loading...
ستاره های آسمانی ملکوت
ستارگان آسمان ملکوت

عباس بازدید : 378 پنجشنبه 29 اسفند 1392 نظرات (0)
قرارگاه خاتم از پروژه‌هاي زیر 100 میلیارد تومان عبور مي‌كند، گرفتن حق شركت ملي مس از "اموات بي‌جان!"، زمين گذاشتن اقتصاد كشور توسط احمدي‌نژاد سياسي بود، كودتا علیه CNN و امانپور، پشت پرده جوايزي با رنگ و لعاب صهيونيستي، طرح مجلس براي تعريف "جرم سياسي"، مبناي کاهش قیمت سکه و طلا سیاسی يا اقتصادی؟ و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري 26 تا 31 شهریور 92 است.
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي سال 92 را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم. 

مبناي کاهش قیمت سکه و طلا سیاسی يا اقتصادی؟

عزت‌الله یوسفیان‌ملا یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مبناي کاهش قیمت سکه و طلا را سیاسی و نه اقتصادی دانست و اظهار داشت: حتی نمی‌توان گفت که این کاهش مبنای سیاسی پایداری دارد بلکه مبنای سیاسی عبوری و گذری داشته و براساس پیش‌بینی‌هایی از جمله احتمال ملاقات ایران و مسئولان اتحادیه اروپا و همچنين شایعاتی درباره مذاکره ایران با عالی‌ترین و تصمیم‌گیرترین مقام غرب مطرح است که البته معلوم نیست اتفاق بیفتد یا نه؛ صورت می‌گیرد.

این نماینده اصولگرای مجلس در گفتگو با ايسنا، درباره احتمال سودجویی برخی افراد در جریان کاهش و افزایش قیمت‌ها نیز هشدار داد و گفت: شاید کسانی این قدرت را داشته باشند که در این بازار سوءاستفاده و سودجویی کنند و بتوانند خریدهایی داشته باشند و احتکارهایی کنند و دوباره وضعیت به حالت اول برگردد اما بايد در نظر گرفت، اقتصاد کشور ما کاملا تنیده در مسائل سیاست خارجی کشور است لذا این چنین کاهش و افزایش قیمت‌ها قابل محاسبه نیست.

جايگاه سياسي همسران رؤساي جمهور كشور 

"صاحبه عربی" همسر حسن روحانی رئيس‌جمهور در حاشيه مراسم ختم مرحوم پیوندی (دايي رئيس‌جمهور) در پاسخ به این سوال که آیا در دولت تدبیر و امید مسئولیتی می‌گیرید یا خیر، اظهار داشت: ‌فعلاً خیر؛ بعدا صحبت می‌شود. 

به گزارش فارس، اعظم‌السادات فراحی، همسر محمود احمدی‌نژاد اولین همسر رئیس‌جمهوری در کشورمان بود که نمایندگی رئیس دولت را در "مرکز امور زنان" برعهده گرفت؛ وی همچنین در بعضی سفرهای خارجی و داخلی با احمدی‌نژاد همراه بود و به نسبت همسران روسای جمهور پیشین در عرصه سیاسی کشور فعال‌تر بود، همچنين زهره صادقی همسر سید محمد خاتمی در دوران ریاست‌جمهوری همسرش اگر چه هیچ‌گاه به طور جدی وارد فعالیت‌های سیاسی نشد، اما در کنار خاتمی و در دولت‌های هفتم ‌و هشتم حضور داشت  و عفت مرعشی نيز همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اینکه در دوران ریاست‌جمهوری همسرش مسئولیتی بر عهده نداشت، اما در چند سال اخیر و با گرفتن برخی مواضع سیاسی، در رسانه‌ها حضور پررنگی داشت.

احراز تخلف نماينده مجلس در پرونده توهين به هاشمي 

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضاییه به موضوع شکایت از حمید رسایی به دلیل توهین به خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نطق میان دستور، از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام‌نظر خواسته بود.

خبرگزاري دانشجو نوشت: عوض حیدرپور شهرضایی از بررسي و نتيجه‌گيري هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در چند جلسه طبق فیلم و متن پیاده شده نطق حمیدرسایی خبر داد و تصريح كرد: در چند جای سخنان او، نقطه نظراتی وجود داشت که در راستای ایفای وظایف نمایندگی نبود و بر اساس قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، نباید به آنها ورود پیدا می‌کرد و در این مورد اکثریت موافق جمع‌بندی نهایی مبنی بر متخلف بودن رسایی در نطق میان‌دستور بودند كه مقرر شد آن چند مورد به قوه قضاییه و شعبه سوال‌کننده اعلام شود تا برخوردی وفق مقررات صورت گیرد.

درس‌هایی از وعده‌های دولت گذشته براي عبرت دولتمردان

الف با تهيه گزارشي از وعده‌هاي دولت گذشته بيان كرده است كه هدف از اين گزارش، یادآوری دشواری‌های زندگی در سال‌های گذشته نیست؛ بلکه داشتن چراغی برای رسیدن نقطه‌ای است که دیگر اشتباه تاریخی در تاریخ مرتکب نشویم، در ادامه يادآور شده است كه سالهایي که دکتر احمدی‌نژاد به عنوان رئیس‌جمهور تازه کار به شهرهای مختلف می‌رفت و مردم به هیجان آمده گویا منتظر منجی خویش بودند اقای دکتر بود وعده‌هایي به مردم داده شد که هیچگاه به عمل نرسید و حافظه ضعیف ایرانیان هم جز چند مورد کلی، دیگر قول‌ها را به فراموشی سپرد. 
 
اجرا و عمل کردن به برخی از وعده‌ها آنقدر سخت به نظر می‌رسید که دولت مهروزی! سریع به انکار آنها زد. زمانی که احمدی‌نژاد در تبلیغات پیش از انتخابات سال 84 وعده آوردن پول نفت سر سفره‌های ایرانیان را می‌داد در ذهن خود هم شاید این تصور را نداشت که تدبیر و ادراه یک کشور به راحتی تخریب رقباء و تهیج قشره‌های توده‌ای نیست. بعد از یک مدتی انکارها به جایی رسید که راستگویی تمام خواسته فرهیختگان شد و شعار دولت راستگویان شکل گرفت. 
 
تاریخ این دولت عبرت است نه تنها برای مردم بلکه عبرتی برای دولتمردان حاضر و آینده. قرارمان بر ایجاد دولت راستگویان است. دولتمردان باید به خاطر داشته باشند که حافظه ی تاریخی مردم شاید ضعیف باشد اما هنوز این توانایی را دارد که دولتی را از سفر سالانه به نیویورک به ساکن ساختمان لادن آن هم با اغماض فراوان تبدیل کند.

