این در حالی است که میرحسین موسوی و مهدی کروبی بعد از نرسیدن به نتیجه دلخواه در انتخابات ریاست جمهوری و با عدم تمکین به قانون و روش های قانونیِ اعتراض، بستری برای سوء استفاده گروههای معاند و برانداز را ایجاد کردند؛ هشتماه ناآرامی در کشور، کشته شدن چند تن از هموطنان در ناآرامیها، ضربه وارد شدن به سرمایه اجتماعی، هزینههای مادی ناشی از آسیب به اموال عمومی، اخلال در روند مذاکرات و چانهزنیهای دیپلماتیک و بواسطهی آن تشدید تحریمهای بینالمللی حداقل آسیبهایی است که به واسطه این بی قانونی به مردم ایران وارد آمد.
این در حالی است که میرحسین موسوی و مهدی کروبی بعد از نرسیدن به نتیجه دلخواه در انتخابات ریاست جمهوری و با عدم تمکین به قانون و روش های قانونیِ اعتراض، بستری برای سوء استفاده گروههای معاند و برانداز را ایجاد کردند؛ هشتماه ناآرامی در کشور، کشته شدن چند تن از هموطنان در ناآرامیها، ضربه وارد شدن به سرمایه اجتماعی، هزینههای مادی ناشی از آسیب به اموال عمومی، اخلال در روند مذاکرات و چانهزنیهای دیپلماتیک و بواسطهی آن تشدید تحریمهای بینالمللی حداقل آسیبهایی است که به واسطه این بی قانونی به مردم ایران وارد آمد.
دیروز در حین سخنرانی لاریجانی در حرم حضرت معصومه طیفی افراطی که برخی کفن پوش نیز بودند، با ایجاد سرو صدا و پرتاب مهر و کفش، مانع ادامه سخنرانی علی لاریجانی شدند.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، اتفاقی که دیروز در قم رخ داد، آخرین نمونه پرتاب کفش از سوی جمعیتی افراطی به سوی سخنران مجلس بود. این اتفاق ادامه حوادثی بود که در یکشنبه معروف در مجلس رخ داد؛ روزی که فیلمی از دیدار فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی پخش شد و علی لاریجانی، پاسخی به این اقدام رئیس جمهور داد. دیروز در حین سخنرانی لاریجانی در حرم حضرت معصومه طیفی افراطی با ایجاد سرو صدا و پرتاب مهر و کفش، مانع ادامه سخنرانی علی لاریجانی شدند. در میان این جمعیت، چهرههای آشنایی مثل علی اصغر سیجانی کارگردان فیلم ظهور نزدیک است هم حضور داشتند.
کارگردان فیلم ظهور نزدیک است در میان اخلالگران مراسم 22بهمن شهر قم دیده میشود
به نوشته مهر؛ ماجرا چنان بود که جمعی از علما و مراجع در تماسی تلفنی، از علی لاریجانی دلجویی کردند و حسین شریعتمداری در یادداشتی که در کیهان نوشت آن حرکت را، حرکتی، ناپسند و دشمن شاد کن و مصداق تعبیر «خیانت به کشور» توصیف کرد. آیت الله جوادی آملی اخلال در مراسم مذکور را حرام عینی دانست و آیت الله جواد فاضل لنکرانی، ایجاد سروصدا و پرتاب کفش به سمت رئیس مجلس را اقدامی نادرست، شنیع و اهانت به آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در یوم الله 22 بهمن عنوان کرد.
