بودجه 92 قطعا به‌صورت چنددوازدهم تصويب خواهد شد.

عضو کميسيون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس اضافه كرد: در صورت تصميم‌گيري نمايندگان براي ارائه طرحي مبني بر تصويب بودجه نيمسال اول 92، اين طرح باز هم به صورت چند دوازدهم ارائه مي‌شود.

وي در پايان خاطرنشان کرد: تصويب لايحه بودجه به صورت دو دوازدهم يا بيشتر بستگي به زمان تحويل لايحه بودجه از سوي دولت دارد. 
عباس بازدید : 101 سه شنبه 17 بهمن 1391 نظرات (0)
خبر اعطای کارت معیشت به دهک های کم درآمد، خاطره کوپن های کاغذی را دوباره زنده کرد.

مجله مهر: «کارت معیشت». کارتی که در آینده نزدیک به دست حدود 17 میلیون نفر از ایرانیان خواهد رسید تا بتوانند کالاهای اساسی شان را با قیمت کمتر و تسهیلات بیشتری دریافت کنند و فشار اقتصادی، بیش از این آزارشان ندهد.این، خبری است که یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت داده و گفته: « ستاد بسیج‌ اقتصادی با توجه به زیرساخت‌های موجود در اختیار، مسئول توزیع کارت معیشت به دهک‌های پایین درآمدی شده است، ضمن اینکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد 17 میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت کارت معیشت خانوار قرار گیرند.»

این مقام مسئول می گوید پخش کارت معیشت، تصمیم جدید دولت و مجلس برای ارتقای قدرت خرید مردم در ایام پایانی سال است و ستاد بسیج اقتصادی کشور با توجه به زیرساختهای در اختیار خود از زمان توزیع کالاهای کالابرگی، مسئولیت توزیع کارت معیشت خانوار را به عهده خواهد گرفت.

برنج، روغن و قند و شکر از جمله کالاهایی است که قرار است با کارت معیشت در بین مردم توزیع شود.البته مرغ و گوشت هم شاید با کارت معیشت در دسترس باشد. موضوعی که هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است.

عباس بازدید : 79 شنبه 14 بهمن 1391 نظرات (0)

رسا نوشت:

آیات عظام صافی گلپایگانی و نوری همدانی در دیداری نسبت به وضعیت اقتصادی و عدم ثبات قیمت‌ها و گرانی شدید و تورّم در کشور ابراز نگرانی و بر ضرورت برنامه ریزی مسؤولان بر حل این مشکلات تاکید کردند.

آیت الله نوری همدانی با حضور در بیت آیت الله صافی گلپایگانی با وی دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار، دو مرجع عالیقدر درباره مسائل مهم جهان اسلام به ویژه تحرّکات جدیدی که در کشورهای منطقه به وسیله دشمنان اسلام اتفاق افتاده است و نیز وظیفه مسلمانان در مقابل توطئه‌های آنان و حفظ یکپارچگی و اتحاد مسلمانان به گفتگو پرداختند.
در ادامه، آیت الله صافی گلپایگانی و  آیت الله نوری همدانی نسبت به وضعیت اقتصادی و عدم ثبات قیمت‌ها و گرانی شدید و تورّم در کشور ابراز نگرانی و از این‌که قشر ضعیف جامعه در فشار و ناراحتی هستند ابراز تأسف فراوان کردند و از مسئولان خواستند که هر چه زودتر نسبت به وضعیت پیش آمده در مملکت چاره‌اندیشی کنند.
این دو مرجع عالیقدر با توجه به این‌که دهه فجر انقلاب،‌ دهه پیروزی اسلام و حاکمیت دین و احکام متعالی اسلام است از اجرای بعضی از برنامه‌های خلاف شرع و جشنواره‌هایی که با ارزش‌های انقلاب اسلامی مخالف است شدیداً ابراز نگرانی کردند.
در پایان این دیدار ابراز امیدواری شد که با تدبیر صحیح و درایت کامل، مشکلات برطرف شود و اصول اولیه انقلاب اسلامی که با خون پاک شهیدان آبیاری شده است همچنان محفوظ بماند.

