loading...
ستاره های آسمانی ملکوت
ستارگان آسمان ملکوت

عباس بازدید : 189 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (0)

گریه کن،گریه وخون گریه کن آری که هر آن مرثیه را خلق شنیده است شما دیده ای آن را و اگر طاقتتان هست کنون من نفسی روضه ز مقتل بنویسم، و خودت نیز مدد کن که قلم در کف من همچو عصا در ید موسی بشود چون تپش موج مصیبات بلند است، به گستردگی ساحل نیل است، و این بحر طویل است وببخشید که این مخمل خون بر تن تب دار حروف است که این روضه ی مکشوف لهوف است، عطش بر لب عطشان لغات است و صدای تپش سطر به سطرش همگی موج مزن آب فرات است، و ارباب همه سینه زنان کشتی آرام نجات است ولی حیف که ارباب «قتیل العبرات» است، ولی حیف که ارباب«اسیر الکربات» است، ولی حیف هنوزم که هنوز است حسین ابن علی تشنه ی یار است و زنی محو تماشاست زبالای بلندی، الف قامت او دال و همه هستی او در کف گودال و سپس آه که«الشّمرُ ...»خدایا چه بگویم «که شکستند سبو را وبریدند ...» دلت تاب ندارد به خدا با خبرم می گذرم از تپش روضه که خود غرق عزایی...، تو خودت کربو بلایی...، قسمت می دهم آقا به همین روضه که در مجلس ما نیز بیایی، تو کجایی... تو کجایی...

عباس بازدید : 104 شنبه 18 خرداد 1392 نظرات (0)

به شما شاد باش می گوییم که خانه تان سرشار از شور زندگی است. دو فرزند پسر داشتن به این معناست که شما باید انسان قوی و با حوصله ای باشید.


بعضی اوقات زمانی که روی کاناپه منزل خود در حال استراحت هستید آرزو می کنید این کاش دختر داشتید و زندگی تان آرام و بدون دغدغه بود ولی غصه نخورید چون دختر داشتن هم به این سادگی ها که فکر می کنید نیست.

والدین همیشه سعی می کنند برای اولین کودک خود بهترین کارها را بکنند و به خاطر کوچکترین کارهای مثبت فرزند اول خود، بهترین تشویق ها را در نظر می گیرند و شیرین کاری های کودکانه او را تا سال های سال و شاید هم تا آخر عمر خود، در ذهن دارند. به همین جهت پسر اول شما پیشرفت بهتری نسبت به بقیه فرزندان دارد. معمولا او سریع تر و بهتر راه می افتد یا شروع به حرف زدن می کند، این نکات همان جنبه های مثبت کودکان اول خانواده است. اما جنبه های منفی!

عباس بازدید : 106 چهارشنبه 02 اسفند 1391 نظرات (0)

 

 یا حضرت معصومه مدد 

.................................................. .......
حاج محمود کریمی

از غــــــم بانوی بهشت دلا پر از تاب و تبه

فرشته ها به هم میگن چقدر شبیه زینبه



 دانلود با کیفیت عالی با حجم 4.94 مگابایت 
 
دانلود با کیفیت عادی با حجم 862 کیلوبایت 

منبع : گفتگوی دینی

عباس بازدید : 91 چهارشنبه 02 اسفند 1391 نظرات (0)

مسافری که میدونه که تا سحر نمیمونه
هنوز پی یه نشونه، هنوز دلش پریشونه
نفس نفس داره میخونه

 

بیا داداش که خواهرت توی این کویره
بیــــا ببین کبوترت داره پر میگیــــــره
نذار دلم تو حسرت آرزوت بمیره
عباس بازدید : 142 دوشنبه 30 بهمن 1391 نظرات (0)

نصایح امام حسن عسکری(ع) به شیعیان


 

ابومحمد، حسن بن علی العسکری معروف به حسن عسکری، معصوم سیزدهم و امام یازدهم شیعیان. نزد شیعیان به امام حسن عسکری معروف است. شیعیان وی را با پدرش (علی نقی)، امامین عسکریین می‌خوانند، زیرا در شهر نظامی سامراء (عسکر)، زیر نظر خلفای عباسی بودند.

 

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در آستانه میلاد با سعادت یازدهمین امام شیعیان به مختصر زندگینامه‌ای از آن حضرت می‌پردازیم:

عباس بازدید : 102 دوشنبه 30 بهمن 1391 نظرات (0)
ستاد حوزه علمیه قم گفت: اطاعت از ولی‌ فقیه زمینه‌ساز ظهور است.
 
