loading...
ستاره های آسمانی ملکوت
ستارگان آسمان ملکوت

عباس بازدید : 81 سه شنبه 26 آذر 1392 نظرات (0)

کاظم جلالی" رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص ابهامات ایجاد شده در مورد سفر هیات پارلمانی اروپا به ایران و دیدار آنها با فعالان در فتنه 88، به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت:  انجام این‌گونه سفرها متعارف است و در این رابطه گروه روابط پارلمانی اروپا و ایران در گذشته نیز مراوداتی داشته‌اند. 

وی افزود: تصمیم بر آن شد که پارلمان اروپا که تنها صدای اپوزیسیون را شنیده‌اند این بار برای شنیدن صدای نظام و مسئولین کشور به ایران سفر کنند، البته این هیات هیچگونه پیش‌شرطی برای حضور نداشته تا اینکه در روزهای آخر وزارت امور خارجه مطرح کرد که این هیات تقاضا دارند با دو نفر ملاقات کنند. 

عباس بازدید : 119 دوشنبه 21 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "کاظم جلالی" نماینده مردم شاهرود در پاسخ به اظهارات حمید رسایی ماده 79 آئین‌نامه داخلی مجلس را متذکر شد و گفت:‌ من بسیار متاسفم که آقای رسایی از عبارت مشمئز کننده کاسب‌کار فتنه برای مقام معظم رهبری استفاده می‌کنند؛ نباید کسی به ساحت رهبری چنین عبارتی را نسبت دهد تا از این طریق همکار خود را تضعیف کند.  
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد:‌ من در ایام فتنه برای سخنرانی به دانشگاه رشت دعوت شده بودم و در هنگام بازگشت در هواپیما فرمانده ناحیه انتظامی گیلان در کنارم نشسته بود که گفت برادرزاده آقای رسایی در جریان فتنه دستگیر شده‌اند.  

عباس بازدید : 103 دوشنبه 21 مرداد 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛‌ جلسه راي‌اعتماد به وزرا دقايقي پيش آغاز شد.

جزئيات جلسه‌علني امروز (دوشنبه 21 مردادماه) به شرح زير است: 

8:20- جلسه‌علني مجلس آغاز شد.

8:25-
 ضرغام صادقي عضو هيئت‌رئيسه مجلس، اسامي نمايندگاني که براي صحبت در موافقت و مخالفت کابينه ثبت‌نام کردند به شرح زير اعلام کرد: بعد از قرعه كشي كه با حضور آقايان تابش، رسايي، توكلي، دستغيب و محمدي انجام شد از 18 نفري كه به عنوان مخالف و 148 نفري که بعنوان موافق ثبت‌نام كرده‌اند، نمايندگان مشخص شدند.

عباس بازدید : 110 دوشنبه 21 مرداد 1392 نظرات (1)

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ حسينعلي حاجي دليگاني نماينده مردم شاهين شهر، ميمه و برخوار در جلسه علني امروز (دوشنبه 21 مردادماه) مجلس شوراي اسلامي در مخالفت با كليات برنامه‌هاي دولت يازدهم گفت: در ابتدا از مردم و ملت شريف ايران به دليل حضور در انتخابات تشكر مي‌كنم و به دكتر روحاني نيز پيروزيش در انتخابات را تبريك مي‌گويم.  
 
وي افزود: نكاتي درباره برنامه رئيس‌جمهور وجود دارد كه هنگامي كه اين برنامه را مطالعه كردم برخود وظيفه دانستم تا آن را از زبان مردم بيان كنم.  

عباس بازدید : 102 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

دكتر روحاني خطاب به دولت‌مردان غرب: نه با زبان تحريم، با ايران با زبان تكريم سخن بگوييد/ قرائت اسامي كابينه يازدهم در صحن

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران؛ رئيس دولت يازدهم امروز (يک‌شنبه 13 مردادماه) با حضور در مجلس شورای اسلامی به رياست علي لاريجاني  در حضور مردم و نماینگان آنها  مراسم تحليف را به جا آورده و سوگند یاد کند.

بر اساس اين گزارش؛ اخبار لحظه‌ به لحظه مراسم تحليف حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني به شرح زير است:

15- مسئولان هماهنگي مراسم در حال انجام آخرين تغييرات صحن‌علني براي برگزاري مراسم تحليف هستند.

عباس بازدید : 89 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)

 به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ حکومت ايران، جمهوري اسلامي است که ملت بر اساس اعتقادي ديرينه‌ به حکومت حق، عدالت و قرآن، در پي انقلاب اسلامي پيروزمند خود به رهبري امام خميني(ره)، در همه‌پرسي دهم و يازدهم فروردين‌ماه 1358 هجري‌شمسي با اکثريت 98.2 درصد(کليه کساني که حق راي داشتند) به آن راي مثبت دادند. 
 
بر اين اساس در جمهوري اسلامي ايران امور کشور بايد به اتکاء آراء‌عمومي اداره مي‌شود که اين مهم نيز از مسير انتخابات محقق مي‌شود.

عباس بازدید : 97 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)

ایسنا نوشت:

محمود احمدی نژاد رییس جمهور که برای دفاع از محمد حسن نامی وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات و فناوری وارد مجلس در حدود ساعت 8:28 شده بود در ساعت 8:45 مجلس را ترک کرد.
رییس جمهور در دقایق اولیه آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای دفاع از برنامه‌ها و صلاحیت محمد حسن نامی وزیر پیشنهاد ارتباطات و فناوری اطلاعات وارد مجلس شد و پس از دفاع حدود 10 دقیقه از وی و گفت‌وگو با نمایندگان مجلس در ساعت 8:45 مجلس را ترک کرد.
به هنگام بدرقه رییس جمهور و هیات همراه محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس آنان را همراهی کرد.
عباس بازدید : 121 سه شنبه 01 اسفند 1391 نظرات (0)
نايب رئيس كميسيون برنامه و بودجه با اشاره به جلسه عصر امروز كميسيون گفت: "نامي" زیر پیشنهادی دولت برای وزارت ارتباطات در جلسه امروز کمیسیون حاضر شد و برنامه‌هایش برای تصدی این وزارتخانه را تشریح کرد.
غلامرضا تاجگردون نماينده گچساران در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به جلسه عصر امروز ( سه‌شنبه اول اسفندماه)  كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: نامی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت ارتباطات در جلسه امروز کمیسیون حاضر شد و برنامه‌هایش برای تصدی این وزارتخانه را تشریح کرد.

وي در ادامه افزود: در ادامه اين جلسه نمايندگان نقطه نظرات خود را درباره اداره هرچه بهتر وزارت ارتباطات و فناوري به مطرح كردند كه جلسه خوبي بود و نظر نمايندگان نسبت به ايشون مثبت است.


نايب رئيس كميسيون برنامه و بودجه  در پايان خاطرنشان كرد: در اين جلسه درباره سيم‌كارت‌هاي "رايتل" نيز بحث شد كه نامی قول پيگيري اين موضوع را به نمايندگان داد.
عباس بازدید : 85 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)

این روز‌ها گویا برخی نمی‌خواهند حال و هوای سیاست ایرانی رو به خوشی رود؛ عده‌ای که حتی مناسبت‌های ملی و وطنی را می‌خواهند به کام مردم تلخ کنند تا در این میان، ماهی خود را از آبی که گل آلود کرده دشت کنند.

به گزارش «تابناک»، در حالی عده‌ای سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قم را بر هم زدند و اجازه ندادند، وی سخنانش را به پایان برساند که برای همه روشن است که نیاز کشور به آرامش، بیش از هر زمانی دیگری احساس می‌شود و تلاش برای ناآرام کردن کشور را نمی‌توان امری سهوی و از روی اشتباه دانست؛ چیزی که البته باید ریشه‌های آن را در گذشته‌های نه چندان دور جستجو کرد و گذشته‌ای که اگر فراموش نمی‌شد، حادثه مشابه آن رقم نمی‌خورد. 

