loading...
ستاره های آسمانی ملکوت
ستارگان آسمان ملکوت

عباس بازدید : 85 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)

معوقه چهار ماهه نخست امسال در قبوض بعدی مشترکان گاز اعمال می‌شود 

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1392/8/9/1685832_249.jpg

معاون وزیر نفت در امور گاز، در مورد افزایش "قیمت گاز" به دلیل گنجاندن بند عوارض در قبوض گفت: بر اساس قانون بودجه سال ١٣٩٢ از ابتدای امسال می‌بایست این افزایش اعمال می‌شد، این در حالی است که از مرداد ماه امسال نیز بند عوارض به قبوض اضافه شده و معوقه چهار ماه نخست امسال نیز در قبوض بعدی مشترکان اعمال خواهد شد.

دولت در قيمت گذاري "تخم مرغ" دخالت نکند 

نبي پور با اشاره به عدم حمايت دولت از توليدکنندگان گفت:‌قيمت گذاري مرغ و تخم مرغ ربطي به سازمان حمايت، وزارت جهاد و وزارت صنعت ندارد.

نوسان منفی در "بازار طلا"/ریزش 10 هزار تومانی "سکه"/روند منفی "ارزها" در آخرین روز کاری هفته 

امروز بازار طلای تهران در پی ریزش اونس جهانی از هر مثقال طلای 17 عیار 4500 تومان کاهش داشت.

صرف 50 هزار ميليارد تومان از منابع دولتي به "مسکن مهر"/کاهش وابستگي شهروندان به "دولت" 

وزير راه و شهرسازي گفت: 50 هزار ميليارد تومان از منابع دولتي به پروژه مسکن مهر تخصيص يافته و اين پروژه نيازمند هزينه 100 هزار ميليارد تومان براي تکميل واحدها است.

عباس بازدید : 124 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)
در پی درگیری مسلحانه در منطقه سراوان، 14 نفر از نيرو‌هاي انتظامی مرزبانی به درجه شهادت نائل شدند.
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ سردار حسین ذوالفقاری در تشریح جزئیات حادثه شب‌گذشته درگیری اشرار با مرزبانان سراوان که موجب شهادت 14 تن از آنان شد، گفت: در پی این درگیری هشت تن از مرزبانان به علت شدت جراحات وارده در صحنه درگیری جان خود را از دست دادند. 

وی گفت: شش تن از این مرزبانان پس از درگیری در حین انتقال به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند. 

ذوالفقاری با بیان اینکه در حال حاضر دو تن از مرزبانان مجروح شده‌اند، گفت: تعدادی از اشرار نیز به هلاکت رسیده‌اند. 

**سه نفر از افراد حادثه ديده شده پيدا شدند
عباس بازدید : 95 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)
رئیس‌جمهور از وزرای كشور و امور خارجه خواست حادثه تروریستی سراوان را پیگیری کرده و گزارش آن را ارائه کنند.
به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رييس جمهوري اسلامي ايران در پيامي شهادت جمعي از مرزداران خدوم و جان بركف نيروي انتظامي در منطقه سراوان استان سيستان و بلوچستان را تسليت گفت. 


متن پيام دکتر روحاني به شرح ذيل است: 
 
بسم الله الرحمن الرحيم 
انا لله و انا اليه راجعون 
 
عزت،‌ استقلال و سرزمين ايران عزيز همواره مورد طمع بدخواهان و دشمنان بوده و مرزداري و پاسداري از اين آب و خاك، شرافت و شجاعت را جايگاه و معنا بخشيده است. 

دريافت خبر شهادت جمعي از مرزداران خدوم و جان بركف نيروي انتظامي در درگيري با اشرار مايه تأسف و تأثر است، اما يقين دارم قطرات خون بر زمين ريخته اين عزيزان، سرو سرافراز عزت، امنيت و معنويت قهرمانان اين ملت را سربلندتر خواهد کرد. 

