loading...
ستاره های آسمانی ملکوت
ستارگان آسمان ملکوت

عباس بازدید : 76 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (0)
وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌‌ای زمان توزیع سبد کالای مرحله اول دولت را روز یکشنبه 13 بهمن‌ماه اعلام کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شاتا، متن کامل این اطلاعیه به این شرح است:

الف: براساس این اطلاعیه

ـ سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد خمینی«ره»

ـ سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور

ـ سرپرستان خانوارهای مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی (با حقوق مستمری زیر پنج میلیون ریال)

ـ سرپرستان خانوارهای کارگران مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی (با حقوق زیر پنج میلیون ریال)

ـ سرپرستان خانوارهای کارکنان شاغل و بازنشسته نیروهای دولتی؛

ـ سرپرستان خانوارهای طلاب، خبرنگاران، دانشجویان متأهل

می‌توانند سبد کالای مرحله اول خود را شامل 10 کیلوگرم برنج، 4 کیلوگرم مرغ، 2 بطری روغن مایع، 2 بسته پنیر بسته‌بندی شده، 1 شانه تخم مرغ یا 24 عدد بسته‌بندی شده، از تاریخ یکشنبه 13 بهمن 1392 طی 15 روز بتدریج بصورت رایگان از مراکز توزیع ذیل دریافت نمایند.

ب: مراکز توزیع عبارتند از:

فروشگاه‌های امکان (کارگران)ـ اسکاد (کارکنان دولت)ـ اتکا (نیروهای مسلح)ـ رفاه (کمیته امداد ـ بهزیستی)ـ سپه (عموم مردم)ـ شهروند (عموم مردم)ـ اتحادیه فرهنگیان (فرهنگیان ـ عموم مردم).

ج: دریافت سبد کالا منوط به ارائه کارت ملی و کارت بانکی سرپرست خانوار که وجه یارانه به آن واریز می‌شود به مراکز توزیع است. ضمناً آن دسته از افرادی که دارای کارت بانکی نمی‌باشند، می‌توانند با مراجعه به بانکی که حساب یارانه ‌دارند درخواست صدور کارت بانکی نمایند.

د: سرپرستان خانوار نیروهای مسلح جهت دریافت سبد کالایی از حکمت کارت استفاده نمایند.

هـ: به منظور صرفه جویی در زمان به متقاضیان اکیدا توصیه می شود قبل از مراجعه به مراکز توزیع به دو طریق ذیل از تخصیص سبد کالا مطمئن شوند:

1ـ ارسال کد ملی از طریق پیامک به شماره 5000499

2ـ مراجعه به درگاه اینترنتی www.yaranehkala.ir از روز شنبه مورخ 12/11/1392.

و: فهرست و نشانی مراکز توزیع از طریق مراجعه به درگاه اینترنتی فوق قابل دسترسی است.

ز: در صورت وجود هرگونه مشکل در دسترسی به کالا، لطفا از طریق تلفن گویای شبانه روزی 124 در سراسر کشور تماس حاصل فرمائید. 

انتهای پیام/

 
مطالب مرتبط :
عباس بازدید : 67 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (0)
عضو موسس مجمع روحانیون مبارز گفت: برخی اعضای مجمع روحانیون مبارز نقش مخربی در فتنه ۸۸ داشتند.
به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ برنامه «شناسنامه» این هفته با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان عضو موسس مجمع روحانیون مبارز و با اجرای محمدحسین رنجبران از شبکه سه سیما پخش شد.

 در 10 سالگی با امام‌خمینی(ره) آشنا شدم


حجت‌الاسلام رحیمیان در بخش ابتدایی این برنامه تلویزیونی در مورد شروع ارتباطش با امام(ره)، گفت: من از کودکی و دهه 30 که کمتر از 10 سال سن داشتم با امام آشنا شدم.

وی افزود: پدر ما یکی از ارادتمندان امام بودند و منزلمان نیز محل رفت و آمد اشخاصی مثل شهید مطهری، شهید مدنی، مرحوم ربانی شیرازی، علامه امینی مرحوم شهید باهنر، جناب آقای هاشمی‌رفسنجانی و دیگر شاگردان امام در آن دوران بود.
عباس بازدید : 63 پنجشنبه 03 بهمن 1392 نظرات (0)
سخنگوی دولت از تایید تبصره هدفمندی در جلسه هیئت وزیران و تقدیم آن به مجلس خبر داد.
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگارانمحمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه روز (چهارشنبه) هیئت دولت در نشست خبری با خبرنگاران گفت:‌ جلسه امروز هیئت وزیران به دو موضوع بررسی تبصره هدفمندی در بودجه 93 و به موضوع نجات دریاچه ارومیه پرداخت. 

وی افزود: تبصره هدفمندی در جلسه امروز هیئت وزیران مورد تصویب و تایید قرار گرفت و امروز تقدیم مجلس می‌شود. 

سخنگوی دولت با اشاره به بررسی وضعیت دریاچه ارومیه تصریح کرد: در جلسه امروز، وزیر نیرو پیشنهاداتی داشت که به تصویب هیئت دولت رسید و همچنین در این جلسه نیز با توجه به اجرای هدفمندی تصمیماتی درباره رفع و کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ انجام شد که امیدواریم شرایط به‌گونه‌ای باشد که ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست با توجه به اختیارات قانونی به تغییر و تحولات اساسی در این رابطه عمل کند. 