به گزارش اول نيوز به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به آیاتی از سوره آل عمران اظهار داشت: کسی که پناهگاه خود را خدا قرار دهد در همه شئونات هیچ‌گاه به گمراهی کشیده نخواهد شد.
عباس بازدید : 111 یکشنبه 22 بهمن 1391 نظرات (0)

چه دعاها و آیاتی برای در امان ماندن خانه، جان، ناموس و مال و... از دزد و متجاوز مفید است؟

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در منابع حدیثی، دعاهای در جهت حفظ و سلامت جان و مال انسان از هر شر و بلایی؛ مانند سرقت و... آمده است؛ 

نظیر این دعا: «وَ مِنْهُ عَنِ الْخَضِرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عُمَرَ بْنِ مُسْلِمٍ وَ مُحَسِّنِ بْنِ أَحْمَدَ عَنْ یُونُسَ بْنِ یَعْقُوبَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ أَوْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ کُلُّ مَنْ قَالَ هَذِهِ الْکَلِمَاتِ وَ اسْتَعْمَلَ هَذِهِ الْعُوذَةَ فِی کُلِّ لَیْلَةٍ ضَمِنْتُ لَهُ أَنْ لَا یَغْتَالَهُ مُغْتَالٌ مِنْ سَارِقٍ فِی اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَقُولُ بَعْدَ صَلَاةِ الْعِشَاءِ الْآخِرَةِ أَعُوذُ بِعِزَّةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِقُدْرَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِمَغْفِرَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِرَحْمَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِسُلْطَانِ اللَّهِ الَّذِی هُوَ عَلَى کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ وَ أَعُوذُ بِکَرَمِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِجَمْعِ اللَّهِ مِنْ شَرِّ کُلِّ جَبَّارٍ عَنِیدٍ وَ شَیْطَانٍ مَرِیدٍ وَ کُلِّ مُغْتَالٍ وَ سَارِقٍ وَ عَارِضٍ وَ مِنْ شَرِّ السَّامَّةِ وَ الْهَامَّةِ وَ الْعَامَّةِ وَ مِنْ شَرِّ کُلِّ دَابَّةٍ صَغِیرَةٍ أَوْ کَبِیرَةٍ بِلَیْلٍ أَوْ نَهَارٍ وَ مِنْ شَرِّ فُسَّاقِ الْعَرَبِ وَ الْعَجَمِ وَ فُجَّارِهِمْ وَ مِنْ شَرِّ فَسَقَةِ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ وَ مِنْ شَرِّ کُلِّ دَابَّةٍ رَبِّی آخِذٌ بِناصِیَتِها إِنَّ رَبِّی عَلى‏ صِراطٍ مُسْتَقِیمٍ»؛‏[1]

عباس بازدید : 109 شنبه 14 بهمن 1391 نظرات (0)

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مد ظله از مراجع عظام تقلید در پاسخ استفتائی در مورد استفاده از مکالمه تصویری که جدیدا توسط یکی از اپراتورهای تلفن همراه ارائه می شود فرمودند:

به یقین مفاسد این کار از فوائد آن بیشتر است و منشأ مفاسد جدیدی در جامعه ما که متاسفانه درگیر مفاسد مختلفی است خواهد شد و با توجه به اینکه ضرورتی برای اصل این کار نیست بنابر این شرکتهای خصوصی و دولتی باید از آن خودداری کنند.

منبع: وبلاگ تذکر

عباس بازدید : 120 چهارشنبه 11 بهمن 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: پیامبر می‌فرماید: هر کس من و اهل بیتم را دوست داشته باشد، ۱۰ خصلت در دنیا و ۱۰ خصلت در آخرت به او داده می‌شود؛ یکی این است که وقتی من و اهل بیتم را دوست داشت و اطاعت کرد، در دنیا به او ورع و بصیرت می‌دهم.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله روح‌الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج)  به مناسبت  میلاد حضرت ختمی مرتبت، محمّد مصطفی(ص) به ایراد سخنرانی پرداخت که مشروح آن در ادامه می‌آید:

*مَثَل‌های هدایتی!

وجود مقدّس انبیا عظام و حضرات معصومین(ع)، برای هدایت بشر، مطالبی را تبیین کردند که راهی برای رسیدن به خداست.

پروردگار عالم مثل‌هایی را در قرآن زده که از آن‌ها بهره‌های هدایتی برده است، انبیا عظام هم گاهی حسب راه پروردگار عالم، مثل‌هایی را برای هدایت بشر تبیین کردند.

