loading...
ستاره های آسمانی ملکوت
ستارگان آسمان ملکوت

عباس بازدید : 210 سه شنبه 10 خرداد 1390 نظرات (0)
درحالیکه عبدالله حسینی طی حکم رسمی وزیر کشور روز دوشنبه به سرپرستی استانداری منصوب شد . اما طی این چند روز با فشارهای زیادی جهت استعفا روبرو شد که با مقاومت وی، کاربجایی رسید که به ادعای وبلاگ حزب الله شیراز مشایی، سرپرست جدید استانداری را احضار می کند که عبدالله حسینی به وی گفته است : " زیر بار استعفا و بله قربان گویی شما نخواهم ر

سرپرست استانداری  فارس نیامده عزل شد و یک فرد نزدیک به مشایی به عنوان سرپرست این استان منصوب شد . این خبری بود که با واکنش برخی نیروها در شیراز مواجه شده است .با توجه به حمایت گسترده احمدی نژاد از بقایی و احمدزاده در مراسم و تودیع و معارفه رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، این جریان در حال حفظ قدرت در استان فارس است.

ظهر دیروزدر حالی كه روز دوشنبه وزیر كشور  عبداله حسینی را سرپرست استانداری  فارس معرفی كرده بود، یكباره سایت استانداری فارس خبر از سرپرست شدن سید فرهاد سجادی به عنوان استاندار فارس داد.

استانداری فارس بر خروجی سایت خود آورده است:

با حكم مهندس مصطفی محمد نجار وزیر كشور، دكتر سید فرهاد سجادی معاون برنامه ریزی استانداری فارس، به عنوان سرپرست استانداری فارس منصوب شد.

در حكم وزیر كشور خطاب به سرپرست استانداری فارس آمده است:

نظر به مراتب تعهد؛ درایت و تجارب ارزشمند به موجب این حكم جنابعالی را با حفظ سمت به سرپرستی استانداری فارس منصوب می نمایم.

توفیق شما را در انجام وظایف و امور محوله از درگاه پروردگار قادر متعال خواستارم.

شایان ذكر است سجادی همزمان معاونت برنامه ریزی استانداری فارس را نیز بر عهده دارد و یكی از مدیران منسوب مشایی در فارس به شمار می رود.

به گزارش منابع خبری درحالیکه عبدالله حسینی طی حکم رسمی وزیر کشور روز دوشنبه به سرپرستی استانداری منصوب شد . اما طی این چند روز با فشارهای زیادی جهت استعفا روبرو شد که با مقاومت وی، کاربجایی رسید که  به ادعای وبلاگ حزب الله شیراز مشایی، سرپرست جدید استانداری را احضار می کند که عبدالله حسینی به وی گفته است : " زیر بار استعفا و بله قربان گویی شما نخواهم رفت، و اگر می خواهید مرا برکنار کنید".

بنا به این گزارش وی به محض بازگشت به شیراز با اینکه وزیر کشور هم مخالفت می کند، با عزل و نصب سفارشی جریان موسوم به انحرافی ، طی یک شب عزل می شود. و بجای وی فرهاد سجادی از مقربان درگاه مشایی به سرپرستی استانداری فارس منصوب می شود.

این عزل و نصب سفارشی با واکنش شدید نماینده محترم ولی فقیه در استان و حزب الله شیراز روبرو شد. تا جاییکه جمعه ساعت 18 بصورت خیلی فوری و با اطلاع رسانی مردمی، بیش از 200نفر ازمردم شیراز جلوی درب استانداری تجمع کردند.

سرپرست استانداری  فارس نیامده عزل شد و یک فرد نزدیک به مشایی به عنوان سرپرست این استان منصوب شد . این خبری بود که با واکنش برخی نیروها در شیراز مواجه شده است .

فت
عباس بازدید : 226 سه شنبه 10 خرداد 1390 نظرات (0)
وزیر سابق وزارت امور خارجه ایران گفت: مسائل مختلفی در خصوص برکناری من مطرح است ولی مدتی است که تمرین نگفتن می کنم البته برخی دیگر از مسائل برای خود من نیز مکشوف است
متکی

منوچهر متکی یکشنبه شب در دیدار با جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی چندین ماه گذشته خیلی ترغیب شدم که حرفی را بزنم ولی تمرین نگفتن کردم چرا که برای گفتن ونگفتن باید دلیل غیرشخصی داشت و ورود من به این بحث جنبه شخصی پیدا می کند.

وی درخصوص دلایل سفر به سنگال یادآور شد:علت اصلی سفر مشکلی بود که در یکی از معاملات ایران با کشور گامیبا روی داد.

وزیر سابق وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اینکه طی 24ساعت بیشترین مذاکرات را با مسئولان کشور سنگال انجام دادیم افزود: پس از 28روز قرار شد به کشور سنگال سفر کنیم که در این راستا پس از وارد شدن به این کشور طی 24ساعت چندین مذاکره با مسئولان ارشد این کشور داشتم.

وزیر سابق امور خارجه ایران گفت: زمانی که با رئیس جمهور سنگال در حال گفتگو بودم کاغذی را به او رساندن که پس از آن بود که رئیس جمهور دگرگون شد و از من تقاضای چند دقیقه استراحت کرد که پس از دقایقی به اتاق جلسه برگشت و به من قول داد که بدون مشورت با من هیچگونه اقدامی انجام ندهد.

متکی تاکید کرد: وزیر اطلاعات به طور مستقیم حکم خود را از جانب رهبری دریافت کرده بود و به دلیل اینکه این وزارتخانه به طور کامل به کشور تعلق دارد رهبر انقلاب صلاح دیدند که این تغییر انجام نشود که این دستور نیز با قهر کردن رئیس جمهور همراه شد که بعدها این قهر را دورکاری نامیدند.

عباس بازدید : 225 سه شنبه 10 خرداد 1390 نظرات (0)

برخی سیاسیون و نمایندگان اصولگرا معتقدند ،جریان انحرافی تلاش می‌كند از امكان دستگاه اجرایی بهره گرفته و بر خلاف قانون و شرع عناصر خود را وارد مجلس كند. آیا واقعا چنین است و زمینه های سیاسی چنین اقدامی چیست؟

- واژه حزب و مساله تحزب در ایران چندان بار مثبتی در افکار عمومی ندارد. به شکل عمومی  در افکار عمومی ایرانیان ، حزب به باندی از سیاستمداران تعبیر می شود که به صورت محفلی به دنبال منافع شخصی و سیاسی هستند. تجربه احزاب قبل از انقلاب مانند حزب توده در شکل گیری ذهنیت منفی ایرانیان نقش دارد. حزب توده  اگرچه تشکلی  به نسبت فراگیر بود اما از لحاظ سیاسی به شوروی وابسته بود و ایدوئولوژی  مارکسیستی داشت که با نگاه مذهبی ایرانیان تضاد داشت.لذا این تجربه باعث  ذهنیت نامطلوب از تحزب در ناخودآگاه جمعی ایرانیان شد. حزب رستاخیز شاه نیز یک حزب فرمایشی دولت ساخته بود که چندان به یک حزب مدرن سیاسی شباهت نداشت و بیشتر برای تملق گویی به درگاه همایونی ساخته و پرداخته شد. 

2- غیر از تجربه حزب جمهوری اسلامی یا به عبارتی تشکل فراگیر انقلابیون اسلامگرا در ابتدای انقلاب که به دلایل متعددی پس از چند سال از صحنه سیاسی کنار رفت، تجربه تحزب چندان موفق نبوده است. به نظر می رسد احزاب سیاسی پس از دوران جنگ را می توان به دوگونه سنخ شناسی کرد.  گروه اول  احزاب انتخاباتی هستند. این  احزاب

در ایران کمی قبل  از انتخابات مثل قارچ با اسامی گوناگون می رویند و بعد از انتخابات نا پدید می شوند. شعارهای گوناگون و بنرها و پلاکاردها می آیند و می روند و بعد از زمانی از خاطره ها فراموش می شوند.آیا شما اسامی مانند چکاد آزاد اندیشان و یا حزب جوانان ایران اسلامی را به خاطر دارید؟ گونه دوم احزاب پس از پیروزی هستند که بر اساس این مدل جریان حاکم با ساختارمندی نیروها و عناصر خود حزب سیاسی را شکل می دهد نمونه این موضوع حزب کارگزاران سازندگی در دولت آقای هاشمی و جبهه مشارکت در دولت آقای خاتمی است. این احزاب در واقع گردهم آیی مدیران محفلی جریان پیروزند و جنسی تکنوکراتیک و بوروکراتیک دارند.

غیر از تجربه حزب جمهوری اسلامی یا به عبارتی تشکل فراگیر انقلابیون اسلامگرا در ابتدای انقلاب که به دلایل متعددی پس از چند سال از صحنه سیاسی کنار رفت، تجربه تحزب چندان موفق نبوده است.

عباس بازدید : 257 شنبه 07 خرداد 1390 نظرات (0)
نیاز به جنس مخالف، یکی از نیازهای اساسی است  که وقتی توسط شخصی از جنس مخالف برطرف می شود آن قدر در فرد احساس رضایت و خشنودی ایجاد می کند که مسلما هر فردی برای رسیدن به این خشنودی نسبت به جنس مخالف کشش پیدا می کند و...

چشم چرانی یا ذهن چرانی؟

نیاز عاطفی اشتیاق و خواسته ای است که در صورت ارضا شدن در فرد احساس رضایت و شادمانی ایجاد می کند و در غیر این صورت موجب احساس ناکامی و ناخشنودی در فرد می شود. شاید هزاران نیاز عاطفی وجود داشته باشد، نیاز به تفریح، تماشای فوتبال، رفتن به خرید، شرکت در مهمانی و ... بعضی از این نیازها در ما وجود دارد و بعضی دیگر وجود ندارد. اما برخی از نیازهاست که در همه ما مشترک است. نیاز به جنس مخالف، یکی از نیازهای اساسی است  که وقتی توسط شخصی از جنس مخالف برطرف شود آن قدر در فرد احساس رضایت و خشنودی ایجاد می کند که مسلما هر فردی برای رسیدن به این خشنودی نسبت به جنس مخالف کشش پیدا می کند و به طور قطع برای کنترل و هدایت و ارضا این نیاز در مجرای طبیعی است که اسلام ازدواج را امری مستحب موکد قرار داده است. اما گاهی اوقات این کشش شکل غیر طبیعی به خود گرفته و تبدیل به اختلال می گردد. یکی از انواع این اختلالات چشم چرانی است که عمدتا در مردان مشاهده می شود. این که مشکل به چه دلیل در افراد شکل می گیرد می توان دلایل مختلفی را نام برد. به تعریف و نشانه شناسی این مشکل نخواهیم پرداخت چرا که برای همگان روشن است ولی ذکر این مطلب ضروری است که این مشکل در بسیاری از موارد علی رغم میل باطنی فرد شکل گرفته و افراد بعد از ارتکاب این عمل، عمدتا احساس گناه می کنند و همچنین سعی دارند این رفتار را مخفیانه و به دور از چشم قربانی انجام دهند.

 

 به طور کلی برای بروز این رفتار چند عامل مهم را می توان برشمرد

* تربیت دوران کودکی، نوجوانی و بزرگسالی

* قدرت تجسم

* جذابیتهای(محرکهای) محیطی

تغذیه های فکری شامل دوستان که یک کلاس آموزشی غیر رسمی به شمار می روند و خصوصا در دوران نوجوانی بسیار نقش دارد.

* رسانه های گروهی، ماهواره، سایتهای اینترنتی

* جو خانوادگی(مانند عدم رعایت شئونات رفتاری از جانب پدر و مادر و یا پوشش نادرست مادر در منزل

فیلمها و کتابهایی که در سنین نامناسب در اختیار کودک یا نوجوان قرار گیرد

* محرومیتهای شخصی

منظور از مدیریت ذهن این است که محتوای ذهن و فکرمان را خودمان انتخاب و کنترل کنیم. افراد مبتلا به چشم چرانی فاقد چنین توانایی مدیریتی هستند و وقتی انتخابی بر روی محتوای ذهن خود ندارند

مسلما هر فرد نیازمند آن است که از لحاظ عاطفی و احساسی مورد توجه قرار گیرد. اگر این ارضا عاطفی و احساسی به موقع صورت نگیرد، مسلما این نیاز در فرد شکل گرفته و برای تامین آن ممکن است به رفتارهای نامعقول اقدام نماید. برخی از افراد وارد روابط تعریف نشده با جنس مخالف می شوند. این دسته از افراد از لحاظ شخصیتی دارای تیپ برون گرا هستند ولی تیپ شخصیتی درون گرا رفتارهای دیگری مانند چشم چرانی را اتخاذ می کند.

عباس بازدید : 270 جمعه 06 خرداد 1390 نظرات (0)

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، از سال 84 تاکنون سخنرانی های جنجالی بسیاری داشته و درباره مسائل بسیاری هم افشاگری کرده است. صحت بخشی از این افشاگری ها سرنوشت جالبی داشته است.


احمدی نژاد

در ادامه به چند افشاگری مهم رئیس جمهور و سرنوشت جالب آنان اشاره می شود که بیش از همه گویای نقش گزارش های معنادار اطرافیان احمدی نژاد به اوست.

العقیلی

۱۲ مهرماه سال ۸۵. نظرآباد شهرستانی کوچک در اطراف تهران- هشدار رئیس جمهور به دو نفر (با اشاره تلویحی به بانک پارسیان): « شما هزار میلیارد تومان به یك بانك خصوصی بدهكارید. حالا بدون آنكه بدهی خود را پرداخته باشید، می‌خواهید با ۲۹۰ میلیارد تومان، ۲۹ درصد از سهام در اختیار این بانك را خریداری کنید! جالب است که ۶۰ میلیارد تومان از این مبلغ را از یك بانك دیگر قرض كرده بودند. اگر تا ۱۵روز تكلیف خود را مشخص نكنند به عنوان خدمتگزار ملت، اسامی شما را اعلام می كنم.

اواخر همان ماه- خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفتگو با منبعی آگاه که بعد مشخص شد مشاور ارشد وقت اطلاع رسانی رئیس جمهور بوده است، نام این دو "مفسد اقتصادی" را اعلام می کند: محمد رستمی صفا و العقیلی.

فروردین ۹۰- نامه هایی عجیب، بدون مهر محرمانه و البته خطاب به مسئولان ارشد دولتی افشا می شود. یكی از این نامه ها با امضای اسفندیار رحیم مشایی مشاور ارشد و رئیس دفتر رئیس جمهور خطاب به رییس كل بانك مركزی ارسال شده است.

محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای به داود دانش جعفری، وزیر وقت اقتصاد و دارایی از وی خواست فوری اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شركت بیمه ایران را از سمت خود بركنار و افراد «صالح» را جایگزین كند.

مدیران وقت بیمه به رای اخیر اعتراض كردند. اعتراض در محكمه تجدیدنظر مورد بررسی قرار گرفت و منجر به صدور حكم نهایی شد. در این حكم، مدیران معزول، از دو اتهام مذكور نیز تبرئه شدند!

موضوع: کمک، مساعدت و همکاری با جناب آقای العقیلی برای رفع مشکلات و انجام برخی کارهای کوچک اداری همچون «تسهیل در بازپرداخت تسهیلات بانکی و بازگرداندن همان نمایندگی های پخش سیگار».