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا در تبصره هدفمندی قیمت بنزین تعیین شده است یا خیر، اظهار داشت:‌ از ابتدا قرار نبوده در این تبصره قیمت بنزین را تعیین کنیم، زیرا طبق بندهای 80 و 81 بودجه 92 در این خصوص نیز قانون هدفمندی سقفی را تعیین می‌کند که چگونگی این اقدام در بندهای مختلف این قانون توضیح داده است لذا در هیچ سالی قیمت بنزین آورده نشده است. 
عباس بازدید : 72 پنجشنبه 03 بهمن 1392 نظرات (0)
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در پایان نشست افتتاحیه اجلاس ژنو 2 بر نقش موثر ایران در روند صلح سوریه تاکید کرد.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المیادین:جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در سخنان خود در شهر مونتروی سویس گفت:تنها راه حل پیش رو در سوریه سیاسی خواهد بود و آنچه که امروز آن را انجام دادیم چیزی جز آغازی برای  دستیابی به راه حل در سوریه نیست.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: تنها و بهترین راه حل برای بحران سوریه، راه حل سیاسی است و اجلاس ژنو بر ضرورت تشکیل دولت انتقالی در سوریه تاکید دارد.

کری در ادامه مدعی شد،کسی نمی تواند تصور باقی ماندن بشار اسد رئیس جمهور سوریه در قدرت را داشته باشد.

وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا گفت: گزینه‌های زیادی پیش رو داریم و حمایت ما از مخالفان سوری ادامه پیدا خواهد کرد.

کری در ادامه گفت: امیدوارم ایران نیز به کشورهایی که در حال تلاش برای راه خروجی از بحران سوریه می گردند، بپیوندد.
 
وی خاطرنشان کرد: ایران واقعا می‌تواند نقش موثری در روند صلح سوریه داشته باشد، اما باید جزئیات کنفرانس ژنو 1 را بپذیرد
عباس بازدید : 75 چهارشنبه 25 دی 1392 نظرات (0)
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت:‌ با تلاش‏های صورت گرفته، تعدادی از عاملان حادثه تروریستی سراوان دستگیر شده و اطلاعات خوبی از آنها به دست آمده است.
به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران علی عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) در حاشیه برگزاری آیین چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه سمنان با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین پیگیری‏های انجام شده جهت  دستگیری عاملان حادثه تروریستی سراوان با بیان اینکه حادثه سراوان، اقدام تروریستی ناگواری بود که روی داد و هم‏اکنون در حال پیگیری ابعاد و زوایای آن هستیم، اظهارداشت: با تلاش‏های صورت گرفته، تعدادی از عاملان حادثه تروریستی سراوان دستگیر شده و اطلاعات خوبی از آنها به دست آمده است. 

وی در ادامه  افزود: در عین حال، درصدد رایزنی و مذاکره با مسئولان پاکستانی به عنوان کشور همسایه هستیم تا در آینده بتوانیم جلوی این قبیل حوادث را بگیریم چرا که اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام است. 

عبداللهی با تاکید بر لزوم  توجه بیشتر مسئولان پاکستان به این دست مسائل تصریح کرد: در برهه کنونی، امنیت بسیار مطلوبی در داخل کشور و نقاط مرزی جمهوری اسلامی ایران حاکم شده است و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد. 

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اضافه کرد: امروز  در 65 درصد مرزهای جنوب شرقی کشور، فعالیت‏ها سامان خوبی یافته و اقدامات کنترلی بسیار مطلوبی در دست اجراست. 
عباس بازدید : 62 چهارشنبه 25 دی 1392 نظرات (1)
همزمان با آغاز طرح توزيع سبد كالاي رايگان، تعدادي افراد سودجو و كلاهبردار دست به سوء استفاده زده‌اند.
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا؛همزمان با آغاز طرح توزيع سبد كالاي رايگان، تعدادي افراد سودجو و كلاهبردار دست به سوء استفاده زده‌اند.

اين افراد با سوء‌استفاده از عنوان نماينده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از مردم و بعضي از عمده فروشان و كسبه مبادرت به ثبت نام و يا اخذ وجه جهت تحويل كالا نموده‌اند. 
 
به اطلاع هموطنان گرامي مي‌رساند، سبد كالايي رايگان است و در صورت مشاهده سوء‌استفاده‌هاي احتمالي مراتب به دستگاه‌هاي ذيصلاح اطلاع داده شود.
عباس بازدید : 65 چهارشنبه 25 دی 1392 نظرات (0)
نمي‌دانم مخاطب آيت‌الله هاشمي در اين ديدار كيست؟ او در مذمت چه كسي و كساني سخن مي گويد؟ چه كساني در جامعه ما تلاش مي‌كنند مردم را بي‌خبر نگه دارند؟ چه كساني در كشور جلوي آگاهي مردم را گرفته‌اند؟
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ محمدكاظم انبارلويي در سرمقاله امروز رسالت نوشت: 

روزنامه شرق ديروز عكس صفحه اول خود را اختصاص به ديدار آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با انجمن موسوم به دفاع از آزادي مطبوعات داد. 

آقاي هاشمي رفسنجاني در اين ديدار گفت: 
- تلاش براي بي‌خبر گذاشتن مردم، بيهوده است. 
- هيچ سدي نمي‌تواند در دنيا جلوي آگاهي مردم را بگيرد. 
- با زور و فشار نمي‌توانيم عقل كسي را هدايت كنيم. 
- هيچ كس با زور، مومن نمي‌شود. 
- كساني كه از بيان حقايق مي‌ترسند از سانسور در رسانه استفاده مي‌كنند.(1) 

نمي‌دانم مخاطب آيت الله هاشمي در اين ديدار كيست؟ او در مذمت چه كسي و كساني سخن مي گويد؟ چه كساني در جامعه ما تلاش مي‌كنند مردم را بي‌خبر نگه دارند؟ چه كساني در كشور جلوي آگاهي مردم را گرفته‌اند؟ 

چه كساني مي‌خواهند با زور و فشار، عقل مردم را هدايت كنند يا آنان را مومن كنند؟ 
عباس بازدید : 60 چهارشنبه 25 دی 1392 نظرات (0)
گروهی از ستارگان و کارشناسان فوتبال بعد از مراسم توپ طلا درباره‌ی بهترین بازیکن جهان در سال 2013 اظهارنظراتی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت فیفا، وقتی پله اسطوره فوتبال برزیل اسم رونالدو را به عنوان برنده‌ی توپ طلا در سال 2013 اعلام کرد وی به روی سن رفت و با اشک جایزه‌ی خود را دریافت کرد، بعد از این مراسم جهان فوتبال به این ستاره‌ی فوتبال پرتغال ابراز احترام کردند.