این گذشته اینجاست: خرداد ماه سال ۱۳۸۹، مراسم سالگرد حضرت امام خمینی (ره) و سخنرانی سید حسن خمینی؛ سخنرانی که در حضور رهبر انقلاب انجام و آن هم به دلیل آشوب عده‌ای نیمه کاره‌‌ رها شد و پس از آن سید حسن خمینی در جلوی چشم‌‌ همان آشوب کنندگان مورد تفقد رهبر انقلاب قرار گرفت تا شاید حجت بر آنان تمام شده و آن عده ناپسند بودن رفتار خود را متوجه شوند؛ اما انگار باران در سنگ خاره اثر نکرد که اگر می‌کرد حوادث قم پیش نمی‌آمد! 

عباس بازدید : 109 سه شنبه 24 بهمن 1391 نظرات (0)

اهانت به رئیس مجلس در روز 22 بهمن بارها از تریبون خانه ملت محکوم شد.

ه گزارش خبرآنلاين، صبح امروز حجت​الاسلام محمدحسن ابوترابي​فرد در نطق پيش از دستور خود خواستار برخورد با خاطيان شد. {اينجا} سپس کاظم جلالي نسبت به اين مساله تذکر داد {اينجا}. فراکسيون اصولگرايان با صدور بيانيه​اي واقعه 22 بهمن قم را محکوم کرد.
در پايان جلسه علني امروز مجلس هم بيانيه جمعي نمايندگان در محکوم کردن اين اقدام اهانت بار قرائت شد و فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت نيز بيانيه​اي را در راهروهاي مجلس منتشر کرد. 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای با 210 امضا از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تقدیر کردند. در پایان اين بيانيه آمده بود: با الهام از کلام رهبر عظیم‌الشان انقلاب که فرمودند «فضای اهانت و هتک حرمت مخالف اسلام و مخالف شرع و خلاف عقل سیاسی و موجب خشم خداوند است»؛ از مراجع قانونی ذی‌ربط می‌خواهیم ضمن ریشه‌یابی حرکت جریان‌های خودسر با هتاکان حریم و بارگاه کریمه اهل بیت حضرت معصومه (ع) و با اخلال‌گران مراسم باشکوه 22 بهمن در شهر قیام و اجتهاد که علی‌رغم این تاکیدات و هشدارهای داعیانه حرمت‌ها را شکستند قاطعانه برخورد نمایند.
عباس بازدید : 93 سه شنبه 24 بهمن 1391 نظرات (0)

عدادی از نمایندگان در نطق میان دستور خود توهین و اهانت به رییس مجلس در روز 22 بهمن قم را محکوم کردند.

ه گزارش خبرآنلاین، رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده سبزوار در نطق میان دستور خود با اشاره به اتفاقات رخ داده در روز 22 بهمن قم، گفت: جا دارد عده‌ای که در قم کوشیدند با حاشیه‌سازی به عنوان پیاده نظام دشمن قرار گرفته و با حرمت‌شکنی این حرکت عظیم را تحت‌الشعاع قرار دهند محکوم شوند.
وی با بیان اینکه حضور مردم در عرصه، مسئولیت ما را سنگین‌تر کرد، ادامه داد: گرانی، اشتغال و درآمد ناچیز روستاییان، مسائلی است که دولت و مجلس باید به آن بیاندیشد، چراکه امروز مردم کارشان را به خوبی انجام داده‌اند و حال نوبت ماست تا در مباحث اقتصادی، قانون بودجه و تصمیمات کلان اقتصادی تکلیف خود را در مقابل این ملت شریف که همه دنیا را به تعظیم و تکریم واداشت، انجام دهیم.
وی بیان داشت: بیایید خاضعانه برای این همه مشکل اقتصادی راه‌های اساسی بیاندیشیم، با تزریق چند ریال به سفره فقرا و کسانی که درآمدهای اندکی دارند، کار ما تمام نمی‌شود.

عباس بازدید : 89 سه شنبه 24 بهمن 1391 نظرات (0)

 تسنیم نوشت:

مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار با اشاره به بداخلاقی‌های سیاسی صورت گرفته در صحن علنی مجلس گفت: وقتی که کیان بداخلاقی‌ها گذاشته شود کارها فاقد مبنا خواهد بود و مطابق با مصادیق اخلاقی نیست. باید تلاش کنیم از تصمیم گیری‌های ناشی از عصبانیت خودداری کنیم چرا که عصبانیت ما را به کارهای خلاف شرع می‌کشاند.
وي با بیان اینکه شاید در این دنیا پاسخی نتوانیم بدهیم ولی باید در آخرت پاسخگوی اعمال خود باشیم، اظهار داشت: هم کار آقای رئیس جمهور و هم کار رئیس مجلس از روی عصبانیت بود من اطمینان دارم که اگر احمدی‌نژاد آن صحبت‌ها را نمی‌کرد مجلس برای استیضاح آقای شیخ‌الاسلام رای منفی می‌داد. این عصبانیت‌ها باعث شد که کار خلاف انجام دهیم و نیاز است که استغفار کنیم من معتقدم صحبت‌های احمدی‌نژاد ربطی به استیضاح وزیر نداشت و اگر مجلس هم به خاطر این صحبت‌ها وزیر را استیضاح کرد اشتباه بود و به مانند این است که ما از همسایه روبرو ناراحت هستیم ولی ناراحتی خودمان را بر سر همسایه طبقه پایین خالی می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه اگر ثابت شده است که کارمان خلاف شرع بوده باید توبه کنیم، خاطر نشان کرد: این توبه، توبه اجتماعی است و نه فردی و باید اعلام شود و اگر مجلس به خاطر صحبت‌های رئیس جمهور این کار(استیضاح وزیر کار) را انجام داده است بنابراین صحبت‌های آقای احمدی‌نژاد هم حرام بوده است. رئیس جمهور برای رسیدن به یک هدف اجتماعی یک کار حرام انجام داده است و نمی‌توانیم از مسیرهای حرام به اهداف الهی برسیم.
وی در پایان تصریح کرد: رئیس جمهور باید بداند که 6 ماه بیشتر فرصت ندارد. بودن مرتضوی به مصحلت نیست و مشکلی را حل نمی کند و امیدوارم که همگان در خطی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند قرار بگیرند.
عباس بازدید : 90 دوشنبه 23 بهمن 1391 نظرات (0)

عضو كميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينكه پيش‌فروش سكه نقدينگي سرگردان موجود در كشور را كاهش مي‌دهد، گفت: اين اقدام از اين جهت که نقدينگي سرگردان کاهش پيدا مي‌کند و به بخشي از پروژه‌ها منابع مالي تزريق مي‌شود، اقدام ارزشمندي است اما بايد دولت در پيش‌فروش سکه توجه داشته باشد که خودش باعث علت گراني و افزايش قيمت آن نشود.

ايرج نديمي نماينده مردم  لاهيجان و سياهكل در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح پيش‌فروش سکه تا پايان سال گفت: بانک‌مرکزي درصدد است با اين اقدام بخشي از نقدينگي مردم را جمع‌آوري و بخشي از منابع مالي مورد نياز پروژه‌ها را تامين کند.

وي در ادامه افزود: اين اقدام از اين جهت که نقدينگي سرگردان کاهش پيدا مي‌کند و به  بخشي از پروژه‌ها منابع مالي تزريق مي‌شود، اقدام ارزشمندي است، اما بايد دولت در پيش‌فروش سکه توجه داشته باشد که خودش باعث علت گراني و افزايش قيمت آن نشود و از طرف ديگر نيز سرمايه‌هاي جمع شده را در راه درستي سرمايه‌گذاري کنند.