بازخواني پرونده بزرگترین مرکز تربیت تروریست‌ها در خاورمیانه  

مهر در گزارشي از پادگان اشرف به بهانه تعطيلي كامل اين پايگاه به بيان برخي نكات پرداخته است. اشرف نام یک پادگان نظامی در 80 کیلومتری مرز ایران و 85 کیلومتری بغداد و در استان دیالی کشور عراق  واقع شده است كه اشرف، نام همسر اول مسعود رجوی از اعضای این سازمان تروریستی بوده است و اشرف ربیعی پس از حرکت مسلحانه اعضای این سازمان در سال 60 و اقدامات متعدد تروریستی اعضا، در درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در خانه‌ای تیمی به همراه موسی خیابانی نفر دوم این سازمان کشته شد. 

این پادگان همزمان با ورود مسعود رجوی به کشور عراق و برگزاری جلسه هماهنگی با شخص صدام حسین در سال 1365 تاسيس شده است و پس از تشکیل گروه نظامی موسوم به ارتش آزادیبخش ابتدا مسعود رجوی، مریم رجوی و سایر اعضای شورای رهبری سازمان تروریستی منافقین به همراه کلیه نیروهای نظامی این سازمان در این پادگان حضور يدا كردند و هدف‌هاي خود را در راستاي آموزش نظامی اعضای گروهک منافقین جهت انجام عملیات علیه ملت های ایران و عراق؛ آموزش سایر نیروهای تروریستی منطقه مانند طالبان و القاعده؛ فعالیت های فرهنگی و آموزشی بر روی نیروها برای متقاعد کردن آنها در انجام عملیات های تروریستی؛ فعالیت های اطلاعاتی و جاسوسی چون تخلیه تلفنی ایرانیان به نفع دولت عراق؛ پخش تلویزیون منافقین برای عملیات جنگ روانی علیه دو ملت ایران و عراق پايه‌ريزي كردند.
پادگان اشرف در حقیقت بزرگترین مرکز آموزش و تربیت تروریست‌ها در خاورمیانه بود که در آن سازمان تروریستی منافقین به راحتی می توانستند اعضا و ورودی‌های جدید را با توجه به محیط بسته پادگان که هیچ گونه ارتباطی اعم از تلفن، اینترنت و پست با دنیای پیرامون نداشت تحت شیوه های پیچیده فرقه ای آمورش دهند.

بنابر اخبار رسیده و شواهد موجود اکنون این پادگان به صورت موقت در اختیار لشکر دجله ارتش عراق قرار گرفته و نیروهای آن در این منطقه مستقر شده اند و برخی رسانه‌های عراقی نیز که به تبعیت از ملت عراق کینه دیرینه‌ای از این گروهک ترویستی دارند به دولت عراق پیشنهاد داده‌اند تا این پادگان را به شهربازی و باغ وحش اشرف در استان دیالی تبدیل كند اما گمانه‌زنی دیگر رسانه‌های عراقی نشان می دهد که این پادگان یا همچنان در اختیار این لشگر باقی خواهد ماند و یا به موزه بین المللی تروریسم تبدیل خواهد شد.

قرارگاه خاتم از پروژه‌هاي زیر 100 میلیارد تومان عبور مي‌كند/ نمي‌دانم منظور دقيق رئيس‌جمهور چه پروژه‌هاييست

سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه در گفتگو با فارس قرارگاه خاتم را پايگاهي دانست كه طي دو دهه مسئولیت اجرای بسیاری از پروژه‌های بزرگ کشور را به عهده گرفته و در خصوص ابلاغیه فرمانده کل سپاه مبنی بر ممنوعیت ورود قرارگاه خاتم به پروژه‌های زیر 100 میلیارد تومان، این موضوع را کاملا رعایت شده دانست و ادامه داد، ما از پروژه‌های کوچک عبور کردیم و برای کمک به دولت در حوزه‌های عمران و سازندگی آماده‌ايم اما منظور آقای رییس‌جمهور دقیقا چه پروژه‌هاییست، هنوز نمی‌دانیم.

محل اقامت رئيس‌جمهور و 70 همراه وي در نيويورك مشخص شد
 
یک طبقه کامل از هتل Millennium UN Plaza به عنوان یکی از مجلل‌ترین هتل‌های شهر نیویورک به صورت کامل برای رییس‌جمهور و 70 نفر از همراهان وي رزو شده است كه هزینه هر سوئیت رویال پلازا در هتل پلازای نیویورک در سال 91 شبی 30 هزار دلار بوده است و این سوئیت با 3 اتاق خواب و 3 حمام، با امکانات رفاهی فراوان، حس آرامش را به میهمانان منتقل می‌کند. 

به گزارش مشرق، حمام‌های مرمرین و شیشه‌ای، با شیرآلاتی از جنس طلای 24 عیار هم از دیگر زیبایی‌های بی‌شمار رویال پلازا به حساب می‌آیند. آشپزخانه اختصاصی با آشپز 24 ساعته و امکانات کامل صوتی و تصویری را هم باید به مشخصات دیگر این سوئیت اضافه کرد. 

گفتني است، تصاويري از محل اقامت احمدي‌نژاد يعني هتل وارویك (WARWICK) نيز كه مورد انتقاد شديد اصولگرايان، مجلس و رسانه‌ها قرار گرفته بود نيز در ادامه اين خبر تقديم مي‌شود.



آغاز فشار به وزير كشور براي عدم امضاي حكم قاليباف

روزنامه‌های اصلاح‌طلب آغاز فشار به وزیر کشور برای عدم امضای حکم محمدباقر قالیباف شهردار تهران را کلید زدند و این در حالی است که احمد مسجد جامعی رئیس اصلاح‌طلب شورای شهر تهران درباره ادعای برخی وکلا درباره منع قانونی برای انتخاب قالیباف به عنوان شهردار تهران گفته بود كه این مباحث دعوای حقوقی بین وکلا و حقوقدانان است. 

بنابراعلام مشرق، شورای شهر در این خصوص استعلامات لازم را از نهادهای مربوطه گرفته و هیچ منعی برای انتخاب قالیباف به عنوان شهردار تهران وجود نداشت.

 بررسي ارتباطات برخي مسئولان براي رسيدن به قدرت

چرا اوضاع ارتباطات در ایران و در بین برخی افرادی که مشخص نیست چطوری یکهو مسئول می‌شوند اینطوری است. چطور لیسانس می‌گیرند! چطور فوق لیسانس می‌گیرند! چطور معاون می‌شوند! و بعد پست می‌گیرند و هی دکتر می‌شوند و در آخر معلم زبان می‌گیرند و بعضی‌هایشان هم با این مدرک‌ها وزیر می‌شوند و برخی هم تا درجه ریاست دانشگاه پیش می‌روند و معلم خصوصی‌شان و معلم زبان را پست می‌دهند و می‌کنندش رئیس و بعد این رئیس با تعداد دیگری از رئیس‌های مشابه دستگیر می‌شوند و یا دادگاه از ایشان درخواست می‌کند که تشریف ببرند آنجا.