۵۹۸: تمکین نکردن به قانون و رأى مردم، مضطرب كردن کشور و ملت، خوشحال كردن دشمن، نفی رأى و حضور مردم در انتخابات، مورد خدشه قرار گرفتن نظر مردم، تکذیب نظام، تهمت به نظام، تلاش برای ایجاد شکاف بين آحاد ملت و ترديد افكنى در كار مسئولين رسمى كشور، همه گناهان فتنهگران ۸۸ نیست، بلکه تنها بخشی از گناهان بزرگ و نا بخشودنی آتشافروزان فتنهى ۸۸ در منظر مردم ولایتمدار ایران اسلامی است. رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز ضمن بزرگ شمردن گناه فتنه گران، در این باره تصريح كردند: «آن كسانى كه در مقابل عظمت ملت ايران، در مقابل كار بزرگ ملت ايران در انتخابات ايستادند، آنها بخشى از ملت نيستند؛ افرادى هستند يا ضد انقلاب صريح، يا كسانى كه بر اثر جهالت خود، بر اثر لجاجت خود، كار ضد انقلاب را ميكنند».
اما سؤال اینجاست که چگونه ممکن است، این حرکتهای خباثتآلود و پست، نیرنگهای دشمن شادکن، افکار تفرقه انگیز و این چهره منافقگونه هتاکان به دین، نظام و رأی ملت از منظر مردمانی که از ابتدای انقلاب تا به امروز با خون پاک فرزندانشان از این درخت مستحکم انقلاب محافظت كردهاند، محو شود؟ آیا حرمتشکنی شعائر الهی، دین و مقدسات قابل چشم پوشی است؟ چرا باید افرادی که به ظاهر دست دوستی به سوی مردم بلند کرده ولی در آستین خنجر دشمنان را پنهان کردهاند، تطهیر شوند؟ آیا باید از یاد برد که سران فتنه و پیروانشان با همه بیگانگان قسم خورده نظام برای براندازی هم صدا شدند و فضایی را ایجاد کردند تا آن ها بتوانند با تمام توان به این نظام ضربه بزنند؟
اول نیوز نوشت:
به گزارش بولتن نیوز، بر همین اساس سایت ضد انقلاب روز آنلاین در مطلبی با عنوان «گام نخست، آزادی رهبران جنبش سبز» به این موضوع پرداخت و بیان کرد که نظام اگر تمایلی به مشارکت در انتخابات دارد، باید با آزادی سران فتنه موافقت کند!
این سایت در ابتدای مطلب خود که به قلم نویسنده ای ملی- مذهبی نوشته شده بود، آورد:
خبرگزاری فارس: نویسنده در این اثر درباره برخی از مشکلات ایجاد شده در دوران فتنه اعم از «پیچیدگیهای فتنه»، «حواشی مناظره» و «تهدید کاریکاتوری» خاطراتی را از زبان برخی از اهالی قلم نقل میکند.
به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا»، مؤسسه فرهنگی هنری «رسول آفتاب» در بیست و چهارمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، سلسله نشستهایی تحت عنوان خاطرات شفاهی فتنه 88 برگزار کرد.
در این نشستها که با حضور تعدادی از فعالان فرهنگی انجام شد، خاطرات و تحلیلهایی در خصوص فتنه 88 ارائه شد و ماحصل آن در قالب «سیدی» و کتاب «من مدیر جلسهام» به کوشش «رحیم مخدومی» منتشر شد.
رحیم مخدومی در کتاب «من مدیر جلسهام» به نقل از «جعفر فرجی» به گفتوگوی اعضای چهار کاندیدا با مقام معظم رهبری پرداخته است.
نویسنده در این اثر درباره برخی از مشکلات ایجاد شده در دوران فتنه اعم از «پیچیدگیهای فتنه»، «حواشی مناظره» و «تهدید کاریکاتوری» به بیان خاطراتی از «وحید جلیلی»، «وحید یامینپور»، «مهدی کوچکزاده»، «میثم نیلی»، «حسن منصوری»، «میثم محمد حسنی»، «مازیار بیژنی»، «غلامحسین متو» و «سعید قاسمی» پرداخته که در ذیل برشی از این کتاب را میخوانید:
خبرگزاری فارس: باید سرمقاله های خاتمی علیه نفاق و خیانت های بنی صدر و بازرگان را از دل صفحات سوگوار زمان بیرون کشید و در مقابل «خاتمی 88» قرار داد تا بلکه به انحراف خود از «خط امام» اعتراف کند.