گفتنی است رئیس‌کل بانک‌مرکزی با اعلام پیش‌فروش دور جدید سکه تا پایان سال عنوان كرده است پس از تایید دولت و ارائه مجوز، پیش‌فروش جدید سکه با شرایط جدید و قیمت‌های مصوب آغاز خواهد شد.

 همچنين بانک‌مرکزی در این مورد ادعا كرده است که با اجرای این طرح قیمت سکه تا ۲۰درصد کاهش خواهد یافت.

عباس بازدید : 118 یکشنبه 22 بهمن 1391 نظرات (0)
رئیس مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه در حال حاضر بیشترین فشار بر روی مردم مشکلات اقتصادی است، گفت: همه مسئولان بايد تلاش كنند تا مشكلات اقتصادي مردم رفع شود، گفت:‌ 22 بهمن ثابت کرد که مردم در بیعت خود با رهبری و ولایت ثابت قدم هستند و توطئه‌ها و سخنان منحرفان نمی‌تواند مانع از حرکت این ملت به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.
به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ علی لاریجانی امروز ۲۲ بهمن‌ماه در راهپیمایی پرشور مردم قم حضور پیدا کرد.

وي همگام با مردم این شهر از چهارراه شهدا به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) راهپیمایی کرد.


لاریجانی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران: همه بايد براي رفع مشكلات اقتصادي مردم تلاش كنيم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه در حال حاضر بیشترین فشار بر روی مردم مشکلات اقتصادی است، گفت: همه مسئولان بايد تلاش كنند تا مشكلات اقتصادي مردم رفع شود.
علی لاریجانی رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره حضور گسترده مردم در راهپيمايي يوم‌الله 22 بهمن و پيام آن براي دشمنان گفت: من از حضور هوشندانه و با بصيرت مردم ايران در راهپيمايي تشکر مي‌کنم، براساس اطلاعات به‌دست آمده حضور مردم در تمامي شهرها چشمگير بوده و در شهر مقدس قم هم جميع مردم حضور يافتند.
عباس بازدید : 113 یکشنبه 22 بهمن 1391 نظرات (0)

صبح امروز در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهر مقدس قم، چند نفر که مشخص بود از قبل سازماندهی شده‌اند، با برهم زدن سخنرانی رئيس قوه مقننه، سعی در ایجاد آشوب در مراسم باشکوه گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در حرم مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها کردند.

به گزارش حوزه سياسي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، صبح امروز در مراسم راهپیمایی  ۲۲  بهمن  در شهر مقدس قم عده اندکی که مشخص بود از قبل سازماندهی شده بودند، تلاش کردند با برخی شعارها علیه رئیس مجلس مانع سخنرانی "علي لاریجانی" در مراسم شوند و در مراسم باشکوه گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در شهر مقدس قم ایجاد آشوب کنند.

علی لاریجانی که در حرم حضرت معصومه (س) سخنرانی می کرد ، بعد از گذشته 4-3 دقیقه از سخنانش ، با شعارها و جنجال عده ای مواجه شد که حرم را به آشوب کشیدند و سخنان وی را قطع کردند.

مهاجمان ، با پرتاب کفش و مهر به سمت جایگاه ، سعی در مضروب کردن لاریجانی داشتند. برخی از این افراد ، کفن هم پوشیده بودند.

در مقابل ، گروهی دیگر از مردم و روحانیون ، مقابل آنها ایستادند و کوشیدند با سپر کردن دست هایشان در هوا ، مانع از فرود آمدن مهر و کفش ها بر سر و روی خود و سخنران شوند.

لحظاتی بعد ، مهاجمان خود را به مقابل جایگاه رساندند و با کنار زدن نرده ها ، به سمت لاریجانی حمله کردند . لاریجانی هم برای این که اوضاع حرم بیش از پیش متشنج نشود ، سخنان خود را قطع کرد و در میان محافظانش مراسم را ترک کرد.

عباس بازدید : 109 جمعه 20 بهمن 1391 نظرات (0)
عباس بازدید : 106 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)

نماینده زابل: آقای احمدی نژاد از شما می‌پرسم عدالت در کجا باید تبلور یابد؟ 

 نماینده ارومیه اقدام رئیس جمهور در صحن علنی مجلس در منظر جهانی را امری خلاف قانون و شرع دانست که موجبات ناامنی روانی جامعه را فراهم کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، نادر قاضی پور نماینده ارومیه در نطق میان دستور با بیان این که حقوق کارمندان، کارگران و بازنشستگان باید در شش ماهه دوم سال افزایش می یافت، گفت: فراکسیون کارگری حداقل حقوق آنان را در سال 92 بدون اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها 100 هزار تومان اعلام کرده که اگر فاز دوم این طرح اجرا شود حقوق کارگران به 2 میلیون تومان باید برسد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که افزایش قیمت خودرو ضربه مهلکی به مردم است افزود: چرا تعزیرات حکومتی با افزایش صعودی قیمت خودرو مبارزه نمی کند؟ عامل اصلی افزایش قیمت نبود نظارت بوده آیا فکر افزایش قیمت خودرو پراید تا 18 میلیون را کرده بودید؟
وی با بیان این که وزیر آموزش و پرورش باید بیش از پیش نسبت به وضعیت معلمان مسئول باشد افزود: آزمون استخدامی معلمان شرکتی برای حمایت از این قشر فرهنگی باید هر چه زودتر برگزار شود. اما گویی آقای حاجی بابایی فوق قانون شده است.

عباس بازدید : 109 چهارشنبه 18 بهمن 1391 نظرات (0)

 
لاریجانی:خوب بود فیلم ملاقاتم باداووداحمدی‌نژادرامنتشر می‌کردم؟/به مرتضوی وقت ملاقات ندادم
 
رییس مجلس شورای اسلامی پس از سخنان رییس‌جمهور نسبت به مطالب مطرح شده از سوی احمدی‌نژاد واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی پس از پایان سخنان رییس‌جمهور که در جلسه استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان شد، گفت: بنده از نمایندگان خواهش کردم تا در طول سخنان رییس‌جمهور تذکر ندهند تا سخنان ایشان قطع نشود، تا ایشان کلیه مطالب‌شان را بیان کنند.
عباس بازدید : 87 دوشنبه 16 بهمن 1391 نظرات (0)
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اصل اتفاقات دیروز مجلس از منیت‏ها نشأت می‏گیرد
 
اسماعیل کوثری در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: اتفاقات دیروز را ما نیز نه پسندیدیم و نه قبول داریم.

وی در پاسخ به این سئوال ‌که ‌این رفتارها با توجه به توصیه‏های اخیر رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر دوری از اختلافات از چه موضوعاتی نشأت می‏گیرد، گفت: در اینجا یک مقدار بحث نفسانیت مطرح است و مقداری نیز به موضوع منیت‏ها بازمی‏گردد.

کوثری اضافه کرد: راهکار این است که باید افراد با یکدیگر تفاهم کنند؛ نمی‏شود چنین موضوعاتی را ادامه داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر چنین مسائلی بخواهد ادامه پیدا کند، برای هیچ کس خوب نیست.
عباس بازدید : 100 دوشنبه 16 بهمن 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور به دلیل کیفیت نامناسب ویدئو، به خواندن دیالوگ‌های فیلم پرداخت که محتوای آن مربوط به قرارداد واگذاری شرکت‌های تأمین اجتماعی به بخش خصوصی بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس ، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در جریان سخنرانی خود در دفاع از وزیر کار، خواهان پخش فیلم ملاقات فاضل لاریجانی و مرتضوی رئیس سازمان تامین اجتماعی شد. پس از پخش دقایقی از این فیلم، رئیس جمهور به دلیل کیفیت نامناسب به خواندن دیالوگ‌های آن پرداخت. محتوای این ویدئو مربوط به دیدار سعید مرتضوی رئیس تامین اجتماعی و فاضل لاریجانی برادر رئیس مجلس درباره قرارداد واگذاری شرکت‌های تامین اجتماعی به بخش خصوصی بود.

