loading...
ستاره های آسمانی ملکوت
ستارگان آسمان ملکوت

عباس بازدید : 117 چهارشنبه 28 اسفند 1392 نظرات (0)
بررسی و مرور رسانه‌ها و افرادی که مسئله رفع حصر را مطرح کرده‌اند و توجه به نقطه اشتراک آنها نتیجه‌ای به جز این را در اذهان عمومی متبارد نخواهد کرد که منشاء این درخواست و مطالبه در خارج از کشور قرار دارد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، از ابتدای روی کار آمدن دولت جدید برخی جریان‌های خاص در داخل و خارج از کشور با طرح مجدد مسئله فتنه گران در حصر، به دنبال عمومی سازی مطالبات خود در زمینه رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی هستند. این جریان تلاش دارد رفع حصر را یک درخواست ملی و اجتماعی جلوه داده و از این طریق زمینه ناآرامی مجددی را فراهم آورد.

این در حالی است که میرحسین موسوی و مهدی کروبی بعد از نرسیدن به نتیجه دلخواه در انتخابات ریاست جمهوری و با عدم تمکین به قانون و روش های قانونیِ اعتراض، بستری برای سوء استفاده گروههای معاند و برانداز را ایجاد کردند؛ هشت‌ماه ناآرامی در کشور، کشته شدن چند تن از هموطنان در ناآرامی‌ها، ضربه وارد شدن به سرمایه‌ اجتماعی، هزینه‌های مادی ناشی از آسیب به اموال عمومی، اخلال در روند مذاکرات و چانه‌زنی‌های دیپلماتیک و بواسطه‌ی آن تشدید تحریم‌های بین‌المللی حداقل آسیب‌هایی است که به واسطه‌ این بی قانونی به مردم ایران وارد آمد.
عباس بازدید : 110 سه شنبه 24 بهمن 1391 نظرات (0)

دیروز در حین سخنرانی لاریجانی در حرم حضرت معصومه طیفی افراطی که برخی کفن پوش نیز بودند، با ایجاد سرو صدا و پرتاب مهر و کفش، مانع ادامه سخنرانی علی لاریجانی شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، اتفاقی که دیروز در قم رخ داد، آخرین نمونه پرتاب کفش از سوی جمعیتی افراطی به سوی سخنران مجلس بود. این اتفاق ادامه حوادثی بود که در یکشنبه معروف در مجلس رخ داد؛ روزی که فیلمی از دیدار فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی پخش شد و علی لاریجانی، پاسخی به این اقدام رئیس جمهور داد. دیروز در حین سخنرانی لاریجانی در حرم حضرت معصومه طیفی افراطی با ایجاد سرو صدا و پرتاب مهر و کفش، مانع ادامه سخنرانی علی لاریجانی شدند. در میان این جمعیت، چهره‌های آشنایی مثل علی اصغر سیجانی کارگردان فیلم ظهور نزدیک است هم حضور داشتند.


کارگردان فیلم ظهور نزدیک است در میان اخلالگران مراسم 22بهمن شهر قم دیده می‌شود

به نوشته مهر؛ ماجرا چنان بود که جمعی از علما و مراجع در تماسی تلفنی، از علی لاریجانی دلجویی کردند و حسین شریعتمداری در یادداشتی که در کیهان نوشت آن حرکت را، حرکتی، ناپسند و دشمن شاد کن و مصداق تعبیر «خیانت به کشور» توصیف کرد. آیت الله جوادی آملی اخلال در مراسم مذکور را حرام عینی دانست و آیت الله جواد فاضل لنکرانی، ایجاد سروصدا و پرتاب کفش به سمت رئیس مجلس را اقدامی نادرست، شنیع و اهانت به آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در یوم الله 22 بهمن عنوان کرد.