بولتن‌نيوز در اين گزارش آورده است كه همینطور هی پرونده‌سازی می‌شود علیه این بندگان خدا و اینها هم هی خط قرمزشان باریک‌تر و باریک‌تر می‌شود و پروندهشان از تامین اجتماعی و مجلس گم می‌شود و با وانت میراث فرهنگی را بالنده می‌کنند و کتاب‌های مربوط به آدرس گنج‌ها را غیب می‌کنند و البته شاید فردا روزی هم تعداد حفره‌های اطراف امامزاده‌ها آنقدر زیاد شود که آمریکاییها فکر کنند این‌ها سنگرهای دفاعی ایران است برای جنگ با رژپیم صهیونیستی. البته در این بین بندگان خدای بسیجی! مانند زنجانی هم هستند که نه مدرک گرفتند و نه دکتر شدند و هر کاری کردند در راستای کمک به اهداف متعالی بوده است! 

علت حضور 5 وزیر احمدی‌نژاد در دیدار فرماندهان سپاه با رهبری

حضور سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع دولت دهم و مجید نامجو، وزیر نیروي دولت دهم هم که قبلا معاون عمران قرارگاه سازندگی کربلا و معاون عمران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بوده در جمع فرماندهان سپاه در ديدار با رهبر انقلاب طبیعی بوده است.


آينده نوشت: در اين ديدار همچنين پرویز فتاح، وزیر نیروی دولت نهم، محمدحسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم و حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت دهم نيز حضور داشتند.


گرفتن حق شركت ملي مس از "اموات بي‌جان!"

مسئولان شركت ملي مس از خانواده‌هاي اموات يك گورستان در ورزقان خواستند كه اموات خود را خارج كنند، در غير اين صورت تا يك ماه ديگر‏، خودشان اقدام به انتقال اين اجساد مي‌كنند.

الف در اين گزارش آورده است كه بهتر نيست در كنار گرفتن حق شركت از «اموات بي‌جان»، به متهمان زنده‌‌ هم توجه كرده و هزاران ميليارد پول اين شركت را كه توسط نعمت‌الله پوستين‌دوز، مديرعامل شركت ملي مس ايران و مديرعامل سابق گروه خودروسازي سايپا و از مديران نزديك به دولت دهم بود، از ايران خارج شده را باز پس بگيرند؟

شکایت شاهزادگان سعودی از "بندر" به دفتر پادشاه ارسال شد

در پی ناکامی بندربن‌سلطان در حمایت از تروریست‌ها و براندازی حکومت سوریه و پس از آن عدم موفقیت در تحریک آمریکا برای برافروختن جنگ علیه سوریه، یک منبع مطلع به شرط اینکه نامش فاش نشود، با اعلام این خبر به فارس گفت: 17 نفر از شاهزادگان متنفذ آل سعود شکایتی تنظیم و به دليل وخامت وضع جسمی ملک عبدالله و کسالت «سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد سعودی به دفتر پادشاهی عربستان سعودی، تحویل داده‌اند.
 
بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود یکی از اعضای اصلی خاندان آل سعودي و از چهره‌های بسیار مهم و سرنوشت‌ساز عربستان سعودی در تحولات امنیتی منطقه به شمار می رود و به مدت 22 سال سفیر عربستان سعودی در واشنگتن بود كه بعد از آن به عنوان دبیر شورای امنیت ملی این کشور انتخاب شدر و هیچ سفیر عرب یا شاید هیچ سفیری تا به حال به اندازه شاهزاده بندر در واشنگتن نفوذ نداشته است تا جايي كه رابطه وی با «جرج بوش پسر» به اندازه‌ای نزدیک بود که نام مستعار وی «بندر بوش» شد.

زمين گذاشتن اقتصاد كشور توسط احمدي‌نژاد سياسي بود

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ارتباط با ارائه لايحه اصلاحيه قانون بودجه 92 از سوي دولت به مجلس اظهار داشت: این لایحه روز قبل از تعطیلات تابستانی به مجلس ارائه ‌شد و مجلس از قبل پیش‌بینی کرده است كه به دوفوریتی رأی نمی‌دهد، طبعاً دولت باید بداند که دوفوریت رأی نمی‌آورد چون در صورت موافقت باید تا 72 ساعت بعد در صحن بیاید که این امکان‌پذیر نبود. نکته دوم این جا بود که اصلاحات پیشنهادی دولت اصلاحات اندکی نبود پس نمی‌شود این اصلاحات را دوفوریتی بررسی کرد. چون دو فوریتی به معنای این است یک جلسه کمیسیون برنامه و بودجه بگذارد و فردا صبح یا حداکثر 72 ساعت در دستور قرار بگیرد. 

مصباحي‌مقدم تيم اقتصادي رئيس‌جمهور را با علم و تجربه و هماهنگ خواند و گفت: این خودش اثر مثبتی می‌گذارد و دیدگاه‌های آن‌ها هم دیدگاه‌های عقلایی است و اصلاً مشی‌شان عقلایی است. 

وي در گفتگوي خود با ايران نظر خود را نسبت به دولت احمدي‌نژاد اينطور بيان كرد كه آقای احمدی‌نژاد خیلی خوب شروع کرد و خیلی بد تمام کرد و بد تمام کردنش هم مربوط به دو سال اخیر بود زيرا ما دوسال آخر با مشکل روبه‌رو شدیم که ناشی از تغییر رفتار دولت بود و من معتقدم دولت در مهر سال 90 اداره اقتصادی کشور را زمین گذاشت نه اینکه نتواند بلکه نخواست و هم علتش را می‌توانم بگویم و هم شاهد دارم و زمین گذاشتن اداره اقتصاد کشور حرکت سیاسی بود که الان نمی‌خواهم وارد آن شوم.

عاقبت ۲۲۸۳ قلم هداياي دريافتي احمدی‌نژاد چه خواهد شد؟

امروز تمام نگاه‌ها به ساختمان لادن دوخته شده تا ببینند سرانجام سرنوشت ۲۲۸۳ قلم هدیه‌ای که احمدی‌نژاد طی هشت سال رياست‌جمهوري گرفته است، چه می‌شود.

به گزارش افكار نيوز؛ در ایران قانون متقن و واضحی برای سرنوشت و مالکیت هدیه‌هایی که برای روسای جمهور آورده می‌شود وجود ندارد البته در هیچ کشوری هم هدیه گرفتن و هدیه دادن بر اساس قانون برای روسای جمهور ممنوع اعلام نمی‌شود با این حال عرف به وجود آمده بر این است که به دلیل بالا بودن تعداد و میزان ارزش این هدیه‌ها، سران کشور با برپایی موزه‌هایی این هدیه‌ها را به رسم یادبود برای آیندگان نگه می‌دارند.

بر همین اساس نیز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی موزه‌ای را در زادگاه خود ایجاد کرد و هدیه‌ها را برای نمایش در آنجا قرار داد و سید محمد خاتمی نیز این هدایا را در موزه سعد‌آباد قرار داد. احمدی‌نژاد اما بیشتر از اینکه به فکر موزه باشد، به فکر استفاده از این هدایا در راه اهداف بعدی است.