در خلال خواندن متن این دیالوگ‌ها توسط رئیس جمهور، مجلس برای دقایقی دچار تنش شد.

نماینده مردم آبادان با صدای بلند فریاد می‌کشید و نسبت به این موضوع اعتراض می‌کرد که با مداخله سید شریف حسینی عضو هیئت رئیسه مجلس به بیرون از صحن علنی هدایت شد.

بعداز پخش ویدئو هم تعداد زیادی از نمایندگان نسبت به این موضوع انتقاد داشتند که علی لاریجانی در واکنش به شلوغی صحن علنی گفت: امروز روز مهمی است. اجازه بدهید حرفشان را بزنند اگر موضوعی راجع به بستگان ما بوده، بگذارید در این باره حرفی بزنند.

وی پس از پایان سخنان رئیس جمهور به بخش‌های مختلف سخنان احمدی‌نژاد پاسخ داد. همچنین اعضای هیئت رئیسه با فاضل لاریجانی که مواردی علیه وی از سوی رئیس جمهور در صحن علنی مجلس مطرح شده بود، تماس گرفتند که بنا به گفته فرهنگی عضو هیئت رئیسه، فاضل لاریجانی درباره این نوار اظهار داشت: آقای مرتضوی مدت‌ها پیگیر این ملاقات بود و در این ملاقات نیز عمده صحبت‌ها را آقای مرتضوی انجام داد و ضمن ابراز ارادت مفصل به خانواده لاریجانی در خواست کرد من واسطه شوم تا ایشان با رئیس قوه قضائیه دیداری داشته باشند.

همچنین بنا به گفته فرهنگی، فاضل لاریجانی در جریان فیلمبرداری از این ملاقات نبوده است.

عباس بازدید : 97 دوشنبه 16 بهمن 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی پس از پایان سخنان رئیس‌جمهور در جلسه استیضاح وزیر کار، به بخش‌های مختلف سخنان احمدی‌نژاد پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از سخنان احمدی‌نژاد در صحن علنی و پخش فیلمی از فاضل لاریجانی از سوی احمدی‌نژاد در صحن علنی مجلس اظهار داشت: من احساس کردم چون رئیس جمهور در مورد من صحبت می‌کند، اجازه دادم که حرف‌هایشان را مطرح کنند؛ استیضاحی در مجلس مطرح شده ربطش به من چیست که رئیس جمهور این موضوع را مطرح کرد.

وی در ادامه گفت: اتفاقا جلسه خوبی بود و بعضی از مسائلی که در کشور ما وجود دارد از همین سنخ است که باید حل شود؛ این روش‌ها اگر در پشت صحنه ادامه پیدا کند، مشکل است.

رئیس مجلس اظهار داشت:‌من تشکر می‌کنم از اینکه نمایندگان تحمل کردند و آقای رئیس جمهور همه حرف‌هایش را زد؛ رئیس جمهور گفت من یک نواری دارم که خود این هم یک ژستی است و من هم گفتم شما که مصلحت می‌دانید این را انجام دهید و رئیس جمهور نوار را گذاشت و مسئله روشن شد و بقیه مطالب هم که در نوار پخش نشد خود رئیس جمهور قرائت کرد

عباس بازدید : 108 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس:با توجه به شرایط کنونی جامعه که مردم از مسئولان ارشد کشور، انتظار تدبیر و توجه به مسائل اصلی بویژه مشکلات معیشتی خود را دارند، ادامه فضای تنش بین سران قوا خصوصاً در تریبون های عمومی فاقد وجاهت و خلاف مصلحت است.

به گزارش خبرگزاری فارس، به رغم آن که حاشیه های اختلاف برانگیز جلسه امروز استیضاح وزیر کار به اندازه کافی برای رسانه های مخالف نظام، بهانه تخریب  فراهم آورده است؛ دفاتر روسای محترم قوای مجریه و مقننه از خبرنگاران رسانه ها برای مصاحبه هایی که تا ساعاتی دیگر برگزار می‌شود دعوت بعمل آورده اند.

پیشاپیش پیداست با توجه به مسائل مطرح شده در جلسه امروز مجلس، فضای مصاحبه آقایان احمدی نژاد و لاریجانی چگونه خواهد بود. به نظر می رسد با توجه به شرایط کنونی جامعه که مردم از مسئولان ارشد کشور، انتظار تدبیر و  توجه به مسائل اصلی بویژه مشکلات معیشتی خود را دارند، ادامه فضای تنش بین سران قوا خصوصاً در تریبون های عمومی فاقد وجاهت و خلاف مصلحت است. بر این اساس انتظار می رود روسای محترم جمهور و مجلس که هر یک به نوبه خود نماینده عالی ملت به شمار می روند، تصمیمات و مواضع خود، مصالح نظام و منافع ملت را در نظر گرفته و با خویشتنداری و رعایت شرایط ویژه کشور، موجب شادی دشمن و حسرت و خسران جبهه انقلاب نشوند.

عباس بازدید : 126 جمعه 13 بهمن 1391 نظرات (0)
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست مجلس با بيان اينكه وزارت اطلاعات اشراف كامل بر اقدامات دشمنان و فتنه گران دارد، گفت: درخواست نمايندگان و مجلس شوراي اسلامي از وزارت اطلاعات و سربازان گمنام آقا امام زمان (عج) مقابله با هرگونه توطئه دشمنان و فتنه گران تحت هر عنواني ولو خبرنگار رسانه هاي ضد انقلاب است.
 
به گزارش اول نیوز وبه نقل از598، سيد حسين نقوي حسيني با اشاره به اقدام وزارت اطلاعات در کشف یکی از بزرگترین شبکه‌های رسانه‌ای متصل به اردوگاه رسانه‌ای استکبار و بازداشت عوامل داخلي آنها در چند روز اخير گفت: ما از زحمات و اقدامات وزارت اطلاعات تشكر مي كنيم و آماده كمك در جهت انجام هر چه بهتر و بيشتر وظايف اين وزارتخانه هستيم.
عباس بازدید : 97 پنجشنبه 12 بهمن 1391 نظرات (0)

رئیس مجلس شورای اسلامی مصوبه اخیر هیات وزیران در تفویض اختیارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به معاون اول رئیس جمهور را ابطال کرد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ابلاغ خلاف قانون بودن مصوبه اخیر هیات دولت در تفویض اختیارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تامین اجتماعی، به معاون اول رئیس جمهور، ادامه سرپرستی سعید مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی را غیرقانونی دانست.
 بر این اساس طبق قانون این مصوبه در صورتی که از سوی دولت اصلاح نشود، ابطال می شود. 

آنچنان که مهر گزارش داده،  پس از غیرقانونی خواندن مدیرعاملی سعید مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی که با حکم دیوان عدالت اداری ابلاغ شد، هیات امنای این سازمان وی را از این سمت عزل کردند، اما هیات وزیران در جلسه اول بهمن 1391 بنا به پیشنهاد وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی و به استناد بند 112 قانون بودجه سال 1391 کل کشور، وظایف واختیارات و مسئولیتهای وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی در نصب وعزل مدیرعامل یا سرپرست سازمان تامین اجتماعی موضوع قانون اصلاح ماده 113 قانون مدیریت خدمات کشوری و چگونگی تعیین مدیریت سازمان تامین اجتماعی وصندوقهای بازنشستگی وبیمه های درمانی و ماده 14 اساسنامه صندوق تامین اجتماعی وتبصره آن را به معاون اول رئیس جمهور تفویض کرد.

عباس بازدید : 109 پنجشنبه 12 بهمن 1391 نظرات (0)

چهار روز قبل از زمان استیضاح وزیر کار، اما و اگرها برای پاسخ خواستن از عبدالرضا شیخ​الاسلامی بالا گرفته است.