مسی بازیکن آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا که عنوان دوم را کسب کرد، گفت: من به رونالدو تبریک می‌گویم او بازیکن شایسته‌ای است سال 2013 سال بزرگی برای هر سه‌ی ما بود، به خاطر همین است که ما اینجاییم من هیچ ناراحتی و شکایتی از اینکه دوم شدم ندارم.

نیمار بازیکن برزیلی تیم بارسلونا: همه‌ی بازیکنان فوتبال می‌دانند که بردن چنین جایزه‌ی بزرگی چقدر سخت است من به مسی رای داده بودم، اما آنها انتخاب خوبی کردند او ایده‌آل من هم است من به رونالدو تبریک می‌گویم.

پائلو بنتو سرمربی تیم پرتغال: من واقعا راضی هستم به دلیل اینکه عدالت برای بازیکن با استعداد که سال درخشانی داشت، اجرا شد من به عنوان یک پرتغالی و مربی تیم ملی این کشور بسیار خوشحال هستم او انسان بسیار باهوشی است و در این مراسم احساساتی شد که این بسیار طبیعی است.

لوئیز فلیپ اسکولاری سرمربی برزیل: من فکر می‌کنم. این جایزه حق او بود. نه فقط برای امسال بلکه برای تمامی سال‌هایی که او بازی‌های درخشان زیادی انجام داده است او تلاش زیادی می‌کند تا سال به سال پیشرفت کند.

فرناندو گومز رییس فدراسیون پرتغال: رونالدو تنها پرتغالی است که 2 بار این جایزه را دریافت کرده است. این جایزه به خاطر استعداد بی‌نظیر اوست. او پیراهن تیم ملی را می‌پوشد و افتخار پرتغال در تمام دنیاست. در سال 2013 رونالدو بازی‌های درخشانی برای تیم رئال مادرید و تیم ملی پرتغال انجام داد او لحظه‌های سختی را پشت سر گذاشته است ما مردم پرتغال به اینکه یکی از بازیکنانمان برنده‌ی توپ طلا باشد افتخار می‌کنیم او لایق کسب این جایزه بود.

فرناندو سانتوز سرمربی پرتغالی تیم ملی یونان: من واقعاً خوشحالم همه‌ی ما باید به رونالدو افتخار کنیم.

فلورنینو پرز مدیر باشگاه رئال مادرید: تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که رونالدو کاملاً شایسته‌ی کسب این عنوان است.  او سخت کوش و با استعداد است و دوباره برنده خواهد شد.

میشل پلاتینی رییس فیفا: بسیار نا امید شدم که ریبری برنده نشد، اما می‌دانم که رونالدو لایق برنده شدن بود.

دنی آلوز مدافع برزیلی بارسلونا: همه باید بدانند که چگونه برنده می‌شوند و چگونه می‌بازند امروز روز رونالدو است و همه باید به او تبریک بگوییم.

عباس بازدید : 78 چهارشنبه 25 دی 1392 نظرات (0)
ازدواج شرم‌آور زنی با پسر 23 ساله‌اش، ریش و سبیل شخصیت‌های "والت دیزنی" حذف شد، "سردار"‌ لقب‌ جدید روحانی، لغو عضویت احمدی‌نژاد از جمعیت ایثارگران، رهبر تروریست‌های سوری: پیامبر ما ابوسفیان است نه [حضرت] محمد، خواننده و مدل لبنانی: نصرالله نبود اسرائیل به قلب بیروت می‌رسید، یک طبقه قبر اشانتیون بگیرید و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروزر سه‌شنبه 24 دی است.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

لغو عضویت احمدی‌نژاد از جمعیت ایثارگران 

"محمود احمدی‌نژاد" رئیس‌جمهور سابق کشورمان از جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی لغو عضویت شده است. فدایی ضمن بیان این خبر افزود: احمدی‌نژاد پس از ریاست‌جمهوری دوره نهم، دو جلسه بیشتر در این تشکل شرکت نکرد و در دوره دوم نیز در هیچ جلسه‌ای حضور نیافت و از این رو عملاً لغو عضویت شد که باتوجه به حضور وی در کسوت ریاست‌جمهوری این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده بود.  

عباس بازدید : 69 یکشنبه 22 دی 1392 نظرات (0)
منابع خبری از مرگ " آریل شارون" نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و "قصاب صبرا و شتیلا" پس از 8 سال کما، خبر دادند.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه جروزالم پست دقایقی پیش از مرگ " آریل شارون" خبر داد. 

"شارون" مدت هشت سال در بیمارستان و در کما بسر می‌برد.