چه کسی آمریکایی است؟
با روشنگری های رهبری، بخش عظیمی از بدنه اجتماعی شورش ها ریزش کرد، اما موسوی بر ادامه اعتراضات خیابانی اصرار ورزید. در این میان، مقامات سیاسی غربی نیز رسما وارد میدان شده و از آشوب ها حمایت کردند؛ به طوریکه رسانه های این کشورها از جمله بی بی سی و صدای آمریکا هدایت شورش های خیابانی را به عهده گرفتند. خاتمی اما در واکنش به بیانات رهبر انقلاب و اسناد و مطالبی که در رسانه ها درباره دخالت بیگانگان در انتخابات منتشر شد، طی بیانیه ای به مناسبت تظاهرات حامیان موسوی در شنبه سی ام خرداد، «انتساب حرکت سالم مردم به بیگانگان» را «جلوه ای از سیاست های نادرست» دانست که «سبب دورتر شدن مردم از حکومت می شود». او در بیانیه خود نوشت: «در ایران انتخاباتی برگزار شده است و انبوهی از مردمان بزرگوار که آن حماسه حضور را آفریدند نتیجه اعلام شده را باور ندارند و به آن معترض اند. اعتماد عمومی در این زمینه لطمه دیده است و بستن راه اعتراض مدنی به روی مردم به معنی گشودن راه های خطرناکی است که خدا می داند به کدام سرانجام برسد.»
خبرگزاری فارس: خاتمی با مجوز شخص جرج بوش به آمریکا رفت و سفرش نیز ظاهرا موفق بود. یک سال بعد از این سفر، شبکه تلویزیونی ای.بی.سی خبر داد سازمان سیا یک دستور محرمانه از رئیسجمهور آمریکا برای اجرای «عملیات سیاه» در ایران با هدف بیثباتسازی دولت تهران دریافت کرده است
از اواخر دوره خاتمی و با شکست دو پروژه حاکمیت دوگانه و خروج از حاکمیت برای براندازی جمهوری اسلامی، اندیشه عملیاتی کردن یک انقلاب رنگی در ایران در ذهن سکولارها شکل گرفت. آنان که می دانستند در جامعه ایرانی از حمایت اکثریت برخوردار نیستند، تصمیم گرفتند با ایجاد یک جنبش اجتماعی حداقلی اما فعال، از فرصت انتخابات بعدی ریاست جمهوری برای اجرای کودتای مخملی در تهران بهره برداری کنند؛ با این تفاوت که به جای دولت منتخب، یا پس از دولت منتخب، از ظرفیت انقلاب رنگی برای سرنگونی کل نظام سیاسی نیز استفاده نمایند.
اما طراحی و سازماندهی چنین برنامه ای نیاز به زمان معتنابهی داشت و از همین رو بود که هنوز عمر دولت خاتمی به پایان نرسیده، تلاش های طیف سکولار در این راستا آغاز شد.
اولین اقدامی که می بایست انجام می شد، مطالعه در مورد انقلاب های رنگی در اقمار شوروی سابق با هدف استخراج یک الگوی کارآمد برای پیاده سازی در جامعه ایران بود که طیف دانشگاهی جریان سکولار ماموریت این مهم را به عهده گرفت. «الهه کولایی» عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، نماینده مجلس ششم و عضو فعال حزب مشارکت، بهمن ماه 1383 سلسله نشست هایی را با عنوان «برنامه اوراسیای مرکزی» در دانشگاه برگزار کرد و محصول آن، مرداد 1384 در کتاب «افسانه انقلاب های رنگی» به چاپ رسید؛ کتابی که بعدها به عنوان مرجعی برای طراحی پروژه «کودتای سبز» در ایران در اختیار ستاد مرکزی اصلاحات قرار گرفت. جالب اینکه شخص کولایی نیز با عنوان «مسئول بخش بانوان» در این ستاد حاضر شد و از نزدیک اوضاع را زیر نظر گرفت. برپایه برخی اسناد، فیلم مستند یکی از کودتاهای رنگی نیز در ستاد مرکزی عملیات اصلاح طلبان به نمایش درآمد و با هدف به دست آوردن درکی جامع تر از سناریو، مورد بازبینی قرار گرفت.