مدیرعامل سابق بانك پارسیان

به دنبال سخنان دکتر احمدی‌نژاد در مهرماه سال ۸۵، ابراهیم شیبانی، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک پارسیان را برکنار و اعلام کرد هدف از این اقدام تلاش برای رفع نگرانی رئیس جمهوری است.

رئیس جمهور

مرداد ۱۳۸۶ - دستور تشکیل شورای بازنگری در قوانین نظام بانکی کشور توسط رئیس جمهوری صادر شده و به موجب آن پرویز داوودی، معاون اول وی موظف شد تا با تشکیل شورایی با حضور دانش جعفری(وزیر اقتصاد)، شیبانی(رئیس کل بانک مرکزی)، دیوان اداری(مدیرعال مبانک ملت)، هاشمی(مدیرعامل بانک سرمایه)، معاون بانکی وزیر اقتصاد و دارایی و عبدالله طالبی(مدیرعامل عزل شده بانک پارسیان) با حضور یک حقوق‌دان، یک فقیه از شورای نگهبان و یک نماینده مجلس به بازنگری در فعالیت‌های بانک‌های مرکزی، دولتی و خصوصی اقدام و نتایج را به شکل لایحه‌ها، مصوبه‌ها و سند راهبردی ظرف شش ماه تدوین کنند.

خرداد ۸۸ - عبدالله طالبی، مدیرعامل سابق بانك پارسیان: خود آقای احمدی‌نژاد هم در جریان تبلیغات دوره نخست ریاست‌جمهوری‌شان، انتقادهایی را به بانك پارسیان وارد كردند، از جمله اینكه چگونه ممكن است یك بانك خصوصی ظرف چند سال سرمایه اولیه خود را از ۲۰ یا ۳۰میلیارد تومان به ۲۰۰میلیارد تومان برساند كه فكر می‌كنم، این موضوع هم از جمله موارد تبلیغات انتخاباتی در آن زمان بود. من در آن موقع هم سكوت كردم زیرا می‌دانستم كه این بحث‌ها در تبلیغات انتخاباتی و رقابت‌های سیاسی مطرح می‌شود و فكر می‌كردم اگر آقای احمدی‌نژاد به ریاست‌جمهوری برسند با ارائه گزارش‌های كارشناسی به ایشان، مساله خود به خود حل خواهد شد. پس از انتخاب ایشان،‌ قبل از اینكه قدرت به آقای احمدی‌نژاد منتقل شود، بنده بارها درخواست ملاقات كردم و به‌رغم اینكه دفتر ایشان، ۳بار وقت ملاقات تعیین كرد، اما متاسفانه ملاقاتی صورت نگرفت.

رئیس سازمان بازرسی كل كشور در پاسخ به سؤالی در خصوص اسامی حدود ۲۵۰ مفسد اقتصادی و آخرین وضعیت پرونده آنان، گفت: در این خصوص قوه‌قضائیه به موقع پاسخ خواهد داد اما آنچه كه مشخص است، در پرونده این ۲۵۰ نفر چیزی به نام مفسد اقتصادی موجود نیست

عباس بازدید : 263 جمعه 06 خرداد 1390 نظرات (0)
در قسمت‌های قبل،6 مورد از نقاط ضعف بنیادی و ریشه‌ای مستند «ظهور بسیار نزدیک است» اشاره شد. در قسمت پیشین گفتیم که به اعتراف سازندگان این مستند نیمی از روایات به کارگیری شده در این فیلم ضعیف السندند. حال برای روشن شدن بحث، خوب است که به کلیت روایات نشانه‌های ظهور نگاهی بیاندازیم و میزان اعتبار این دسته از روایات را بسنجیم. بنابراین هفتمین ضعف ریشه‌ای این فیلم را در این قالب پی خواهیم گرفت:

7. عدم توجه به میزان اعتبار روایات نشانه‌های ظهور و منابع آن‌ها

پیش از آنکه تحلیلی در مورد میزان اعتبار روایات نشانه‌های ظهور و منابع آن‌ها صورت پذیرد، لازم است که اطلاعاتی اجمالی نسبت به تاریخچه منابعی که در این موضوع نگاشته شده، ارائه گردد. زیرا دانستن این تاریخچه کمک شایانی به فهم نکات بعدی خواهد نمود. بنابراین پس از آنکه در بخش اول به ارائه پیشینه منابع روایی نشانه‌های ظهور پرداخته شد، در بخش دوم، اعتبارسنجی منابع نشانه‌های ظهور و در بخش سوم، اعتبارسنجی اسناد درونی منابع، مورد واکاوی قرار خواهد گرفت.

بخش اول: پیشینه منابع روایی نشانه‌های ظهور

منابع فراوانی از شیعه و اهل تسنن وجود دارند که روایات نشانه‌های ظهور را در خود جای داده‌اند. این منابع را می‌توان به سه گروه تقسیم کرد.

 

الف ـ منابع کهن:

مهم‌ترین منابع مربوط به هر بحث روایی، منابعی هستند که نزدیک‌ترین زمان را به دوران صدور روایت دارا باشند. بنابراین روشن است که ارزشمندترین منابع روایی و همچنین معتبرترین آن‌ها (به شرط احراز اعتبار آن‌ها) همان منابع کهن روایی خواهند بود.

مهم‌ترین منابع مربوط به مهدویت در شیعه که در خود، روایات فراوانی از نشانه‌های ظهور را نیز جای داده‌اند، سه کتاب «الغیبة» نوشته نعمانی (متوفای 360)، «کمال الدین و تمام النعمه» نوشته شیخ صدوق (متوفای 381) و «الغیبة» نوشته شیخ طوسی (متوفای 460) می‌باشد. تقریباً هسته اصلی همه روایات نشانه‌های ظهور را همین سه کتاب تشکیل می‌دهند. (تحلیل تاریخ نشانه‌های ظهور، مصطفی صادقی، ص 21)

صاحبان این کتاب‌ها هر سه از بزرگان علمای شیعه هستند و شکی در وثاقت و جلالت آن‌ها نیست. در این میان بیشترین سهم را کتاب الغیبه نعمانی با 68 روایت در باب علامات، 18 روایت در باب سفیانی و تعداد دیگری از روایات در ابواب دیگر دارد.

اما پیش از این سه کتاب نیز برخی از کتب حدیثی به این موضوع اشاره‌هایی داشته‌اند. این کتاب‌ها به دلیل آنکه موضوع اصلیشان مهدویت نبوده است، تنها به برخی از روایات علایم ظهور اشاره داشته‌اند. برای مثال حمیری (متوفای اواخر قرن سوم) در «قرب الاسناد»، علی بن ابراهیم (متوفای اوایل قرن چهارم) در «تفسیر قمی» و ثقه الاسلام کلینی (متوفای 329) در قسمت روضه کتاب «الکافی» برخی از روایات نشانه‌های ظهور را آورده‌اند.

در میان کتبی که در این دوران در مورد زندگانی اهل بیت نگاشته شده به مناسبت زندگانی امام عصر به برخی از نشانه‌های ظهور نیز اشاره شده است. «اعلام الوری» نوشته طبرسی (متوفای 548), «کشف الغمه» نوشته اربلی (متوفای 962) از این جمله‌اند که روایات خود را از کتب پیشین نقل کرده اند

همچنین «الارشاد» نوشته شیخ مفید (متوفای 413) نیز که از منابع مربوط به زندگی معصومین است، به مناسبت زندگی امام دوازدهم به روایات نشانه‌های ظهور اشاره‌هایی کرده است.

از میان منابع اهل تسنن قدیمی‌ترین و مهم‌ترین کتابی که در آن از نشانه‌های ظهور سخن به میان آمده کتاب «الفتن» نوشته نعیم بن حماد (متوفای 228) است. صاحبان صحاح سته نیز با عنوان «فتن و ملاحم» به برخی از نشانه‌های ظهور اشاره کرده اند. «فتن و ملاحم» به معنای رخدادها و فتنه‌هایی است که توسط پیامبر و صحابه پیش بینی شده است. بنابراین ممکن است تنها بخشی از این روایات، مرتبط با نشانه‌های ظهور باشد. گذشته از آنکه در میان کتب اهل تسنن نشانه‌های قیامت با نشانه‌های ظهور در آمیخته و گاه با یکدیگر خلط شده است.

در میان صحاح سته، شاید بیشترین سهم را در نقل این نشانه‌ها، «مسند احمد بن حنبل» (متوفای 241) داشته باشد. (تحلیل تاریخ نشانه‌های ظهور، ص 22)

 

ب ـ منابع متاخر

پس از نگارش منابع کهن حدیثی، در دوران‌های بعد، منابعی نگاشته شد تا هم تکمیل کننده منابع گذشته باشد و هم روایات استفاده شده در آن منابع را با دقت بیشتری تنظیم و تبویب نماید. با همین انگیزه بود که در میان شیعه و سنی جوامع روایی متاخر نگاشته شد و انبوهی از روایاتی را که میراث حدیثی گذشتگان بود به صورت یکجا جمع آوری کرد.

علامه مجلسی (متوفای 1111) که به جمع آوری روایات شیعه پرداخته و بزرگ‌ترین کتاب جامع روایی شیعه را با عنوان «بحار الانوار» جمع کرده، سعی بر آن داشته تا همه روایات علایم ظهور را از منابع معتبر شیعی جمع آوری کند. (ر.ک: بحار الانوار، ج 52)

زیارت امام زمان (عج)

«کنز العمال» نیز که نوشته یکی از دانشمندان اهل تسنن معروف به متقی هندی (متوفای 977) می‌باشد نیز در بابی با عنوان خروج المهدی قسمت قابل توجهی از این روایات را جمع آوری کرده است. (ر.ک: کنز العمال، ج 14، ص 261)

اما در این دوران برخی از بزرگان شیعه و سنی به صورت ویژه به بحث نشانه‌های ظهور پرداخته‌اند و روایات مربوط به آن را در مجموعه‌هایی مجزا جمع آوری کرده اند. سید بن طاوس (متوفای 664) عالم بزرگ شیعه در «الملاحم و الفتن» و یوسف بن یحیی مقدسی شافعی (متوفای قرن هفتم) در میان اهل تسنن به نگارش چنین کتاب‌هایی مبادرت ورزیده‌اند.

در میان کتبی که در این دوران در مورد زندگانی اهل بیت نگاشته شده به مناسبت زندگانی امام عصر به برخی از نشانه‌های ظهور نیز اشاره شده است. «اعلام الوری» نوشته طبرسی (متوفای 548), «کشف الغمه» نوشته اربلی (متوفای 962) از این جمله‌اند که روایات خود را از کتب پیشین نقل کرده اند.

عباس بازدید : 465 جمعه 06 خرداد 1390 نظرات (0)
مسیر یابی از روایاتدر سلسله‌نوشتارهای گذشته به تبیین پاره‌ای از نقطه‌ضعف‌های اساسی و ریشه‌ای مستند «ظهور بسیار نزدیک است» اشاره شد که عبارت بودند از: 1- نداشتن تخصص لازم در موضوع بحث. 2- اظهار نظرهای غیر کارشناسانه. 3- افتادن در دام «استعجال» یا «شتاب‌زدگی در تاریخ ظهور». 4- انحراف از مسیر اصلی انتظار. 5- دور شدن از هدف اهل بیت (علیهم‌السلام) علیهم السلام از بیان نشانه‌های ظهور  

در نوشتار حاضر، ادامه‌ی این نقطه‌ضعف‌ها را پی خواهیم گرفت:

6. توجه نداشتن به میزان اعتبار روایات به کارگیری شده و منابع آن‌ها.

برای به دست آوردن دیدگاه اهل بیت (علیهم‌السلام) در هر موضوعی باید مسیری حساب شده را پیمود و مراحل گوناگونی را طی کرد. نخستین گامی که باید در طول این مسیر برداشته شود، «گام اعتبار سنجی روایات» آن باب است.

روشن است که همه گزاره‌هایی که امروز به دست ما رسیده، سخن و دیدگاه اهل بیت (علیهم‌السلام) نیست. بلکه ممکن است گزاره‌هایی مغرضانه یا بدون غرض در زلال سخنان آن‌ها ورود کرده باشد و سبب گمراهی شنونده گردد. بنابراین برای رسیدن به این دیدگاه ناب، باید پیش از هر چیز به فکر بررسی اعتبار روایات بود و روایات سره از ناسره را غربال کرد.

اما اگر چنین غربالی صورت نگیرد و از تمامی روایات موجود در هر زمینه‌ای به صورت یک کاسه استفاده گردد، نتیجه به دست آمده تفاوت بسیاری با واقعیت خواهد داشت و مسلماً چیزی جز دیدگاه معصومان را ترسیم خواهد کرد. مخصوصاً اگر انگیزه‌های تحریف در آن زمینه فراوان باشد و روایات ناسره در آن موضوع بیش از موضوعات دیگر یافت شود، ممکن است که نتیجه به دست آمده زاویه زیادی با دیدگاه معصومان داشته باشد و انحرافی بس بزرگ به حساب آید.

اگر دیدگاه اهل بیت (علیهم‌السلام) را در هر موضوعی به ساختمانی خوش‌منظر مثال بزنیم، روایات موجود در آن باب نیز به منزله مواد و ملات اولیه‌اند. حدیث‌شناس ماهر نیز به منزله مهندس خبره ایست که پس از تهیه مصالح مرغوب، به ساخت سازه‌ای خوش منظر می‌پردازد و دیدگاه معصومان را در قالبی صحیح ارائه می‌دهد.

بنابراین اولین وظیفه دانشمندی که آگاه به حدیث است و می‌خواهد در یکی از موضوعات مطرح شده، نمایی کلی از دیدگاه اهل بیت (علیهم‌السلام) را ارائه دهد، «بررسی میزان شایستگی مواد اولیه» این سازه است. او باید با استفاده از ابزاری که در دست دارد، از میان انبوه مصالح موجود، مصالح مرغوب را تهیه کند و در نهایت هر یک از آن‌ها را در جای شایسته خود به کار گیرد.

این مطلب پراهمیت یکی از نکات کلیدی و حساس است که متأسفانه سازندگان این مستند از آن غافل مانده‌اند و بدون در نظر داشتن آن به نتیجه‌گیری از انبوه روایات این باب پرداخته‌اند. البته باید توجه داشت که آن‌ها در بیانیه خود به این مطلب اعتراف کرده‌اند و مواد استفاده شده در این مستند را مخلوطی از روایات سره و ناسره دانسته‌اند. اما با این حال باز هم دچار خطایی بزرگ شده‌اند و بدون آگاهی به مباحث حدیثی اظهار نظر دیگری ارائه داده‌اند. در بند 4 بیانیه گروه سازنده (164357)، چنین آمده است:

اولین وظیفه دانشمندی که آگاه به حدیث است و می‌خواهد در یکی از موضوعات مطرح شده، نمایی کلی از دیدگاه اهل بیت (علیهم‌السلام) را ارائه دهد، «بررسی میزان شایستگی مواد اولیه» این سازه است. او باید با استفاده از ابزاری که در دست دارد، از میان انبوه مصالح موجود، مصالح مرغوب را تهیه کند و در نهایت هر یک از آن‌ها را در جای شایسته خود به کار گیرد

« ... ذکر برخی از روایات ضعیف‌السند (هر چند بخش قابل توجهی از روایات فیلم قوی السند می‌باشد) ... از اموری هستند که از جانب منتقدان دلسوز مطرح شده و درست به نظر می‌رسد.»