محمود احمدی‌نژاد با این حال از‌‌‌ همان ابتدا مانند تمام تغییراتی که در عرف و ساختار‌ها ایجاد کرد، عرف موجود در خصوص هدیه‌های ریاست جمهوری را نیز شکست و اعلام کرد این هدیه‌ها را برای انجام اقدامات خیریه به حراج می‌گذارد. اما این روز‌ها که بیشتر از هر زمانی بحث پول و منابع مالی برای دانشگاه ایرانیان و تشکیل جلسات ساختمان لادن و احتمالا برنامه‌ریزی یاران احمدی‌نژاد برای بازگرداندن او به عرصه قدرت در رسانه‌ها مطرح است، شایعاتی نیز مبنی بر اینکه قرار است هدایای باقی مانده نیز برای تامین هزینه دانشگاه ایرانیان به حراج گذاشته شود، مطرح می‌شود.

ولایتی: امروز آمریکا در منطقه دچار سردرگمی شده است
مشاور رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: علی لاریجانی نیمه مهر ماه آتی به‌‌مدت سه روز به‌منظور شرکت در نشست مجمع مجالس جهانی به سوئیس سفر می‌کند. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920628000286#sthash.Zv9tvvey.dpu

سخنان رهبر انقلاب پايان‌دهنده بحث سياسي‌كاري سپاه 

مهدي رحمانيان با اشاره به اينكه سیاست خارجی كه مقام معظم رهبری مطرح کردند، می‌تواند کمک بسیار زیادی به دیپلمات‌ها و سیاستمداران ما در عرصه‌های سیاست خارجی داشته باشد، اظهار داشت: مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رهبری استراتژی‌ سیاست‌های داخلی و خارجی کشور را تعیین می‌کنند و دستگاه‌های مختلف در داخل نظام باید با هوشمندی و ذکاوت خود تاکتیک‌های مختلف را در صحنه عمل پیاده کنند.

مدیرمسئول روزنامه شرق در گفتگو با ايسنا سیاست خارجی و سیاست داخلی را نه تنها جزیره‌هایی جدا از هم بلکه در تداوم یکدیگر دانست و گفت: در شرایط فعلی نیازمند ایجاد یک تفاهم در داخل کشور هستیم و چنانچه این تفاهم ایجاد شود، می‌توانیم در عرصه سیاست خارجی با موفقیت بیشتری پیش برویم. 

وي با بيان اينكه از سالیان گذشته همواره این بحث وجود داشته است که آیا سپاه می‌تواند وارد جریان‌های سیاسی بشود یا خیر، اما مقام معظم رهبری به عنوان یک تمام‌کننده وارد صحنه شدند و این مساله را به خوبی تجمیع کردند و بر اساس بیانات رهبری به دلیل اینکه سپاه یک جریان نظامی است نباید به بازی‌های سیاسی ورود پیدا کند. 

بيوگرافي "بندر بن سلطان" از نطفه تا ايجاد هراس در خاندان آل سعود

یادداشتی پیرامون سابقه و ریشه خانوادگی بندر بن سلطان در العالم نوشته شد: بندر، فرزند سلطان بن عبدالعزیز آل سعود (ولیعهد پیشین عربستان) و برادرزادۀ پادشاه عربستان است. مادرش "خیزرانه" یک زن سودانی سیاه چرده بود که به طور پنهانی با پدر بندر ارتباط داشت، لذا از نگاه آل سعود، شاهزاده سعودی "اصیل" نبوده و در نتیجه رابطه نامشروع به دنیا آمده است، كه البته پدرش نيز تا پیش از مرگش در سال 2011 انتساب بندر را به خود انکار می‌کرد.  

بندر دارای همکاری مستحکم با سیا و جان مکین و جرج بوش پدر به عنوان شخصیت‌های سرشناس نئومحافظه‌کار بوده و اصطلاحاً، "درِ کاخ سفید همواره به روی وی باز است" و نفوذ سیاسی و امنیتی‌اش به ویژه با حمایت آمریکا، باعث تثبیت جایگاه وی در عربستان شده، چون بندر فرزند "دُردانه" آمریکا در عربستان سعودی محسوب می‌شود.   


بسیاری از اعضای خاندان حاکم آل سعود معتقدند که بندر برای آنها دام پهن کرده است و هراسی که از نفوذ وی در تمامی عرصه‌ها و نزدیکی او به آمریکایی‌ها دارند، با وی شدیدا مخالفند. البته وی مغز متفکر جاسوسی و تروریسم در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود، پشتیبان پنهان القاعده است و مانند آن دارای مذهب وهابی سلفی است.   
 
بندر به دست داشتن در ایجاد فتنه طایفه‌ای در عراق و ورود القاعده به آن، حمایت از گروه‌های وابسته به القاعده در سوریه مانند جبهه النصره، اعزام افراد مسلح به سوریه، همچنین پشتیبانی از افراد مسلح در لبنان، سومالی، لیبی و سودان نیز متهم است اما بسیاری بر این باورند که علت خباثتی که در ذات وی نهفته نه فقط به سبب عقیده انحرافی سلفیت و نه تنها به خاطر ارتباط نزدیک با سازمان های جاسوسی آمریکا؛ بلکه پیش از هر چیز به سبب ناپاک بودن اصل و نسب اوست و این گروه مقتقدند که حاکم واقعی در عربستان، بندر است چون هیچ تصمیم و اقدامی بدون موافقت و نظارت وی صورت نمی‌گیرد.

چهار تشكر از يك وزير

روح‌الله مؤمن نسب در بولتن نيوز نوشت: در روزهای گذشته، چند مطلب از دکتر محمود واعظی، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، خواندم و آن‌قدر کامم شیرین شد و دلم امیدوار که نتوانستم از بیان آن‌ها بگذرم.

تشکر اول:
به خاطر این جمله: "بنده نه در گذشته و نه در حال حاضر به دلیل کمبود وقت، فعالیتی در این شبکه [فیسبوک] نداشتم و علاقه ای نیز به ایجاد صفحه‌ای که مدیریت آن در اختیار دیگران باشد، ندارم". باور کنید خیلی خوب حق مطلب ادا شد، مخصوصاً وقتی که کلمه "دیگران" به صهیونیست‌ها اطلاق شود.

تشکر دوم:
به خاطر جمله "هر فردی که به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی از سوی رئیس‌جمهور انتخاب شود، مورد حمایت قطعی ما خواهد بود و مطمئن هستیم به نحو احسن می‌توانیم با هم همکاری داشته باشیم".

تشکر سوم:
در تقدیر از بیان جمله "درباره فیلترینگ در حال تدوین برنامه‌ای جامع هستیم، ما معتقدیم سایت‌های مجرمانه نباید فعالیت داشته باشند اما از سوی دیگر نباید شرایط به گونه‌ای باشد که سایت‌های مفید و علمی در دسترس کاربران قرار نداشته باشند"، بدیهی است که اصلی‌ترین اولویت‌ها در این حوزه، راه‌اندازی فیلترگذاری محتوایی (Content Filtering) و ارتقاء سیستم پالایش باهدف کنترل انتشار محتوا ذیل پروتکل‌ها و یو آر ال های جدید است.