*به هوش باشید، احتمال گرفتن پیش قراول توسط دشمن وجود دارد!

عباس بازدید : 114 سه شنبه 10 بهمن 1391 نظرات (1)

 

از نفرين مظلوم بپرهيز زيرا وي به دعا حق خويش را از خدا ميخواهد و خدا حق رااز حق دار دريغ نميدارد .
 
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، پیامبر اکرم (ص) و همچنین امام صادق (ع) در زندگی خود سخنان گهرباری گفته اند که در این جا ۲۰ حذیث و سخن گهر بار از آن ها را برای شما آماده کردیم:

۱- خَیرُ الأصحابِ مَن قَلَّ شِقاقُهُ و کَثُرَ وِفاقُهُ.
بهترین یاران کسی است که ناسازگاریش اندک باشد و سازگاریش بسیار. پیامبر اکرم (ص)

۲-ابن آدم عندك ما يكفيك وانت تطلب ما يطغيك لا بقليل تقنع ولا بكثير تشبع .
فرزند آدم ، آنچه حاجت تو را رفع كند در دسترس خود داري و در پي آنچه تو را به طغيان وا مي دارد روز ميگذاري ، به اندك قناعت نميكني و از بسيار سير نمي شوي . پیامبر اکرم (ص)

۳-اتق دعوة المظلوم فإنما يسال الله حقه وان الله لن يضيع لذي حق حقه
از نفرين مظلوم بپرهيز زيرا وي به دعا حق خويش را از خدا ميخواهد و خدا حق رااز حق دار دريغ نميدارد . پیامبر اکرم (ص)
عباس بازدید : 84 شنبه 23 دی 1391 نظرات (0)
در بیان شباهتهای موجود در ویژگی های دوران امامت امام حسن مجتبی(ع) و پیروان آن حضرت و دلایل غیبت امام زمان(عج) روایات و احادیث مختلفی نقل شده است که در این متن بصورت مختصر و گزیده برای شما عزیزان به برخی از آنها اشاره می کنیم.
به گزارش مجله شبانه  باشگاه خبرنگاران، وبلاگ آزمون بندگی در جدیدترین نوشته خود آورده است:

در بیان شباهتهای موجود در ویژگی های دوران امامت امام حسن مجتبی(ع) و پیروان آن حضرت و دلایل غیبت امام زمان(عج) روایات و احادیث مختلفی نقل شده است که در این متن بصورت مختصر و گزیده برای شما عزیزان به برخی از آنها اشاره می کنیم.

امام حسن(ع) قبل و بعد از صلح با معاویه طی خطبه هایی سپاهیان و یاران خود را با چنین عباراتی معرفی می کنند(1): مکار و حیله گر – منافق و منفعت طلب – بی حیا و بی دین- یاری نرسان – بندگان دنیا – بی اخلاص – خیانتکار آنچنانکه به امام خود حمله کرده ایشان را مجروح ساخته و اموالش را به غارت می برند و اگر دستشان می رسید خود او را به معاویه تسلیم می کردند.
عباس بازدید : 113 شنبه 23 دی 1391 نظرات (0)
سفر پياده، به ويژه در زماني که انواع وسايل حمل ونقل با بيشترين سرعت و کمترين هزينه انسان را به مقصد مي رساند، قطعا با رنج و تعب همراه است؛ اما چه چيزي مي تواند رنج سفر و خوف خطر را بر مسافري پياده روا دارد که به ميل خود و به اشتياق قدم در راه بگذارد؟ چه چيزي جز عشق؟

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، 

آنچه در راه طلب خسته نگردد هرگز

پاي پرآبله و باديه پيماي من است

سفر پياده، به ويژه در زماني که انواع وسايل حمل ونقل با بيشترين سرعت و کمترين هزينه انسان را به مقصد مي رساند، قطعا با رنج و تعب همراه است؛ اما چه چيزي مي تواند رنج سفر و خوف خطر را بر مسافري پياده روا دارد که به ميل خود و به اشتياق قدم در راه بگذارد؟

چه چيزي جز عشق؟

کيفيت عمل انسان در جايي که آن عمل را نه براي خود، که براي ديگري يا به عشق ديگري انجام مي دهد، به درجه سختي آن نيز وابسته است؛ اين اصل را همگان در شکرگزاري از زحمات ديگران به کار مي بندند که هرچه زحمت بيشتر، قدرداني افزون تر. 