فاطمه استیری: درحالی که دولت با واگذاری اختیارات وزیر کار در عزل و نصب مدیران در سازمان تامین اجتماعی به معاون اول خود به دنبال منتفی کردن طرح استیضاح شیخ الاسلامی و ماندگاری مرتضوی در تامین اجتماعی بود، رییس مجلس امروز این مصوبه را ملغی اعلام کرد. ابلاغیه ای که شاید سبب شود تا امضاکنندگان استیضاح همچنان بر تصمیم خود پافشاری کنند.

چند روز مانده به استیضاح وزیر کار به دلیل عدم برکناری سعید مرتضوی از سازمان تامین اجتماعی و بی توجهی به حکم دیوان عدالت اداری، حرف و حدیث‌ها در خصوص به سرانجام رسیدن یا نرسیدن این استیضاح بالا گرفته است. آنجا که در یک سو برخی خبرها حکایت از تعامل دولت با مجلس و برکناری مرتضوی تا روز یکشنبه حکایت دارد و در سوی دیگر امضاکنندگان طرح استیضاح این بار برخلاف بار قبل اصرار بر انجام استیضاح دارند. 

عباس بازدید : 86 یکشنبه 08 بهمن 1391 نظرات (0)
جلسه دیشب مجلس و دولت برای بررسی وضعیت معیشت مردم در حالی برگزار شد که نمایندگان دولت همچنان بر اجرای فاز دوم هدفمندی اصرار کردند و نمایندگان مجلس هم از آنجا که معتقدند همه سناریوهای مطرح دولت موجب افزایش چندبرابری قیمت حامل های انرژی می شود، با آن مخالفت کردند.
 
به گزارش اول نیوز به نقل از مهر، جلسه  مجلس و دولت برای ساماندهی فوری معیشت دهک های پایین جامعه با حضور رییس جمهور و بدون حضور رییس مجلس برگزار شد و تا نیم ساعت پس از اذان مغرب هم ادامه داشت.

در این جلسه که بدون حضور رئیس مجلس برگزار شد، نمایندگان دولت همچنان به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها اصرار کردند اما اقتصادی های مجلس که در این جلسه حضور داشتند به دلیل اینکه سناریوهای مطرح دولت با چند برابر شدن قیمت حامل های انرژی همراه است، با آن به شدت مخالفت کردند.

به گزارش مهر، دولت در این جلسات اصرار دارد تا فاز دوم هدفمندی را با روش خاص خود که شامل افزایش چندبرابری حامل های انرژی است اجرا کند تا بتواند برای جبران مشکلات معیشتی مردم عدد قابل توجهی را به عنوان یارانه نقدی پرداخت کند، اما نمایندگان مردم معتقدند این موضوع با توجه به تورم افسارگسیخته ای که در پی خواهد داشت به ضرر مردم به خصوص اقشار کم درآمد جامعه است.

پیش از این به دلیل تورم بالا، مجلس برای جلوگیری از فشار به اقشار مختلف مردم در قانونی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را متوقف کرد.

در توصیه ها به مجلس و دولت تنها راه، اجرای قانونی عنوان شده است.

بر اساس این گزارش تشکیل این جلسات مشترک همچنان ادامه دارد.
عباس بازدید : 110 یکشنبه 10 دی 1391 نظرات (0)
به طور حتم رشد نقدینگی تورم را افزایش و موجب کاهش رونق در معیشت مردم و ایجاد اشتغال می‌شود.

"صراط" - علی لاریجانی عصر پنج شنبه هفتم دی‌ماه در مؤسسه فرهنگی سیزده آبان (لانه جاسوسی سابق آمریکا) در جمع مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران حاضر شد و به سؤالات آنها پاسخ داد.

 

در این نشست که دومین جلسه از سلسله نشست‌های مجمع هفتگی قرارگاه شهید باقری وابسته به سازمان بسیج دانشجویی بود، دانشجویان سؤالاتی پیرامون نقد و بررسی عملکرد مجالس هشتم و نهم شورای اسلامی و هیأت رئیسه آن داشتند که رئیس مجلس شورای اسلامی به همه آنها پاسخ داد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه در پاسخ به سوال دانشجویان در مورد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: مجلس مصوبه‌ای در مورد منع اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها در سال جاری داشته است.

 

لاریجانی تاکید کرد: البته در تدوین  و اجرای این طرح دولت هم با ما هم نظر بود، حالا اگر چیز دیگری در این رابطه می‌گویند ما نمی‌دانیم. ما جلسه گذاشتیم و در جلسه گفتند ما قبول داریم فاز دوم اجرایی نشود. اما بعد از آن می‌آیند و می‌گویند که مجلس در این رابطه دست ما را بسته است.

عباس بازدید : 99 سه شنبه 28 آذر 1391 نظرات (0)

 در حال حاضرتغییر قیمت برق در بودجه سال 92، در حال بررسی در مجلس است.

آذرجزایری:   پیشنهاد دولت برای افزایش قیمت برق از هر کیلووات ساعت از 26 تومان به 80 تومان است. اما با توجه به اظهار نظر های اخیر بهارستانی ها پیش بینی می شود رقمی دیگر مورد تصویب قرار بگیرد .

 نمایندگان مجلس با اشاره بر تقاضای افزایش  قیمت برق  بر عدم توافق با قیمت پیشنهادی دولت تاکید می کنند. در حالیکه معاون وزیر نیرو در امور برق از مذاکرات صورت گرفته با بهارستانی ها برای این افزایش قیمت می گوید.
این درحالی است که مسوولان وزارت نیرو تاکید دارند: درآمد فعلی وزارت نیرو کفاف توسعه برق رسانی و حفظ شبکه را نمی دهد و در صورت ادامه روند فعلی طی سالهای آتی خاموشی های گذشته مهمان خانه ها خواهد شد. 
پیش از این نیز وزیرنیرو اعلام کرده بود که اگرچه قرار نیست هدفمندی یارانه ها اجرایی شود اما این وزارتخانه نیازمند افزایش قیمت آب وبرق است. چراکه کمبود منابع در این وزارتخانه می تواند مشکلاتی عدیده ای را ایجاد کند. چراکه آب و برق رابطه مستقیمی با زندگی مردم دارد و اختلال در تامین آن می تواند جامعه را دچار مشکل کند.

عباس بازدید : 112 سه شنبه 28 آذر 1391 نظرات (0)

ینده آشوریان در مجلس نسبت به پخش برخی برنامه‌های صداوسیما که به گفت وی،‌ توهین به اقلیت‌های دینی در کشور است اعتراض کرد.

به گزارش خبرآنلاین، یوناتن بت‌کلیا نماینده آشوریان در نطق میان دستور خود نسبت به پخش برخی برنامه‌های صداوسیما که به گفت وی،‌ توهین به اقلیت‌های دینی درکشور است اعتراض و از ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما خواست تا با جلوگیری از تکرار مجدد چنین اتفاقاتی با مسببان برخورد کند. 
نماینده آشوریان با اشاره به سخنان امام (ره) درباره اقلیت‌ها گفت: امام(ره) فرمودند که اقلیت‌ها در اسلام احترام دارند، باید با رفاه زندگی می‌کنند و با آنها بدرفتاری نشود، مردم آشوری و اقلیت‌های مذهبی ما هموراه همدل با نظام در تمام سنگر‌ها حاضر بودند. 