تشکر چهارم:
به خاطر این جمله طلایی: "شبکه ملی اطلاعات، اولویت وزرات ارتباطات است"، به جد باور دارم، راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات می‌تواند مشکلات زیادی را از فضای مجازی ایران حل کند، به هر تقدیر امیدوارم وزیر دولت تدبیر و امید، با عملیاتی کردن حرف های خود، امیدهای بیشتری را به جامعه بدمد.

عدم صدور روادید برای برخی از اعضای دفتر رییس جمهور در سفر به نیویورک 

با نزدیک شدن زمان سفر حسن روحانی رییس‌جمهور اسلامی ایران به نیویورک شنیده شده که برای برخی از همراهان این سفر روادید صادر نشده است، البته در سفرهای گذشته احمدی‌نژاد رییس‌جمهور سابق به مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز این رویه بارها تکرار شده است و این بار نیز و با وجود این که از یک ماه پیش درخواست روادید برای اعضای هیئت همراه رییس‌جمهور از سوی تشریفات نهاد ریاست جمهوری به دستگاه‌های ذیربط آمریکایی ارائه گردیده با این حال شنیده شده برای برخی از اعضای دفتر رییس جمهور روادید سفر صادر نشده است.

لازم به ذکر است، ویزایی که از سوی ایالات متحده آمریکا برای حاضران ایرانی در این نشست صادر می شود، ویزای C2 است که دارندگان این ویزا توانایی خروج از محوطه بیست و پنج مایلی سازمان ملل متحد را ندارند.

مسابقه روزنامه نگاران آمریکایی برای گرفتن نخستین مصاحبه با روحانی/ علیه CNN و امانپور کودتا کردیم

مصاحبه "آن کاری" با حسن روحانی رئیس جمهور ایران بدون شک بزرگترین فرصت در دوره  کاری او از زمان اخراجش از برنامه "امروز" در سال 2012 بود و به گزارش انتخاب، این مصاحبه نخستین گفتگویی بود که یک روزنامه‌نگار غربی پس از پیروزی روحانی در انتخاب ریاست جمهوری انجام داده است.



بعلاوه، "کاری" توجهات را از کریستین امانپور روزنانه نگار ایرانی تبار سی ان ان که گفتگوی خود با روحانی را در هفته آتی تبلیغ کرده بود، منحرف کرد و این مصاحبه پس از پخش، تیتر نخست بسیاری از روزنامه های آمریکا از جمله نیویورک تایمز شد، کریستیانا امانپور گفته بود که روحانی در زمان سفر به نیورک با سی ان ان مصاحبه خواهد داشت و در حقیقت، "آن کاری" رو دست بزرگی به سی ان ان و همکار ایرانی تبار خود زد، چراکه طی هفته های اخیر سی ان ان بارها از مصاحبه خود با رئیس جمهور ایران خبر داده بود تا جايي كه حتي روابط عمومی سی ان ان در توییتر اعلام کرده بود، کریستین امانپور نخستین گفنگو با روحانی را در طول سفر به امریکا خواهد داشت.

آن کاری با حضور در برنامه آندار میچل شبکه NBC در خصوص مصاحبه با روحانی گفت: مصاحبه در خصوص مسائل مختلف بود و نسبت به گفتگویی که با احمدی‌نژاد داشتم بسیار متقاوت بود و روحانی گزافه‌گویی نداشت و بیشتر لحن آشتی‌جویانه داشت كه در اين خصوص اندرا میچل اقدام آن کاری در مصاحبه با روحانی را کودتایی علیه امانپور دانست.

برگزاری مسابقه بانوی شایسته جهان اسلام در اندونزی

همزمان با برگزاری مسابقه انتخاب شایسته‌ترین دختر جهان در اندونزی مسابقه‌ای با نام بانوی شایسته جهان اسلام برگزار شد که طی آن خانم "آبابیا عایشه آجیبولا" از نیجریه در سومین دور مسابقات بین المللی انتخاب بانوی شایسته جهان اسلام در جاکارتا اندونزی به عنوان بانوی شایسته سال ۲۰۱۳ در جهان اسلام انتخاب شد.

به گزارش فرارو عایشه اجیبلا، ۲۱ ساله پس از اعلام نتیجه به خبرگزاری فرانسه گفت: "ما می‌خواهیم نشان دهیم که یک زن مسلمان می‌تواند زیبا و با استعداد باشد و پوشش اسلامی به هیچ‌وجه مانع او نمی‌شود".

بیش از 500 دختر از کشورهای اسلامی درخواست‌های خود را برای شرکت در این مسابقه ارسال کرده بودند. پای‌بندی به آموزه‌های اسلامی یکی از ملاک‌های اصلی برای پذیرفتن داوطلبان بوده است. برای نمونه دختران باید توضیح می‌دادند به چه دلیل حجاب را به عنوان پوشش خود برگزیده‌اند.

در دور نهایی این مسابقه دختران باید سه روز تمام خود را از نظر معنوی آماده می‌کردند. این آمادگی شامل برخاستن از خواب در ساعت ۳ و نیم بامداد و حضور به موقع در نیایش صبحگاهی بود. بعد از عبادت آنها می‌بایست به سخنرانی‌هایی در مورد سیستم مالی اسلامی، تربیت اسلامی و تفسیر قرآن گوش می‌دادند. معصومه ابراهیمی‌ دختر 27 ساله ایرانی، فارغ‌التحصیل مدیریت صنعتی و طراحی، نیز از کشور ایران در این رقابت‌ها شرکت کرده بود.



مسابقه دختر شایسته جهان اسلام در حالی در اندونزی برگزار شد که به دلیل اعتراضات فراوان گروه‌های اسلامی به مسابقه دختر شایسته جهان، دست‌اندرکاران مجبور شدند تا محل برگزاری را از جاکارتا به بالی منتقل کنند. معترضان معتقدند که این رقابت ها نگاهی ابزاری به زن دارد و جایگاه او را تا حد یک شیئ زیبا پایین می‌آورد.


 

"عایشه اجیبلا" دختر نیجریه ای برنده جایزه دختر شایسته مسلمان


مالک هدایای دریافتی از سوي نمايندگان مجلس کیست؟

نمایندگان مجلس به دلیل جایگاه نظارتی و تقنینی خود به طبع، بیش از دیگران با هدیه سروکار دارند؛ در بحث‌های دیپلماتیک طبق گفته مدیرکل تشریفات مجلس، هدیه گرفتن و هدیه دادن به عرف دیپلماتیمک تبدیل شده است و امری اجتناب‌ناپذیر است.

محمد یثربی مدیرکل امور تشریفات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس گفت:  هدایای که در سفرهای خارجی به نمایندگان اهدا می‌شوند، به جایگاه حقیقی نمایندگان اختصاص پیدا می‌کند و مالکیت آن هدیه برای نمایندگان است. 