اگرچه آن‌ها در این جمله به خطای خود در استفاده از روایات ضعیف، اعتراف کرده‌اند اما در دام ادعایی دیگر افتاده‌اند و بدون بررسی کارشناسانه بر سند قسمت قابل توجهی از روایات فیلم، مُهر تایید زده‌اند. در این باره چنین می‌توان نتیجه گرفت که:

اولاً: اثبات چنین ادعایی خود جای بسی تأمل دارد و آنچنان که خواهیم گفت ضعف سندی این دسته از روایات بیش از آن است که به آن اعتراف شده است.

ثانیاً: سخن این است که چنین ادعایی باید توسط متخصص این فن صورت پذیرد و پس از کاری کارشناسانه و دقیق ارائه گردد. چگونه می‌توان ادعای کسی را که هم به اصطلاحات حدیثی آگاه نیست و هم نسبت به راویان حدیث شناختی ندارد، قابل قبول دانست؟ آیا می‌توان بدون آگاهی نسبت به دانش رجال و درایه قسمتی از روایات را ضعیف و قسمت دیگر آن‌ها را معتبر دانست؟

کارگردان مستند ظهور نزدیک است

ثالثاً

: برای نادرست بودن نتیجه برگرفته از روایات یک باب، لازم نیست که همه مصالح به کارگیری شده، ضعیف و نامرغوب باشد بلکه همین اندازه که ثابت شود مقدار قابل ملاحظه‌ای از این روایات، دچار نقصی جدی است، نتیجه حاصله را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. آیا شما جرات می‌کنید در ساختمانی که می‌دانید نیمی از مصالح آن فاسد و یا نامرغوب است زندگی کنید؟ آیا می‌توان به ویرانه‌ای که نیمی از آن تخریب شده است و نیم دیگری از آن باقی مانده، «خانه» گفت؟

کارگردان این فیلم در مصاحبه خود با خبرگزاری ایرنا که در تاریخ 24/1/90

صورت پذیرفته (کد خبر: 30336515) چنین می‌گوید:

«برخی گفته‌اند روایات این سی دی ضعیف السند است در حالی که 50 الی 60 درصد روایات این سی دی قوی السند می‌باشد.»

بنابراین به اعتراف خود آن‌ها اقلاً 40 در صد مواد اولیه این فیلم دچار مشکل است که این برای زیر سوال بردن کل محتوای ارائه شده و همچنین نتیجه به دست آمده کافی است.

به گمان سازندگان این فیلم اگر نیمی از روایات استفاده شده در فیلم، صحیح باشد، باز می‌توان به نتیجه نهایی پایبند بود. در حالی که با چنین وضعیتی کل نتیجه به دست آمده منتفی خواهد شد و حتی نمی‌توان با احتمال 50 درصد هم به چنین نتیجه‌ای پایبند بود. چرا که تمامی روایات به کار رفته در این مستند، همانند تار و پود یک تابلو فرش، در هم تنیده‌اند و مسلماً از بین رفتن نیمی از آن‌ها به متلاشی شدن کل تابلو منتهی خواهد شد و در چنین حالتی، تابلو شکل و قیافه خود را از دست خواهد داد.

اما به گمان سازندگان این مستند، تابلو فرشی که با مخلوطی از روایات صحیح و سقیم بافته شده، تنها کمی کم‌رنگ تر از واقعیت خواهد بود و در نتیجه نهایی تأثیری نخواهد گذاشت. گویا که فکر نکرده‌اند، بخیه هایی که از روایات صحیح گرفته‌اند بر آب دوغ روایاتی این چنین ضعیف، نمی‌نشیند و هیچ ثمری نمی‌دهد.

با این حال اگر بتوانیم نگاهی کلی به اعتبار روایات نشانه‌های ظهور و منابع آن‌ها بیاندازیم، بسیاری از نکات مبهم روشن خواهد شد.

عباس بازدید : 286 جمعه 06 خرداد 1390 نظرات (0)
تاریخ ظهور امام زمان(عج)

الف ـ نقد بنیادی

1ـ نداشتن تخصص لازم در موضوع بحث

2ـ اظهار نظرهای غیر کارشناسانه

3ـ افتادن در دام «استعجال» یا «شتاب زدگی در تاریخ ظهور»

4ـ انحراف از مسیر اصلی انتظار

5ـ دور شدن از هدف اهل بیت علیهم السلام از بیان نشانه های ظهور

در قسمت پیشین گفتیم، مسیری که اهل بیت(علیهم‌السلام) برای ما در دوران انتظار ترسیم کرده اند، کسب معرفت و شناخت نسبت به امام زمان علیه السلام است و توجه بیش از اندازه به موضوعاتی حاشیه ای همچون نشانه های ظهور ما را از این هدف بزرگ باز می دارد.

اما ممکن است در لا به لای این سخن، پرسشی اساسی ذهن بسیاری را به خود مشغول کند که «اگر پرداختن به روایات نشانه های ظهور، باعث انحراف ما از هدف اصلی انتظار است، پس چرا خود اهل بیت علیهم السلام این چنین پر شاخ و برگ به این مساله پرداخته اند؟

اگر نشانه های ظهور، مساله ای حاشیه ای است، پس چرا حجم وسیعی از روایات مهدویت را به خود اختصاص داده است؟ این چه حاشیه ای است که اینقدر در روایات و احادیث به آن پر و بال داده شده و با این همه ریزه کاری مطرح گردیده است؟ اگر نشانه های ظهور، مساله ای حاشیه است پس چرا در مورد ویژگی های سفیانی و یا دجال، این همه نشانه های ریز و درشت مطرح شده است؟» و سوالاتی از این قبیل.

پاسخ را در قالب بخش های زیر بیان خواهیم داشت:

الف: از روایاتی که در مورد وظایف اصلی منتظران به دست ما رسیده بر می آید که هیچ کاری نباید این وظیفه اصلی را تحت الشعاع خود قرار دهد. بنابراین هر چه که به این هدف اصلی ضربه بزند، مذموم خواهد بود. البته ما نگفتیم که بررسی دقیق و خردمندانه نشانه های ظهور ما را از این هدف باز خواهد داشت. بلکه سخن پیرامون حرکت های افراط گونه و انحرافی است که قطعا ما را از هدف اصلی دور خواهد کرد.

عباس بازدید : 197 جمعه 06 خرداد 1390 نظرات (0)
ظهور نزدیک است-ظهور بسیار نزدیک است

نقدی بر محتوای مستند «ظهور بسیار نزدیک است!»


در مقام نقد مستند «ظهور بسیار نزدیک است» ابتدا به نقاط مثبت این برنامه و سپس به ضعف ها و کاستی های آن پرداختیم. عناوین بیان شده تا به حال عبارتند از:

بخش اول: نقاط قوت برنامه

بخش دوم: نقاط ضعف برنامه


ظهور نزدیک است-ظهور بسیار نزدیک است

الف ـ نقد بنیادی

گفتیم که بررسی نقاط ضعف این برنامه را در دو بخش «نقد بنیادی» و «نقد علمی» پی خواهیم گرفت. «نقد بنیادی» را که به کاستی های اساسی و زیربنایی این مستند مرتبط بود، آغاز کردیم و به دو مورد از این کاستی های اساسی اشاره کردیم:

1ـ نداشتن تخصص لازم در موضوع بحث

2ـ اظهار نظرهای غیر کارشناسانه

3ـ افتادن در دام «استعجال» یا «شتاب زدگی در تاریخ ظهور»

دوران غیبت امام عصر(عجّل الله تعالی فرجه الشریف)، دوران انتظار است. انتظاری عاشقانه و صبورانه. انتظاری سازنده و پیش برنده و در یک کلام انتظاری فعال و پرتحرک، نه انتظاری راکد و بی تحرک.

قرار نیست که ما در جای خود بنشینیم و دست روی دست بگذاریم و منتظر زمانی باشیم که امام عصر، ظهور کند و ما را از نکبت و بیچارگی برهاند. بلکه قرار است که در دوران غیبت، خود را برای حکومت عدل او آماده سازیم و جاده ظهور را هموار کنیم تا شاید قسمتی از مقدمات آمدنش را فراهم کرده باشیم.

روشن است که میان این دو نحوه از انتظار، تفاوت از زمین تا به آسمان است. یکی در پی تلاش است و پرتحرکی اما دیگری طرفدار رکود است و بی تحرکی. این انتظار، صبری سازنده است و آن انتظار، تحملی ناکارآمد و راکد. امام کاظم علیه السلام می فرماید:

انتظارُ الفَرَجِ مِن الفَرَجِ(الغیبة شیخ طوسی، ص 459)؛ انتظار گشایش(فرج)، جزئی از آن است.

بنابراین انتظاری شایسته است که سازنده باشد و «مقدمه ای برای ظهور» به حساب آید.

تمام سخن در این است که «امید بستن به نشانه های ظهور» و دنبال کردن افراطی آن، انسان را از این هدف بزرگ، باز می دارد و به وادی «انتظار نکوهیده» می کشاند.

عباس بازدید : 218 جمعه 06 خرداد 1390 نظرات (0)
                                             ظهور نزديک است-ظهور بسيار نزديک است
 


براي ارائه نقدي منصفانه بر مستند «ظهور بسيار نزديک است», پيش از هر چيز به نقاط قوت اين برنامه پرداختيم و به  پنج نکته اشاره کرديم. حال نوبت به ارائه نقاط ضعف و کاستي هاي اين برنامه مي رسد که سعي بر آن داريم تا اين بخش را نيز با «بررسي دقيق و انديشمندانه» ارائه دهيم.


"مستند ظهور" در ترازوي نقد(1)

براي ارائه نقدي منصفانه بر مستند «ظهور بسيار نزديک است», پيش از هر چيز به نقاط قوت اين برنامه پرداختيم و به  پنج نکته اشاره کرديم. حال نوبت به ارائه نقاط ضعف و کاستي هاي اين برنامه مي رسد که سعي بر آن داريم تا اين بخش را نيز با «بررسي دقيق و انديشمندانه» ارائه دهيم.

 

بخش دوم: نقاط ضعف برنامه

کنکاش در محتواي اين برنامه نشان مي دهد که کاستي هاي آن را مي توان در دو قست «نقد بنيادي» و «نقد علمي» مطرح نمود. چرا که برخي از کاستي ها که ريشه اي و اساسي است، در بخش «نقد بنيادي» مطرح خواهد شد و برخي ديگر از کاستي ها که به محتواي علمي برنامه برمي گردد در بخش «نقد علمي» بررسي خواهد گرديد.

 

الف ـ نقد بنيادي

همانطور که گفته شد در اين قسمت به بررسي «کاستي هاي ريشه اي و اساسي» اين برنامه مي پردازيم. اين کاستي ها عبارتند از:

1ـ نداشتن تخصص لازم در موضوع بحث

همه ما بايد بياموزيم که تنها در حيطه اي که صلاحيت علمي آن را داريم، سخن بگوييم و اظهار نظر کنيم. ورود به عرصه اي که مباني آن را نمي دانيم و مقدمات آن را نياموخته ايم، هم از لحاظ عقلي شايسته نيست و هم از لحاظ ديني نکوهيده است. از امير مومنان علي عليه السلام نقل شده که مي فرمايد:

إيّاكَ و الكلامَ فيما لا تَعرِفُ طَريقَتَهُ و لا تَعلَمُ حَقيقَتَهُ؛ فإنّ قَولَكَ يَدُلُّ على عَقلِكَ و عِبارَتَكَ تُنْبئُ عَن مَعرِفَتِكَ. (آمدي, پيشين, ص 210, ح4060)؛ زنهار از سخن گفتن درباره آنچه كه راهش را نمى شناسى و حقيقتش را نمى دانى؛ زيرا سخن تو نشانگر خرد توست و بيان تو از شناخت تو خبر مى دهد.

گويا مقصود از «طريقت» و «حقيقت» دانش که در اين روايت بدان اشاره شده, همان تخصص و آگاهي نسبت به راه و رسم آن علم و نحوه ورود و خروج در آن دانش است.

نگاهي اجمالي به نکات علمي مطرح شده در اين مستند، نشانگر آن است که سازندگان آن از تخصص لازم در اين زمينه برخوردار نبوده اند. چرا که ايرادات علمي اين برنامه به قدري اساسي و ريشه اي است که هيچ گاه خبره اين فن اين چنين به دام چنين اشتباهاتي نخواهد افتاد. «استفاده از منابع غير معتبر يا مشکوک»، «خلط موضوع برخي از روايات با يکديگر» و همچنين «ارائه ترجمه هاي نادرست» (که به آنها در بخش نقد علمي اشاره خواهد شد) نمونه هايي است که مي تواند نشان دهنده خبره نبودن سازندگان اين فيلم، در موضوع سخن باشد.

عباس بازدید : 193 جمعه 06 خرداد 1390 نظرات (0)

                                      ظهور بسیار نزدیک است

چندی است که مستندی 75 دقیقه ای نُقل بسیاری از محافل شده است و دیدگاه‌های مختلفی را به سوی خود جلب می‌کند. این فیلم که با تیراژی بالا در اختیار عموم مردم قرار گرفته، مورد انتقاد بسیاری از اندیشمندان حوزه و بزرگان عرصه سیاست قرار گرفته است. اما آنچه که برای ما مهم است واکنش گسترده مراجع، علما و اندیشمندان حوزوی است.


نقاط ضعف مستند «ظهور بسیار نزدیک است!» (2)

 

اگرچه برخی انتشار فراوان این لوح فشرده را کاری سیاسی و مرتبط با گروهی خاص برشمرده اند اما به نظر می‌رسد که جذابیت موضوع و همچنین احساس وظیفه بسیاری از علاقه مندان به حضرت ولی عصر (علیه السلام) در سراسر کشور، نقش بسزایی در تکثیر خودجوش این لوح فشرده داشته است و توانسته بینندگان زیادی را به خود اختصاص دهد.

در مورد هدف این فیلم باید گفت که این برنامه در پی تطبیق برخی از نشانه‌های ظهور با افراد و حوادث کنونی جامعه جهانی است و در نهایت می‌خواهد بیننده را به این باور برساند که ظهور حضرت حجت (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) آنچنان نزدیک است که گویا در همین چند سال  آینده رخ خواهد داد!

استفاده و تطبیق‌های جانبدارانه از نام و تصویر برخی از چهره‌های سیاسی داخل کشور و همچنین مخالفت و تخریب برخی دیگر از شخصیت‌های سیاسی، سبب شده تا دو اتفاق نامبارک در نقد این برنامه رخ  دهد.

اول اینکه مخالفان سیاسی تفکر حاکم بر این مستند به صورت افراطی عمل کنند و نقدهای غیر منصفانه‌ای را ارائه دهند؛ و دوم اینکه سازندگان برنامه نیز از آن طرف بام بیافتند و اکثر انتقادات را به مسایل سیاسی برگردانند و هدف بسیاری از نقدهای ارائه شده را تخریب یک طیف سیاسی یا فردی خاص برشمرند.

اگرچه در چنین فضای مسمومی سخن گفتن مشکل است اما مسلما نقد منصفانه و رهیابی بی‌طرفانه به سوی حقیقت جای خود را به خوبی پیدا خواهد کرد.

به همین جهت است که ما در پی این خواهیم بود تا نقدی منصفانه را در پیش گیریم و فارغ از کشمکش‌های سیاسی و اجتماعی به «بررسی دقیق و عالمانه» محتوای ارائه شده بپردازیم.

بنابراین پیش از هر چیز به نقاط قوت یا شایستگی‌های این برنامه خواهیم پرداخت و سپس به کاستی‌ها و ضعف‌های آن اشاره خواهیم کرد و در نهایت برای روشن شدن حقیقت به بررسی دقیق یکایک شخصیت‌های مرتبط با علایم ظهور خواهیم پرداخت.