دولت جمهوري اسلامي ايران مصمم است تا با تكيه بر حمايت‌هاي بي‌دريغ مردم عزيز در پاسداري از مرزهاي ميهن اسلامي با اينگونه شرارت‌هاي هدايت شده برخورد نمايد. لذا از وزير محترم كشور مي‌خواهم تا در اسرع وقت با تشكيل كميته‌اي ويژه با همکاري نيروي انتظامي جهت رسيدگي اين امر با اين شرارت‌ها برخورد و گزارش آن را در اسرع وقت به اينجانب ارائه نمايد. وزارت امور خارجه نيز موظف است اقدامات لازم جهت اجراي موافقتنامه امنيتي با پاکستان را پيگيري و نتيجه را گزارش نمايد. 

اينجانب ضمن تبريك و تسليت شهادت اين سربازان وطن به ملت شهيدپرور ايران اسلامي، مقام معظم رهبري، خانواده بزرگ نيروي انتظامي و خانواده معزز آنان، از خداوند منان براي آن عزيزان طلب غفران و رضوان الهي و براي خانواده‌هايشان طلب صبر جميل و اجر جزيل دارم. 
 
حسن روحاني 
رييس جمهوري اسلامي ايران و رييس شوراي عالي امنيت ملي
عباس بازدید : 85 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (0)
علی لاریجانی؛ رئیس مجلس شورای اسلامی، 4 مصوبه دولت یازدهم را درباره رفع موانع تولید و اشتغال و تشکیل کارگروه جهت تسهیل ترخیص کالاها را مغایر با قانون اساسی اعلام کرد.
به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس به مصوبه ۲۱ شهریور ماه دولت دکتر روحانی با موضوع رفع موانع تولید و اشتغال ۳ ایراد قانونی گرفت و تشکل کارگروه جهت تسهیل ترخیص کالاها را غیر قانونی اعلام کرد. 
 
در نامه لاریجانی به رئیس جمهور آمده است: بازگشت به رونوشت تصویب نامه هیأت محترم وزیران به شماره ١١٨٣٢٠ /ت ٤٩٥١٥ ه مورخ 21 شهریور 92 موضوع « رفع موانع تولید و اشتغال »، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی « هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین » و مستندًا به صدر ماده واحده و تبصره ( ٤) الحاقی به قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم ( ٨٥ ) و یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی » و ماده ( ١٠ ) آیین نامه اجرایی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می شود. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی الاثر خواهد بود. 
عباس بازدید : 85 چهارشنبه 01 آبان 1392 نظرات (0)
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح مسکن مهر به هیچ عنوان طرح جالبی نبود، گفت: ساخت پروژه‌های مسکن مهر کاملا متوقف خواهد شد.
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز پس از پایان جلسه هیئت دولت با اشاره به ساخت مسکن‌های مهر در کشور بدون ارائه خدمات اظهار داشت: بنده قبل از دولت هم اعلام کرده بودم که این نوع خانه‌سازی به ضرر دولت‌های آینده و گرفتار کردن مردم خواهد بود.  
 
وی افزود: هم‌اکنون بسیاری از واحدهای مسکن مهری که در کشور ساخته شده است فاقد امکانات اولیه، آب و برق و گاز هستند و دولت به شدت درگیر حل و فصل این موضوع است.  
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت تامین خدمات را برای مردم در پروژه‌های مسکن مهر برای خود تعهد می‌داند، تصریح کرد: طرح مسکن مهر به هیچ عنوان طرح جالبی نبوده و باید متوقف شود.  
 
آخوندی خاطرنشان کرد: بسیاری از پروژه های مسکن مهر در فضاها و مکان‌های نامرغوب و مناطق دوردست ساخته شده است زیرا مردم خواستار امکانات و خدمات هستند و باید از قبل این امکانات تعبیه می‌شد.  
 