هدایایی که نمایندگان می‌گیرند، ممکن در حد کتاب باشد که اینگونه هدایا توسط نمایندگان به عنوان یادگاری نگهداری می‌شود اما برخی از هدایا که معمولا نماد یک کشور و یا نماد پارلمان آنهاست، در اختیار مجلس و در تالار آقتاب در معرض دید همگان قرار مي‌گيرد.
آنطور که اکثر نمایندگان محترم می‌گویند، هدایای دریافتی آن‌ها تنها ارزش معنوی و نه ارزش مادی دارد و اگر چنین است، فلسفه برخی زمزمه‌ها که در گوشه و کنار درباره برخی نمایندگان شنیده‌ می‌شود چیست؟

اولين مدير احمدي‌نژادي كه ماندگار شد

در ادامه انتصابات علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اكنون نوبت ادارات کل استان‌ها رسیده است که در اولین انتصاب سید احسان  قاضی‌زاده هاشمی در سمت خود ابقا شد، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی که از نیروهای جوان شورای هماهنگی انقلاب اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری 84 و از فعالین ستاد علی لاریجانی به شمار می رفت پس از فعالیت های دانشگاهی در دولت احمدی‌نژاد توانست به سمت های دولتی برسد و با مدیرکلی مطبوعات داخلی وزارت ارشاد چهره رسانه ای پیدا کند. 

به گزارش تدبير 24، قاضی‌زاده خانواده سیاسی جالبی هم دارد یک برادرش هم اکنون به عنوان سخنگوی جبهه پایداری و نماینده مردم مشهد در مجلس مشغول فعالیت است و یک پسرعمویش الان در قامت وزیر بهداشت و درمان دولت تدبیر و امید در کابینه حضور دارد .

 

تابعيت اروپايي منافقين هم براي آنان خانه‌اي فراهم نکرد

سید محسن حکیم عضو شورای رهبری مجلس اعلای اسلامی عراق یکی از امور مهم بعد از سرنگونی صدام را در شورای حکومتی عراق، بحث حضور منافقین در خاک عراق دانست و اظهار داشت: منافقین در خاک عراق هیچگونه موقعیت قومی ندارند و پناهنده نیستند و دولت و پارلمان عراق این سازمان را سازمان تروریستی می‌داند از این رو عراق به طور مستمر از سال 2003 با سازمان‌های بین‌المللی نظیر سازمان ملل، کمیسیاریای عالی پناهندگان و صلیب سرخ جهانی در تماس روزانه بوده تا این موضوع به طور صحیحی ختم شود، اما سر باز زدن منافقین از امتثال به امر حاکمیتی دولت عراق همواره مشکل ساز بوده است ونکته ديگر اينکه صدام زمین‌های مردم عراق را در الخالص که بیشتر شیعه هستند گرفته و به منافقین داده که نزدیک به 36 کیلومتر است و هم اکنون بیش از 260 پرونده از این شکایات در دادگاه‌های عراق موجود است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در گفتگو با برنا با اشاره به اينکه دو سال گذشته دولت عراق بخش اعظمی از منافقين را به پایگاه لیبرتی در داخل فرودگاه بغداد منتقل کرده، افزود: اما باز آن‌ها برای اینکه در اشرف باقی بمانند و با فشار بین‌المللی به دولت عراق، به اشرف باز گردند، 100 تن از مهمترین کادرشان را به بهانه فروش وسایل و تسویه حساب در اشرف باقی گذاشتند، اما نهایتا حادثه اخیر حمله به پادگان پیش آمد و از این رو همگی به لیبرتی منقل شدند و با اصرار دولت عراق براي خروج آنان، هیچ کشوری به آنها اقامت نمي‌دهد.

وي 912 نفر از آن‌ها را دارای اقامت و تابعیت از اروپا دانست و تصريح کرد: دولت آلبانی در حومه تیرانا مکانی را تدارک دیده و اعلام کرده که تنها 210 نفر از آن‌ها را می‌توانند پذیرش کنند که حدود 80 تن از آنان به تیرانا منتقل شده‌اند. همچنین بحث اعزام آنان به شیلی و نیوزیلند مطرح شد که این امر نیز محقق نشد. نوری مالکی، نخست وزیر عراق با توجه به شرايط کنوني مجددا بر خروج آنان تاکید کرده‌ است..

 

 

پشت پرده جوايزي با رنگ و لعاب صهيونيستي   

وقتی جایزه صلح نوبل به اشخاص معلوم الحالی چون شیمون پرز و باراک اوباما و جایزه اسکار به فیلمی چون آرگو تعلق می‌گیرد دیگر حساب جایزه نوبل معماری کاملاً مشخص است. جایزه معماری پریتزکِر جایزه‌ای است که هرساله از سوی بنیاد هایت به یک معمار اعطا می‌شود. این جایزه در سال ۱۹۷۹ از سوی جی.آ پریتزکر پایه گذاشته شد و توسط خانواده یهودی "پریتزکر" مدیریت می‌شود. این جایزه لقب نوبل معماری را به خود اختصاص داده است. به برنده جایزه پریتزکر ۱۰۰٬۰۰۰ دلار آمریکا اهدا می‌شود.

 

 

"پِنی پریتزکر" در کنار باراک اوباما و همسرش

به گزارش مشرق، در حال حاضر خانم "‌پنی پریتزکر" مدیریت جایزه پریتزکر را بر عهده دارد. "پنی پریتزکر" از اعضاء خانواده پریتزکر و رئیس تبلیغات مالی «اوباما» در سطح ملی است. پنی یک میلیاردر و وارث یک خانواده یهودی است. اوبه عنوان حامی مالی بسیاری از کاندیداهای ایالات متحده امریکا بسیار شناخته شده است. پنی هماهنگ‌کننده اصلی حمایت از «اوباما» در بین یهودیان است؛ وی یکی از ثروتمندترین زنان آمریکایی است که رئیس مالی ستاد اوباما در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز بوده است. خانواده پریتزکر مالک کمپانی" اود لوت اینتر تینمنت" می‌باشد که این کمپانی یکی از حامیان مالی فیلم ضد ایرانی "گلاب" می‌باشد.

 

 

"جان استوارت" مجری یهودی برنامه تلویزیونی آمریکایی"دیلی شو" و کارگردان فیلم ضد ایرانی "گلاب"(نفر سوم) در کنار "مازیار بهاری" (نفر دوم از چپ) روزنامه‌نگار و مستندساز ایرانی-کانادایی که در اغتشاشات سال 88 دستگیر شد

پروژه "گلاب" براساس فیلمنامه‌ای از "جان استوارت" مجری یهودی برنامه تلویزیونی آمریکائی "دیلی شو" طراحی شده است. این فیلم به عنوان اولین گام برای ورود این مجری یهودی به عرصه فیلمسازی محسوب می‌شود و با اقتباس از کتاب "سپس آنها به دنبال من آمدند: یک داستان خانوادگی از عشق، اسارت و بقا" نوشته "مازیار بهاری" قرار است در چند کشور مختلف جلوی دوربین برود.