*** تولد شارون در خانواده‌ای لهستانی- بلاروسی

"آریل شاینرمن"، معروف به "آریل شارون" (Ariel Sharon)، در تاریخ 27 فوریه 1928، در روستای میلان فلسطین به دنیا آمد؛روستایی که بعدها شهرک "کفار ملال" نامیده شد. 
عباس بازدید : 79 سه شنبه 10 دی 1392 نظرات (0)
غاز فعالیت تجاری "بابک زنجانی" با فروش پوست گوسفند، تشدید فعالیت انجمن حجتیه در چند شهر کشور، نامه وزیر کشته شده لبنانی به حسن روحانی، توضیح شریف‌زاده درباره محتوای جلسات اخیر احمدی‌نژاد، لوکس‌ترین خودروهای جهان در قالب ماشین پلیس، ناله‎های غم‌انگیز کودک ‌سوری پیش از سر بریده شدن، بازداشت برپاکنندگان جشن کریسمس در عربستان، روزنامه‌های شرق و جوان متحد شدند و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري یک‌شنبه‌ (8 دی) است.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

آزادی مشروط روحانی برجسته بحرینی 

"شیخ علی سلمان" دبیرکل جمعیت وفاق بحرین بعد از بازجویی، به شرط اطمینان از محل اقامتش و ممنوعیت سفر آزاد شد. روزنامه الوسط بحرین به نقل از "عبدالرحمن السید" وکیل مدافع دبیرکل جمعیت وفاق نوشت: دادستانی کل شیخ سلمان را به مقر خود برای بازجویی احضار و به اقدامات تحریک آمیز و پخش اخبار دروغ با وجود آگاهی از زیان احتمالی آن به امنیت ملی و نظم عمومی کشور، متهم کرد.
عباس بازدید : 72 سه شنبه 10 دی 1392 نظرات (0)
دادستانی کل کشور از بازداشت بابک زنجانی خبر داد.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگارانحجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای دادستان کل کشور اعلام کرد: بابک زنجانی بازداشت شد.

روز گذشته نیز دادستان تهران از مفتوح بودن پرونده بابک زنجانی خبر داده بود.

چندی پیش 12 تن از نمایندگان مجلس در نامه‌ای سرگشاده خطاب به روسای قوای سه‌گانه خواستار برخورد با بابک زنجانی شده بودند. در بخشی از نامه نمایندگان مجلس که خواستار برخورد جدی با مفاسد اقتصادی شده بودند، آمده بود: «یک مصداق که این روزها رنج مردم شریف را دوچندان کرده، بابک زنجانی است؛ بابک زنجانی 43 ساله که راست و دروغ، آغاز کار خود را به یکی از مقامات جمهوری اسلامی که به رحمت خدا پیوسته است، منتسب می کند، امروز به عنوان ثروتمندی همه فن حریف در صحنه های مختلف در جولان است و با تکبر و تبختر همه چیز را «خریدنی» نشان می دهد… بر اساس اطلاعات موثق موجود، دلایل کافی برای تعقیب این فرد به اتهام فساد و افساد در دست است، چرا شما مسوولان محترم سه قوه که به امر رهبری خبیر در این مبارزه مسوولیت دارید، تحرکِ درخور به خرج نمی دهید؟ تعلل در برخورد با جرثومه های فساد به شیوع ببشتر آن منجر می شود.»
عباس بازدید : 79 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)
در فاصله 40 روز از عاشورای حسینی (ع) تا اربعین حسینی (ع) حوادثی شکل گرفت که سرآمد حوادث و اتفاقات تاریخ بشریت خواهد بود. در روز عاشورا در برابر سالار شهیدان و 72 از یاران و اصحاب آسمانی‌اش، چندین هزار کفتار خون آشام و ددمنش به دستور جلادی چون ابن زیاد صف آرایی کردند.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، عدد چهل (اربعین) دارای راز و رمز خاصی است. حضرت مریم 40 سال به ریاضت نشست از دامانش یک مسیح به عالم هدیه شد. زهرا اطهر(س) 40 روز به ریاضت نشست از دامانش یازده ستاره درخشان به عالم هدیه شد، موسی کلیم الله(ع) 40 روز در کوه طور به راز و نیاز پرداخت و پیامبر خاتم در 40 سالگی به پیامبری مبعوث شد و حال در اربعین (چهلمین) روز از بزرگ‌ترین حادثه‌ دلخراشی که در تاریخ بشر رخ داده، قرار داریم. روزی که حسین(ع) و یارانش در دشت نینوا حماسه‌ای آفریدند که افلاکیان را به نظاره واداشت.

در فاصله 40 روز از عاشورای حسینی (ع) تا اربعین حسینی (ع) حوادثی شکل گرفت که سرآمد حوادث و اتفاقات تاریخ بشریت خواهد بود. در روز عاشورا در برابر سالار شهیدان و 72 از یاران و اصحاب آسمانی‌اش، چندین هزار کفتار خون آشام و ددمنش به دستور جلادی چون ابن زیاد صف آرایی کردند.

و این عجب اتفاقی است و بازی روزگار که پاک‌ترین انسان‌های عالم را در برابر پلیدترین موجودات زمان قرار می‌دهد. بهترین خلق خدا در مقابل بدترین خلق خدا اما چه می‌توان گفت که عاشورا است و باید چنین باشد، و امام حسین (ع) خود می‌داند که حماسه این روز به همه نسل‌های عالم و به همه اندیشه‌ها منتقل می‌شود، به زبان عام بشریت فریاد بر می‌آورد که «اگر دین ندارید، لااقل آزاده مرد باشید».
عباس بازدید : 76 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)
آن روزها هم مثل امروز، قدرتهای ظالم و ستمگر، حداکثر استفاده را از تبلیغات دروغ و مغرضانه و شیطنت‌آمیز می‌کردند. در چنین فضایی، مگر ممکن بود قضیه‌ی عاشورا - که با این عظمت در بیابانی در گوشه‌یی از دنیای اسلام اتفاق افتاده - با این تپش و نشاط باقی بماند؟ یقینا بدون آن تلاشها، از بین می‌رفت.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اساسا اهمیت اربعین در آن است که در این روز، با تدبیر الهی خاندان پیامبر(ص)، یاد نهضت حسینی برای همیشه جاودانه شد و این کار پایه‌گذاری گردید. اگر بازماندگان شهدا و صاحبان اصلی، در حوادث گوناگون - از قبیل شهادت حسین‌بن‌علی(علیه‌السلام) در عاشورا - به حفظ یاد و آثار شهادت کمر نبندند، نسلهای بعد، از دستاورد شهادت استفاده‌ی زیادی نخواهند برد. 