مخالفان سیاسی تفکر حاکم بر این مستند به صورت افراطی عمل کنند و نقدهای غیر منصفانه‌ای را ارائه دهند؛ و دوم اینکه سازندگان برنامه نیز از آن طرف بام بیافتند و اکثر انتقادات را به مسایل سیاسی برگردانند و هدف بسیاری از نقدهای ارائه شده را تخریب یک طیف سیاسی یا فردی خاص برشمرند

بخش اول: نقاط قوت برنامه

نقد شایسته آن است که نقاط قوت را در کنار نقاط ضعف ببیند. بنابراین پیش از هر چیز به بیان شایستگی‌های این مستند خواهیم پرداخت. اگرچه برخی از نقادان این برنامه نیز به صورت تلویحی به برخی از نقاط قوت آن اشاره کرده اند اما گویا هیچ یک از آنان به صورت منسجم به این نکته نپرداخته اند. به نظر می‌رسد که این نقاط قوت عبارتند از:

1. جذابیت موضوع

از آنجا که موضوع مهدویت با نجات بشر در آمیخته است و از آینده ای روشن سخن می‌گوید، عنوان کردن این موضوع برای جوامع مختلف و با گرایشات گوناگون جذابیتی ویژه دارد. اما در میان ریز موضوعات مهدویت شاید هیچ موضوعی به جذابیت نشانه‌های ظهور نباشد. چرا که این نشانه‌ها با کنجکاوی انسان گره می‌خورد و آمدن موعود را عینیت می‌بخشد.

یکی از نقاط قوت هر مجموعه ای انتخاب موضوعی جذاب و پرکشش است که این مهم در این برنامه شکل گرفته است.

 

2. ایجاد شوقی وصف ناپذیر برای ظهور

امام زمان ،حوزه ،رسالت ،تبیان ،علما ،ظهور

همانطور که می‌دانیم یکی از وظایف ما در دوران غیبت حضرت مهدی، انتظار است. اما نه انتظاری راکد و بی تحرک بلکه انتظاری فعال و پرتحرک. مسلما چنین انتظاری شوق و ذوقی فراوان در پی خواهد داشت و منتظران را آماده حرکت جهانی حضرت خواهد کرد.

بنابراین یادآور شدن مسأله ظهور آن هم در قالبی هنرمندانه می‌تواند شوق ظهور را در جامعه افزایش دهد و تحرک منتظران را برای خودسازی و جامعه سازی بیشتر از گذشته نماید. البته باید توجه داشت که این مهم نباید به هر قیمتی صورت پذیرد و به اصطلاح، «هدف وسیله را توجیه کند».

مطالب مطرح شده در این مستند نیز چنین انگیزه ای را ایجاد می‌کند و ذوق و شوقی فزاینده می‌آفریند. بیننده ای که خود را در آستانه ظهور می‌بیند شوقی وصف ناپذیر می‌یابد و انگیزه ای فراوان پیدا می‌کند که چنین کاری اگر مطابق موازین باشد ستودنی است.

 

3. ابراز احتمالی بودن تطبیق‌ها در ابتدای بحث

مساله تطبیق افراد کنونی با اشخاصی که در روایات آستانه ظهور مطرح شده نباید با قطعیت صورت پذیرد. چرا که این مساله به توقیت (تعیین وقت برای ظهور حضرت) می انجامد و در روایات فراوانی از این مساله نهی شده است.

در ابتدای این برنامه به این نکته عمومی به صورت کلی اشاره شده است و تطبیق‌های ارائه شده را احتمالی برمی شمرد. همچنین اکثر موارد تطبیقی نیز به صورت جمله پرسشی مطرح گردیده و سعی برآن شده تا تطبیق‌ها با قطعیت همراه نباشد.

یادآور شدن مسأله ظهور آن هم در قالبی هنرمندانه می‌تواند شوق ظهور را در جامعه افزایش دهد و تحرک منتظران را برای خودسازی و جامعه سازی بیشتر از گذشته نماید. البته باید توجه داشت که این مهم نباید به هر قیمتی صورت پذیرد و به اصطلاح، «هدف وسیله را توجیه کند»

امام زمان (عج)

4 تدوین و تنظیم متناسب

انسجام شایسته در ارائه مطالب می‌تواند تاثیر فراوانی در فهم مطلب و اقناع شنوندگان یا بینندگان داشته باشد که در این مستند به خوبی به آن پرداخته شده است. تدوین و تنظیم مطالب توانسته است پازل مبهمی را که در ذهن مخاطب ایجاد شده پر کند و تصویری دلخواه به او بنمایاند. بررسی شخصیت افراد مهمی که می‌توانند در دوران پیش از ظهور حضرت، حرکت سازی کنند، یکی پس از دیگری مطرح شده و به خوبی در کنار هم قرار داده شده است.

 

5 ارائه هنرمندانه و تاثیر گذار

استفاده از ابزارهای هنری صوتی و تصویری می‌تواند بر جذابیت کار بیافزاید و تاثیر محتوا را افزایش دهد. اگرچه مجریان این برنامه رفتاری حرفه ای و هنرمندانه ندارند و اندکی از جذابیت آن کاسته اند اما می‌توان گفت که ارائه دیگر مطالب و محتوای برنامه، نسبتا هنرمندانه است. همچنین بهره گیری از صوت و تصویرهای متناسب، محتوا را برای بیننده قابل پذیرش کرده است.

در قسمت بعد به نقاط ضعف این مستند خواهیم پرداخت.

عباس بازدید : 205 پنجشنبه 05 خرداد 1390 نظرات (0)

بررسی اسناد، پیگیری های دامنه دار اسفندیار رحیم مشایی برای واگذاری رایگان صدها هزار متر از مرغوبترین زمین های شهر مینسک (پایتخت کشور بلاروس) به عوامل اقتصادی وی را نشان می دهد.


مشایی-بلاروس

 بررسی اسناد، پیگیری های دامنه دار اسفندیار رحیم مشایی برای واگذاری رایگان صدها هزار متر از مرغوبترین زمین های شهر مینسک (پایتخت کشور بلاروس) به عوامل اقتصادی وی را نشان می دهد.

به گزارش تبیان به نقل از  مشرق، در پی سفر چند ماه قبل اسفندیار رحیم مشایی به عنوان نماینده ویژه دولت ایران به کشور بلاروس و با پیگیری های وی، بیش از ۷۰۰ هزار متر از مرغوبترین زمین های شهر مینسک پایتخت کشور اروپایی بلاروس در اختیار شرکت سمگا قرار گرفته است.

بهانه واگذاری این زمین به شرکت سمگا که از سوی چند نفر از معاونین سابق مشایی و آقا زاده های وابستگان به وی اداره می شود، ساخت یک دهکده با سبک ایرانی در این زمین ها بوده است.

همچنین نکته جالب توجه در جریان تاسیس شرکت "پرسپولیس اینوست" از سوی شرکت سمگا، پیوند نزدیک مجموعه افراد فعال در جریان فتنه و اطرافیان رحیم مشایی با یکدیگر است.

در جریان این واگذاری ها چندین تخلف عمده صورت گرفته که برخی از آنها به شرح زیر است:

۱- شرکت سرمایه گذاری پرسپولیس با سرمایه اولیه یک میلیون روبل در سال ۱۳۸۸ از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران (با نمایندگی سفارت ایران در بلاروس) در شهر مینسک به ثبت رسیده است و سپس دو زمین واگذار شده ۷۰ هکتاری جهت ساخت یک دهکده توریستی و یک زمین ۱۰ هزار متری جهت ساخت یک هتل ۵ ستاره به این شرکت که هر دو در بهترین موقعیت های مکانی شهر مینسک هستند بر اساس موافقت آقای رحیم مشایی به شرکت سمگا (هلدینگی که بانک گردشگری زیر نظر آن فعالیت می کند) واگذار شده است.

نکته جالب توجه در جریان تاسیس شرکت "پرسپولیس اینوست" از سوی شرکت سمگا، پیوند نزدیک مجموعه افراد فعال در جریان فتنه و اطرافیان رحیم مشایی با یکدیگر است

۲- پس از واگذاری این زمین مجموعه پیگیری هایی نیز از سوی این جریان جهت اعطای وام ارزان قیمت جهت ساخت این مجموعه ها در بانک توسعه صادرات صورت گرفته که نکته جالب توجه آن تلاش برای اعطای وام از یک بانک ایرانی جهت ساخت هتل و متعلقات آن (کازینو، بار و...) در یک کشور اروپایی است.

۳- نگاهی به ترکیب هیات مدیره این شرکت به خوبی نشان دهنده پیوندهای پنهان این جریان با تیم هاشمی و خاتمی است.

در این شرکت "مرتضی بانک" معاون حال حاضر حسن روحانی و استاندار استان کرمان در دوره هاشمی رفسنجانی "ریاست هیات مدیره" را برعهده دارد. بانک در دوره انتخابات میرحسین موسوی ریاست ستاد انتخاباتی حزب وابسته به هاشمی رفسنجانی (حزب اعتدال و توسعه) را برعهده داشت و مهدی جهانگیری مدیرعامل سمگا رییس اداره منابع انسانی وی در دوره استانداری بود.

همچنین حسین هاتفی فارمد معاون صنایع دستی مشایی در دوره ریاست سازمان میراث فرهنگی نیز مدیرعاملی این شرکت را برعهده گرفته است. هاتفی همچنین ارتباطات نزدیکی با برخی شرکت های اصلی گروه العقیلی (مفسد اقتصادی مورد ادعای دولت و مقیم دبی ) در ایران دارد.

پی سفر چند ماه قبل اسفندیار رحیم مشایی به عنوان نماینده ویژه دولت ایران به کشور بلاروس و با پیگیری های وی، بیش از ۷۰۰ هزار متر از مرغوبترین زمین های شهر مینسک پایتخت کشور اروپایی بلاروس در اختیار شرکت سمگا قرار گرفته است.

در ماههای اخیر نیز بسیاری از اعضای هیات مدیره شرکت سمگا مانند احسان تابش (آقازاده فردی که قبلاً مشایی معاونت وی را در وزارت کشور برعهده داشته است) و از سال گذشته به عنوان نماینده بخشی از سهام سازمان میراث فرهنگی به عنوان عضو و نایب رییس هیات مدیره سمگا مشغول به کار شده نیز در سفرهای گوناگون به بلاروس به پیگیری وضعیت زمین های واگذار شده پرداخته اند.

۴ - نکته جالب توجه اینکه در سایه غفلت نهادهای نظارتی و پس از طرح خبرهایی در هفته های اخیر در زمینه شرکت سمگا، این شرکت اقدام به فروش زمین های رایگان واگذارشده به خود، به چندین میلیون دلار نموده و خبر آن را در وب سایت خود منتشر کرد!

عباس بازدید : 297 پنجشنبه 05 خرداد 1390 نظرات (0)

در حالي پروژه 400 ميليارد توماني تالارهاي بين المللي ايران - كيش به‎صورت ترك تشريفات مناقصه به شركت خانوادگي يحيي فيوضي واگذار شده كه طبق بند «و» ماده 28 قانون برگزاري مناقصات، ترك تشريفات مناقصه منوط به تأييد شوراي اقتصاد، معاون برنامه‌ريزي و وزير اقتصاد است.


مشايي و بقايي

پروژه 400 ميليارد توماني مجتمع تالارهاي بين‌الملي ايران - كيش طبق توافقي سه‏نفره با حضور اسفنديار رحيم‎مشائي، حميد بقايي و ابراهيم عزيزي در تاريخ سوم تير ماه سال 89 به صورت ترك تشريفات به شركت فياك كيش با مديريت يحيي فيوضي واگذار شد كه بر اساس قانون ترك تشريفات اين اقدام روال قانوني را طي نكرده است.

بنابر بند «و» ماده 28 قانون برگزاري مناقصات، رئيس جمهور نيز به تنهايي حق صدور دستور ترك تشريفات مناقصه را ندارد و ترك تشريفات مناقصه «منوط به تأييد شوراي اقتصاد و پس از آن منوط به تأييد هيأتي مركب از رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور (دبير هيات)، وزير امور اقتصادي و دارائي و بالاترين مقام مذكور در بند (ه) خواهد بود».

در اين موافقت نامه اصولي تصريح شده است، كه همزمان با مبادله اين موافقت نامه مبلغ 5 ميليارد تومان به شركت طرف قرارداد پرداخت شود. اين در حالي است كه دراين زمان هنوز پروژه مراحل قانوني از طريق ترك تشريفات را طي نكرده است.

 شركت فياك كيش با مديريت خانواده فيوضي يوسفي (يحيي، رييس هيات مديره، پانته آ، نايب رييس هيات مديره) در تاريخ اول تير 1389 به ثبت مي رسد و موافقت اصولي مذكور دقيقاً 2 روز بعد به ارزش 400 ميليارد تومان به اين شركت امضا مي شود.

پروژه 400 ميليارد توماني مجتمع تالارهاي بين‌الملي ايران - كيش طبق توافقي سه‏نفره با حضور اسفنديار رحيم‎مشائي، حميد بقايي و ابراهيم عزيزي در تاريخ سوم تير ماه سال 89 به صورت ترك تشريفات به شركت فياك كيش با مديريت يحيي فيوضي واگذار شد كه بر اساس قانون ترك تشريفات اين اقدام روال قانوني را طي نكرده است.

در متن موافقت نامه اصولي واگذاري اين پروژه كه فارس به نسخه‌اي از آن دست يافت، آمده است: با توجه به تصميم نمايندگان ويژه رئيس جمهور آقايان اسفنديار رحيم مشايي، ابراهيم عزيزي و حميد بقايي در خصوص اجراي پروژه‌هاي مجتمع تالارهاي بين‌الملي ايران - كيش و جزيره كيش و با عنايت به صورتجلسه‌ها و توافقات انجام شده در تاريخ‌هاي 1389/2/18 تا 1389/3/9 با حضور افراد ياد شده به صورت ترك تشريفات مطابق قانون برگزاري مناقصات و واگذاري مسئوليت اجراي پروژه مذكور به سازمان منطقه آزاد كيش، موافقتنامه حاضر در محل مركز امور مناطق آزاد تجاري - صنعتي و ويژه اقتصادي ميان سازمان منطقه آزاد كيش و نمايندگي آقايان محمدعلي محبي، فريدون انتظاري و حسين فاضلي به نشاني كيش سازمان منطقه آزاد به عنوان كارفرما و شركت FIAC كيش به شماره ثبت 8385 به نمايندگي آقاي يحيي فيوضي يوسفي رئيس هيئت مديره و به نشاني: كيش - برج صدف، طبقه سوم، واحد 301 صندوق پستي شماره 3، به عنوان پيمانكار EPC منعقد گرديده است.