 


"گلشیفته فراهانی" از بازیگران فیلم ضد ایرانی گلاب در کنار بهروز وثوقی و شجریان


هزینه ساخت پروژه سینمایی "گلاب" در حدود 30 الی 40 میلیون دلار برآورد شده است، این پروژه در شهر "عَمان" پایتخت کشور "اردن" فیلمبرداری خواهد شد و علاوه بر "استوارت"، کمپانی "اود لوت اینترتیمنت" متعلق به خانواده یهودی"پریتزکر" و "اسکات رودین"، یکی از تهیه‌کنندگان یهودی هالیوود این هزینه‌ را تأمین خواهند کرد.

"آجودان مقام ریاست جمهوری" در سفر روحاني به آمريكا چه کسي خواهد بود؟

رئیس‌جمهور که به استقبال یک مقام عالیرتبه خارجی می‌رود و یا وقتی او را برای رفتن به یک سفر خارجی بدرقه می‌کنند، علاوه بر مسئولین دولتی و شخصیت‌هایی که در مراسم حضور می‌یابند، یک افسر نظامی پشت‌سر رئیس‌جمهور است که به آن "آجودان" گفته می‌شود.

به گزارش فارس، "آجودان" که واژه‌ای فرانسوی است و فرهنگستان زبان و ادب فارسی کلمه "فریار" را معادل آن برگزیده و تصویب کرده، در اصل منصبی نظامی است که امروزه به افسرانی گفته می‌شود که به‌طور مستقیم در خدمت فرماندهان یا مقامات عالیرتبه، وظایف ویژه‌ای را انجام می‌دهند.


"فریار (آجودان) مقام ریاست جمهوری" از کارکنان نظامی برجسته با درجه امیری یا سرداری است که از جنبه تخصصی باید به مناسبات و تشریفات نظامی داخل و خارج کشور کاملاً آشنا و از جنبه‌های فردی از تناسب اندام، برازندگی، تیزهوشی و اعتماد به نفس برخوردار بوده و به حرکات نظامی مسلط و انعطاف‌پذیر باشد.

شُکوه‌دادن به مراسم‌های استقبال و بدرقه رسمی و نیمه رسمی از مقام ریاست جمهوری هنگام خروج و ورود به کشور و نیز مراسم‌‌های استقبال و بدرقه از رؤسای‌جمهور مدعو از طریق نظارت و فرماندهی و کنترل نیروهای تشریفات نظامی و آرایش صحنه‌ها با موقعیت‌ مکانی و زمانی راهبری و همراهی با رئیس جمهور هنگام استقرار در جایگاه‌، ادای احترام به پرچم و دیدن سان و رژه از وظایف اصلی آجودان رئیس‌جمهور است.

از دیگر مسئولیت‌های مهم "فریار رئیس جمهور" در سفرهای خارج از کشور، آشنا کردن مقام ریاست جمهوری به رموز مراسم‌های رسمی و مراقبت ویژه از اجرای دقیق آئین‌ تشریفات است که اجرای آن نیازمند آگاهی کامل از نحوه مراسم‌های استقبال، بدرقه و نثار گل و امضای دفتر یادبود و موارد مشابه است. 

در مراسم استقبال رسمی از سلطان قابوس پادشاه عمان در کاخ سعدآباد که قرار بود برنامه «سان» اجرا نشود و حتی فرش قرمز مخصوص نیز از مسیر جمع شد، افسر تشریفات نباید برای گزارش دادن حرکت می‌کرد بلکه باید در محل توقف کرده و بدون حرکت و ارائه گزارش، فرمان «پافنگ» می‌داد اما اشتباه فرمانده بخاطر نبودن فریار، نظم مراسم را به هم ریخت.

حرکت افسر تشریفات و پهن نکردن فرش قرمز


در مراسم بدرقه از روحانی در تاریخ ۲۱ شهریور ماه در فرودگاه مهرآباد نیز رئیس‌‌جمهور در جایگاه، در سمت چپ معاون اول ایستاد که این نیز اشتباه فاحشی در تشریفات بود و رئیس‌جمهور باید در سمت راست می‌ایستاد و در همان سمت، حرکت می‌کرد و معاون نیز در سمت چپ با یک قدم فاصله عقب‌تر، حرکت می‌کرد.

از آنجا که تاکنون مأموریت امیر "حسین افشارزاده" آجودان ریاست‌جمهوری در دوره احمدي‌نژاد از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح لغو نشده و مسئولان تشریفات دولت نیز درخواستی برای انتخاب فریار جدید نداشته‌اند، مشخص نیست چرا آجودان ویژه رئیس‌جمهور در دو مراسم رسمی اخیر ریاست جمهوری حضور نداشته در حالی که فریار پادشاه عمان، وی را در سفر به تهران همراهی کرده بود.

با این تفاسیر باید منتظر بود و دید در اولین مراسم رسمی بدرقه رییس‌جمهور که فردا دوشنبه به منظور سفر وی به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت می‌گیرد، چه کسی پشت سر روحانی خواهد ایستاد.

بالاخره "جرم سياسي" هم تعريف شد

به گزارش تسنيم، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را با عنوان "جرم سیاسی" تهیه کردند که در آن تعریفی بر مبنای اعتدال و منطبق با چارچوب قانون اساسی از جرم سیاسی بیان و مرجع صالح و تشریفات رسیدگی به جرم سیاسی مشخص شده است كه این طرح امروز از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد و اين طرح به امضای 19 نفر از نمایندگان رسیده است.

 در فصل اول اين طرح آمده است: هرگاه رفتاری با انگیزه نقد عملکرد حاکمیت یا کسب یا حفظ قدرت، واقع شود بدون آنکه مرتکب، قصد ضربه‌ زدن به اصول و چهارچوب های بنیادین نظام جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد، جرم سیاسی محسوب می‌شود؛ جرائم زیر از جمله جرائم سیاسی محسوب می‌شوند:

1- توهین، ایراد افتراء و نشر اکاذیب نسبت به رؤسای سه قوه،‌ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ معاونان رئیس جمهور، وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و اعضای شورای نگهبان
2- توهین به رئیس کشور خارجی یا نماینده سیاسی آن
3- جرائم مندرج در قانون فعالیت احزاب، جمعیت‌ها و انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمنهای اسلامی یا اقلیت‌های دینی شناخته شده
4- جرائم راجع به تقصیرات مقامات و مأموران دولتی موضوع فصل دهم باب پنجم قانون مجازات اسلامی
5- جرائم مقرر در قوانین انتخابات خبرگان رهبری، ریاست جمهوری،‌ مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا
تبصره- جرائم موجب حد، قصاص و دیه، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی،‌ جرائم خشونت‌بار، آدم‌ربایی، قاچاق، شروع به این جرائم و معاونت در آنها،‌ جرائم سیاسی محسوب نمی‌گردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
رهسپاریم با ولایت تا شهادت (ما اهل کوفه نیستم علی تنها بماند) لبیک یا خامنه ای ( منتظر نظرات و انتقاد ات سازنده ی شما عزیزان برای هرچه بهتر شدن سایت هستم با تشکر ( عباس مدیریت سایت)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1545
  • کل نظرات : 121
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 92
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 270
  • باردید دیروز : 88
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,059
  • بازدید ماه : 5,717
  • بازدید سال : 33,212
  • بازدید کلی : 379,319
  • مطالب خواندنی


    قطب

    از القاب شايعه حضرت ولي عصر (عج) در نزد عرفا و صوفيان است. «در اصطلاح تصوّف، (قطب) کسي است که منظور نظر خداي تعالي است در همه زمانها و طلسم اعظم به او داده شده است، و او در کون و اعيان ظاهر و باطن ساريست چون سريان جان در کالبد، قسطاس فيض در کف او و افاضه روح حيات بر کون اعلي و اسفل در دست اوست. وي تنها انسان کاملي است که به نظر صوفيان احاطه اش به جميع آدميان محقّق است و همه مقامات و حالات تصوّف را مي دانند. او عقل عالم امکان است و تصرّف وي در عقول براي صوفيان مسلّم است».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    ابومحمد

    کنيه ي حضرت قائم (عج) است.