یک فعال مطبوعاتی نزدیک به مسیح علینژاد که در تهران ارتباطات گستردهای با جریان اصلاح طلب دارد گفت: برخی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران درصدد جمع کردن تمامی اعضای اصلاح طلب شوراهای سراسر کشور هستند تا دیداری برگزار کنند.
به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران این منبع مطبوعاتی که نخواست نامش فاش شود با اشاره به نامهای این دو فرد گفت: خانم "م. الف" و آقای "م. ع. ن" از اعضاي شوراي شهر درصددند با فراخوانی، تمامی اعضای اصلاح طلب شوراهای سراسر کشور را گرد هم جمع کرده و اين گونه كه ادعا ميكنند به ديدار آیت الله هاشمی رفسنجاني رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بروند اما هدف واقعي آنها از گرد هم آوردن این جمع ترتیب دادن دیداری با آقای خاتمی است.
این فعال مطبوعاتی نزدیک به مسیح علینژاد در ادامه افزود : آقای "م. ع. ن" خود نیز این روزها داعیه کاندیدای ریاست جمهوری را دارد و با این کار در حقیقت در صدد است تا از این گردهمایی به نفع خود نیز استفاده كرده و براي خود تبليغ كند.
در واقع دو هدف از سازماندهي اصلاح طلبان مد نظر است و آنها هم انتخابات شوراها و هم انتخابات رياست جمهوري را به صورت جدي مد نظر دارند. (ادامه مطلب اطلاعات بیشتر را بخوانید)
خبرگزاری فارس: کروبی: من ۵۰ سال است که در جریان این انقلاب هستم. روزی که حضرت امام فوت کردند، پنج تا حکم از ایشان داشتم. شما هم که نخستوزیر امام بودید. این روزنامههای زنجیرهای تهمت و انگ میزنند!
* روزنامه اعتماد در گزارشی از دیدار چند روز گذشته میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی با یکدیگر خبر داد. در بخشی از این گزارش آمده است: میرحسین ابتدا سخن گفت و ضمن ابراز انزجار از رفتارهای انجامشده توسط نیروهای لباسشخصی در روز 13 آبان کروبی را اینگونه مورد خطاب قرار داد: «من از این حملهیی که به شما شد بسیار متاثر شدم. اما رفتار شما، نشاندهنده اوج روحیه شجاعت و ایستادگی شما و مردم است.» شیخ هم در پاسخ ضمن تشکر از این ابراز همدردی رفتار مردم را بسیار محبتآمیز توصیف کرد.
به گزارش جهان، آقای هاشمی رفسنجانی با شماره جدید فصلنامه مطالعات بین المللی گفت وگویی درباره عملکرد دولت سازندگی و مسائل روز در حوزه اقتصادی و سیاست خارجی داشته که در آن سخنان جدید و در عین حال تامل برانگیزی را مطرح کرده است.
او خود را شخصی همواره "معتدل" نامیده و در بخش اعظم این گفت وگو به تعریف و تمجید ویژه از عملکرد دولت سازندگی و انتقاد تند و تیز از وضعیت موجود پرداخته است. هاشمی حتی اساس دستاوردهای امروز حوزه هسته ای را به دولت خودش رسانده است.
او برای نخستین بار از نامه ای سخن گفته و مدعی شده که خودش به صورت دستنویس به امام راحل تحویل داده است.