اسناد

به گزارش فارس بندهاي اين موافقت نامه اصولي به شرح زير است:

1. توافق گرديد فضاهاي مورد نياز پروژه اجلاس به شرح جدول پيوست از سوي FIAC به صورت طراحي، مهندسي، مديريت، تامين تجهيزات، مازومات و مصالح و ساخت به صورت (EPC) اجرا گردد. (پيوست شماره يك)

تبصره 1: برنامه فيزيكي پروژه، فضاها و احجام و سايت پلان كلي پروژه براساس جدول كلا به تاييد كارفرما رسيده و به عنوان مصوبه اين توافقنامه تلقي مي‌گردد (پيوست دو)

تبصره 2: كليه قيمتهاي مندرج در جدول پيوست شماره 3 پايه انعقاد قرارداد به صورت كليد در دست (turn key) بوده و پيمانكار EPC متعهد مي‌گردد پيش‌نويس قرارداد كامل و پيوست‌هاي آن را طبق استانداردهاي بين‌المللي ظرف مدت 30 روز براي مبادله ارائه نمايد. مفاد قرارداد با توافق طرفين نهايي خواهد شد. (پيوست سه)

تبصره 3: نظر به اينكه اسناد اجرايي اين پروژه در حال تكميل مي‌باشد مشخصات و نقش‌هاي تفصيلي و اجرايي و برآورد آن در انطباق با كاربري‌ها به موازات عمليات اجرايي تهيه و ارائه خواهد شد.

2. مدت زمان اجراي پروژه 25 ماه از زمان پرداخت پيش پرداخت موضوع بند 5 تعيين گرديده و پيمانكاران EPC با علم به شرايط جغرافيايي و محيطي كيش متعهد مي‌گردد پروژه را ظرف مدت مقرر قابل تحويل نمايد. در صورت تاخير، تاخيرات حاصله موجب پرداخت خسارت به ازاي هر روز معادل 1.000.000.000ريال از سوي پيمانكار EPC به كارفرما خواهد بود و متقابلا كارفرما متعهد مي‌گردد به ازاي هر روز تسريح در تحويل پروژه مبلغ 1.000.000.000 ريال به عنوان پاداش به پيمانكار EPC پرداخت نمايد.

عباس بازدید : 254 پنجشنبه 05 خرداد 1390 نظرات (0)

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تشكر ویژه از خدمات حمید بقایی به عنوان سكاندار سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: آقای بقایی كه از این سازمان به دولت آمد سیبل شد و از روزی كه فعالیت خود را در نهاد ریاست جمهوری آغاز كرد حملات به وی شروع شد و یك دفعه همه مباحث درباره وی مطرح شد و حال این كه قبل از آن چیزی مطرح نبود.


بقایی و احمدی نژاد

رییس جمهوری با اشاره به تلاش كشورهای جهان در زمینه فراهم آوردن امكانات و زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه گردشگری اظهار داشت: عده‌ای می‌گویند سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مجوز ساخت هتل می‌دهد و این را جرم تلقی می‌كند كه اگر این اقدام جرم است ما به آن افتخار می‌كنیم.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل موزه ملی ایران افزود: در حالی كه همه جای دنیا امكانات، زمین و وام ارزان به منظور ساخت هتل و ایجاد تاسیسات زیربنایی توسعه گردشگری ارایه می‌دهند متاسفانه در كشور ما اعطای مجوز برای ساخت هتل به سند جرم تبدیل شده است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به غنای میراث فرهنگی ایران زمین اظهار داشت: این نكته را تمام تمدن شناسان باور دارند كه اگر میراث ایران را از جامعه بشری حذف كنیم چیزی باقی نمی‌ماند.

احمدی نژاد با اشاره به نمایش منشور حقوق بشر كوروش در ایران خطاب به افرادی كه دولت را به واسطه نمایش این منشور متهم كردند گفت: بالاخره این منشور كوروش هست یا نیست؟ متصل به این سرزمین و موجب افتخار است یا خیر؟

وی اظهار داشت: این كه یك ملت متمدن آزادانه این مكتب را پذیرفته به نفع این مكتب است و عظمت این مكتب را می‌رساند و این تفاوت دارد با این كه یك گروه جاهل بی فرهنگ این مكتب را بپذیرند كه دیدیم در واقع نپذیرفتند.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تشكر ویژه از خدمات حمید بقایی به عنوان سكاندار سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: آقای بقایی كه از این سازمان به دولت آمد سیبل شد و از روزی كه فعالیت خود را در نهاد ریاست جمهوری آغاز كرد حملات به وی شروع شد و یك دفعه همه مباحث درباره وی مطرح شد و حال این كه قبل از آن چیزی مطرح نبود.

رییس جمهوری به ظرافت گفت: ما متوجه نشدیم كه خاصیت نهاد ریاست جمهوری این است یا خروج از سازمان میراث فرهنگی مدیران این سازمان را در سیبل قرار می‌دهد كه قبل از ایشان هم همین اتفاق افتاده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تداوم با قوت خدمات بقایی در سازمان میراث فرهنگی توسط احمدزاده كرمانی سكاندار جدید این سازمان از حمید بقایی به عنوان فرد خدومی كه زندگی خود را برای تعالی این سرزمین و خدمت به ملت ایران و انقلاب اسلامی وقف كرده است یاد كرد و گفت: از بقایی به واسطه خدمات و همچنین تحمل كم نظیر وی سپاسگزاری می‌كنم.

رییس جمهور گفت: جنس احمد زاده نیز از همان جنس آقای بقایی است كه قرار است در سازمان میراث فرهنگی دوره ای خدمت كند و آماده می‌شود كه اگر از اینجا رفت به سیبل تبدیل شود كه البته وی از قبل در سیبل حملات بوده است.

وی ابراز امیدواری كرد كه احمدزاده در فضای صمیمی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و در كنار مهندسان و كارشناسان این سازمان حركت پرشتابی را كه آغاز شده است را با شتاب بیشتری به پیش ببرد.

احمدی نژاد تاكید كرد: به عنوان كوچكترین عضو ملت ایران، تا روزی كه هستیم مدافع مستحكم و قاطع مجموعه خدمات شما در این سازمان خواهم بود.

عباس بازدید : 292 سه شنبه 03 خرداد 1390 نظرات (0)
حضرت فاطمه زهرا 

برخیز! كه بر هودج (اسرى) بنشینیم

در مكّه فرود آمده، آنجا بنشینیم 

در بزم (اطعنا) و (سمعنا) بنشینیم 

پاى سخن سیّد بطحا بنشینیم 

بر درگه لطفش، به تمنّا بنشینیم 

انوار خدا را، به تماشا بنشینیم

كز طلعت زهرا كند امروز تجلّى

اى بیت خُوَیلد! گل زیباى بهشتى!

 وى مادرِ انسیّه حوراى بهشتى!

آیند به امداد تو، زنهاى بهشتى 

با جامه اسْتَبرق و، دیباى بهشتى 

طوبى لك! ازین نخله طوباى بهشتى

 

كامروز كند جلوه به سیماى بهشتى 

در مركز ایمان و، حرمْخانه تقوا 

احمد كه به معراج، بسى راز نهان دید

 ز آن راز نهان در رخِ این طفل، نشان دید 

در فاطمه‏اش، نور خداوند جهان دید 

دید آنچه به چشم بشریَّت نتوان دید 

آن جلوه كه در (سِدرَه) بر او تافت،

عیان دید  و آن نور كه در (غارِ حَرا) دید،

همان دید  آیات خداوند درین چهره زیبا 

دریاى نبوَّت بخروشید و، گهر داد 

حضرت فاطمه زهرا (س)

نخل احدیَّت گل توحید، ثمر داد

آمد به جهان، آنكه شرافت به بشر داد 

عزَّت به پسر داد و، كرامت به پدر داد 

در خلقت این طفل، خداوندْ نظر داد 

جبریل به هر عصر، ازین طفل خبر داد 

شد خلقت او، معجزه امَّ ابیها

اینست نهالى كه شفاعت، ثمر اوست 

پروردن گلهاى شهادت، هنر اوست 

 

بحر شرف و لؤلؤ و مرجانْ، گهر اوست 

در عالم هستى نظر حق نظر، اوست 

ما كانَ محمَّد به مدیح، پدر اوست 

و آن مُنتَقِم آل محمّد، پسر اوست 

مهدى كه بوَد مصلح كل، مُنجىِ دنیا 

اى اهل قلم! وصف نگویید ستم را 

در سرّ و علن، مدح كنید اهل كرم را 

در جاى صمد، چند گزینید صنم را؟ 

آلوده به اصنام نسازید حرم را 

بر خون شهیدان، مگذارید قدم را 

حضرت فاطمه زهرا

با اشك ندامت، همه شویید قلم را

و آنگاه بسازید رقم، مِدحتِ زهرا 

منظومه عصمت، كه كشد ناز رسالت 

احسان الوهیَّت و، اعجاز رسالت 

در بحر شرف، گوهر ممتاز رسالت 

دلسوز رسولُ اللَّه و، دمساز رسالت 

همگام ولىُّ اللَّه و، همراز رسالت 

بوسیدن دستش، پرِ پرواز رسالت 

 

در بارگه قرب خداوند تعالى 

اى دایره گردش ایّام به دستت!

زد بوسه رسولُ اللّه از اكرام به دستت 

در حشر، كه اجرا شود احكام به دستت 

دارند همه، دیده انعام به دستت 

آزادى ما هست سرانجام، به دستت 

اى مصلحت ملَّت اسلام به دستت 

كن لطف به ما، آنچه بوَد مصلحت ما 

بر ملّت ما بار دگر، یك نظر انداز 

پیروزى ما را، هِله طرح دگر انداز 

حضرت فاطمه زهرا

سجّاده حاجت، سرِ قبرِ پدر انداز

پیراهن احمد پدرت را به سر انداز

در محكمه عدل خدا، چنگ درانداز

آهى كش و بر هستى دشمن، شرر انداز

اى آه تو، تو فانى و، اشك تو چو دریا

اى نام تو بسم اللَّهِ دیوان شفاعت

پیش از تو، نباشد به كس امكان شفاعت

بى‏اذن تو آن روز، به فرمان شفاعت

 

كس را نرسد دست به دامان شفاعت

اى از برِ حق یافته پیمان شفاعت

روزى كه كنى روى به میدان شفاعت

حاشا كه (مؤیّد) رود از یاد تو، حاشا!

عباس بازدید : 1222 یکشنبه 01 خرداد 1390 نظرات (0)

پایگاه اینترنتی گلوبال فایر در مقاله‌ای تصریح كرد شواهد شیمیایی تكان دهنده دانشمندان درباره چرایی تخریب مركز تجارت جهانی، این نتیجه گریزناپذیر را حاصل می‌كند كه آمریكا و احتمالاً اسرائیل، خود طراحی كننده و مجری حادثه 11 سپتامبر هستند.

به گزارش فارس، در نتیجه تحقیق اخیراً چاپ شده پروفسور نیلز هریت (از دپارتمان شیمی دانشگاه كپنهاگ دانمارك) و یك گروه بین المللی از دانشمندان، نهایتاً ایده ای قابل قبول در مورد علت فروریختن مركز تجارت جهانی (WTO) در یازدهم سپتامبر ارائه شد؛ و آن حدود 10 تا 100 تن نانوترمیت (سوپرترمیت)، ماده ای منفجره ای بود كه شامل آلومینیوم (Al) و اكسید آهن (Fe2O3) جاسازی شده در قالبی از اكسید سیلیكن، به همراه زیرلایه ی از اكسید غنی شده ی آهن است.

بر اساس این مقاله، چگونگی كشف این مطلب به یافته های این دانشمند از گرد و خاكهای "اسلحه دودزا " (فرآورده ی كره كوچك آهنی از واكنش گرمازای آلومینیوم ترمیت با اكسید آهن) و "اسلحه ی پرشده " در WTO (ذرات عمل نكرده ی نانوترمیت در هر چهار نمونه از گرد و خاك آزمایش شده ی WTC و اساساً مشابه با خواص مركب و انفجاری سوپر ترمیت منفجره نظامی و تجاری) بر می گردد. این كشف شامل تكنیك های گوناگون پیشرفته -اما كاملاً استاندارد- فیزیك شیمیایی است.

نتیجه تحقیق اخیراً چاپ شده پروفسور نیلز هریت (از دپارتمان شیمی دانشگاه كپنهاگ دانمارك) و یك گروه بین المللی از دانشمندان، نهایتاً ایده ای قابل قبول در مورد علت فروریختن مركز تجارت جهانی (WTO) در یازدهم سپتامبر ارائه شد؛ و آن حدود 10 تا 100 تن نانوترمیت (سوپرترمیت)، ماده ای منفجره ای بود كه شامل آلومینیوم (Al) و اكسید آهن (Fe2O3) جاسازی شده در قالبی از اكسید سیلیكن، به همراه زیرلایه ی از اكسید غنی شده ی آهن است.

در مورد این كه "چه كسی " عامل حادثه ی یازده سپتامبر بوده است باید گفت با توجه به "روش مورد استفاده برای حمله " به وضوح كسانی بوده‌اند كه برای وارد كردن 10تا100 تن نانو ترمیت (سوپر ترمیت) به برج جنوبی و ساختمان WTC7 مجتمع مركز تجارت جهانی مانعی نداشته اند، یعنی مقامات آمریكا یا قائم مقام های آن ها (یعنی اسرائیلی ها) با تأیید صلاحیت از سوی مقامات دولتی یا شركتی.

نویسنده این مقاله با اشاره به مقاله ای دیگر از MWC News با عنوان "آیا آمریكا مسئول یازده سپتامبر است؟ دانشمندان سوئیسی نسبت به گزارش رسمی بوش مشكوك هستند " می نویسد: پاسخ من این پرسش، به عنوان یك دانشمند محافظه كار با توجه به تحقیق پروفسور نیلز هریت و گروه بین المللی همكاران او، "بلی " است. یافته های آن ها در مورد ذرات عمل نكرده ی نانو ترمیت در گرد و خاك WTC مطمئناً اثبات حقانیت دانشمندان فهمیده ای از سراسر جهان است، كه از همان ابتدا "گزارش رسمی " هالیوود گونه ی بوش را مطلقاً باور نداشتند؛ چگونه سه آسمان خراش بزرگ كاملاً به سطح زیر پای خود فرو می ریزند و در كمتر از 10 ثانیه، بتن، به گرد و خاكی نرم تبدیل می شود؟

عباس بازدید : 237 یکشنبه 01 خرداد 1390 نظرات (0)

دادگاهي در نيويورك كه به پرونده نقش احتمالي ايران در حملات 11 سپتامبر رسيدگي مي كند روز گذشته در جلسه اي به استماع شهادت سه فرد كه ادعا شده از مقامات سابق دستگاه امنيتي ايران هستند پرداخت .


11سپتامبر

به گزارش  عصر ايران و به نقل از روزنامه " ديلي ميل " وكلاي قربانيان حملات 11 سپتامبر روز جمعه اعلام كردند كه بر اساس شواهد جديد دادگاهي در نيويورك كه به پرونده حادثه 11 سپتامبر و نقش احتمالي ايران و گروه حزب الله لبنان در انجام اين حملات مي پردازد ، جمهوري اسلامي ايران و حزب الله لبنان پيش از انجام حملات 11 سپتامبر از وقوع آن خبر داشته اند.

در جلسه روز جمعه دادگاه سه شاهد از مقامات امنيتي سابق ايران كه به آمريكا پناهنده شده اند ، به صورت ويدئو كنفرانس در دادگاه شهادت داده اند كه ايران پيش از انجام حملات 11 سپتامبر از وقوع آن خبر داشته و حتي يكي از اين شاهدان ادعا كرده كه ايران به طراحي و انجام اين حملات ياري رسانده است.

بر اساس اين گزارش ، ايران در آموزش و جابجايي تروريست هايي كه حملات 11 سپتامبر را به انجام رسانده اند نقش داشته و پس از حمله 11 سپتامبر نيز در ياري رساندن به گروه القاعده براي مخفي ماندن و در امان بودن از انتقام گيري آمريكا به اين گروه تروريستي ياري رسانده است.