وی با بیان اینکه اقلیت‌های مذهبی در ایران زندگی مسالمت‌آمیز دارند در عین حال، گزارش احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل درمورد ایران را محکوم کرد و در ادامه تذکراتی درباره برخورد با جامعه آشوریان در ایران به مسوولان مطرح کرد. 
بت‌کلیا با اظهار اینکه مسئولان اجرایی از استخدام آشوریان خودداری می‌کنند،‌ گفت:‌ برخورد سلیقه‌ای برخی مسئولان اجرایی باعث مهاجرت آشوریان که در تنگنای اقتصادی قرار دارند، می‌شود لذا ما از رییس جمهور انتظار داریم تا در این مورد اقدامی انجام دهد، همچنین عدم پرداخت بودجه انجمن‌ها باعث اخلال در کار آنها شده، تسریع در پرداخت کامل بودجه انجمن‌های مذهبی را خواهانیم. 
نماینده آشوریان خطاب به وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: خواستار استخدام معلمان آشوری برای مدارس خود هستیم همچنین درخواست دارم که از تغییر نام مدرسه حضرت مریم به حیات طیبه خودداری شود، همچنین تقاضای تخریب و نوسازی مدارس قدیمی اقلیت‌های مذهبی را دارم که اگر این اتفاق نیافتد بیم خطر جانی در مورد این مدارس می‌رود. 

عباس بازدید : 111 سه شنبه 28 آذر 1391 نظرات (0)

 نماینده اردبیل با بیان اینکه پول نفت سر سفره مردم نیامد، گفت:کانون رشد تبعیض و ویژه خواری بانک مرکزی است.

به گزارش خبرآنلاین، نادر قاضی پور نماینده ارومیه در تذکری با اشاره به گزارش امروز کمیسیون بهداشت، گفت: مشکل اصلی کشور عدم مدیریت صحیح منابع مالی است، بودجه بهداشت و درمان بعد از بودجه آموزش و پرورش بالاترین رقم را دارد باید از این منابع به درستی استفاده شود.
وی با اشاره به صحبت‌های جلسه گذشته ابوترابی فرد نایب رییس مجلس، گفت: شما عنوان کردید که 96 و نیم درصد داروها در ایران تولید می شود پس چرا قیمت داروهای داخلی بالا رفته و با کمبود مواجه شده است؟ انتظار داشتیم کمیسیون بهداشت و درمان بر مبنای ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس، گزارش خود را به قوه قضاییه ارجاع دهد.

عباس بازدید : 116 پنجشنبه 16 آذر 1391 نظرات (0)
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، محمدزضا باهنر نائيب رئيس مجلس در جمع خبرنگاران با بيان اينکه بايد دولت پانزدهم آذر بودجه را به مجلس مي‌فرستاد، اظهار داشت: به دولت توصيه مي‌کنيم در اسرع وقت بودجه را به مجلس تقديم کند. 

وي درباره برخي از گمانه‌زني‌ها مبني بر ماموريت حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد براي رايزني با دولت درباره بودجه، گفت:‌ماموريت خاصي نبوده و دولت بايد بودجه را به مجلس تقديم کند و ما نيز مامور و مسئول نمي‌فرستيم.

باهنر درباره ديدار جبهه پيروان خط امام و رهبري با آيت‌الله يزدي افزود: ديدار اين هفته جبهه با آيت‌الله يزدي انجام نمي‌شود.

عضو شوراي مرکزي جبهه پيروان درباره کميته سياسي جبهه پيروان تصريح کرد:‌ما در حال رايزني هستيم تا برنامه رياست جمهوري را مطرح کنيم و با افراد مطرح نيز رايزني‌هايي انجام داده‌ايم اما تا کنون به جمع بندي نهايي نرسيده‌ايم.

وي در ادامه درباره ديدار خود با علي اکبر ولايتي خاطرنشان کرد: من و آقاي ولايتي مرتب در مجمع يکديگر را مي‌بينم و با هم ناهار مي‌خوريم.
عباس بازدید : 111 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

 رییس مجلس می​گوید قائل به این نیستیم که اصلاح قانون انتخابات به مجمع تشخیص برود. به نظر شورای نگهبان احترام می‌گذاریم و آن را قبول داریم.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در ادامه نشست خبری خود در ارزیابی‌ از اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در مورد طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری بحث‌های حاشیه‌ای زیادی مطرح است که برخی از آنها مبنای حقوقی جدی ندارد، اما نگرانی‌هایی را دامن زده است. 
وی با اشاره به متن طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: این طرح چند نسخه دارد که برخی مواد آن در مورد نحوه تشخیص صلاحیت‌های کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری است که این موضوع در قانون فعلی نیز آمده است، با این مضامین که رییس‌جمهور باید مدیر و مدبر و رجل سیاسی و مذهبی، دارای تابعیت ایرانی و ویژگی‌های دیگری باشد. بر این اساس در این طرح ضوابط حداقلی برای نامزد انتخاباتی در نظر گرفته شده تا زمان نام‌نویسی در وزارت کشور و بعد از آن شورای نگهبان آن را مورد بررسی قرار دهد. 
رییس قوه مقننه ادامه داد:‌ در این رابطه برخی معتقدند که تعیین این ضوابط برای تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، نگاه حصری را از برای شورای نگهبان ایجاد می‌کند و شورا را محدود می‌نماید. ولی باز هم اینکه این موضوع خلاف قانون اساسی است یا خیر، تشخیص آن به عهده شورای نگهبان است و ممکن است هر کسی یک نظری داشته باشد. 
اهم صحبت‌های رییس مجلس را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید؛

عباس بازدید : 134 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

احمدی‌نژاد در حلقه جریان انحرافی محاصره شده یا به این محاصره تن داده است 

حسین شریعتمداری در یادداشتی با عنوان «ولی هرگز نمی بارد» در کیهان نوشت:

در آخرين ساعات روز شنبه- 11/9/91- آقاي رئيس جمهور با صدور چند حكم جداگانه، اسفنديار رحيم مشايي را به رياست دبيرخانه جنبش عدم تعهد، سيدحسن موسوي را به رياست دفتر رئيس جمهور و محمد شريف ملك زاده را به رياست سازمان ميراث فرهنگي منصوب كرد و همزمان با اين تغييرات، دكتر تقي پور وزير ارتباطات و فن آوري را عزل و سرپرستي اين وزارتخانه را با حفظ سمت به مهندس نيكزاد، وزير دو وزارتخانه ادغام شده راه و شهرسازي واگذار كرد. خبر اين اقدام پرشتاب آقاي احمدي نژاد بلافاصله پس از اعلام در صدر اخبار رسانه هاي داخلي و برخي از رسانه هاي فارسي زبان خارجي جاي گرفت و با تحليل ها و تفسيرهاي متفاوتي روبرو شد... و در اين باره گفتني هايي هست؛
1- اگرچه رئيس جمهور محترم در متن احكام ياد شده- مخصوصا حكم انتصاب آقاي مشايي- اصرار دارند اين تغيير و تحولات را برخاسته از دلايل حساب شده اي معرفي كنند كه با نگاه ايشان به منافع اسلامي و ملي صورت پذيرفته است ولي با عرض پوزش بايد گفت برخلاف تصور ايشان در تغيير و تحولات مورد اشاره نه فقط كمترين نشانه اي از توجه به منافع اسلامي و ملي ديده نمي شود بلكه شواهد و قرائن فراواني حكايت از آن دارند كه آقاي احمدي نژاد بار ديگر و براي چندمين بار در دوره دوم رياست جمهوري خويش پاي در چنبره فريب حلقه انحرافي پيرامون خود نهاده اند و بي آن كه متوجه باشند دست به اقدامي زده اند كه نمي تواند غير از تنش آفريني در شرايط حساس كنوني، نتيجه ديگري داشته باشد. اين اقدام هرچند كه خوشبختانه با بي اعتنايي و كم محلي نيروهاي اصيل و انقلابي روبرو شد ولي متاسفانه سوژه اي به دست بدخواهان مي دهد تا هوشمندي و مردم دوستي و خدمات فراوان رياست محترم جمهوري طي ساليان متمادي را زير سؤال ببرند. يعني دقيقا همان نقطه مشتركي كه در پيوند نانوشته اما غيرقابل انكار حلقه انحرافي و عوامل فتنه 88 دنبال مي شود. ولي چرا...؟!
عباس بازدید : 115 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

فارس نوشت :

محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه عصر امروز در حاشیه نشست پرسش و پاسخ در مورد مذاکره با آمریکا در سالن شهید بهرامی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به ایجاد اختلاف بین اصولگرایان در آستانه انتخابات، گفت: ما نباید انتقادی از دولت احمدی‌نژاد و عملکرد آن داشته باشیم زیرا این چیزی است که اصلاح‌طلبان به دنبال آن هستند.