هاشمی رفسنجانی می گوید در این نامه نوشته است: اینکه با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم، قابل تداوم نیست! ... اگر شما ما را از این گردنه عبور ندهید، بعد از شما عبور کردن مشکل خواهد بود.
چهارشنبه بیست و چهارم خرداد 1391
به گفته بهمن نیرومند، از برگزارکنندگان اصلی کنفرانس برلین، ارزیابی او و برگزارکنندگان این نشست این بود که برای موفقیت اصلاحات در ایران، دیوار ضخیم بی اعتمادی بین نیروهایی که در دهه شصت تبدیل به نیروهای خودی و غیرخودی شده بودند، برداشته شود و در گفتوگوهایی که انجام گرفت بین نیروهای چپ و سکولار با اصلاح طلبان، رابطه جدیدی برقرار شد.
در ابتدای این جلسه دست اندرکاران کنفرانس از حاضران خواستند که برای کشتهشدگان ضد انقلاب که در ایران اعدام شدهاند یک دقیقه بایستند و ادای احترام نمایند.
رهسپاریم با ولایت تا شهادت (ما اهل کوفه نیستم علی تنها بماند) لبیک یا خامنه ای ( منتظر نظرات و انتقاد ات سازنده ی شما عزیزان برای هرچه بهتر شدن سایت هستم با تشکر ( عباس مدیریت سایت)
از القاب شايعه حضرت ولي عصر (عج) در نزد عرفا و صوفيان است. «در اصطلاح تصوّف، (قطب) کسي است که منظور نظر خداي تعالي است در همه زمانها و طلسم اعظم به او داده شده است، و او در کون و اعيان ظاهر و باطن ساريست چون سريان جان در کالبد، قسطاس فيض در کف او و افاضه روح حيات بر کون اعلي و اسفل در دست اوست. وي تنها انسان کاملي است که به نظر صوفيان احاطه اش به جميع آدميان محقّق است و همه مقامات و حالات تصوّف را مي دانند. او عقل عالم امکان است و تصرّف وي در عقول براي صوفيان مسلّم است».
رسول گرامي اسلام صلي الله عليه وآله در وصف برخي از زنان آخِرُالزّمان چنين مي فرمايد: «چگونه مي شود حال شما هنگامي که زنان شما فاسد شوند و جوانان تان فاسق و شما نه امر به معروف مي کنيد و نه نهي از منکر!» به پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله گفته شد: آيا اين چنين خواهد شد؟! آن حضرت فرمود: «بله و بدتر از آن نيز خواهد شد». امام علي عليه السلام نيز مي فرمايد: «در آخِرُالزّمان و نزديک شدن قيامت - که بدترين زمان ها است - زناني ظاهر مي شوند که برهنه و لخت هستند! زينت هاي خود را آشکار مي سازند، به فتنه ها داخل مي شوند و به سوي شهوت ها مي گرايند! به سوي لذت ها مي شتابند، حرام هاي الهي را حلال مي شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود».
- ظلم
- امام على عليه السلام:
«أَعدَلُ النّاسِ مَن أَنصَفَ مَن ظَلَمَهُ»
عادل ترين مردم كسى است كه با كسى كه به او ظلم كرده با انصاف رفتار كند.
- غررالحكم، ج2، ص435، ح3186
- حرص
- امام على عليه السلام:
«إِنَّ البُخلَ وَالجُبنَ وَالحِرصَ غَرائِزُ شَتّى يَجمَعُها سوءُ الظَّنِّ بِاللّه»
به درستى كه بخل و ترس و حرص، غريزه ها و تمايلات متعدد و پراكنده اى هستند كه سوءظن به خداوند آنها را جمع مى كند.
- كافى، ج8، ص 243، ح337
- نیکوکاری و سخاوت
- پيامبر صلى لله عليه و آله:
«اِنَّ اَسْرَعَ الْخَيْرِ ثَوابا البِرُّ وَ اِنَّ اَسْرَعَ الشَّرِّ عِقابا البَغْىُ»
پاداش نيكوكارى زودتر از هر كار خوب ديگرى مى رسد و كيفر ستم و تجاوز زودتر از هر كار بد ديگرى گريبان مى گيرد.