بر اساس اين ادعا ايران و گروه شيعي  حزب الله لبنان از اوايل دهه 1990 با گروه سني القاعده وارد همكاري شده اند و اين همكاري تا زمان حملات 11 سپتامبر و پس از آن نيزبه وسيله "عماد مقنيه " يكي از فرماندهان نظامي حزب الله و 10 تن ديگر از اعضاي اين گروه شيعي لبناني ، ادامه داشته است.

به گفته وكلاي پرونده ، ايران پس از حملات 11 سپتامبر و پس از آغاز حمله آمريكا براي اشغال افغانستان بسياري از رهبران و اعضاي القاعده و خانواده هايشان را از افغانستان فراري داده و در ايران به آنها پناه داده است و يا شرايطي را مهيا كرده كه آنها براي فرار از دست آمريكا  از خاك ايران عبور كرده و به كشورهاي ديگر بروند.

يكي از شاهدان دادگاه ادعا كرده است كه ايران پيش بيني مي كرده است كه اگر نقش اين كشور در حملات 11 سپتامبر لو برود با حمله ايالات متحده آمريكا مواجه خواهد بود از اين رو تلاش كرده است تا همه شواهد دست داشتن خود در حملات 11 سپتامبر را از ميان بردارد.

يكي از شاهدان دادگاه ادعا كرده است كه ايران پيش بيني مي كرده است كه اگر نقش اين كشور در حملات 11 سپتامبر لو برود با حمله ايالات متحده آمريكا مواجه خواهد بود از اين رو تلاش كرده است تا همه شواهد دست داشتن خود در حملات 11 سپتامبر از جمله عماد مقنيه سر حلقه ارتباط ايران و حزب الله با گروه القاعده را از ميان بردارد.

عماد مغنيه در سال 2008 به وسيله تيم تروري كه گمان مي رود وابسته به سازمان جاسوسي اسراييل ( موساد) باشد ، در سوريه ترور شد.

ادعاي جديد دو هفته پس از ترور اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده در ويلايي در نزديكي اسلام آباد پاكستان در حمله نيروهاي ويژه آمريكايي ، صورت مي گيرد و پيش بيني مي شود موج جديدي از عمليات رواني عليه ايران در سطح رسانه هاي غربي با اين اخبار و ادعاهاي بي اساس شكل بگيرد.

جمهوري اسلامي ايران پس از حملات 11 سپتامبر جزء نخستين كشورهايي بود كه اين حملات را محكوم كرده و با قربانيان اين حادثه تروريستي ابراز همدردي كرد ، با اين حال ايران لشگر كشي به بهانه حملات 11 سپتامبر و كشتار صدها هزار انسان بي گناه در افغانستان و عراق و پاكستان و ديگر كشورهاي خاورميانه را نيز محكوم كرده است.

ادعاهايي اين چنين نشان از آغاز مرحله اي جديد در اتهام زني و فشار سياسي و رسانه اي آمريكا عليه ايران باشد و پس از اينكه واشنگتن ظاهرا از شر دشمن ديرينه اش اسامه بن لادن خلاص شد ، سياست دشمن سازي واشنگتن نياز به سوژه هاي جديدي دارد تا همچنان توجيه لشگر كشي و حضور صدها هزار نظامي اين كشور در كشورهاي خاورميانه و همجوار ايران باشد.

به نظر مي رسد ادعاهايي اين چنين نشان از آغاز مرحله اي جديد در اتهام زني و فشار سياسي و رسانه اي آمريكا عليه ايران باشد و پس از اينكه واشنگتن ظاهرا از شر دشمن ديرينه اش اسامه بن لادن خلاص شد ، سياست دشمن سازي واشنگتن نياز به سوژه هاي جديدي دارد تا همچنان توجيه لشگر كشي و حضور صدها هزار نظامي اين كشور در كشورهاي خاورميانه و همجوار ايران باشد

عباس بازدید : 217 شنبه 31 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

حمید بقائی معاون اجرائی رئیس جمهور با حکم دیوان عدالت اداری به ۴ سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.


بقایی

به گزارش جهان حمید بقائی معاون اجرایی رییس جمهور ، به دنبال تخلفات عدیده در دوره ای که ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را بر عهده داشته، در دیوان عدالت اداری محکوم شده است.

اما پس از صدور رای دیوان درباره تخلفات بقائی و صدور حکم قطعی، وی از اجرای آن استنکاف می ورزد و همین موضوع باعث می شود وی به ۴ سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شود.

وی تا این لحظه حاضر نشده است که این حکم را اجرا کند و به دنبال برگرداندن آن در دیوان عدالت اداری است.

گفتنی است مطابق ماده ماده ۳۷ از قانون دیوان عدالت اداری مصوب سال 58، در صورتی كه محكوم‌علیه از اجراء رأی استنكاف نماید با رأی شعبه صادركننده حكم، به انفصال موقت از خدمات دولتی تا پنج سال و جبران خسارت وارده محكوم می‌شود.

بقائی حكم انفصال 4ساله خود را از خدمات دولتی تأیید كرد

حمید بقایی در نشست خبری امروز در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینكه: "شنیده شده است دیوان عدالت اداری شما را به مدت 4 سال از خدمات دولتی محروم كرده است، آیا تأیید می‌كنید؟ "، گفت: درست است.

براساس اخبار منتشره، حمید بقائی به‌دنبال تخلفات عدیده در دوره‌ای كه ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را به‌عهده داشت، در دیوان عدالت اداری محكوم شده است.

مطابق ماده 37 از قانون دیوان عدالت اداری مصوب سال 58، در صورتی كه محكوم‌علیه از اجرای رأی استنكاف نماید با رأی شعبه صادركننده حكم، به انفصال موقت از خدمات دولتی تا پنج سال و جبران خسارت وارده محكوم می‌شود.

اما پس از صدور رأی دیوان درباره تخلفات بقائی و صدور حكم قطعی، وی از اجرای آن استنكاف می‌ورزد و همین موضوع باعث می‌شود وی به 4 سال انفصال از خدمات دولتی محكوم شود.

وی تا این لحظه حاضر نشده است كه این حكم را اجرا كند و به‌دنبال برگرداندن آن در دیوان عدالت اداری است.

مطابق ماده 37 از قانون دیوان عدالت اداری مصوب سال 58، در صورتی كه محكوم‌علیه از اجرای رأی استنكاف نماید با رأی شعبه صادركننده حكم، به انفصال موقت از خدمات دولتی تا پنج سال و جبران خسارت وارده محكوم می‌شود.

گفتنی است در جریان برگزاری نشست خبری بقائی در دبیرخانه شورای مناطق آزاد ، اسفندیار رحیم مشائی به صورت سرزده وارد ساختمان دبیرخانه و اتاق بقائی شد و وی نیز پس از پایان این نشست به وی پیوست تا شایعه‌‌ای درباره رایزنی‌های مشایی و بقایی پیرامون حكم صادره از سوی دیوان عدالت اداری تقویت شود.

عباس بازدید : 282 شنبه 31 اردیبهشت 1390 نظرات (0)
رهبر

بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌

 خیلى متشكرم از حضار محترم، برادران و خواهران عزیز، و همچنین از گردانندگان این نشست پر مغز و مفید؛ بخصوص از آقاى دكتر واعظ‌زاده كه جلسه را خوب مدیریت كردند. متشكرم از اینكه با این نشست، این فرصت را ایجاد كردید كه این مباحث مطرح شود و ان‌شاءاللَّه ادامه پیدا خواهد كرد. و حمد میكنم خداى متعال را، خداى عزیزِ حكیم را كه فراغت و امنیت و امكانات و نشاط عطا كرد به جمع حاضر و كسانى كه عقبه‌ى تشكیل این نشست بودند، كه بتوانند این كار را انجام دهند. اگر لطف خدا نبود، اگر آسایش خاطر متفكران، استادان و اندیشمندان نبود، ممكن نبود نظام بتواند به این فرصت دست پیدا كند. این، فرصت مهمى است كه خوشبختانه خداى متعال در اختیار ما گذاشت.

 آنچه كه امروز در این نشست انجام گرفت، یك آغاز است و ما امیدوارانه در پى آن هستیم كه این آغاز، استمرار شایسته‌اى پیدا كند و سرانجام مباركى داشته باشد. احساس میكنم در كشور ظرفیت انسانى گسترده‌اى براى پیگیرى و به سرانجام رساندن این بحث مهم - یعنى بحث عدالت - وجود دارد.

 صاحبنظرانى هم كه در این جلسه حضور ندارند، از نظر ما شركاى این بحثند. حتماً در سرتاسر كشور، در دانشگاه‌ها، در حوزه‌ها، در پژوهشگاه‌هاى گسترده‌اى كه خوشبختانه در كشور وجود دارد، هستند كسانى از صاحبنظران كه در این مقوله، در این بحث، یا تحقیقاتى دارند، یا آماده هستند كه تحقیقاتى را انجام دهند. ما آنها را در این بحث شریك میدانیم.

 بحث عدالت بایستى به یك گفتمان نخبگانى تبدیل شود. باید این مسئله را دنبال كنیم و پیگیرى این بحث را رها نكنیم؛ چون زمینه خیلى زیاد است، نیاز خیلى شدید است و در بیانات دوستان، بخشى از این نیاز محسوس بود. این بحثهائى كه شما كردید و ان‌شاءاللَّه در آینده خواهد شد، محصول آن براى نسل كنونى و نسلهاى آینده، محصول باارزش و بشدت مورد نیازى خواهد بود. شاید لازم باشد بعدها از صاحبنظران دنیاى اسلام هم استفاده كنیم. شاید در كشورهاى دیگر صاحبنظرانى هستند كه میتوانند در جمع‌بندى نهائى و به سرانجام رساندن بحث عدالت، به ما كمك كنند.

 من خوشوقت و خشنود شدم از اینكه احساس كردم دوستان به بحثهاى یكدیگر توجه نشان دادند. این فصلهاى اعتراض و اشكال كه آقاى دكتر واعظزاده در این جلسه گنجاندند، به نظر من جزو جذابترین بحثها بود؛ نشان‌دهنده‌ى این بود كه حضار به مباحث توجه كردند. این كار، هم‌افزائى به وجود مى‌آورد. همه‌ى شماها نظراتى دارید، در این مقوله فكر كردید و فكرهاى بیشترى خواهید كرد؛ لیكن وقتى كه در یك چنین مجموعه‌اى همه گرد مى‌آیند، با یكدیگر تبادل نظر میكنند، آنچه كه فكر كردیم، عمیق‌تر میشود، گسترده‌تر میشود، جامع‌تر میشود و در نهایت ان‌شاءاللَّه ما را به یك نقطه‌ى نهائى - كه اشاره خواهم كرد - میرساند.

عباس بازدید : 205 جمعه 30 اردیبهشت 1390 نظرات (1)
بنی صدر-رجایی

روزنامه کیهان در ستون یاداشت روز نوشت:

امام خمینی دو تعبیر را درباره بنی صدر و رجایی به کار برد. درباره بنی صدر فرمود «به این آقا گفتم بعضی از افراد که دور تو جمع شده اند، گرگ هایی هستند که تو را به فنا می دهند، گوش نکرد». اما درباره رئیس جمهور مکتبی کلامی به غایت حکمیانه و ژرف فرمود «بعضی ها عقلشان بیشتر از علمشان است. آقای رجایی از شخصیت هایی است که عقلش بیشتر از علمش است». بنی صدر تقابل و تضاد و تاختن در بن بست را برگزید و با مغز به دیوار ملت و نظام کوبید چون دچار سوءتفاهم و بد دیدن و خیال و وهم شده بود. و اندرز خیرخواهان را نشنید، چون گوشش پر بود.

مسئله غامض اینجاست که طیف هایی از مدعیان حق و عدل و عقل و تقوا و مروت در طول تاریخ سر از بیغوله درآوردند. برخی اناالحق گفتند در حالی که شیطان پرستی می کردند. ادعای عدالت و تقوا داشتند اما به جمل و نهروان ختم شدند و مقابل امام عدالت ایستادند. از مردی و مردانگی می گفتند و سر بزنگاه ناجوانمردی کردند.

تقوا و عدالت منهای ولایت، تقوا و عدالت معوج خوارجی و طالبانی و سلفی می شود. و خرد منهای ولایت، از سیاست بازی های عرفی امویان و عباسیان و... مجاهدین خلق و نهضت آزادی و حزب خلق مسلمان و باند مهدی هاشمی و برخی احزاب دولت ساخته دهه های اخیر سردر می آورد. هر مقرّی غیر از قرارگاه ولایت، مقرّ شیطانی خواهد شد ولو تابلوی عقلانیت و عدالت و حقانیت و مهدویت(!) و تقوا و تهجد و خدمت و جمهوریت و مردم داری داشته باشد.

بی ولایتی، لوچی عقل و تقوا و عدالت خواهی و مردم سالاری می آورد. در این صورت به اعتبار 11 میلیون یا 18 میلیون یا 20 میلیون رأی اعتباری، خیال می کنی «خاتمیت» نقض شده و پیامبری تازه مبعوث گشته که آن هم تویی! و بهتر از همه می فهمی، نشانه اش هم صندوق های انباشته از رأی به نام تو. روزگاری معنای «پیام دوم خرداد را نگرفته ای»، این بود که خونت هدر است. اما حالا کجاست آن غوغا؟ و کجاست آن چماقداری چماقداران برای بنی صدر؟!

امان از توهم و امان از دیدگانی که مغشوش می بینند یا به خیانت گزارش می دهند! امان از رفیق و مشاور بد! و امان از جان در تمنا و خیال تنیده که چون خود مهیاست، اطرافیان نیز بر قطر تارهای تنیده او می افزایند!

اگر به دستاویز ایمان باید چنگ انداخت و رستگار شد، شرط آن زمام داری دوستی ها و دشمنی هاست. به بیان شریف امام صادق علیه السلام «از محکم ترین دستگیره های ایمان این است که دوست بداری در راه خدا و دشمن بداری در راه خدا و ببخشی در راه خدا و دریغ کنی در راه خدا.» یعنی که در دوستی و دشمنی و رقابت و رفاقت و عداوت، اندازه را با تراز ولایت نگه داری. این عین مصلحت و منتهای عقلانیت است. و این، همان خطی است که فاصله انداخت میان دو صاحب منصب، که فاصله پایان ریاستشان 3 ماه نشد. یکی اسوه مشتاقان و مردمان شد و دیگری آینه عبرت آیندگان. مشکل از شماره «عینک عقل» سید ابوالحسن بنی صدر بود. حلقه اولی که در خیال او دمیده بودند و به همین دلیل توانستند اطرافش را بگیرند، جز کبودی و تیرگی و بدگمانی به او ننمایاندند. کاری که خودشیفتگی با رجال پرآوازه کرد، ده ها قرص اکستازی با جوانان خام و خیال پرور نکرده است. چیزی شبیه از هواپیماپریدن و روی ابرها راه رفتن.

متشکریم، نه از خود. از محمدعلی رجایی الگوی سیاستمدار مکتبی مقلد امام که یادش نرفت روزی دستفروش بود و بعد معلم. و به واسطه عملش، عقل را با ما هجّی کرد و آموخت.

عباس بازدید : 241 جمعه 30 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

مشایی مجوز تأسیس دانشگاه غیرانتفاعی به اسفندیار رحیم مشایی با عنوان "دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان " دریافت کرد. 


مشایی

شورای عالی انقلاب فرهنگی به تازگی با اعطای مجوز تأسیس دانشگاه غیرانتفاعی در تهران برای اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور موافقت کرده است.