عباس بازدید : 83 سه شنبه 24 بهمن 1391 نظرات (0)

۵۹۸: تمکین نکردن به قانون و رأى مردم، مضطرب كردن کشور و ملت، خوشحال كردن دشمن، نفی رأى و حضور مردم در انتخابات، مورد خدشه قرار گرفتن نظر مردم، تکذیب نظام، تهمت به نظام، تلاش برای ایجاد شکاف بين آحاد ملت و ترديد افكنى در كار مسئولين رسمى كشور، همه گناهان فتنه‌گران ۸۸ نیست، بلکه تنها بخشی از گناهان بزرگ و نا بخشودنی آتش‌افروزان فتنه‌ى ۸۸ در منظر مردم ولایتمدار ایران اسلامی است. رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز ضمن بزرگ شمردن گناه فتنه گران، در این باره تصريح كردند: «آن كسانى كه در مقابل عظمت ملت ايران، در مقابل كار بزرگ ملت ايران در انتخابات ايستادند، آنها بخشى از ملت نيستند؛ افرادى هستند يا ضد انقلاب صريح، يا كسانى كه بر اثر جهالت خود، بر اثر لجاجت خود، كار ضد انقلاب را مي‌كنند».

اما سؤال اینجاست که چگونه ممکن است، این حرکت‌های خباثت‌آلود و پست، نیرنگ‌های دشمن شادکن، افکار تفرقه انگیز و این چهره منافق‌گونه هتاکان به دین، نظام و رأی ملت از منظر مردمانی که از ابتدای انقلاب تا به امروز با خون پاک فرزندان‌شان از این درخت مستحکم انقلاب محافظت كرده‌اند، محو شود؟ آیا حرمت‌شکنی شعائر الهی، دین و مقدسات قابل چشم پوشی است؟ چرا باید افرادی که به ظاهر دست دوستی به سوی مردم بلند کرده ولی در آستین خنجر دشمنان را پنهان کرده‌اند، تطهیر شوند؟ آیا باید از یاد برد که سران فتنه و پیروانشان با همه بیگانگان قسم خورده نظام برای براندازی هم صدا شدند و فضایی را ایجاد کردند تا آن ها بتوانند با تمام توان به این نظام ضربه بزنند؟

عباس بازدید : 129 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

اول نیوز نوشت:

سوالی که به وجود می آید آن است که چرا آزادی سران فتنه 88 تا بدین حد برای اپوزیسیون و ضد انقلاب مهم است؟ آیا واقعا آنان نگران سرانجام این افراد هستند؟ آیا آنان دلبسته سران فتنه برای تغییر اجتماعی در ایران هستند؟ یا ماجرا چیز دیگری است؟
 
چرا ضد انقلاب خواهان آزادی سران فتنه و زندانیان سیاسی است؟
 
با نزدیک شدن به موسم انتخابات و عدم توجه حاکمیت نسبت به مشارکت سیاسی آن دسته از کسانی که در پروژه براندازی نظام در سال ۸۸ دست داشتند، رسانه های اپوزیسیون سعی دارند با تغییر تاکتیک، زمینه را برای ورود آنان مهیا سازند. 

به گزارش بولتن نیوز، بر همین اساس سایت ضد انقلاب روز آنلاین در مطلبی با عنوان «گام نخست، آزادی رهبران جنبش سبز» به این موضوع پرداخت و بیان کرد که نظام اگر تمایلی به مشارکت در انتخابات دارد، باید با آزادی سران فتنه موافقت کند! 

این سایت در ابتدای مطلب خود که به قلم نویسنده ای ملی- مذهبی نوشته شده بود، آورد: 
عباس بازدید : 152 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: نویسنده در این اثر درباره برخی از مشکلات ایجاد شده در دوران فتنه اعم از «پیچیدگی‌های فتنه»، «حواشی مناظره» و «تهدید کاریکاتوری» خاطراتی را از زبان برخی از اهالی قلم نقل می‌کند.

 به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا»، مؤسسه فرهنگی هنری «رسول آفتاب» در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سلسله نشست‌هایی تحت عنوان خاطرات شفاهی فتنه 88 برگزار کرد.