وی درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: به لحاظ قانونی اصلاح‌طلبان می‌توانند حضور داشته باشند ولی به نظر من کسی که در انتخابات جر زنی می‌کند و مردم را برای حضور در خیابان‌ها و ایجاد بلوا و آشوب دعوت می‌کند لیاقت حضور ندارد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: مسئولان نظام باید در مورد حضور چهره‌های خاص اصلاح‌طلبان در انتخابات تصمیم‌گیری کنند.وی در پاسخ به این سؤال که اگر دولتی شبیه دولت احمدی‌نژاد رأی بیاورد مناسب است یا خیر؟ گفت: ما باید تلاش کنیم نظام اسلامی را پیش ببریم و قوانین و نظام ما قوانین و نظام قدرتمندی است و هرکس که به طور قانونی رأی بیاورد منتخب مردم است.وی افزود: محمد خاتمی نیز دو دوره رئیس‌جمهور شد و کسی مانع آن نشد، بنابراین برای مشارکت در انتخابات همه می‌توانند در چارچوب قانونی وارد شوند و باید به آن احترام گذاشت.

وی در پاسخ به اینکه آیا قصد کاندید شدن برای ریاست‌جمهوری را دارد یا خیر؟ گفت: من برای این کار پیر شده‌ام

عباس بازدید : 107 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

 رییس مجلس عنوان کرد دولت سوریه این نظر را قبول دارد که اگر رفتار معارضان تغییر پیدا کند و به سمت گفت‌وگو برود، راه‌حل‌های سیاسی برای اصلاحات نیز کمک‌کننده خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، در ادامه نشست خبری علی لاریجانی رییس قوه مقننه، خبرنگار تلویزیون عراق از او پرسید مقام معظم رهبری بارها روسای قوای سه‌گانه را به وحدت هر چه بیشتر دعوت کرده اند، البته علیرغم رهنمودهای رهبری، اظهاراتی از طرف روسای سه قوه مطرح می‌شود که نمونه بارز آن صحبت‌های روز گذشته رییس‌جمهور است که دوباره مطالبی را علیه مجلس مطرح نمود. احساس می‌شود این صحبت‌ها همچون دانه‌های تسبیح است که یکی یکی بیرون می‌آید و وحدت و انسجام را به هم می‌زند به نظر شما ما به عنوان اصحاب رسانه با این اظهارات که بوی تفرقه و اختلاف می‌دهد باید چه کنیم؟

رئیس مجلس در پاسخ به وی گفت: آنچه که رهبر معظم انقلاب فرمودند بسیار خیرخواهانه برای ملت و کشور بود، اینکه در شرایط فعلی مسئولان قوا مطالبی را نگویند که بوی تفرقه بدهد و مشکلات ایجاد کند، حرف درستی است البته این به معنای انجام ندادن وظایف نیست. بنده در این نشست خبری گفتم که در مورد مطالب روز گذشته رییس‌جمهور پاسخ نمی‌دهم، این رویکرد نیز با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری است که پاسخ دادن را به مصلحت نمی‌دانم البته می‌توان در زمان دیگری پاسخ‌های ایشان را داد ولی اکنون بنایی در پاسخگوی ندارم. 
رییس مجلس در ادامه خطاب به اصحاب رسانه گفت: از شما درخواست می‌کنم که کمک کنید تا فضا ملتهب نشود، 

عباس بازدید : 117 شنبه 11 آذر 1391 نظرات (0)

رییس جمهور در حکمی مهندس اسفندیار رحیم مشایی را به سمت مشاور خود و رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد منصوب کرد.

متن كامل اين حكم به شرح زير است:

 


بسم الله الرحمن الرحيم

اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه والنصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يديه

 


جناب آقاي مهندس اسفنديار رحيم مشايي

سلام عليكم

همه انبياءالهي آمده اند تا حقيقت انسان را به او بشناسانند و در پهنه هستي متجلي كنند. آمده اند تا زندگي سعادتمند و حيات طيبه الهي را به جامعه بشري هديه نمايند. آمده اند تا انسان را از خاك تا خدا بالا كشند و او را تا ظهور همه اسماء و صفات الهي در وجودش ياري نمايند.

انجام اين مأموريت مستلزم آن است كه انسان حقيقت خود را بشناسد و از همه مرزهاي جهل و خرافه و تعصبات قومي، قبيله اي، جغرافيايي، ملي و حتي به ظاهر مذهبي عبور كند و اصل فطرت الهي خود را دريابد و خدا را در آيينه وجود خويش متجلي ببيند.

تحقق اين هدف اصلي از آفرينش جهان و انسان نيازمند آن است كه يگانه پرستي، عدالت، عشق و آزادي در سراسر زمين مستقر گردد.

و اين نخواهد شد مگر اينكه اولاً انسانها الهي و جهاني بينديشند و عمل نمايند و ثانياً حاكميت جهاني صالحان، عدالت خواهان و گل سرسبد هستي، انسان كامل يعني بالاترين تجلي خداوند و عينيت توحيد، معنويت، عدالت و عشق و آزادي و تنها راه مستقيم بين انسان و خدا مستقر گردد.

عباس بازدید : 128 شنبه 11 آذر 1391 نظرات (0)

 رییس مجلس گفت: اختلاف مجلس با دولت بر سر مسائل شخصی و خرد نیست، بلکه بر سر حقوق مردم است.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در ادامه گفت و گوی تلویزیونی خود به مناسبت سالروز مجلس، با بیان اینکه اختلاف قوه مقننه با قوای دیگر بر سر مسائل خرد و شخصی نیست، گفت: من از طرف مجلس می گویم ما اختلاف شخصی با کسی نداریم که مثلا فرماندار فلان جا عوض شود یا نه. ممکن است نماینده ای گله کند که چرا آبروداری ظاهری نکردید از نماینده هم سوال می کردید. این حرف هم عقلایی است ولی مساله مجلس این ها نیست.
وی افزود: مساله مجلس این است که چرا ارز گران شده است. علت سوال از رییس جمهور چه بود؟ نمایندگان دیدند که قیمت ارز به یک باره دو برابر و نیم شده. چه کسی مسئول است؟ وزیر اقتصاد می گوید من مسئول نیستم، رییس کل بانک مرکزی هم به مجلس نمی آید، و همه تلویحی به رییس جمهور اشاره می کردند. مجلس هم گفت خب پس از رییس جمهور سوال می کنیم. این به معنای توهین نبود، سوال می کنیم تا ببینیم ایراد چه بوده؟ چون ثروت مردم کم شده است.

عباس بازدید : 125 چهارشنبه 01 آذر 1391 نظرات (0)

بررسی کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری آغاز نشده، نمایندگان مخالف با اخطارها و تذکرات پیاپی به استقبالش رفتند.