درست است که خدای متعال، شهدا را در همین دنیا هم زنده نگه می‌دارد و شهید به طور قهری در تاریخ و یاد مردم ماندگار است؛ اما ابزار طبیعی‌یی که خدای متعال برای این کار - مثل همه‌ی کارها - قرار داده است، همین چیزی است که در اختیار و اراده‌ی ماست. ما هستیم که با تصمیم درست و بجا، می‌توانیم یاد شهدا و خاطره و فلسفه‌ی شهادت را احیا کنیم و زنده نگهداریم. 

اگر زینب‌کبری‌(سلام‌الله‌علیها) و امام سجاد(صلوات‌الله‌علیه) در طول آن روزهای اسارت - چه در همان عصر عاشورا در کربلا و چه در روزهای بعد در راه شام و کوفه و خود شهر شام و بعد از آن در زیارت کربلا و بعد عزیمت به مدینه و سپس در طول سالهای متمادی که این بزرگواران زنده ماندند - مجاهدات و تبیین و افشاگری نکرده بودند و حقیقت فلسفه‌ی عاشورا و هدف حسین‌بن‌علی و ظلم دشمن را بیان نمی‌کردند، واقعه‌ی عاشورا تا امروز، جوشان و زنده و مشتعل باقی نمی‌ماند.

چرا امام صادق(علیه‌الصلاهوالسلام) - طبق روایت - فرمودند که هر کس یک بیت شعر درباره‌ی حادثه‌ی عاشورا بگوید و کسانی را با آن بیت شعر بگریاند، خداوند بهشت را بر او واجب خواهد کرد؟چون تمام دستگاههای تبلیغاتی، برای منزوی کردن و در ظلمت نگهداشتن مساله‌ی عاشورا و کلا مساله‌ی اهل‌بیت، تجهیز شده بودند تا نگذارند مردم بفهمند چه شد و قضیه چه بود. تبلیغ، این‌گونه است.

 آن روزها هم مثل امروز، قدرتهای ظالم و ستمگر، حداکثر استفاده را از تبلیغات دروغ و مغرضانه و شیطنت‌آمیز می‌کردند. در چنین فضایی، مگر ممکن بود قضیه‌ی عاشورا - که با این عظمت در بیابانی در گوشه‌یی از دنیای اسلام اتفاق افتاده - با این تپش و نشاط باقی بماند؟ یقینا بدون آن تلاشها، از بین می‌رفت.

درسی که اربعین به ما می‌دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره‌ی شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگهداشت.

مقم معظم رهبری  ۱۳۶۸/۰۶/۲۹
عباس بازدید : 81 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)
در منابع معتبر شیعی، در مورد روز بیستم صفر به دو اعتبار توجه شده است؛ نخست روزی که اسرای کربلا از شام به مدینه مراجعت کردند و دوم روزی که جابر بن عبدالله انصاری‌، صحابی پیامبر خدا(ص) از مدینه به ‌کربلا وارد شد تا قبر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را زیارت کند.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اعتبار اربعین امام حسین(ع) از قدیم الایام میان شیعیان شناخته شده بوده و هست‌. شیخ طوسی در کتاب «مصباح المتهجد» که حاصل گزینش دقیق و انتخاب معقول شیخ از روایات‌ فراوان درباره تقویم مورد نظر شیعه درباره ایام سوگ و شادی و دعا و روزه و عبادت است‌، در مورد روز بیستم صفر نوشته است:  روز 20 صفر  ـ یعنی اربعین ـ زمانی است که حرم امام حسین(ع) یعنی کاروان ‌اسرا، از شام به مدینه مراجعت کردند و روزی است که «جابر بن عبدالله بن ‌حرام انصاری»‌، صحابی رسول خدا(ص)، از مدینه به کربلا رسید تا به زیارت‌ قبر امام حسین(ع) بشتابد و او نخستین کسی است از مردم که قبر آن ‌حضرت را زیارت کرد.

ورود اهل بیت(ع) به مدینه
عباس بازدید : 93 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)
از سرگیری مذاکرات هسته ای میان ایران و غرب در سطح کارشناسان، تلاشهای صهیونیستها برای تخریب مذاکرات ژنو را به شکست کشاند.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "نداف أیال" دبیر سرویس بین الملل کانال 10 رژیم صهیونیستی گفت: "تحولات اخیر در خصوص توافقنامه ژنو اندکی محافل اسرائیلی را دلگرم کرده بود، اما وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با شبکه سی بی اس تأکید کرد که توافقنامه ژنو میان ایران و غرب همچنان پا برجا است."
نداف أیال خاطرنشان کرد: "کاخ سفید با فشارهای کنگره آمریکا روبرو است. کنگره از دولت اوباما می‌خواهد تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال کند که بدون شک این تصمیم توافقنامه ژنو را محکوم به شکست می‌کند."
أیال افزود: "این در حالی است که کاخ سفید با این پیشنهادهای کنگره مخالف است و به ناچار تحریمهایی را که درخصوص شرکتها و افرادی که در برنامه هسته‌ای ایران سهیم هستند، به اجرا گذاشت."
وی خاطرنشان کرد: "تصمیم اخیر دولت اوباما موجب ایجاد بحرانی جزئی در توافقنامه ژنو شد، اما در واقع توافقنامه ژنو با تمام جزئیات آن پابرجا است. و دلیل روشن بر این ادعا صدور بیانیه‌ای از سوی کشورهای اتحادیه اروپا برای لغو فوری تحریمها علیه ایران در صورت پایبندی تهران به تعهدات توافقنامه ژنو است."
ایال تأکید کرد: " این تصمیم اتحادیه اروپا برای آرام کردن بحران برخاسته از فشارهای کنگره و پیشگیری از واکنش ایران و تخریب توافقنامه ژنو است. آنها به ایرانیها می گویند آرام باشید و آنچه را که آمریکاییها می‌گویند را جدی نگیرید."
وی افزود: "ایرانیها در مقابل واکنش آمریکا در اعمال تحریمهای اخیر گفتند که ابتدا غنی سازی اورانیوم ادامه می یابد و سپس نیروگاه آب سنگین اراک نیز به فعالیتهای خود ادامه می دهد."
عباس بازدید : 70 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