عباس بازدید : 105 سه شنبه 10 بهمن 1391 نظرات (0)
همزمان با عزم جدي دولت برای افزایش قیمت بنزین و گازووئیل با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌‍‌ها، پیش بینی می‌شود از اواسط سال ۱۳۹۲ با حذف قطعی کارمزد، بنزین به صورت حق‌العملی در جایگاه‌ها عرضه شود که در این صورت هزینه هر نوبت سوخت‌گیری ۱۲۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش می‌یابد.
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛در حال حاضر به طور متوسط سالانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان کارمزد بابت حمل، توزیع و عرضه بنزین معمولی و بنزین سوپر در سطح جایگاه‌های سوخت کشور به عنوان یارانه بنزین و گازوئیل توسط دولت پرداخت می‌شود.

 به عبارت دیگر شرکت های حمل کننده و جایگاه های عرضه سوخت با دریافت این کارمزد چندین میلیارد تومانی مجبورند علاوه بر کسب سود، هزینه های تعمیر، نگهداری، راهبری و حقوق کارکنان و پرسنل خود را هم پرداخت کنند.

با این وجود در چند سال گذشته پرداخت این یارانه نه تنها منجر به افزایش حاشیه سود جایگاه داران سوخت نشده و با کاهش سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت جایگاه های بنزین و گازوئیل در کلانشهرها همراه شده است که هزینه های دولت را هم افزایش داده است.

بر این اساس با توافق چهار جانبه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفت، سازمان هدفمندی یارانه ها و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و دولت، قرار شده است که کارمزد فروش بنزین و گازوئیل از سال ۱۳۹۲ حذف شود.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
رهسپاریم با ولایت تا شهادت (ما اهل کوفه نیستم علی تنها بماند) لبیک یا خامنه ای ( منتظر نظرات و انتقاد ات سازنده ی شما عزیزان برای هرچه بهتر شدن سایت هستم با تشکر ( عباس مدیریت سایت)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1545
  • کل نظرات : 121
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 77
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 194
  • باردید دیروز : 88
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 983
  • بازدید ماه : 5,641
  • بازدید سال : 33,136
  • بازدید کلی : 379,243
  • مطالب خواندنی


    قطب

    از القاب شايعه حضرت ولي عصر (عج) در نزد عرفا و صوفيان است. «در اصطلاح تصوّف، (قطب) کسي است که منظور نظر خداي تعالي است در همه زمانها و طلسم اعظم به او داده شده است، و او در کون و اعيان ظاهر و باطن ساريست چون سريان جان در کالبد، قسطاس فيض در کف او و افاضه روح حيات بر کون اعلي و اسفل در دست اوست. وي تنها انسان کاملي است که به نظر صوفيان احاطه اش به جميع آدميان محقّق است و همه مقامات و حالات تصوّف را مي دانند. او عقل عالم امکان است و تصرّف وي در عقول براي صوفيان مسلّم است».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    ابومحمد

    کنيه ي حضرت قائم (عج) است.

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    زنان آخرالزمان

    رسول گرامي اسلام صلي الله عليه وآله در وصف برخي از زنان آخِرُالزّمان چنين مي فرمايد: «چگونه مي شود حال شما هنگامي که زنان شما فاسد شوند و جوانان تان فاسق و شما نه امر به معروف مي کنيد و نه نهي از منکر!» به پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله گفته شد: آيا اين چنين خواهد شد؟! آن حضرت فرمود: «بله و بدتر از آن نيز خواهد شد». امام علي عليه السلام نيز مي فرمايد: «در آخِرُالزّمان و نزديک شدن قيامت - که بدترين زمان ها است - زناني ظاهر مي شوند که برهنه و لخت هستند! زينت هاي خود را آشکار مي سازند، به فتنه ها داخل مي شوند و به سوي شهوت ها مي گرايند! به سوي لذت ها مي شتابند، حرام هاي الهي را حلال مي شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    مهدویت امام زمان (عج)
    • ظلم
    • امام على عليه السلام:
    • «أَعدَلُ النّاسِ مَن أَنصَفَ مَن ظَلَمَهُ»

    • عادل ترين مردم كسى است كه با كسى كه به او ظلم كرده با انصاف رفتار كند.

    • غررالحكم، ج2، ص435، ح3186
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • حرص
    • امام على عليه السلام:
    • «إِنَّ البُخلَ وَالجُبنَ وَالحِرصَ غَرائِزُ شَتّى يَجمَعُها سوءُ الظَّنِّ بِاللّه»

    • به درستى كه بخل و ترس و حرص، غريزه ها و تمايلات متعدد و پراكنده اى هستند كه سوءظن به خداوند آنها را جمع مى كند.