به گزارش خبرآنلاين، در اين اصلاحيه براي سن و تحصيلات نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري، سقف مشخصي تعيين شده است و مدير و مدبر بودن آنها نيز نيازمند تاييد 200 نفر از نخبگان سياسي و مذهبي است. عموم انتقادات نيز به همين موضوع مربوط بود.
مصطفي افضلي فرد نماينده اردبيل، در ادامه سلسله تذکرات نمايندگان در جلسه علني صبح امروز، اين اصلاحيه را مروج فرهنگ لابي​گري دانست و پرسيد: چنين کاري در شان مجلس است؟
به گفته وي در ماده​اي از اين طرح نوشته اند که تاييد مدير و مدبر بودن​ها، نافع نظر شوراي نگهبان نيست؟ شما فکر کنيد کسي را اين نخبگان تاييد کنند و بعد از اين همه مشقت، شوراي نگهبان او را تاييد نکند! اين سازوکار معيوب، جايگاه و شان مجلس را زير سوال مي​برد

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
رهسپاریم با ولایت تا شهادت (ما اهل کوفه نیستم علی تنها بماند) لبیک یا خامنه ای ( منتظر نظرات و انتقاد ات سازنده ی شما عزیزان برای هرچه بهتر شدن سایت هستم با تشکر ( عباس مدیریت سایت)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1545
  • کل نظرات : 121
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 92
  • بازدید امروز : 77
  • باردید دیروز : 272
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,138
  • بازدید ماه : 5,796
  • بازدید سال : 33,291
  • بازدید کلی : 379,398
  • مطالب خواندنی


    قطب

    از القاب شايعه حضرت ولي عصر (عج) در نزد عرفا و صوفيان است. «در اصطلاح تصوّف، (قطب) کسي است که منظور نظر خداي تعالي است در همه زمانها و طلسم اعظم به او داده شده است، و او در کون و اعيان ظاهر و باطن ساريست چون سريان جان در کالبد، قسطاس فيض در کف او و افاضه روح حيات بر کون اعلي و اسفل در دست اوست. وي تنها انسان کاملي است که به نظر صوفيان احاطه اش به جميع آدميان محقّق است و همه مقامات و حالات تصوّف را مي دانند. او عقل عالم امکان است و تصرّف وي در عقول براي صوفيان مسلّم است».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    ابومحمد

    کنيه ي حضرت قائم (عج) است.

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    زنان آخرالزمان

    رسول گرامي اسلام صلي الله عليه وآله در وصف برخي از زنان آخِرُالزّمان چنين مي فرمايد: «چگونه مي شود حال شما هنگامي که زنان شما فاسد شوند و جوانان تان فاسق و شما نه امر به معروف مي کنيد و نه نهي از منکر!» به پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله گفته شد: آيا اين چنين خواهد شد؟! آن حضرت فرمود: «بله و بدتر از آن نيز خواهد شد». امام علي عليه السلام نيز مي فرمايد: «در آخِرُالزّمان و نزديک شدن قيامت - که بدترين زمان ها است - زناني ظاهر مي شوند که برهنه و لخت هستند! زينت هاي خود را آشکار مي سازند، به فتنه ها داخل مي شوند و به سوي شهوت ها مي گرايند! به سوي لذت ها مي شتابند، حرام هاي الهي را حلال مي شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    مهدویت امام زمان (عج)
    • ظلم
    • امام على عليه السلام:
    • «أَعدَلُ النّاسِ مَن أَنصَفَ مَن ظَلَمَهُ»

    • عادل ترين مردم كسى است كه با كسى كه به او ظلم كرده با انصاف رفتار كند.

    • غررالحكم، ج2، ص435، ح3186
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • حرص
    • امام على عليه السلام:
    • «إِنَّ البُخلَ وَالجُبنَ وَالحِرصَ غَرائِزُ شَتّى يَجمَعُها سوءُ الظَّنِّ بِاللّه»

    • به درستى كه بخل و ترس و حرص، غريزه ها و تمايلات متعدد و پراكنده اى هستند كه سوءظن به خداوند آنها را جمع مى كند.

    • كافى، ج8، ص 243، ح337
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • نیکوکاری و سخاوت
    • پيامبر صلى لله عليه و آله:
    • «اِنَّ اَسْرَعَ الْخَيْرِ ثَوابا البِرُّ وَ اِنَّ اَسْرَعَ الشَّرِّ عِقابا البَغْىُ»

    • پاداش نيكوكارى زودتر از هر كار خوب ديگرى مى رسد و كيفر ستم و تجاوز زودتر از هر كار بد ديگرى گريبان مى گيرد.

    • خصال، ص 110، ح 81
    دریافت کد حدیث موضوعی
    حدیث موضوعی
    • نام عملیات:
      تحریر القدس
    • زمان عملیات:
      1 بهمن 1362
    • مکان عملیات:
      جنوب غربی شهر مرزی مریوان – جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      لشکر انصارالحسین (ع) از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      آزادسازی بلندیهای مهم منطقه و گمراه کردن دشمن از طرح عملیات خیبر
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      ظفر 2 (ایذایی)
    • زمان عملیات:
      5 تیر 1364
    • مکان عملیات:
      منطقه عمومی پنجوین عراق - جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      نيروي‌ زميني‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      انهدام توان رزمی نیرهای دشمن
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      بیت المقدس 6
    • زمان عملیات:
      27 اردیبهشت 1367
    • مکان عملیات:
      شمال‌ شهر ماووت‌ کردستان‌ عراق‌ و بلندی‌های‌ شیخ‌ محمد، آسوس‌ و استروک‌
    • ارگان عمل کننده:
      نیروی‌ زمینی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      2400
    • اهداف عملیات:
      پیشروی‌ و استقرار مناسب‌ نیروها در شمال‌ منطقه‌ سلیمانیه‌ عراق‌ و تکمیل‌ عملیات‌ انجام‌ شده‌ در منطقه‌ عملیاتی‌ ماووت‌ و امکان‌ خروج‌ معارضان‌ کرد عراق‌ از مناطق‌ تحت‌ هجوم‌ ارتش‌ عراق
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    جنگ دفاع مقدس
    غلاف

    پوشش ابداعي زندانيان سياسي، داراي دو لايه پارچه اي و پلاستيكي كه به شكل كيسه، طراحي و دوخته شده بود و براي جلوگيري آلودگي لباس در مواقع احتلام، مورد استفاده قرار مي گرفت. اين كيسه از سوي زندانيان اصطلاحاً غلاف ناميده مي شد.

    دریافت کد یادگار انقلاب
    بند يك و هفت قصر

    متهم را پس از اتمام بازجويي و تكميل پرونده ابتدا از كميته به قرنطينه و سپس به اين بند مي فرستادند. پس از دادگاه اگر حبس بالا گرفته بود به ساير بندها مي فرستادند. محكوميت هاي كم را در يك و هفت نگاه مي داشتند. در اين بند معمول ازندانياني را كه مدت محكوميت شان از يك سال كمتر و يا هنوز مشخص نشده بود، نگهداري مي كردند. بند يك از يك راهرو به عرض 2 متر تشكيل مي شد كه نصف اين عرض را تخت هاي سه طبقه اشغال كرده بود.در طول اين راهرو اتاقها قرار داشتند كه عرض آنها يك متر و طول آن حدود3 متر بود و گاه طول آنها از قد يك انسان معمولي نيز كوتاهتر بود.

    دریافت کد یادگار انقلاب

    نام ذکر روز


    ذکر روزهای هفته

    بايد جوان‏ها را تشويق كرد كه راه خدمت به اسلام و انقلاب را ادامه دهند و هيچ وقت از قرآن و دستوراتش فاصله نگيرند.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید محمد قلى روز فراخ
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا

    قلبم آكنده از عشق پيوستن به الله و رسول خدا و حسين بن علي مي‌باشد. آنجا كه خداي متعال خودش وعده فرموده من اين راه پرافتخار را كه ائمه اطهار و عاشقان الله پيموده‌اند با شناخت انتخاب و پذيرفته‌ام و داوطلبانه و با تلاش بسيار موفق شدم به جبهه اعزام شوم كه يا بكشم و يا به گفتة‌ رهبرم سينه‌ام را آماج گلوله‌اي دشمن قرار دهم و كشته شوم، و در هردو صورت پيروزي با ماست.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید مجيد طالبي
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا
    وصیت شهدا