اگر چه عشق و وفا را به غایت آوردم

هجوم بی کسی ام را برایت آوردم

من از تظاهر نامحرمان عزا دارم

هزار غم ز هزاران حکایت آوردم

کسی که درد ندیده ز درد راوی نیست

به چشم آنچه که دیدم روایت آوردم

مرور تلخ ترین خاطرات من وقتی است

که آستین به سر بچه هایت آوردم

زافترای کنیزی تمام دلها ریخت

 ومن پناه به آه و دعایت اوردم

گهی که بر لب تو چوب خیزران می خورد

به آیه شإن نزول ولایت آوردم

برای آنکه به نام تو لطمه ای نرسد

هماره اسم تو را با درایت آوردم

به گریه های غریبم اگر چه خندیدند

بهار گریه سوی کربلایت آوردم

فدای پیرهن پاره ات که با چه دلی

نشان ز خاطره آشنایت آوردم

دگر به شام کسی سب مرتضی نکند

شهیده دادم و داغش برایت آوردم

طنین صوت علی را به کوفه افکندم

رشام غافله را با صدایت آوردم

سر تو سایه به سایه چراغ محمل بود

قدی خمیده کنون پیش پایت آوردم

کنار قبر تو دلهای پر حرارت را

به یاد سوختن خیمه هایت آوردم

ببین که چادر من پرچم عزای تو شد

نوا و زمزمه در نینوایت آوردم

هر آنکه فاتح دلهاست چون تو پیروز است

ببین دل همه را مبتلایت آوردم

                              محمود ژولیده
منبع : سایت شیعتی
 
عباس بازدید : 72 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (0)

مهدی ریاضی، در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، گفت: در پی برگزاری گشت مشترک سازمان تعزیرات به همراه بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت در پی شکایات از یک واحد بسته‌بندی، اکیپ گشت سیار از یک حمام عمومی قدیمی در شهر قم بازرسی کردند که مشخص شد در این حمام کلوچه‌ها و پشمک‌ها در فضای غیربهداشتی بسته‌بندی شده که در همین راستا پرونده‌ای تشکیل و جهت رسیدگی به شعبه ویژه بهداشت ارجاع شد.   
 
این مقام قضایی در خاتمه، عنوان کرد: شعبه مربوطه با توجه به گزارش ارسالی و فعالیت غیرمجاز این واحد، مدیر این واحد را به پرداخت جریمه 270 میلیون ریالی در حق صندوق دولت محکوم کرد. 

عباس بازدید : 70 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (0)

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  احمد حکیمی پور با تاکید بر ضرورت ایجاد مراودات میان کلانشهرهای کشورهای اسلامی به منظور انتقال تجربیات در عرصه مدیریت شهری، به امضای پیمان خواهرخواندگی میان شهر های تهران و آنکارا اشاره کرد و گفت: مسایل مشترک فراوانی میان کلانشهر های تهران و آنکارا وجود دارد و امضای پیمان خواهرخواندگی میان دو شهر می تواند در ارتقای نقش و جایگاه مدیریت شهری دو طرف مفید واقع شود. 
 
حکیمی پور تصریح کرد: امضای این پیمان در زمینه تبادل فرهنگی، تبادل تکنولوژی و انتقال تجارب مدیریت شهری نیز موثر است. همچنین امضای این پیمان بر رونق اقتصاد شهری نیز تاثیر گذار است و می تواند نتایج خوبی را برای طرفین به همراه داشته باشد. 
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: پس از امضای این پیمان، باید ارتباطات میان تهران و آنکارا در عمل نیز توسعه داشته باشد و این اقدام در حد یک تفاهم نامه تشریفاتی به پایان نرسد؛ در این عرصه سایر مجموعه های شهری در هر دو کلانشهر باید ارتباطات خود را با یکدیگر برقرار کرده و در جهت تعمیق این ارتباطات دو جانبه تلاش کنند. 
 
وی در پایان عنوان داشت: امضای پیمان خواهرخواندگی میان شهرهایی با وجه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی مشابه در دنیا مرسوم است و این موضوع می تواند در تبادل فرهنگی و انتقال تجارب مفید در چگونگی اداره شهر میان دو کلانشهر تهران و آنکارا ایفای نقش کنند.

عباس بازدید : 74 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (0)

 

 

 

ه گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، "محمدباقر نوبخت" معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه پیرامون حماسه اقتصادی اقتصاد مقاومتی و نقش آن در بودجه سال 93 اظهار داشت: صیانت از نظام اسلامی و پاسداری از مواریث ارزشمند شهدا و امام شهدا یکی از فرایض و وظایف وفاداران انقلاب اسلامی است. وی ادامه داد: این صیانت و پاسداری به تناسب زمان در عرصه‌های مختلف سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی می‌تواند تعین داشته باشد.

عباس بازدید : 81 سه شنبه 26 آذر 1392 نظرات (0)

کاظم جلالی" رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص ابهامات ایجاد شده در مورد سفر هیات پارلمانی اروپا به ایران و دیدار آنها با فعالان در فتنه 88، به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت:  انجام این‌گونه سفرها متعارف است و در این رابطه گروه روابط پارلمانی اروپا و ایران در گذشته نیز مراوداتی داشته‌اند. 