    • كافى، ج8، ص 243، ح337
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • نیکوکاری و سخاوت
    • پيامبر صلى لله عليه و آله:
    • «اِنَّ اَسْرَعَ الْخَيْرِ ثَوابا البِرُّ وَ اِنَّ اَسْرَعَ الشَّرِّ عِقابا البَغْىُ»

    • پاداش نيكوكارى زودتر از هر كار خوب ديگرى مى رسد و كيفر ستم و تجاوز زودتر از هر كار بد ديگرى گريبان مى گيرد.

    • خصال، ص 110، ح 81
    دریافت کد حدیث موضوعی
    حدیث موضوعی
    • نام عملیات:
      تحریر القدس
    • زمان عملیات:
      1 بهمن 1362
    • مکان عملیات:
      جنوب غربی شهر مرزی مریوان – جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      لشکر انصارالحسین (ع) از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      آزادسازی بلندیهای مهم منطقه و گمراه کردن دشمن از طرح عملیات خیبر
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      ظفر 2 (ایذایی)
    • زمان عملیات:
      5 تیر 1364
    • مکان عملیات:
      منطقه عمومی پنجوین عراق - جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      نيروي‌ زميني‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      انهدام توان رزمی نیرهای دشمن
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      بیت المقدس 6
    • زمان عملیات:
      27 اردیبهشت 1367
    • مکان عملیات:
      شمال‌ شهر ماووت‌ کردستان‌ عراق‌ و بلندی‌های‌ شیخ‌ محمد، آسوس‌ و استروک‌
    • ارگان عمل کننده:
      نیروی‌ زمینی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      2400
    • اهداف عملیات:
      پیشروی‌ و استقرار مناسب‌ نیروها در شمال‌ منطقه‌ سلیمانیه‌ عراق‌ و تکمیل‌ عملیات‌ انجام‌ شده‌ در منطقه‌ عملیاتی‌ ماووت‌ و امکان‌ خروج‌ معارضان‌ کرد عراق‌ از مناطق‌ تحت‌ هجوم‌ ارتش‌ عراق
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    جنگ دفاع مقدس
    غلاف

    پوشش ابداعي زندانيان سياسي، داراي دو لايه پارچه اي و پلاستيكي كه به شكل كيسه، طراحي و دوخته شده بود و براي جلوگيري آلودگي لباس در مواقع احتلام، مورد استفاده قرار مي گرفت. اين كيسه از سوي زندانيان اصطلاحاً غلاف ناميده مي شد.

    دریافت کد یادگار انقلاب
    بند يك و هفت قصر

    متهم را پس از اتمام بازجويي و تكميل پرونده ابتدا از كميته به قرنطينه و سپس به اين بند مي فرستادند. پس از دادگاه اگر حبس بالا گرفته بود به ساير بندها مي فرستادند. محكوميت هاي كم را در يك و هفت نگاه مي داشتند. در اين بند معمول ازندانياني را كه مدت محكوميت شان از يك سال كمتر و يا هنوز مشخص نشده بود، نگهداري مي كردند. بند يك از يك راهرو به عرض 2 متر تشكيل مي شد كه نصف اين عرض را تخت هاي سه طبقه اشغال كرده بود.در طول اين راهرو اتاقها قرار داشتند كه عرض آنها يك متر و طول آن حدود3 متر بود و گاه طول آنها از قد يك انسان معمولي نيز كوتاهتر بود.

    دریافت کد یادگار انقلاب

    نام ذکر روز


    ذکر روزهای هفته

    بايد جوان‏ها را تشويق كرد كه راه خدمت به اسلام و انقلاب را ادامه دهند و هيچ وقت از قرآن و دستوراتش فاصله نگيرند.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید محمد قلى روز فراخ
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا

    قلبم آكنده از عشق پيوستن به الله و رسول خدا و حسين بن علي مي‌باشد. آنجا كه خداي متعال خودش وعده فرموده من اين راه پرافتخار را كه ائمه اطهار و عاشقان الله پيموده‌اند با شناخت انتخاب و پذيرفته‌ام و داوطلبانه و با تلاش بسيار موفق شدم به جبهه اعزام شوم كه يا بكشم و يا به گفتة‌ رهبرم سينه‌ام را آماج گلوله‌اي دشمن قرار دهم و كشته شوم، و در هردو صورت پيروزي با ماست.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید مجيد طالبي
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا
    وصیت شهدا