در این نشست‌ها که با حضور تعدادی از فعالان فرهنگی انجام شد، خاطرات و تحلیل‌هایی در خصوص فتنه 88 ارائه شد و ماحصل آن در قالب «سی‌دی» و کتاب «من مدیر جلسه‌ام» به کوشش «رحیم مخدومی» منتشر شد.

رحیم مخدومی در کتاب «من مدیر جلسه‌ام» به نقل از «جعفر فرجی» به گفت‌وگوی اعضای چهار کاندیدا با مقام معظم رهبری پرداخته است.

نویسنده در این اثر درباره برخی از مشکلات ایجاد شده در دوران فتنه اعم از «پیچیدگی‌های فتنه»، «حواشی مناظره» و «تهدید کاریکاتوری» به بیان خاطراتی از «وحید جلیلی»، «وحید یامین‌پور»، «مهدی کوچک‌زاده»، «میثم نیلی»، «حسن منصوری»، «میثم محمد حسنی»، «مازیار بیژنی»، «غلامحسین متو» و «سعید قاسمی» پرداخته که در ذیل برشی از این کتاب را می‌خوانید:

عباس بازدید : 139 چهارشنبه 08 آذر 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: باید سرمقاله های خاتمی علیه نفاق و خیانت های بنی صدر و بازرگان را از دل صفحات سوگوار زمان بیرون کشید و در مقابل «خاتمی 88» قرار داد تا بلکه به انحراف خود از «خط امام» اعتراف کند.

چه کسی آمریکایی است؟

با روشنگری های رهبری، بخش عظیمی از بدنه اجتماعی شورش ها ریزش کرد، اما موسوی بر ادامه اعتراضات خیابانی اصرار ورزید. در این میان، مقامات سیاسی غربی نیز رسما وارد میدان شده و از آشوب ها حمایت کردند؛ به طوری‌که رسانه های این کشورها از جمله بی بی سی و صدای آمریکا هدایت شورش های خیابانی را به عهده گرفتند. خاتمی اما در واکنش به بیانات رهبر انقلاب و اسناد و مطالبی که در رسانه ها درباره دخالت بیگانگان در انتخابات منتشر شد، طی بیانیه ای به مناسبت تظاهرات حامیان موسوی در شنبه سی ام خرداد، «انتساب حرکت سالم مردم به بیگانگان» را «جلوه ای از سیاست های نادرست» دانست که «سبب دورتر شدن مردم از حکومت می شود». او در بیانیه خود نوشت: «در ایران انتخاباتی برگزار شده است و انبوهی از مردمان بزرگوار که آن حماسه حضور را آفریدند نتیجه اعلام شده را باور ندارند و به آن معترض اند. اعتماد عمومی در این زمینه لطمه دیده است و بستن راه اعتراض مدنی به روی مردم به معنی گشودن راه های خطرناکی است که خدا می داند به کدام سرانجام برسد.»

عباس بازدید : 143 دوشنبه 29 آبان 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: خاتمی با مجوز شخص جرج بوش به آمریکا رفت و سفرش نیز ظاهرا موفق بود. یک سال بعد از این سفر، شبکه تلویزیونی ای.بی.سی خبر داد سازمان سیا یک دستور محرمانه از رئیس‌جمهور آمریکا برای اجرای «عملیات سیاه» در ایران با هدف بی‌ثبات‌سازی دولت تهران دریافت کرده است

از اواخر دوره خاتمی و با شکست دو پروژه حاکمیت دوگانه و خروج از حاکمیت برای براندازی جمهوری اسلامی، اندیشه عملیاتی کردن یک انقلاب رنگی در ایران در ذهن سکولارها شکل گرفت. آنان که می دانستند در جامعه ایرانی از حمایت اکثریت برخوردار نیستند، تصمیم گرفتند با ایجاد یک جنبش اجتماعی حداقلی اما فعال، از فرصت انتخابات بعدی ریاست جمهوری برای اجرای کودتای مخملی در تهران بهره برداری کنند؛ با این تفاوت که به جای دولت منتخب، یا پس از دولت منتخب، از ظرفیت انقلاب رنگی برای سرنگونی کل نظام سیاسی نیز استفاده نمایند.