وی افزود: تصمیم بر آن شد که پارلمان اروپا که تنها صدای اپوزیسیون را شنیده‌اند این بار برای شنیدن صدای نظام و مسئولین کشور به ایران سفر کنند، البته این هیات هیچگونه پیش‌شرطی برای حضور نداشته تا اینکه در روزهای آخر وزارت امور خارجه مطرح کرد که این هیات تقاضا دارند با دو نفر ملاقات کنند. 

عباس بازدید : 94 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (0)

نشسته اي و نگاه تو خيره بر ماه است
هميشه دلخوري ات با سکوت همراه است
               خدا کند که نبينم هواي تو ابريست
               ببخش! طاقت اين دل عجيب کوتاه است
هميشه دل نگران تو بوده ام، کم نيست
هميشه دل نگران ِ کسي که در راه است
               بتاز اسب خودت را ولي مراقب باش
               که شرط ِ بردن بازي سلامت شاه است
نمي رسد کسي اصلا به قله ي عشقت
گناه پاي دلم نيست! راه، بيراه است
               به کوه ِ رفته به بادم ، نسيم تو فهماند
               که کاه هرچه که باشد هميشه يک کاه است
ببند پاي دلم را به عشق خود ، اين دل
شبيه حضرت چشم تو نيست!گمراه است

عباس بازدید : 94 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (0)

 

 

این مرکز از سال 2004 تشکیل شده است و با اینکه برطبق آمار دولتی چین، تعداد مردان 34 میلیون نفر بیشتر از زنان است، مسئولین مرکز می گویند مشتریان زن سه برابر مردان هستند.
گفته می شود به دلیل محدودیت هایی مثل پرداخت حق ثبت نام 500 دلاری برای زنان (مردان می توانند رایگان ثبت نام کنند)  و همچنین محدودیت سنی برای زنان (زیر 33 سال) بسیاری از زنان نمی توانند مرد مورد علاقه خود را پیدا کنند.
از سوی دیگر باوجودی که تعداد مردان نسبت به زنان در این کشور بیشتر است، مردان چینی تمایل دارند با درنظر گرفتن شرایط خاص سنی و تحصیلی با زنان ازدواج کنند و به همین خاطر برخی از دختران و زنان چینی به ویژه آنانی که مطلقه هستند مجرد باقی می مانند؛ این در حالی است که حضور مردان مسن در میان جویندگان زوج در این مراکز به چشم می آید.
عباس بازدید : 189 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (0)

گریه کن،گریه وخون گریه کن آری که هر آن مرثیه را خلق شنیده است شما دیده ای آن را و اگر طاقتتان هست کنون من نفسی روضه ز مقتل بنویسم، و خودت نیز مدد کن که قلم در کف من همچو عصا در ید موسی بشود چون تپش موج مصیبات بلند است، به گستردگی ساحل نیل است، و این بحر طویل است وببخشید که این مخمل خون بر تن تب دار حروف است که این روضه ی مکشوف لهوف است، عطش بر لب عطشان لغات است و صدای تپش سطر به سطرش همگی موج مزن آب فرات است، و ارباب همه سینه زنان کشتی آرام نجات است ولی حیف که ارباب «قتیل العبرات» است، ولی حیف که ارباب«اسیر الکربات» است، ولی حیف هنوزم که هنوز است حسین ابن علی تشنه ی یار است و زنی محو تماشاست زبالای بلندی، الف قامت او دال و همه هستی او در کف گودال و سپس آه که«الشّمرُ ...»خدایا چه بگویم «که شکستند سبو را وبریدند ...» دلت تاب ندارد به خدا با خبرم می گذرم از تپش روضه که خود غرق عزایی...، تو خودت کربو بلایی...، قسمت می دهم آقا به همین روضه که در مجلس ما نیز بیایی، تو کجایی... تو کجایی...

عباس بازدید : 84 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)
حق بيمه خودروهاي سواري 4 سيلندر 595 هزار و 935 تومان قيمت دارد.
به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، قيمت ها به شرح زير است:

خودروهای سواری

 

نوع خودرو

حق بیمه (تومان)

 

کمتر از چهار سیلندر

547000

 

چهار سیلندر : پیکان، پراید و سمند

595935

 

سایر چهار سیلندرها

701100

 

شش سیلندر و بالاتر

785232


تعداد صفحات : 52

درباره ما
Profile Pic
رهسپاریم با ولایت تا شهادت (ما اهل کوفه نیستم علی تنها بماند) لبیک یا خامنه ای ( منتظر نظرات و انتقاد ات سازنده ی شما عزیزان برای هرچه بهتر شدن سایت هستم با تشکر ( عباس مدیریت سایت)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1545
  • کل نظرات : 121
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 92
  • بازدید امروز : 80
  • باردید دیروز : 272
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,141
  • بازدید ماه : 5,799
  • بازدید سال : 33,294
  • بازدید کلی : 379,401
  • مطالب خواندنی


    قطب

    از القاب شايعه حضرت ولي عصر (عج) در نزد عرفا و صوفيان است. «در اصطلاح تصوّف، (قطب) کسي است که منظور نظر خداي تعالي است در همه زمانها و طلسم اعظم به او داده شده است، و او در کون و اعيان ظاهر و باطن ساريست چون سريان جان در کالبد، قسطاس فيض در کف او و افاضه روح حيات بر کون اعلي و اسفل در دست اوست. وي تنها انسان کاملي است که به نظر صوفيان احاطه اش به جميع آدميان محقّق است و همه مقامات و حالات تصوّف را مي دانند. او عقل عالم امکان است و تصرّف وي در عقول براي صوفيان مسلّم است».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    ابومحمد

    کنيه ي حضرت قائم (عج) است.