وی درباره گران شدن قیمت تمام شده پروژه‌های مسکن مهر برای مردم گفت: این پروژه‌ها طرح‌های دولتی نیستند، اینها پروژه‌هایی است که از طرف مردم و وام‌های بانکی ساخته شده است و چون دولت گذشته پیشتاز ایجاد این طرح بوده ما در مقابل این افزایش قیمت‌ها تاکنون مقابله کرده‌ایم ولی به هر حال آمارها نشان می‌دهد ما 40 درصد تورم داشته‌ایم، بنابراین به تمام پیمانکاران اعلام کرده‌ایم که باید نسبت به قراردادهای اولیه خود که با مردم بسته‌اند، پایبند باشند. 
عباس بازدید : 107 چهارشنبه 01 آبان 1392 نظرات (0)
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: کارگروه‌های ما در حال شناسایی دهک‌های بالای درآمدی به منظور حذف یارانه نقدی آنها هستند.
به گزارش  خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت یازدهم در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: ‌از همکاری مجلس اعم از رئیس مجلس که وقت ویژه‌ای برای این کار گذاشتند و هم از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به جهت اینکه خارج از ساعات اداری برای تسریع در رسیدگی به لایحه اصلاح قانون بودجه تشکر می‌کنم.  
 
وی افزود: خوشبختانه مصوبات کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات با توجه به دقت نظری که داشتند واقع‌بینانه بود و می‌تواند رافع مشکلات دولت باشد و نمایندگان کمک کردند یک قانون بودجه شفاف و کاملی را تا الان به تصویب برسانیم.  
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر مجلس با اعتماد به کمیسیون تخصصی این اقدام را تکمیل کند و تبصره‌های پیشنهادی را تصویب کند به نظر می‌رسد تا پایان سال بدون کسری می‌توانیم بودجه سال جاری را ببندیم.  
 
نوبخت در ادامه در پاسخ به این پرسش باشگاه خبرنگاران که آیا شناسایی دهک‌های پردرآمد به منظور حذف یارانه‌ نقدی آنها شروع شده است، گفت: در حال حاضر کارگروه‌های ما در حال بررسی این موضوع هستند.  
 
وی افزود: اگر مصوبه مجلس قانون شود ما هم قطعا تلاش خواهیم کرد آنرا اجرا کنیم.  
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به این پرسش باشگاه خبرنگاران که آیا فقط یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی حذف خواهد شد یا بیشتر، اظهار داشت: باید ببینیم قانون چه تصمیمی می‌گیرد.  
 
وی همچنین در خصوص بدهی ایثارگران افزود: در بند 22-7، 25 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل فروش سهم‌الشرکه و سهام دولتی با اولویت پرداخت مطالبات ایثارگران پیش‌بینی شده است.  
 
نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت حامل‌های انرژی‌ چگونه خواهد بود و آیا افزایش قیمتی خواهیم داشت یا خیر، صرفا به این جمله بسنده کرد که "شما به دنبال افزایش قیمت‌ها هستید". 
عباس بازدید : 72 چهارشنبه 01 آبان 1392 نظرات (0)
با توجه به بند(124) قانون بودجه سال 1392 کل کشور، هرگونه استخدام در دستگاه‌های اجرایی با رعایت ماده(44) قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره(1) ماده(51) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و سایر قوانین و مقررات مربوط صورت می‌گیرد.
به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصوب کرد؛ تصویب نامه شماره 176441/ت48702ه مورخ 30/9/1391 موضوع طرح مهرآفرین و کلیه پیوست‌ها، اصلاحات و الحاقات بعدی آن لغو می‌شود. 
 
بر این اساس، اقداماتی که در دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها حسب مورد، قبل از تاریخ ملغی‌الاثر شدن هر یک از بندهای تصویب‌نامه فوق و اصلاحات و الحاقات بعدی آن با توجه به نظرات رئیس مجلس شورای اسلامی و با رعایت قوانین و مقررات انجام شده است، با تشخیص معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور صحیح تلقی می‌شود. 
 
همچنین با توجه به بند(124) قانون بودجه سال 1392 کل کشور، هرگونه استخدام در دستگاه‌های اجرایی با رعایت ماده(44) قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره(1) ماده(51) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و سایر قوانین و مقررات مربوط صورت می‌گیرد. 
عباس بازدید : 90 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)
وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: سیاست های ایالات متحده امریکا در قبال بحران سوریه تغییر نکرده است.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از العربیه: "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در نشست مشترک مطبوعاتی با "خالد العطیه" وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد: سیاست های ایالات متحده امریکا در قبال بحران سوریه تغییر نکرده است، هدف از برگزاری نشست ژنو اجرایی کردن توافقنامه ژنو 1 است که در ان برسر یک دولت موقت توافق شد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: بسیار دشوار است که ما زمانی برای برگزاری نشست ژنو 2 در نظر بگیرم و نقش سازنده ایران در ژنو 2 تا زمانی که این کشور بر ضرورت تشکیل یک دولت موقت در سوریه تاکید نکند، دشوار است.