اما طراحی و سازماندهی چنین برنامه ای نیاز به زمان معتنابهی داشت و از همین رو بود که هنوز عمر دولت خاتمی به پایان نرسیده، تلاش های طیف سکولار در این راستا آغاز شد.

اولین اقدامی که می بایست انجام می شد، مطالعه در مورد انقلاب های رنگی در اقمار شوروی سابق با هدف استخراج یک الگوی کارآمد برای پیاده سازی در جامعه ایران بود که طیف دانشگاهی جریان سکولار ماموریت این مهم را به عهده گرفت. «الهه کولایی» عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، نماینده مجلس ششم و عضو فعال حزب مشارکت، بهمن ماه 1383 سلسله نشست هایی را با عنوان «برنامه اوراسیای مرکزی» در دانشگاه برگزار کرد و محصول آن، مرداد 1384 در کتاب «افسانه انقلاب های رنگی» به چاپ رسید؛ کتابی که بعدها به عنوان مرجعی برای طراحی پروژه «کودتای سبز» در ایران در اختیار ستاد مرکزی اصلاحات قرار گرفت. جالب اینکه شخص کولایی نیز با عنوان «مسئول بخش بانوان» در این ستاد حاضر شد و از نزدیک اوضاع را زیر نظر گرفت. برپایه برخی اسناد، فیلم مستند یکی از کودتاهای رنگی نیز در ستاد مرکزی عملیات اصلاح طلبان به نمایش درآمد و با هدف به دست آوردن درکی جامع تر از سناریو، مورد بازبینی قرار گرفت.

عباس بازدید : 146 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)

یک فعال مطبوعاتی نزدیک به مسیح علی‌نژاد که در تهران ارتباطات گسترده‌ای با جریان اصلاح طلب دارد گفت: برخی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران درصدد جمع کردن تمامی اعضای اصلاح طلب شوراهای سراسر کشور هستند تا دیداری برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران این منبع مطبوعاتی که نخواست نامش فاش شود با اشاره به نام‌های این دو فرد گفت: خانم "م. الف" و آقای "م. ع. ن" از اعضاي شوراي شهر درصددند با فراخوانی، تمامی اعضای اصلاح طلب شوراهای سراسر کشور را گرد هم جمع کرده و اين گونه كه ادعا مي‌كنند به ديدار آیت الله هاشمی رفسنجاني رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بروند اما هدف واقعي آن‌ها از گرد هم آوردن این جمع ترتیب دادن دیداری با آقای خاتمی است.

 

این فعال مطبوعاتی نزدیک به مسیح علی‌نژاد در ادامه افزود : آقای "م. ع. ن" خود نیز این روزها داعیه کاندیدای ریاست جمهوری را دارد و با این کار در حقیقت در صدد است تا از این گردهمایی به نفع خود نیز استفاده كرده و براي خود تبليغ كند.

در واقع دو هدف از سازماندهي اصلاح طلبان مد نظر است و آن‌ها هم انتخابات شوراها و هم انتخابات رياست جمهوري را به صورت جدي مد نظر دارند. (ادامه مطلب اطلاعات بیشتر را بخوانید)

عباس بازدید : 137 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: کروبی: من ۵۰ سال است که در جریان این انقلاب هستم. روزی که حضرت امام فوت کردند، پنج تا حکم از ایشان داشتم. شما هم که نخست‌وزیر امام بودید. این روزنامه‌های زنجیره‌‌ای تهمت و انگ‌ می‌زنند!