عباس بازدید : 144 شنبه 23 دی 1391 نظرات (0)

تصاویر حرم رضوی در آستانه شهادت امام رضا (ع)

من دست خالی آمدم ، دست من و دامان تو

 

سرتا به پا درد و غمم، درد من و درمان تو

 

تو هر چه خوبی من بدم ، بیهوده بر هر در زدم

 

آخر به این در آمدم ،باشم کنار خوان تو

 

من از هر دررانده ام ، من رانده ی وامانده ام

 

یا خوانده یا نا خوانده ام ،اکنون منم مهمان تو

 

پای من از ره خسته شد، بال و پرم بشکسته شد

عباس بازدید : 108 جمعه 22 دی 1391 نظرات (0)
با مرگ تو رشته ‏اى پاره شد كه در مرگ دیگران چنین قطع نشد و آن نبوت و فرود آمدن پیام و اخبار آسمانى بود . مصیبت تو دیگر مصیبت دیدگان را تسلى دهنده ست ‏یعنى پس از مصیبت تو دیگر مرگ ها اهمیتى ندارد . و از طرفى این یك مصیبت همگانى است كه عموم مردم به خاطر تو عزادارند .

به گزارش گروه مجله خبري باشگاه خبرنگاران به نقل ازمشرق ، رحلت پیامبر اكرم (ص) براى حكومت اسلامى و امت اسلام حادثه‏ اى سخت و جانسوز بود . چنانكه امیرالمؤمنین(ع) مى ‏فرماید:
« بابی انت و امی یا رسول الله (ص) لقد انقطع بموتك ما لم ‏ینقطع بموت غیرك من النبوة والانباء و اخبارالسماء . خصصت ‏حتى صرت مسلیا عمن سواك و عممت ‏حتى صار الناس فیك سواء و لولا انك امرت بالصبر و نهیت عن الجزع، لانفدنا علیك ماءالشؤون . و لكان الداء مماطلا و الكمد محالفا و قلالك . . . (1) ؛

عباس بازدید : 94 جمعه 22 دی 1391 نظرات (0)

                                                                         

 

آمدی با تجلّی توحید

به زمین آوری شرافت را

ببری از میان این مردم

غفلت و کفر و جاهلیت را

**

ولی افسوس عدّه ای بودند

غرق در ظلمت و تباهی ها

در حضور زلال تو حتّی

پی مال و مقام خواهی ها

**

سال ها در کنار تو امّا

دلشان از تب تو عاری بود

چیزی از نور تو نفهمیدند

کار آن ها سیاهکاری بود

 

عباس بازدید : 115 یکشنبه 17 دی 1391 نظرات (0)
قرآن نگاه جنسيتي به حوزه هاي اصلي بشر ندارد و اگر تفاوت هايي را در احكام و قوانين زندگي بشر در دنيا قايل است،
به گزارش مجله شبانه  باشگاه خبرنگاران، وبلاگ به سوی بهشت در جدیدترین نوشته خود آورده است:

قرآن نگاه جنسيتي به حوزه هاي اصلي بشر ندارد و اگر تفاوت هايي را در احكام و قوانين زندگي بشر در دنيا قايل است، به سبب تفاوت هاي طبيعي است كه تأثيري در اساس مسئله بجا نمي گذارد. اگر نوعي تبعيض جنسيتي در برخي موارد ديده شده، به قصد بازسازي ضعف طبيعي زن و فراهم آوري امكان بيشتر تساوي عدالت مي باشد. از جمله افزايش ديه و ارث تا دو برابر براي مرد، در ظاهر به نفع مرد است، ولي اگر بدرستي تحليل و تبيين شود، اين احكام تماماً در خدمت منافع زن و برقراري عدالت است؛ زيرا اين زن است كه از اين افزايش بهره مي برد تا اين گونه نقص طبيعي جبران شود و عدالت اجرا گردد.