این دانشگاه که دانشگاه «جامع بین‌المللی ایرانیان» نام دارد مؤسسه‌ای غیردولتی-غیرانتفاعی بوده بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

پیش از این نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی که انحصار صدور مجوز تأسیس مؤسسات آموزش عالی در استان تهران را در دست دارد، اقدام به صدور مجوز مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی ابراز برای همسر محمدمهدی زاهدی وزیر علوم دولت نهم و مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی رفاه برای محسن هاشمی رفسنجانی کرده بود.

دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان یک دانشگاه غیردولتی بوده که دوره‌های آموزشی آن به صورت حضوری در تهران برگزار شده و هیچ‌گونه وابستگی به شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور که نهادی دولتی است، ندارد.

*واکنش غفوری فرد

اما همین خبرگزاری ساعتی بعد در گفتگو با حسن غفوری‌فرد رئیس هیأت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: اعطای مجوز راه‌اندازی دانشگاه "جامع بین‌المللی ایرانیان " از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی صحت ندارد و شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوزی برای تاسیس این دانشگاه غیردولتی و غیرانتفاعی صادر نکرده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند برای موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی مجوز تاسیس صادر کند یا خیر، گفت: پیش از این شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز راه‌اندازی موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی را صادر می‌کرد اما اکنون وزارت علوم و بهداشت این مجوزها را صادر می‌کنند.

غفوری‌فرد خاطرنشان کرد: در این زمینه آئین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی تجدیدنظر شد و اختیار اعطای مجوز به موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی به وزارت علوم و بهداشت داده شد و اکنون این وزارتخانه‌ها مستقیماً مجوز صادر می‌کنند.

عباس بازدید : 213 جمعه 30 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

رئيس محترم جمهوري اسلامي ايران پس از مدتها کش و قوس و رويدادهاي کم نظيري چون حکايت برکناري وزير اطلاعات و دورکاري 11 روزه و ... به سيما آمد تا با مردم گفتگو کند


  رئيس جمهور

 رئيس محترم جمهوري اسلامي ايران پس از مدتها کش و قوس و رويدادهاي کم نظيري چون حکايت برکناري وزير اطلاعات و دورکاري 11 روزه و ... به سيما آمد تا با مردم گفتگو کند. امري لازم و في نفسه قابل تقدير. چرا که بي ترديد فهرست سوالهاي نخبگان و مردم از رئيس دولت انقدر مهم و طولاني و موثر بود که «اقناع افکار عمومي» در خصوص آنها را به يک ضرورت و اولويت ملي براي مديريت جامعه تبديل کند.

آنچه در جريان گفتگوي «نه چندان ويژه» تلويزيون با ايشان رخ داد، اگر چه تکرار سخنانِ منتظره بود، اما خالي از «ويژگي هاي قابل انتظار» نبود. حرف هاي بديع ، طرح سوالهاي جديد و خلق سوژه هاي تازه در صحنه عمومي. رسانه هاي دولت سخنان دکتر احمدي نژاد را با هدف «آرام سازي افکار عمومي» و موفق ارزيابي کردند.

پاسخ به يک سوال سياسي و انتخاباتي ، برشي از اين گفتگو - و نه مصاحبه - است. اعلام بي خبري رئيس جمهور در خصوص زمان برگزاري انتخابات مجلس نهم ؛ جواب ايشان به سوال بي رمقِ مجري و در عين حال سوال جدي بسياري از مسوولان درجه اول کشور ، نخبگان، رقباي سياسي و نيز افکار عمومي بود. از روساي قوا گرفته تا مسئولان نهادهاي نظارتي ، خطباي جمعه تا مراجع و علما ، و از منتقدين سياسي تا اهالي رسانه مدتهاست پيوند جرياني آلوده در دستگاه مجريه را فرياد مي کشند و «رسما» نشانه هايِ از جامه بيرون مانده ي اهداف انتخاباتي اش را با چشم غير مسلح مي بينند. ابهامات و اتهامات پرشمار، مستند و البته بي پاسخ در مورد حلقه اول ياران رئيس جمهور را دهان به دهان روايت و بر صفحه رسانه ها مرور مي کنند. و همچنان اميدوار سخني اند تا حساب رئيس جمهور را از جماعت فوق جدا کنند...

عباس بازدید : 231 جمعه 30 اردیبهشت 1390 نظرات (1)

هنوز چند صباحی از خبر تعقیب قضائی اطرافیان مشائی نگذشته بود که  یک خبر دیگر در همین رابطه منتشر شد:" یكی دیگر از نزدیكان مشایی بازداشت شد


کیاپاشا

 چندی پیش رسانه ها از تحت تعقیب بودن 25 نفر از اعضای باند انحرافی متصل به دولت نوشتند و پس از آن هم دادستان کل کشور با تائید ضمنی این خبر بدون اشاره به تعداد انها تاکید کرد که به اتهام آنها با جدیت رسیدگی می شود.

از مهمترین افراد دستگیر شده امام جماعت مسجد  نهاد ریاست جمهوری تهران بود که از نزدیکان صمیمی مشائی محسوب می شد.امیری فر که گفته می شد به دلیل حمایت از سی دی جنجالی ظهور نزدیک است به دام دستگاه قضائی افتاده است پیش از این گفته بود که مشائی با همه اصولگرایان فرق دارد و نماز شبش هم ترک نمی شود و حتما در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و رئیس جمهور می شود.

عباس بازدید : 232 یکشنبه 25 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

مقدمه

مشایی

این روزها سخن از جریان انحرافی در دولت بسیار شنیده می شود. کسانی که عبارت جریان انحرافی را برای این طیف انتخاب کرده اند بر این باورند که این افراد مسیر حرکت دولت دهم را از آرمانها و وعده های داده شده در انتخابات سال 84 و 88 جدا کرده و تا حدی نیز با نفوذ در سنگرهای حساس نظام اداری و تصمیم گیری اجرایی کشور به این مقصود رسیده اند.  اگر چه در سالهای گذشته زمزمه هایی درباره ماهیت این جریان به گوش می رسید و اطلاع رسانی های موردی انجام شد اما تا ماجرای غیبت چند روزه آقای احمدی نژاد در محل کار خود و مخالفت ایشان به خاطر بازگشت به کار وزیر اطلاعات قدرت و نفوذ این جریان در سطوح بالای مدیریتی کشور به این شکل پررنگ برای افکار عمومی به تصویر کشیده نشد.

اطلاع رسانی های سالهای قبل بیشتر به تبیین مواضع نادرست آقای مشائی درباره مسائل مختلف سیاسی از جمله دوستی با مردم اسراییل!، مساله حجاب، ماجرای انتخاب او به معاون اولی رییس جمهور و ... اختصاص داشت اما در این روزها مشخص شده است که مساله صرفا یک فرد نیست و با یک جریان چند وجهی و دارای نفوذ و انحرافات مختلف روبرو هستیم. طیفی که می کوشد دولت اصول گرا و انقلابی با رییس جمهوری که با شعار عدالت ، معنویت ، ظلم ستیزی و مبارزه با فساد و تبعیض بر سر کار اماده بود و امید را به دلها بازگردانیده بود از محتوای خود خالی کرده و در جهت منافع باندی خود استفاده کنند.در این نوشتار کوشیده می شود ابعاد مختلف جریان انحرافی تبیین گردیده و سپس به ریشه یابی و راهکارهای حل این موضوع پرداخته شود.در ابتدای این امر به انحرافات جدی طیف انحرافی پرداخته می شود:

مصباح یزدی

1- استفاده سطحی و سیاسی از مفهوم مهدویت

این جریان اگرچه باور به مفهوم انتظار را از عناصر مقوم اندیشه خود می داند اما عملا با سطحی و سخیف کردن مفهوم انتظار  و مهدویت از آن به عنوان دستمایه سیاست استفاده می کنند. در این باره آیت الله مصباح یزدی اخیرا  با اشاره به رواج انحراف فکری جدیدی در جامعه و مطرح شدن تعابیری چون «امام زمان(عج) خود جامعه را اداره می‌کند»،‌ تصریح کردند: درست است که در ابتدا این سخن برای ارادتمندان و علاقه‌مندان به حضرت بقیه‌الله(عج) خوش باشد،‌ ولی وقتی به آن فکر می‌کنیم، می‌توانیم به آینده خطرناک این سخن پی ببریم. این سخن به این معنی است که اگر خود ولی عصر(عج) جامعه را اداره می‌کنند،‌ نیازی به واسطه و نائب نیست!

آیت الله مصباح یزدی در ادامه هشدار بسیار مهم و تکان دهنده ای دادند و شرایط امروز را با شرایطی که فتنه بابیت بر مبنای همین گونه تقاسیر غلط از مهدویت شکل گرفت مقایسه کردند و گفتند اگر این جریان ادامه یابد و یک روز دیدیم که سید علی محمد باب دیگری به دست خودمان و با ثمره خون شهیدان و مقاومت‌های فراوان به وجود آمده است،‌تعجب نکنیم!!

به همین شکل آیت الله جنتی  در نماز جمعه گذشته تهران،مطلب دست اولی را بیان کردند که شدت انحراف را در این ج
عباس بازدید : 219 یکشنبه 25 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

آقای احمدی نژاد و همكارانش در دولت، همواره التزام عملی خود را به ولایت فقیه، اثبات كرده اند و در این مسیر از امتحانات متعدد و سخت، سرافراز بیرون آمده اند. با قاطعیت می گویم كه هیچكس به اندازه آقای احمدی نژاد التزام نظری و عملی خود را به ولایت فقیه به اثبات نرسانده است، اما بعضی ها كه موفقیت دولت را برنمی تابند و هرگز نتوانسته اند مدیریت برجسته رئیس جمهور را ببینند، سعی كرده اند به شیوه های مختلف زمینه تضعیف دولت را فراهم كنند.


مشایی

ماجراهای سیاسی آقای رحیم مشاوی پایان ندارد ، در حالیکه او از سوی بسیاری از اصول گرایان مورد انتقادات شدید قرار گرفته در مصاحبه خبرگزاری دولت می کوشد به برخی از این اتهامات پاسخ گوید.البته این پاسخها منتقدانی مانند کیهان را راضی نکرده است. در ذیل مصاحبه مشائی و پس از آن انتقادات کیهان را مشاهده می کنید

اسفندیار رحیم مشایی مشاور و رئیس دفتر رئیس جمهور در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا  تبعیت از ولی فقیه را از لوازم اعتقاد به غیبت امام عصر(عج) دانست:

مدت زیادی است كه عده ای تلاش می كنند درباره اعتقاد شما به ولایت فقیه تشكیك كنند و در این زمینه به شبهه افكنی و ابهام آفرینی روی آورده اند، لطفا در این زمینه نظر خود را به صراحت بیان كنید.

 در شرایط فعلی، بنا به دلایلی قصد پاسخگویی به شبهات بی اساس و اكاذیب را ندارم، اما در این مورد باید تاكید كنم كه ولایت فقیه، آرمان مهم انقلاب اسلامی و بزرگترین یادگار ماندگار امام (رض) است و اصولا انقلاب اسلامی بدون ولایت فقیه شكل نمی گرفت و نمی توانست با اقتدار به حیات بالنده خود ادامه دهد. چنانكه بارها گفته ایم ما زندگی در سایه ولایت فقیه را تمرین زندگی در حكومت جهانی امام زمان(عج) می دانیم و تبعیت از ولی فقیه از لوازم اعتقاد به غیبت امام عصر(عج) است.

 اخیرا بعضی گویندگان در انتقاد غیرمستقیم از رئیس جمهور این شائبه را مطرح كردند كه گویا آقای احمدی نژاد و شما عدالت گرایی را در برابر ولایت مداری می دانید. توضیح شما چیست؟

 برداشت اینها اشتباه است. ولایت و عدالت دو ركن جدایی ناپذیر و به هم تنیده نظام اسلامی است و پرچمدار آن نیز مقام معظم رهبری هستند. ممكن است برخی افراد، قائل به تفكیك ولایت از عدالت باشند اما بنده آن را منطقی و حقیقی نمی دانم. من این تفكیك را هم ظلم به ولایت و هم ظلم به عدالت می دانم. ولایت و عدالت هر دو اساس تشیع است و اصولا هدف از اعمال ولایت، اقامه قسط و عدالت است.

  از نخستین روزهایی كه خبری مبنی بر خانه نشینی رئیس جمهور مطرح شد، برخی رسانه ها و عناصر سیاسی، انگاره حاكمیت دوگانه را مطرح كردند و رئیس جمهور را به عنوان عامل ایجاد شكاف در حاكمیت متهم ساختند. تا كنون پاسخ روشنی به این اتهام داده نشده است.

 موضوع برای مردم روشن است و آنها متوجه اهداف پنهان در پس این انگاره سازی هستند. وقوع حاكمیت دوگانه در جمهوری اسلامی، خواسته و آرزوی همیشگی بیگانگان بوده كه البته عده ای در داخل ، برای رسیدن به مقاصد كوچك باندی و جناحی خود، آن را مطرح می كنند. از نظر مردم ایران، القاء حاكمیت دوگانه، یك حركت ضد انقلابی است زیرا موجب فساد در اركان نظام می شود.

مشایی در این گفت وگو همچنین با به كار بردن تعابیری اهانت آمیز نسبت به خیل مردم و مسئولانی كه در دوران خانه نشینی آقای احمدی نژاد خواهان ولایت پذیری وی بوده اند، گفته است: «برخی خواص به علت برداشت غلط از سكوت چند روزه رئیس جمهور به صورتی شتابزده واكنش نشان دادند و منویات درونی خود را بروز دادند».

عباس بازدید : 201 یکشنبه 25 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

حلقه اول یاران احمدی نژاد از کجا به کجا رسید!  


پروژه "حذف 2" که به بهانه ادغام چند وزارتخانه و با هدف یک دست سازی حلقه اول یاران رئیس جمهور شروع شده بود، اینبار نه با حکم حکومتی بلکه با ورود به موقع مجلس و شورای نگهبان ناکام ماند.


یاران احمدی نژاد

پس از عدم موفقیت در عزل مصلحی، ادغام چند وزارتخانه می توانست تیم اطراف محمود احمدی نژاد را برای 2 سال پایانی دولت دهم یک دست تر از قبل کند که فعلا به تعویق افتاد. هرچند اخباری وجود دارد که نشان می‌دهد این پروژه بزودی و با ظاهر جدید عملی می شود.

اگر تنها 6 سال به عقب باز گردیم و تیم همراه کننده رئیس جمهور را در سال‌های ابتدایی دولت نهم بنگریم خواهیم دید که از آن افراد فقط تعداد انگشت شماری باقی مانده اند که به نظر می رسد در ماه‌ها و حتی روزهای آینده شاهد حذف آنها از اطراف رئیس جمهور خواهیم بود.

نگاهی به اخبار و تحلیل های سال‌های ابتدایی ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد نشان می‌دهد که یکسری از افراد بیش از بقیه در طیف یاران نزدیک به وی نقش آفرینی می‌کنند که از آن جمله می توان به غلام حسین الهام، مهرداد بذرپاش، پرویز فتاح، صادق محصولی، محمد علی آبادی، محمد جواد حاج علی اکبری، علیرضا علی احمدی، محمد حسین صفار هرندی، کامران باقری لنکرانی و داوود احمدی نژاد و البته مسعود زریبافان، عبدالرضا شیخ الاسلام، علی سعید لو و سید مجتبی ثمره هاشمی اشاره کرد که همگی به نحوی از جمع این حلقه اطراف رئیس جمهور کنار گذاشته شده اند و البته غیر ازچهار نفر آخر، بقیه در دولت هیچ مسئولیتی ندارند.