* روزنامه اعتماد در گزارشی از دیدار چند روز گذشته میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی با یکدیگر خبر داد. در بخشی از این گزارش آمده است: میرحسین ابتدا سخن گفت و ضمن ابراز انزجار از رفتارهای انجام‌شده توسط نیروهای لباس‌شخصی در روز 13 آبان کروبی را این‌گونه مورد خطاب قرار داد: «من از این حمله‌یی که به شما شد بسیار متاثر شدم. اما رفتار شما، نشان‌دهنده اوج روحیه شجاعت و ایستادگی شما و مردم است.» شیخ هم در پاسخ ضمن تشکر از این ابراز همدردی رفتار مردم را بسیار محبت‌آمیز توصیف کرد.

عباس بازدید : 118 یکشنبه 14 آبان 1391 نظرات (0)
هاشمی رفسنجانی عنوان کرد در نامه ای پنهانی که خودش به امام راحل داده، نوشته است: اینکه با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم، قابل تداوم نیست! اگر شما ما را عبور ندهید، بعد از شما عبور کردن مشکل خواهد بود. هاشمی البته به پاسخ امام خمینی(ره) اشاره ای نکرده اما به نظر می رسد سکوت امام، خود گویای پاسخ نامه هاشمی است.
 

به گزارش جهان، آقای هاشمی رفسنجانی با شماره جدید فصلنامه مطالعات بین المللی گفت وگویی درباره عملکرد دولت سازندگی و مسائل روز در حوزه اقتصادی و سیاست خارجی داشته که در آن سخنان جدید و در عین حال تامل برانگیزی را مطرح کرده است.

او خود را شخصی همواره "معتدل" نامیده و در بخش اعظم این گفت وگو به تعریف و تمجید ویژه از عملکرد دولت سازندگی و انتقاد تند و تیز از وضعیت موجود پرداخته است. هاشمی حتی اساس دستاوردهای امروز حوزه هسته ای را به دولت خودش رسانده است.

او برای نخستین بار از نامه ای سخن گفته و مدعی شده که خودش به صورت دستنویس به امام راحل تحویل داده است.

هاشمی رفسنجانی می گوید در این نامه نوشته است: اینکه با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم، قابل تداوم نیست! ... اگر شما ما را از این گردنه عبور ندهید، بعد از شما عبور کردن مشکل خواهد بود.

عباس بازدید : 240 یکشنبه 14 آبان 1391 نظرات (0)

چهارشنبه بیست و چهارم خرداد 1391

کنفرانس برلین گردهمایی سه روزه‌ای بود که پس از انتخابات مجلس ششم، از نوزدهم تا بیست و یکم فروردین ۱۳۷۹ با حضور عزت الله سحابی، اکبر گنجی، علی افشاری …
«خبرگزاری دانشجو»: کنفرانس «ایران پس از انتخابات» که بعدها به کنفرانس برلین معروف شد، گردهمایی سه روزه ای بود که پس از برگزاری انتخابات مجلس ششم، ۱۲ سال پیش، از نوزدهم تا بیست و یکم فروردین ۱۳۷۹ توسط حزب سبز آلمان در برلین برپا شد.
 
 
اما گروهی ۱۷ نفره از سیاسیون داخلی که عمدتا از عناصر ملی مذهبی و اصلاح طلب شناخته شده بودند چون عزت الله سحابی، اکبر گنجی، جمیله کدیور، حسن یوسفی اشکوری، علی افشاری، مهرانگیز کار، علیرضا علوی تبار و حمیدرضا جلایی پور نیز از ایران راهی این کنفرانس شدند تا برای اولین بار مواجهه اصلاح طلبان با گروه های ضدانقلاب خارج از کشور صورت پذیرد.

 

به گفته بهمن نیرومند، از برگزارکنندگان اصلی کنفرانس برلین، ارزیابی او و برگزارکنندگان این نشست این بود که برای موفقیت اصلاحات در ایران، دیوار ضخیم بی اعتمادی بین نیروهایی که در دهه شصت تبدیل به نیروهای خودی و غیرخودی شده بودند، برداشته شود و در گفت‌وگوهایی که انجام گرفت بین نیروهای چپ و سکولار با اصلاح طلبان، رابطه جدیدی برقرار شد.