اگر سخن از مقام مادر و زن است، به اين معناست كه فراتر از حقوق و اجراي عدالت، احساني شامل زن و مادر شود و به شكل برتر، از او تكريم و تجليل به عمل آيد.
نويسنده در اين مطلب با مراجعه به آموزه هاي قرآني، در صدد بيان مقام زن بويژه در اسلام و تعاليم وحياني برآمده است. اين مطلب را با هم از نظر مي گذرانيم.
عباس بازدید : 129 شنبه 16 دی 1391 نظرات (0)
آنچه از برخی روایات برمی آید نشان می دهد که اجابت دعا غیر از تحقق آن است و چه بسا که دعایی مستجاب شود ولی تحقق آن به تاخیر افتد.
به گزارش مجله خبري به نقل از مهر، در زندگی خود بارها این قبیل شبهه ها و شکوه ها را که چرا خداوند حاجتم را نمی دهد؟ یا چرا درخواستم را اجابت نمی کند؟ شنیده و یا دیده ایم. یا بر قلب و اندیشه ما این مساله خطور می کند، به ویژه وقتی که با اضطراب، بیماری، درد، ناکامی در دستیابی به اهداف و خواسته ها، فقر و تنگدستی مواجه می شویم.
براستی این شکوه و شکایت ها چه جایگاهی دارند؟ آیا خداوند اجابتگر دعای افراد مضطر نیست؟ مگر خداوند وعده تحقق اجابت درخواست ها را نداده است؛ پس چرا برخی دعاها مستجاب نمی شود؟
این گونه شکوه و شکایت ها که بیشتر از سوی کسانی که دل به عنایت و لطف او بسته اند بر زبان می آید و با توجه به آگاهی های زیر است که مطرح می شود: اول آنکه این افراد می دانند خداوند، هم انسان‌ها را امر به دعا نموده و هم بشارت اجابت آن را داده است. آنجا که می فرماید: بخوانید مرا تا اجابتتان کنم.( سوره مؤمن آیه 60)
دوم آنکه می دانند خداوند صادق الوعد است و به وعده خویش جامه عمل می پوشاند چراکه فرموده است: هرگز خدا نقض وعده خویش نخواهد کرد. (سوره آل عمران آیه 9)
عباس بازدید : 123 شنبه 16 دی 1391 نظرات (0)
نرم افزار مناجات حضرت علی(ع) در مسجد كوفه برای گوشی هایی با سیستم عامل اندروید طراحی شده است.
 
کسانی که گوشی اندرویدی با نسخه ۲.۲ به بالا دارند می توانند برنامه مناجات حضرت علی (ع) در مسجد کوفه را از لینک زیر دانلود کنند.

برای دانلود این نرم افزار اینجا را کلیک کنید.
عباس بازدید : 151 چهارشنبه 13 دی 1391 نظرات (0)

چهل روز، ذکر لبم یا حسین است

جهل روز ، تاب و تبم یا حسین است

چهل روز با خاطراتت سحر شد

چهل روز زینب بسی خون جگر شد

چهل روز یاد آور رنج و ناله

چهل روز با خاطرات سه ساله

عباس بازدید : 138 سه شنبه 30 آبان 1391 نظرات (0)

مانی که کاروان کربلا، از مدینه حرکت کرد و در مکه فرود آمد، عبدالله جعفر و فرزندانش همراه این کاروان نبودند. چون حضرت مسلم بن عقیل با نامه امام حسین علیه السلام ماموریت کوفه یافت، ابتدا به مدینه آمد و در این موقع بود که عبدالله ابن جعفر فهمید که حضرت حسین علیه السلام برای سفر به عراق مصمم است. بر این اساس، با توجه به شناختی که از بنی‌امیّه داشت، نامه ای خطاب به آن حضرت نوشت و آن نامه را به همراه فرزندانش – عون و محمد – به مکه فرستاد.

عبدالله ابن جعفر

در دوران غربت اسلام، زمانی که عده‌ای از مسلمانان مجبور به مهاجرت به حبشه شدند، حضرت جعفر بن ابیطالب سرپرستی آنان را به عهده داشت. در آن جا و در حضور پادشاه حبشه، چنان بر حقانیت اسلام و رسول خدا صلی الله علیه وآله استدلال کرد که فرستادگان مشرکین به دربار حبشه، برای بازگرداندن مسلمانان – که یکی از آن ها عمروعاص بود – سرافکنده شدند و بازگشتند.

در آن سرزمین، خداوند پسری به جعفر داد که نام او را "عبدالله" گذاشت. پس از مهاجرت پیغمبر صلی الله علیه وآله از مکه به مدینه، مسلمانانی که به حبشه رفته بودند نیز به همراه جعفر بن ابیطالب، به مدینه آمدند.

عباس بازدید : 147 دوشنبه 29 آبان 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: ماه محرم رسیده است و صدای لالایی رباب برای علی‌اصغرش به گوش می‌رسد، باور نداری، خوب گوش کن! لالایی رباب در گوشه و کنار شهر پیچیده است، چرا که مادران همراه با حضرت رباب(س) سوگوار طفل شیرخواره او هستند.