عباس بازدید : 233 پنجشنبه 22 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

شباهت های سیره سیاسی حضرت امام و رهبر معظم انقلاب


با خود اندیشه می کردم که چگونه در گرداب های فتنه و در فراز و فرودهای دشوار و ناهموار سه دهه گذشته، کشتی پرتلاطم انقلاب اسلامی، گرفتار آسیب های کمتری شده و از لابلای موجه های سنگین گذر کرده و به سواحل نجات نزدیک شده است.


دفاع از فرد یا دفاع از خدمت؟

 به نظر می رسد برای پیروزی و حرکت رو به جلوی هر انقلاب، دو رکن اساسی مورد نیاز است. رکن اول، حضور و حمایت مردمی است و رکن دوم به قابلیت ها، ویژگی های شخصیتی و مدیریتی رهبر انقلاب مرتبط است.

انقلاب اسلامی؛ میوه سال ها رشادت، جهاد، شهادت و جان فشانی بهترین انسان های روی زمین در دو قرن گذشته بوده است.

از سوی دیگر رهبری امام امت، رکن دوم پیروزی انقلاب بود. با مجاهدت های آن پیشوای سترگ، انقلاب اسلامی در بهمن 57 به پیروزی رسید. غلبه بر نظام تا دندان مسلحی که پایگاه قدرتمندترین استثمارگر تاریخ شمرده می شد. آن هم با دست های خالی و مشتان گره کرده و دل هایی مملو از محبت الهی؛ تحفه ای بود که امام خمینی برای همه مردم مسلمان، به ویژه مردم غیور ایران به ارمغان آورد. دوران امام دوران تثبیت و تحکیم نظام بود و با مدیریت ایشان کشور از آزمون های دشواری مانند بحران گروهک ها، تحریم، جنگ تحمیلی و... سربلند خارج شد.

چند سال پیش از رحلت امام، نظریه پردازان و سیاستمداران غربی، بر این باور بودند که نظام جمهوری اسلامی، نظامی شخصیت مدار بوده و پس از درگذشت رهبر کاریزمای آن، بحران مشروعیت و کارآمدی گریبانگیر این سیستم سیاسی خواهد شد. اما پیش بینی آنان از دو جهت نادرست از کار در آمد. اولا نظام جمهوری اسلامی با استقرار و تبعیت خود از مرحله گذار به مرحله تثبیت رسیده بود و ثانیا رهبری جدید توانست خلأ رهبری بنیانگذار را پر کند.

بحمدالله پس از مرارت های ناگفتنی، با تصویب مجلس خبرگان، رهبری شایسته، جانشین آن پیر دریادل شد که قبل از هر گونه قضاوتی پیرامون زوایای رفتاری ایشان، باید گفت وی از حیثیات ظاهریه، کاملا شایستگی احراز این مقام را دارد بود و «به حق» مجلس خبرگان در آن روز به یادماندنی، رهبری، سزاوار را برای سکانداری کشتی انقلاب اسلامی برگزید.

باید گفت ضروری ست که رهبری های داهیانه رهبر فرزانه را به تصویر بکشانیم تا معلوم شود، چرا برای درک هر گامی که ایشان بر می دارند، تأمل لازم است و لاجرم سپاس از درگاه حضرت احدیت.

نقاط قوت رهبری معظم انقلاب

به نظر می رسد اگر دهه اول انقلاب دهه تثبیت نظام بود، دهه دوم و سوم توسعه نظام جمهوری اسلامی است. این توسعه با توجه به ثبات مدیریتی است که از سوی رهبر انقلاب شاهد بودیم، می توان با یک نگاه گذرا به دوران 22 ساله رهبری ایشان، این نقاط برجسته و تأثیر مدیریتی آن را ملاحظه کرد:

1-  تأثیر مطلق آن رهبر فرزانه بر تمامیت ارضی و امنیت داخلی با تدابیر خاص و اعتنا و توجه شایسته به امور نظامی و تعیین استراتژی های لازم و دستور به تقویت سپر موشکی کشور از درایت های ریزبینانه آن رهبر فرزانه است، که طرح آن برای کارشناسان بزرگ نظامی دنیا نیز شگفت آور بوده و موجب تقویت کشور ما در جبهه بازدارنگی نظامی است.

عباس بازدید : 464 پنجشنبه 22 اردیبهشت 1390 نظرات (0)

متأسفانه بايد گفت در زمان ما هم جرياني انحرافي که گويا  تمام نکات انحرافات گذشته را با هم در يک جا جمع دارد، در کمرنگ کردن نقش علما و  در ترويج ايراني گري و قوميت گرايي  بسيار تلاش مي کند و مردم را ارجاع مي دهد به کوروش و هخامنش و  ديگران و بعد از آن طرف در ترويج عرفانهاي کاذب، در جن گيري و رمالي  هم تلاش مي کند، که مشخص نيست اينها چه نسبتي با دين دارد.


 آيت الله صادق لاريجاني در نشست مسئولان قوه قضاييه مطالب مهمي در باره انحرافات فکري يک جريان سياسي مطرح کرد.

                                               آيت الله صادق لاريجاني،
 

مهمترين مطالب مطرح شده توسط رئيس قوه قضاييه که در پايگاه اطلاع رساني اين قوه منتشر شده به شرح زير است:

*جريانات انحرافي در طول تاريخ تلاش‌ بسياري نموده‌اند تا عرفان هاي کاذب و مليت گرايي را در مقابل اسلام واقعي ترويج کنند و امروز نيز شاهد تلاش جرياني انحرافي در کمرنگ کردن نقش عالمان ديني هستيم 

* در اواخر دوره طاغوت، رژيم به ترويج مليت‌گرايي و ايراني‌گرايي افراطي و برپا ساختن جشن هاي آنچناني پرداخته بودکه هدفي جز کمرنگ کردن نقش اسلام و نقش عالمان دين نداشت.

* از قرنها پيش پاره‌اي جريانات انحرافي در مقابل نقش عالمان در دين وجود داشته است و همه ما مي دانيم که در برهه هاي متعددي در همين جامعه اسلامي ما دراويش و صوفيه را در مقابل علماي ما قرار مي دادند و بهانه آنان رجوع به باطن و باطن گرايي و اهميت عالم معنا و معنويت بود اما در واقع نقش علماي دين را مي خواستند تضعيف کنند.

* ما يادمان نمي رود که در زمان طاغوت دراويش را تأييد و کمکشان مي کردند، خانقاه هايشان را آباد مي کردند،  مساجد را اگر نگوييم خراب مي کردند ولي هيچ کمکي نمي کردند ومراسم ديني را در خانقاه ها مي گذاشتند. اين همراهي با جريانهاي انحرافي براي کم رنگ کردن نقش عالمان ديني بود.

نمي شود انسان حلال و حرام خدا را نداند بعد بگويد من دارم به عالم معنا مي‌پردازم و نيز نمي شود حدود الهي را نداند و  حرام و حلال الهي را پاس ندارد بعد بگويد من به عالم باطن  مي پردازم، اين سخن نادرستي است.

*جريان سکولاريسم و روشنفکران سکولار را در کشورهاي اسلامي تقويت مي کردند تا باز در مقابل علما و متخصصان فهم ديني جهت گيري کنند. در همين کشور ما آرام آرام پر و بال دادند به اينها تا جايي که اسلام منهاي روحانيت تز اصلي برخي ها شد. البته روحاني کسي نيست که فقط عمامه‌اي بر سر و ردايي بر تن دارد، آنچه که مهم است فهم عالمانه دين و تقوا است. آيا از  علماي راستين دين از قرون اوليه مثل شيخ صدوق، شيخ مفيد، شيخ مرتضي، شيخ طوسي، علامه حلي حتي  تا  زمان حال  عالمي را ديده ايدکه بيايد ادعا کند که به لباس، کسي مي شود روحاني. اينها خودشان مجاهد في سبيل ا... بودند در فهم دين و فهم معارف ديني و چه زحمات طاقت فرسايي براي بقاي دين کشيدند.

تعداد صفحات : 52

درباره ما
Profile Pic
رهسپاریم با ولایت تا شهادت (ما اهل کوفه نیستم علی تنها بماند) لبیک یا خامنه ای ( منتظر نظرات و انتقاد ات سازنده ی شما عزیزان برای هرچه بهتر شدن سایت هستم با تشکر ( عباس مدیریت سایت)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1545
  • کل نظرات : 121
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 83
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 220
  • باردید دیروز : 88
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,009
  • بازدید ماه : 5,667
  • بازدید سال : 33,162
  • بازدید کلی : 379,269
  • مطالب خواندنی


    قطب

    از القاب شايعه حضرت ولي عصر (عج) در نزد عرفا و صوفيان است. «در اصطلاح تصوّف، (قطب) کسي است که منظور نظر خداي تعالي است در همه زمانها و طلسم اعظم به او داده شده است، و او در کون و اعيان ظاهر و باطن ساريست چون سريان جان در کالبد، قسطاس فيض در کف او و افاضه روح حيات بر کون اعلي و اسفل در دست اوست. وي تنها انسان کاملي است که به نظر صوفيان احاطه اش به جميع آدميان محقّق است و همه مقامات و حالات تصوّف را مي دانند. او عقل عالم امکان است و تصرّف وي در عقول براي صوفيان مسلّم است».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    ابومحمد

    کنيه ي حضرت قائم (عج) است.

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    زنان آخرالزمان

    رسول گرامي اسلام صلي الله عليه وآله در وصف برخي از زنان آخِرُالزّمان چنين مي فرمايد: «چگونه مي شود حال شما هنگامي که زنان شما فاسد شوند و جوانان تان فاسق و شما نه امر به معروف مي کنيد و نه نهي از منکر!» به پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله گفته شد: آيا اين چنين خواهد شد؟! آن حضرت فرمود: «بله و بدتر از آن نيز خواهد شد». امام علي عليه السلام نيز مي فرمايد: «در آخِرُالزّمان و نزديک شدن قيامت - که بدترين زمان ها است - زناني ظاهر مي شوند که برهنه و لخت هستند! زينت هاي خود را آشکار مي سازند، به فتنه ها داخل مي شوند و به سوي شهوت ها مي گرايند! به سوي لذت ها مي شتابند، حرام هاي الهي را حلال مي شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    مهدویت امام زمان (عج)
    • ظلم
    • امام على عليه السلام:
    • «أَعدَلُ النّاسِ مَن أَنصَفَ مَن ظَلَمَهُ»

    • عادل ترين مردم كسى است كه با كسى كه به او ظلم كرده با انصاف رفتار كند.

    • غررالحكم، ج2، ص435، ح3186
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • حرص
    • امام على عليه السلام:
    • «إِنَّ البُخلَ وَالجُبنَ وَالحِرصَ غَرائِزُ شَتّى يَجمَعُها سوءُ الظَّنِّ بِاللّه»

    • به درستى كه بخل و ترس و حرص، غريزه ها و تمايلات متعدد و پراكنده اى هستند كه سوءظن به خداوند آنها را جمع مى كند.

    • كافى، ج8، ص 243، ح337
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • نیکوکاری و سخاوت
    • پيامبر صلى لله عليه و آله:
    • «اِنَّ اَسْرَعَ الْخَيْرِ ثَوابا البِرُّ وَ اِنَّ اَسْرَعَ الشَّرِّ عِقابا البَغْىُ»

    • پاداش نيكوكارى زودتر از هر كار خوب ديگرى مى رسد و كيفر ستم و تجاوز زودتر از هر كار بد ديگرى گريبان مى گيرد.

    • خصال، ص 110، ح 81
    دریافت کد حدیث موضوعی
    حدیث موضوعی
    • نام عملیات:
      تحریر القدس
    • زمان عملیات:
      1 بهمن 1362
    • مکان عملیات:
      جنوب غربی شهر مرزی مریوان – جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      لشکر انصارالحسین (ع) از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      آزادسازی بلندیهای مهم منطقه و گمراه کردن دشمن از طرح عملیات خیبر
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      ظفر 2 (ایذایی)
    • زمان عملیات:
      5 تیر 1364
    • مکان عملیات:
      منطقه عمومی پنجوین عراق - جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      نيروي‌ زميني‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      انهدام توان رزمی نیرهای دشمن
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      بیت المقدس 6
    • زمان عملیات:
      27 اردیبهشت 1367
    • مکان عملیات:
      شمال‌ شهر ماووت‌ کردستان‌ عراق‌ و بلندی‌های‌ شیخ‌ محمد، آسوس‌ و استروک‌
    • ارگان عمل کننده:
      نیروی‌ زمینی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      2400
    • اهداف عملیات:
      پیشروی‌ و استقرار مناسب‌ نیروها در شمال‌ منطقه‌ سلیمانیه‌ عراق‌ و تکمیل‌ عملیات‌ انجام‌ شده‌ در منطقه‌ عملیاتی‌ ماووت‌ و امکان‌ خروج‌ معارضان‌ کرد عراق‌ از مناطق‌ تحت‌ هجوم‌ ارتش‌ عراق
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    جنگ دفاع مقدس
    غلاف

    پوشش ابداعي زندانيان سياسي، داراي دو لايه پارچه اي و پلاستيكي كه به شكل كيسه، طراحي و دوخته شده بود و براي جلوگيري آلودگي لباس در مواقع احتلام، مورد استفاده قرار مي گرفت. اين كيسه از سوي زندانيان اصطلاحاً غلاف ناميده مي شد.

    دریافت کد یادگار انقلاب
    بند يك و هفت قصر

    متهم را پس از اتمام بازجويي و تكميل پرونده ابتدا از كميته به قرنطينه و سپس به اين بند مي فرستادند. پس از دادگاه اگر حبس بالا گرفته بود به ساير بندها مي فرستادند. محكوميت هاي كم را در يك و هفت نگاه مي داشتند. در اين بند معمول ازندانياني را كه مدت محكوميت شان از يك سال كمتر و يا هنوز مشخص نشده بود، نگهداري مي كردند. بند يك از يك راهرو به عرض 2 متر تشكيل مي شد كه نصف اين عرض را تخت هاي سه طبقه اشغال كرده بود.در طول اين راهرو اتاقها قرار داشتند كه عرض آنها يك متر و طول آن حدود3 متر بود و گاه طول آنها از قد يك انسان معمولي نيز كوتاهتر بود.

    دریافت کد یادگار انقلاب

    نام ذکر روز


    ذکر روزهای هفته

    بايد جوان‏ها را تشويق كرد كه راه خدمت به اسلام و انقلاب را ادامه دهند و هيچ وقت از قرآن و دستوراتش فاصله نگيرند.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید محمد قلى روز فراخ
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا

    قلبم آكنده از عشق پيوستن به الله و رسول خدا و حسين بن علي مي‌باشد. آنجا كه خداي متعال خودش وعده فرموده من اين راه پرافتخار را كه ائمه اطهار و عاشقان الله پيموده‌اند با شناخت انتخاب و پذيرفته‌ام و داوطلبانه و با تلاش بسيار موفق شدم به جبهه اعزام شوم كه يا بكشم و يا به گفتة‌ رهبرم سينه‌ام را آماج گلوله‌اي دشمن قرار دهم و كشته شوم، و در هردو صورت پيروزي با ماست.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید مجيد طالبي
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا
    وصیت شهدا