در ابتدای این جلسه دست اندرکاران کنفرانس از حاضران خواستند که برای کشته‌شدگان ضد انقلاب که در ایران اعدام شده‌اند یک دقیقه بایستند و ادای احترام نمایند.

درباره ما
Profile Pic
رهسپاریم با ولایت تا شهادت (ما اهل کوفه نیستم علی تنها بماند) لبیک یا خامنه ای ( منتظر نظرات و انتقاد ات سازنده ی شما عزیزان برای هرچه بهتر شدن سایت هستم با تشکر ( عباس مدیریت سایت)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1545
  • کل نظرات : 121
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 87
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 239
  • باردید دیروز : 88
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,028
  • بازدید ماه : 5,686
  • بازدید سال : 33,181
  • بازدید کلی : 379,288
  • مطالب خواندنی


    قطب

    از القاب شايعه حضرت ولي عصر (عج) در نزد عرفا و صوفيان است. «در اصطلاح تصوّف، (قطب) کسي است که منظور نظر خداي تعالي است در همه زمانها و طلسم اعظم به او داده شده است، و او در کون و اعيان ظاهر و باطن ساريست چون سريان جان در کالبد، قسطاس فيض در کف او و افاضه روح حيات بر کون اعلي و اسفل در دست اوست. وي تنها انسان کاملي است که به نظر صوفيان احاطه اش به جميع آدميان محقّق است و همه مقامات و حالات تصوّف را مي دانند. او عقل عالم امکان است و تصرّف وي در عقول براي صوفيان مسلّم است».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    ابومحمد

    کنيه ي حضرت قائم (عج) است.

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    زنان آخرالزمان

    رسول گرامي اسلام صلي الله عليه وآله در وصف برخي از زنان آخِرُالزّمان چنين مي فرمايد: «چگونه مي شود حال شما هنگامي که زنان شما فاسد شوند و جوانان تان فاسق و شما نه امر به معروف مي کنيد و نه نهي از منکر!» به پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله گفته شد: آيا اين چنين خواهد شد؟! آن حضرت فرمود: «بله و بدتر از آن نيز خواهد شد». امام علي عليه السلام نيز مي فرمايد: «در آخِرُالزّمان و نزديک شدن قيامت - که بدترين زمان ها است - زناني ظاهر مي شوند که برهنه و لخت هستند! زينت هاي خود را آشکار مي سازند، به فتنه ها داخل مي شوند و به سوي شهوت ها مي گرايند! به سوي لذت ها مي شتابند، حرام هاي الهي را حلال مي شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    مهدویت امام زمان (عج)
    • ظلم
    • امام على عليه السلام:
    • «أَعدَلُ النّاسِ مَن أَنصَفَ مَن ظَلَمَهُ»

    • عادل ترين مردم كسى است كه با كسى كه به او ظلم كرده با انصاف رفتار كند.

    • غررالحكم، ج2، ص435، ح3186
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • حرص
    • امام على عليه السلام:
    • «إِنَّ البُخلَ وَالجُبنَ وَالحِرصَ غَرائِزُ شَتّى يَجمَعُها سوءُ الظَّنِّ بِاللّه»

    • به درستى كه بخل و ترس و حرص، غريزه ها و تمايلات متعدد و پراكنده اى هستند كه سوءظن به خداوند آنها را جمع مى كند.

    • كافى، ج8، ص 243، ح337
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • نیکوکاری و سخاوت
    • پيامبر صلى لله عليه و آله:
    • «اِنَّ اَسْرَعَ الْخَيْرِ ثَوابا البِرُّ وَ اِنَّ اَسْرَعَ الشَّرِّ عِقابا البَغْىُ»

    • پاداش نيكوكارى زودتر از هر كار خوب ديگرى مى رسد و كيفر ستم و تجاوز زودتر از هر كار بد ديگرى گريبان مى گيرد.