به گزارش خبرنگار «تکیه خبر» خبرگزاری فارس، هر سال محرم که از راه می‌رسد، یاد و نام حضرت علی‌اصغر(ع) شیرخواره شش ماهه اباعبدالله‌ الحسین(ع) جلوه‌ای نو به خود می‌گیرد، مادران همراه با حضرت رباب(س) لباس عزا بر تن می‌کنند و با به آغوش گرفتن شیرخواران خود، در غم و اندوه مادر حضرت علی‌اصغر(ع) شریک می‌شوند، آری! صدای لالایی در گوشه و کنار شهرمون شنیده می‌شود، خوب گوش کن!

 

علی اصغر
عباس بازدید : 125 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، نویسنده وبلاگ به سوی بهشت در آخرین نوشته خود اورده است:

به دنبال اطلاع عبید الله از ورود امام علیه ‏السلام به کربلا ، نامه ‏اى بدین مضمون به حضرت نوشت:

" به من خبر رسیده است که در کربلا فرود آمده ‏اى ، و امیرالمؤمنین یزید ! به من نوشته است که سر بر بالین ننهم و نان سیر نخورم تا تو را به خداوند لطیف و خبیر ملحق کنم ! و یا به حکم یزید بن معاویه باز آیى ! والسلام . "
 
چون این نامه به امام رسید و آن را خواند ، آن را پرتاب کرده فرمود : رستگار نشوند آن گروهى که خشنودى مخلوق را به چشم خالق خریدند .
 
فرستاده عبید الله گفت : اى ابا عبدالله ! جواب نامه ؟
 
امام فرمود : این نامه را جوابى نیست ! زیرا بر عبیدالله عذاب الهى و ثابت است .
 
چون قاصد نزد عبیدالله بازگشت و پاسخ امام را بگفت ، ابن زیاد بر آشفت و به سوى عمر بن سعد نگریست و او را به جنگ حسین فرمان داد .
 
عمر بن سعد که شیفته ولایت " رى " بود ، از قتال با حسین علیه ‏السلام عذر خواست .
 
عبیدالله گفت : پس آن فرمان ولایت رى را باز پس ده !

عباس بازدید : 181 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)

گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، باز محرم الحرام آمد و حسین شبی دیگر پای در دیار غم خواهد نهاد. پس بشتابیم و خارها از زمین بزداییم که شه‌بانوان و شه‌زادگان عادت خفتن بر بیابان ندارند... و به استقبال مسلم رویم که چشمان پر خونش از فرسنگ ها دورتر فریاد می زنند:

حسین میا به کوفه...

و اگر میایی، همسر و خواهر و برادر چون ماهت را نیاور و اگر اینها را میاوری، لااقل کودک 6 ماهه ات را از این صحرا بر حذر دار که گرگان این دیار، به هیچ چیز رحم نمی کنند... به هیچ چیز...

اعمال شب اول ماه محرم به شرح زیر است:

۱ـ نماز: این شب چند نماز دارد که یکی از آنها به شرح ذیل است:

دو رکعت، که در هر رکعت بعد از حمد یازده مرتبه سوره توحید خوانده شود.

در فضیلت این نماز چنین آمده است:

«خواندن این نماز و روزه داشتن روزش موجب امنیّت است و کسی که این عمل را انجام دهد، گویا تمام سال بر کار نیک مداومت داشته است.»(۵)

۲ـ احیای این شب.(۶)

۳ـ نیایش و دعا.(۷)

روز اول محرم

عباس بازدید : 123 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای کارگاه ساخت ضریح حضرت امام حسین(ع) گفت: پس از عاشورای حسینی ضریح مطهر از قم خارج شده و در مسیر انتقال مهمان شش شهر خواهد شد.

عباس بازدید : 139 جمعه 19 آبان 1391 نظرات (0)

مدینه، مسجد مباهله، شمال قبرستان بقیع، سال نهم هجری، روز 24 ذی الحجة...

این مکان و زمان اشاره به رویدادی فوق العاده مهم و با عظیمت دارند، واقعه ای که هنوز هم با روشنایی خیره کننده خود تاریکی ها  را می زداید و معبری عطر آگین و با طراوت به سوی سعادت می گشاید.

ری! نوشته ای که پیش رو دارید می کوشد تا پس از معرفی کوتاه واقعه با عظمت مباهله، پاسخ دو پرسش اساسی را از دل این رویداد استحصال کند.

پرسش اول اینست؛ آیا حضرت علی بن ابی طالب (علیه السلام) جانشین حضرت خاتم الانبیاء (صلی الله علیه واله) هستند؟ البته روشن است که این مسأله را منهای ادلّه متعدد و متقن دیگر و در فضای قضیه مباهله، جواب بگوییم.