- خصال، ص 110، ح 81
- نام عملیات:
تحریر القدس - زمان عملیات:
1 بهمن 1362 - مکان عملیات:
جنوب غربی شهر مرزی مریوان – جبهه شمالی جنگ - ارگان عمل کننده:
لشکر انصارالحسین (ع) از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - تلفات دشمن:
(کشته، اسیر، زخمی)
صدها - اهداف عملیات:
آزادسازی بلندیهای مهم منطقه و گمراه کردن دشمن از طرح عملیات خیبر
- نام عملیات:
ظفر 2 (ایذایی) - زمان عملیات:
5 تیر 1364 - مکان عملیات:
منطقه عمومی پنجوین عراق - جبهه شمالی جنگ - ارگان عمل کننده:
نيروي زميني ارتش جمهوری اسلامی ایران - تلفات دشمن:
(کشته، اسیر، زخمی)
صدها - اهداف عملیات:
انهدام توان رزمی نیرهای دشمن
- نام عملیات:
بیت المقدس 6 - زمان عملیات:
27 اردیبهشت 1367 - مکان عملیات:
شمال شهر ماووت کردستان عراق و بلندیهای شیخ محمد، آسوس و استروک - ارگان عمل کننده:
نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - تلفات دشمن:
(کشته، اسیر، زخمی)
2400 - اهداف عملیات:
پیشروی و استقرار مناسب نیروها در شمال منطقه سلیمانیه عراق و تکمیل عملیات انجام شده در منطقه عملیاتی ماووت و امکان خروج معارضان کرد عراق از مناطق تحت هجوم ارتش عراق
پوشش ابداعي زندانيان سياسي، داراي دو لايه پارچه اي و پلاستيكي كه به شكل كيسه، طراحي و دوخته شده بود و براي جلوگيري آلودگي لباس در مواقع احتلام، مورد استفاده قرار مي گرفت. اين كيسه از سوي زندانيان اصطلاحاً غلاف ناميده مي شد.
متهم را پس از اتمام بازجويي و تكميل پرونده ابتدا از كميته به قرنطينه و سپس به اين بند مي فرستادند. پس از دادگاه اگر حبس بالا گرفته بود به ساير بندها مي فرستادند. محكوميت هاي كم را در يك و هفت نگاه مي داشتند. در اين بند معمول ازندانياني را كه مدت محكوميت شان از يك سال كمتر و يا هنوز مشخص نشده بود، نگهداري مي كردند. بند يك از يك راهرو به عرض 2 متر تشكيل مي شد كه نصف اين عرض را تخت هاي سه طبقه اشغال كرده بود.در طول اين راهرو اتاقها قرار داشتند كه عرض آنها يك متر و طول آن حدود3 متر بود و گاه طول آنها از قد يك انسان معمولي نيز كوتاهتر بود.
بايد جوانها را تشويق كرد كه راه خدمت به اسلام و انقلاب را ادامه دهند و هيچ وقت از قرآن و دستوراتش فاصله نگيرند.
فرازی از وصیتنامهشهید محمد قلى روز فراخقلبم آكنده از عشق پيوستن به الله و رسول خدا و حسين بن علي ميباشد. آنجا كه خداي متعال خودش وعده فرموده من اين راه پرافتخار را كه ائمه اطهار و عاشقان الله پيمودهاند با شناخت انتخاب و پذيرفتهام و داوطلبانه و با تلاش بسيار موفق شدم به جبهه اعزام شوم كه يا بكشم و يا به گفتة رهبرم سينهام را آماج گلولهاي دشمن قرار دهم و كشته شوم، و در هردو صورت پيروزي با ماست.
فرازی از وصیتنامهشهید مجيد طالبي