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    زنان آخرالزمان

    رسول گرامي اسلام صلي الله عليه وآله در وصف برخي از زنان آخِرُالزّمان چنين مي فرمايد: «چگونه مي شود حال شما هنگامي که زنان شما فاسد شوند و جوانان تان فاسق و شما نه امر به معروف مي کنيد و نه نهي از منکر!» به پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله گفته شد: آيا اين چنين خواهد شد؟! آن حضرت فرمود: «بله و بدتر از آن نيز خواهد شد». امام علي عليه السلام نيز مي فرمايد: «در آخِرُالزّمان و نزديک شدن قيامت - که بدترين زمان ها است - زناني ظاهر مي شوند که برهنه و لخت هستند! زينت هاي خود را آشکار مي سازند، به فتنه ها داخل مي شوند و به سوي شهوت ها مي گرايند! به سوي لذت ها مي شتابند، حرام هاي الهي را حلال مي شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    مهدویت امام زمان (عج)
    • ظلم
    • امام على عليه السلام:
    • «أَعدَلُ النّاسِ مَن أَنصَفَ مَن ظَلَمَهُ»

    • عادل ترين مردم كسى است كه با كسى كه به او ظلم كرده با انصاف رفتار كند.

    • غررالحكم، ج2، ص435، ح3186
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • حرص
    • امام على عليه السلام:
    • «إِنَّ البُخلَ وَالجُبنَ وَالحِرصَ غَرائِزُ شَتّى يَجمَعُها سوءُ الظَّنِّ بِاللّه»

    • به درستى كه بخل و ترس و حرص، غريزه ها و تمايلات متعدد و پراكنده اى هستند كه سوءظن به خداوند آنها را جمع مى كند.

    • كافى، ج8، ص 243، ح337
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • نیکوکاری و سخاوت
    • پيامبر صلى لله عليه و آله:
    • «اِنَّ اَسْرَعَ الْخَيْرِ ثَوابا البِرُّ وَ اِنَّ اَسْرَعَ الشَّرِّ عِقابا البَغْىُ»

    • پاداش نيكوكارى زودتر از هر كار خوب ديگرى مى رسد و كيفر ستم و تجاوز زودتر از هر كار بد ديگرى گريبان مى گيرد.

    • خصال، ص 110، ح 81
    دریافت کد حدیث موضوعی
    حدیث موضوعی
    • نام عملیات:
      تحریر القدس
    • زمان عملیات:
      1 بهمن 1362
    • مکان عملیات:
      جنوب غربی شهر مرزی مریوان – جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      لشکر انصارالحسین (ع) از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      آزادسازی بلندیهای مهم منطقه و گمراه کردن دشمن از طرح عملیات خیبر
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      ظفر 2 (ایذایی)
    • زمان عملیات:
      5 تیر 1364
    • مکان عملیات:
      منطقه عمومی پنجوین عراق - جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      نيروي‌ زميني‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      انهدام توان رزمی نیرهای دشمن
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      بیت المقدس 6
    • زمان عملیات:
      27 اردیبهشت 1367
    • مکان عملیات:
      شمال‌ شهر ماووت‌ کردستان‌ عراق‌ و بلندی‌های‌ شیخ‌ محمد، آسوس‌ و استروک‌
    • ارگان عمل کننده:
      نیروی‌ زمینی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      2400
    • اهداف عملیات:
      پیشروی‌ و استقرار مناسب‌ نیروها در شمال‌ منطقه‌ سلیمانیه‌ عراق‌ و تکمیل‌ عملیات‌ انجام‌ شده‌ در منطقه‌ عملیاتی‌ ماووت‌ و امکان‌ خروج‌ معارضان‌ کرد عراق‌ از مناطق‌ تحت‌ هجوم‌ ارتش‌ عراق
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    جنگ دفاع مقدس
    غلاف

    پوشش ابداعي زندانيان سياسي، داراي دو لايه پارچه اي و پلاستيكي كه به شكل كيسه، طراحي و دوخته شده بود و براي جلوگيري آلودگي لباس در مواقع احتلام، مورد استفاده قرار مي گرفت. اين كيسه از سوي زندانيان اصطلاحاً غلاف ناميده مي شد.

    دریافت کد یادگار انقلاب
    بند يك و هفت قصر

    متهم را پس از اتمام بازجويي و تكميل پرونده ابتدا از كميته به قرنطينه و سپس به اين بند مي فرستادند. پس از دادگاه اگر حبس بالا گرفته بود به ساير بندها مي فرستادند. محكوميت هاي كم را در يك و هفت نگاه مي داشتند. در اين بند معمول ازندانياني را كه مدت محكوميت شان از يك سال كمتر و يا هنوز مشخص نشده بود، نگهداري مي كردند. بند يك از يك راهرو به عرض 2 متر تشكيل مي شد كه نصف اين عرض را تخت هاي سه طبقه اشغال كرده بود.در طول اين راهرو اتاقها قرار داشتند كه عرض آنها يك متر و طول آن حدود3 متر بود و گاه طول آنها از قد يك انسان معمولي نيز كوتاهتر بود.

    دریافت کد یادگار انقلاب

    نام ذکر روز


    ذکر روزهای هفته

    بايد جوان‏ها را تشويق كرد كه راه خدمت به اسلام و انقلاب را ادامه دهند و هيچ وقت از قرآن و دستوراتش فاصله نگيرند.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید محمد قلى روز فراخ
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا

    قلبم آكنده از عشق پيوستن به الله و رسول خدا و حسين بن علي مي‌باشد. آنجا كه خداي متعال خودش وعده فرموده من اين راه پرافتخار را كه ائمه اطهار و عاشقان الله پيموده‌اند با شناخت انتخاب و پذيرفته‌ام و داوطلبانه و با تلاش بسيار موفق شدم به جبهه اعزام شوم كه يا بكشم و يا به گفتة‌ رهبرم سينه‌ام را آماج گلوله‌اي دشمن قرار دهم و كشته شوم، و در هردو صورت پيروزي با ماست.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید مجيد طالبي
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا
    وصیت شهدا