اما پرسش دوم، ناظر به مساله ای عمومی تر است یعنی تکثر گرایی دینی؟

عباس بازدید : 156 یکشنبه 14 آبان 1391 نظرات (0)

 شهی که بگذرد از نه سپـهر اختر او
اگـرغـلام علـی نیـست خاک بـر سـر او

بدون هیچ گونه تعصبی باید گفت، حدیث غدیر، از آن احادیثی است که هیچ جای شک و شبهه‌ای در صحت آن نیست. در این باره فراوان گفته و نوشته شده و نیازی به تأکید مجدد ندارد.
این روزها که در کتابفروشی های مکه گشت می زدم، کتابچه ای در شرح حال یکی از علمای بزرگ اهل سنت در نیمه قرن سوم هجری یافتم. کتابی کوچک در شرح حال «اسماعیل بن اسحاق بن اسماعیل» که در سال 282 درگذشته است.
وی از علمای بزرگ بغداد و از قضات منصوب از سوی متوکل عباسی در  این شهر بوده و آثار فراوانی در علوم مختلف اسلامی نوشته است. بسیاری از افراد خانواده او نیز از علما بوده و نامشان در آثار رجالی آن دوره آمده است. شخصیت علمی و اخلاقی وی مورد تأیید سنیان اهل حدیث و افراطی قرن سوم هجری و پس از آن بوده و در همه آثاری که شرح او را نوشته‌اند از وی ستایش کرده‌اند.


در شرح حال وی [در همین کتاب ص 28 و در تاریخ الاسلام ذهبی: 21/124 ـ 125] نکته‌ای از او در باره حدیث غدیر آمده که مرور بر آن در این ایام فرخنده مناسب است.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
رهسپاریم با ولایت تا شهادت (ما اهل کوفه نیستم علی تنها بماند) لبیک یا خامنه ای ( منتظر نظرات و انتقاد ات سازنده ی شما عزیزان برای هرچه بهتر شدن سایت هستم با تشکر ( عباس مدیریت سایت)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1545
  • کل نظرات : 121
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 92
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 272
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,110
  • بازدید ماه : 5,768
  • بازدید سال : 33,263
  • بازدید کلی : 379,370
  • مطالب خواندنی


    قطب

    از القاب شايعه حضرت ولي عصر (عج) در نزد عرفا و صوفيان است. «در اصطلاح تصوّف، (قطب) کسي است که منظور نظر خداي تعالي است در همه زمانها و طلسم اعظم به او داده شده است، و او در کون و اعيان ظاهر و باطن ساريست چون سريان جان در کالبد، قسطاس فيض در کف او و افاضه روح حيات بر کون اعلي و اسفل در دست اوست. وي تنها انسان کاملي است که به نظر صوفيان احاطه اش به جميع آدميان محقّق است و همه مقامات و حالات تصوّف را مي دانند. او عقل عالم امکان است و تصرّف وي در عقول براي صوفيان مسلّم است».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    ابومحمد

    کنيه ي حضرت قائم (عج) است.

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    زنان آخرالزمان

    رسول گرامي اسلام صلي الله عليه وآله در وصف برخي از زنان آخِرُالزّمان چنين مي فرمايد: «چگونه مي شود حال شما هنگامي که زنان شما فاسد شوند و جوانان تان فاسق و شما نه امر به معروف مي کنيد و نه نهي از منکر!» به پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله گفته شد: آيا اين چنين خواهد شد؟! آن حضرت فرمود: «بله و بدتر از آن نيز خواهد شد». امام علي عليه السلام نيز مي فرمايد: «در آخِرُالزّمان و نزديک شدن قيامت - که بدترين زمان ها است - زناني ظاهر مي شوند که برهنه و لخت هستند! زينت هاي خود را آشکار مي سازند، به فتنه ها داخل مي شوند و به سوي شهوت ها مي گرايند! به سوي لذت ها مي شتابند، حرام هاي الهي را حلال مي شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    مهدویت امام زمان (عج)
    • ظلم
    • امام على عليه السلام:
    • «أَعدَلُ النّاسِ مَن أَنصَفَ مَن ظَلَمَهُ»

    • عادل ترين مردم كسى است كه با كسى كه به او ظلم كرده با انصاف رفتار كند.

    • غررالحكم، ج2، ص435، ح3186
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • حرص
    • امام على عليه السلام:
    • «إِنَّ البُخلَ وَالجُبنَ وَالحِرصَ غَرائِزُ شَتّى يَجمَعُها سوءُ الظَّنِّ بِاللّه»

    • به درستى كه بخل و ترس و حرص، غريزه ها و تمايلات متعدد و پراكنده اى هستند كه سوءظن به خداوند آنها را جمع مى كند.