    • خصال، ص 110، ح 81
    دریافت کد حدیث موضوعی
    حدیث موضوعی
    • نام عملیات:
      تحریر القدس
    • زمان عملیات:
      1 بهمن 1362
    • مکان عملیات:
      جنوب غربی شهر مرزی مریوان – جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      لشکر انصارالحسین (ع) از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      آزادسازی بلندیهای مهم منطقه و گمراه کردن دشمن از طرح عملیات خیبر
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      ظفر 2 (ایذایی)
    • زمان عملیات:
      5 تیر 1364
    • مکان عملیات:
      منطقه عمومی پنجوین عراق - جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      نيروي‌ زميني‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      انهدام توان رزمی نیرهای دشمن
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      بیت المقدس 6
    • زمان عملیات:
      27 اردیبهشت 1367
    • مکان عملیات:
      شمال‌ شهر ماووت‌ کردستان‌ عراق‌ و بلندی‌های‌ شیخ‌ محمد، آسوس‌ و استروک‌
    • ارگان عمل کننده:
      نیروی‌ زمینی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      2400
    • اهداف عملیات:
      پیشروی‌ و استقرار مناسب‌ نیروها در شمال‌ منطقه‌ سلیمانیه‌ عراق‌ و تکمیل‌ عملیات‌ انجام‌ شده‌ در منطقه‌ عملیاتی‌ ماووت‌ و امکان‌ خروج‌ معارضان‌ کرد عراق‌ از مناطق‌ تحت‌ هجوم‌ ارتش‌ عراق
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    جنگ دفاع مقدس
    غلاف

    پوشش ابداعي زندانيان سياسي، داراي دو لايه پارچه اي و پلاستيكي كه به شكل كيسه، طراحي و دوخته شده بود و براي جلوگيري آلودگي لباس در مواقع احتلام، مورد استفاده قرار مي گرفت. اين كيسه از سوي زندانيان اصطلاحاً غلاف ناميده مي شد.

    دریافت کد یادگار انقلاب
    بند يك و هفت قصر

    متهم را پس از اتمام بازجويي و تكميل پرونده ابتدا از كميته به قرنطينه و سپس به اين بند مي فرستادند. پس از دادگاه اگر حبس بالا گرفته بود به ساير بندها مي فرستادند. محكوميت هاي كم را در يك و هفت نگاه مي داشتند. در اين بند معمول ازندانياني را كه مدت محكوميت شان از يك سال كمتر و يا هنوز مشخص نشده بود، نگهداري مي كردند. بند يك از يك راهرو به عرض 2 متر تشكيل مي شد كه نصف اين عرض را تخت هاي سه طبقه اشغال كرده بود.در طول اين راهرو اتاقها قرار داشتند كه عرض آنها يك متر و طول آن حدود3 متر بود و گاه طول آنها از قد يك انسان معمولي نيز كوتاهتر بود.

    دریافت کد یادگار انقلاب

    نام ذکر روز


    ذکر روزهای هفته

    بايد جوان‏ها را تشويق كرد كه راه خدمت به اسلام و انقلاب را ادامه دهند و هيچ وقت از قرآن و دستوراتش فاصله نگيرند.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید محمد قلى روز فراخ
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا

    قلبم آكنده از عشق پيوستن به الله و رسول خدا و حسين بن علي مي‌باشد. آنجا كه خداي متعال خودش وعده فرموده من اين راه پرافتخار را كه ائمه اطهار و عاشقان الله پيموده‌اند با شناخت انتخاب و پذيرفته‌ام و داوطلبانه و با تلاش بسيار موفق شدم به جبهه اعزام شوم كه يا بكشم و يا به گفتة‌ رهبرم سينه‌ام را آماج گلوله‌اي دشمن قرار دهم و كشته شوم، و در هردو صورت پيروزي با ماست.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید مجيد طالبي
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا
    وصیت شهدا