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    زنان آخرالزمان

    رسول گرامي اسلام صلي الله عليه وآله در وصف برخي از زنان آخِرُالزّمان چنين مي فرمايد: «چگونه مي شود حال شما هنگامي که زنان شما فاسد شوند و جوانان تان فاسق و شما نه امر به معروف مي کنيد و نه نهي از منکر!» به پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله گفته شد: آيا اين چنين خواهد شد؟! آن حضرت فرمود: «بله و بدتر از آن نيز خواهد شد». امام علي عليه السلام نيز مي فرمايد: «در آخِرُالزّمان و نزديک شدن قيامت - که بدترين زمان ها است - زناني ظاهر مي شوند که برهنه و لخت هستند! زينت هاي خود را آشکار مي سازند، به فتنه ها داخل مي شوند و به سوي شهوت ها مي گرايند! به سوي لذت ها مي شتابند، حرام هاي الهي را حلال مي شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    مهدویت امام زمان (عج)
    • ظلم
    • امام على عليه السلام:
    • «أَعدَلُ النّاسِ مَن أَنصَفَ مَن ظَلَمَهُ»

    • عادل ترين مردم كسى است كه با كسى كه به او ظلم كرده با انصاف رفتار كند.

    • غررالحكم، ج2، ص435، ح3186
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • حرص
    • امام على عليه السلام:
    • «إِنَّ البُخلَ وَالجُبنَ وَالحِرصَ غَرائِزُ شَتّى يَجمَعُها سوءُ الظَّنِّ بِاللّه»

    • به درستى كه بخل و ترس و حرص، غريزه ها و تمايلات متعدد و پراكنده اى هستند كه سوءظن به خداوند آنها را جمع مى كند.

    • كافى، ج8، ص 243، ح337
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • نیکوکاری و سخاوت
    • پيامبر صلى لله عليه و آله:
    • «اِنَّ اَسْرَعَ الْخَيْرِ ثَوابا البِرُّ وَ اِنَّ اَسْرَعَ الشَّرِّ عِقابا البَغْىُ»

    • پاداش نيكوكارى زودتر از هر كار خوب ديگرى مى رسد و كيفر ستم و تجاوز زودتر از هر كار بد ديگرى گريبان مى گيرد.

    • خصال، ص 110، ح 81
    دریافت کد حدیث موضوعی
    حدیث موضوعی
    • نام عملیات:
      تحریر القدس
    • زمان عملیات:
      1 بهمن 1362
    • مکان عملیات:
      جنوب غربی شهر مرزی مریوان – جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      لشکر انصارالحسین (ع) از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      آزادسازی بلندیهای مهم منطقه و گمراه کردن دشمن از طرح عملیات خیبر
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      ظفر 2 (ایذایی)
    • زمان عملیات:
      5 تیر 1364
    • مکان عملیات:
      منطقه عمومی پنجوین عراق - جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      نيروي‌ زميني‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      انهدام توان رزمی نیرهای دشمن
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      بیت المقدس 6
    • زمان عملیات:
      27 اردیبهشت 1367
    • مکان عملیات:
      شمال‌ شهر ماووت‌ کردستان‌ عراق‌ و بلندی‌های‌ شیخ‌ محمد، آسوس‌ و استروک‌
    • ارگان عمل کننده:
      نیروی‌ زمینی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      2400
    • اهداف عملیات:
      پیشروی‌ و استقرار مناسب‌ نیروها در شمال‌ منطقه‌ سلیمانیه‌ عراق‌ و تکمیل‌ عملیات‌ انجام‌ شده‌ در منطقه‌ عملیاتی‌ ماووت‌ و امکان‌ خروج‌ معارضان‌ کرد عراق‌ از مناطق‌ تحت‌ هجوم‌ ارتش‌ عراق
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    جنگ دفاع مقدس
    غلاف

    پوشش ابداعي زندانيان سياسي، داراي دو لايه پارچه اي و پلاستيكي كه به شكل كيسه، طراحي و دوخته شده بود و براي جلوگيري آلودگي لباس در مواقع احتلام، مورد استفاده قرار مي گرفت. اين كيسه از سوي زندانيان اصطلاحاً غلاف ناميده مي شد.

    دریافت کد یادگار انقلاب
    بند يك و هفت قصر

    متهم را پس از اتمام بازجويي و تكميل پرونده ابتدا از كميته به قرنطينه و سپس به اين بند مي فرستادند. پس از دادگاه اگر حبس بالا گرفته بود به ساير بندها مي فرستادند. محكوميت هاي كم را در يك و هفت نگاه مي داشتند. در اين بند معمول ازندانياني را كه مدت محكوميت شان از يك سال كمتر و يا هنوز مشخص نشده بود، نگهداري مي كردند. بند يك از يك راهرو به عرض 2 متر تشكيل مي شد كه نصف اين عرض را تخت هاي سه طبقه اشغال كرده بود.در طول اين راهرو اتاقها قرار داشتند كه عرض آنها يك متر و طول آن حدود3 متر بود و گاه طول آنها از قد يك انسان معمولي نيز كوتاهتر بود.

    دریافت کد یادگار انقلاب

    نام ذکر روز


    ذکر روزهای هفته

    بايد جوان‏ها را تشويق كرد كه راه خدمت به اسلام و انقلاب را ادامه دهند و هيچ وقت از قرآن و دستوراتش فاصله نگيرند.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید محمد قلى روز فراخ
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا

    قلبم آكنده از عشق پيوستن به الله و رسول خدا و حسين بن علي مي‌باشد. آنجا كه خداي متعال خودش وعده فرموده من اين راه پرافتخار را كه ائمه اطهار و عاشقان الله پيموده‌اند با شناخت انتخاب و پذيرفته‌ام و داوطلبانه و با تلاش بسيار موفق شدم به جبهه اعزام شوم كه يا بكشم و يا به گفتة‌ رهبرم سينه‌ام را آماج گلوله‌اي دشمن قرار دهم و كشته شوم، و در هردو صورت پيروزي با ماست.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید مجيد طالبي
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا
    وصیت شهدا