    • كافى، ج8، ص 243، ح337
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • نیکوکاری و سخاوت
    • پيامبر صلى لله عليه و آله:
    • «اِنَّ اَسْرَعَ الْخَيْرِ ثَوابا البِرُّ وَ اِنَّ اَسْرَعَ الشَّرِّ عِقابا البَغْىُ»

    • پاداش نيكوكارى زودتر از هر كار خوب ديگرى مى رسد و كيفر ستم و تجاوز زودتر از هر كار بد ديگرى گريبان مى گيرد.

    • خصال، ص 110، ح 81
    دریافت کد حدیث موضوعی
    حدیث موضوعی
    • نام عملیات:
      تحریر القدس
    • زمان عملیات:
      1 بهمن 1362
    • مکان عملیات:
      جنوب غربی شهر مرزی مریوان – جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      لشکر انصارالحسین (ع) از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      آزادسازی بلندیهای مهم منطقه و گمراه کردن دشمن از طرح عملیات خیبر
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      ظفر 2 (ایذایی)
    • زمان عملیات:
      5 تیر 1364
    • مکان عملیات:
      منطقه عمومی پنجوین عراق - جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      نيروي‌ زميني‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      انهدام توان رزمی نیرهای دشمن
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      بیت المقدس 6
    • زمان عملیات:
      27 اردیبهشت 1367
    • مکان عملیات:
      شمال‌ شهر ماووت‌ کردستان‌ عراق‌ و بلندی‌های‌ شیخ‌ محمد، آسوس‌ و استروک‌
    • ارگان عمل کننده:
      نیروی‌ زمینی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      2400
    • اهداف عملیات:
      پیشروی‌ و استقرار مناسب‌ نیروها در شمال‌ منطقه‌ سلیمانیه‌ عراق‌ و تکمیل‌ عملیات‌ انجام‌ شده‌ در منطقه‌ عملیاتی‌ ماووت‌ و امکان‌ خروج‌ معارضان‌ کرد عراق‌ از مناطق‌ تحت‌ هجوم‌ ارتش‌ عراق
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    جنگ دفاع مقدس
    غلاف

    پوشش ابداعي زندانيان سياسي، داراي دو لايه پارچه اي و پلاستيكي كه به شكل كيسه، طراحي و دوخته شده بود و براي جلوگيري آلودگي لباس در مواقع احتلام، مورد استفاده قرار مي گرفت. اين كيسه از سوي زندانيان اصطلاحاً غلاف ناميده مي شد.

    دریافت کد یادگار انقلاب
    بند يك و هفت قصر

    متهم را پس از اتمام بازجويي و تكميل پرونده ابتدا از كميته به قرنطينه و سپس به اين بند مي فرستادند. پس از دادگاه اگر حبس بالا گرفته بود به ساير بندها مي فرستادند. محكوميت هاي كم را در يك و هفت نگاه مي داشتند. در اين بند معمول ازندانياني را كه مدت محكوميت شان از يك سال كمتر و يا هنوز مشخص نشده بود، نگهداري مي كردند. بند يك از يك راهرو به عرض 2 متر تشكيل مي شد كه نصف اين عرض را تخت هاي سه طبقه اشغال كرده بود.در طول اين راهرو اتاقها قرار داشتند كه عرض آنها يك متر و طول آن حدود3 متر بود و گاه طول آنها از قد يك انسان معمولي نيز كوتاهتر بود.

    دریافت کد یادگار انقلاب

    نام ذکر روز


    ذکر روزهای هفته

    بايد جوان‏ها را تشويق كرد كه راه خدمت به اسلام و انقلاب را ادامه دهند و هيچ وقت از قرآن و دستوراتش فاصله نگيرند.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید محمد قلى روز فراخ
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا

    قلبم آكنده از عشق پيوستن به الله و رسول خدا و حسين بن علي مي‌باشد. آنجا كه خداي متعال خودش وعده فرموده من اين راه پرافتخار را كه ائمه اطهار و عاشقان الله پيموده‌اند با شناخت انتخاب و پذيرفته‌ام و داوطلبانه و با تلاش بسيار موفق شدم به جبهه اعزام شوم كه يا بكشم و يا به گفتة‌ رهبرم سينه‌ام را آماج گلوله‌اي دشمن قرار دهم و كشته شوم، و در هردو صورت پيروزي با ماست.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید مجيد طالبي
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا
    وصیت شهدا