"کری" افزود: ایران با آنچه که در نشست ژنو 1 بر سر آن توافق شد مخالف است و به نظر من بحران سوریه راه حل نظامی ندارد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: بر کمک های خود به مخالفان سوریه تمرکز خواهیم کرد و خواستار خلع تسلیحات شیمیایی هستیم.

"کری" در ادامه مدعی شد: اگر بشار اسد در انتخابات سال 2014 در این کشور شرکت کند، انتخاب مجدد وی می تواند سبب ادامه پیدا کردن جنگ شود.
عباس بازدید : 75 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)
انقلاب در حجاب و رنگ از آن حرف‌هایی است که هرچند در میان دغدغه عمیق مردم برای بهبود شرایط اقتصادی و انتظار بی صبرانه آنها برای تحقق وعده‌های دولت که بهبود معیشت نیز جزئی از آنها است، گم می‌شود اما دغدغه این روزهای کسانی است بیشترین دلواپسی آنها مثلا رفع فیلتر فیس بوک است!
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مجلس هفته خود را با نطق علی لاریجانی شروع کرد؛ نطقی که در واقع بعد از تعطیلی دو هفته ای مجلس، اعلام موضع و بازخوانی رویدادهایی بود که در این روزها رخ داده است و اتفاقا  در هر کدام رد پایی از بیوت و نزدیکان بزرگان انقلاب دیده می‌شد.

لاریجانی در سخنان خود گریزی به خاطره‌گویی‌های نا به جا از امام راحل زد و در ادامه به حرف‌هایی رسید که این روزها مصادیق زیادی از آن را دیده‌ایم و به اعتقاد او نشان می‌دهد که «دریافت روشنی از گذشته حاصل نشده است.»

حرف‌هایی که هرچند در میان دغدغه عمیق مردم برای بهبود شرایط اقتصادی و انتظار بی صبرانه آنها برای تحقق وعده‌های دولت که بهبود  معیشت نیز جزئی از آنها است، گم می‌شود اما دغدغه این روزهای کسانی است بیشترین دلواپسی آنها مثلا رفع فیلتر فیس بوک است!
«شل دینی» واژه‌ای به تناسب برخی تحرکات

«کشور ما درگیر مشکلات حاد اقتصادی است و اگر همه اراده ها معطوف شود ممکن است امکان برطرف کردن این مشکلات فراهم شود.» لاریجانی با تذکر این نکته، این را هم متذکر شد که  امروز زمان نظریه‌پردازی‌های بی‌پایه نیست، کشور نیاز به انقلاب در رنگها در مورد حجاب ندارد. 
عباس بازدید : 69 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)
کارشناس مسائل بین الملل گفت: بسیاری از صاحبان نظران امروز ایران عمق دانش‌شان یک وجب است و باید مراقب باشند از این ذوق زدگی ها اتفاقی رخ ندهد که در آینده در تاریخ شرمنده شویم.
 به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران، کتاب چند پرده از داستان روابط ایران و آمریکا و مقالات دیگر به قلم محمدرضا دبیری و به همت انتشارات هرمس عصر امروز با حضور  صادق خرازی و عباس ملکی رونمایی شد.
این کتاب شامل چند مقاله سیاسی - تاریخی درباره وقایع مهم سیاسی و تاریخی ایران پس از مشروطه و تا دوران معاصر است که تحولات روابط ایران و آمریکا را در چند پرده به نمایش می گذارد.
صادق خرازی در این مراسم با اشاره به کتاب چند پرده از داستان روابط ایران و آمریکا گفت: این کتاب در حوزه ادبیات سیاسی یک کادو و هدیه ای به دیپلماسی ایرانی است و تلاش کرده است در این شرایط حساس سیاسی که شناخت و آگاهی ما نسبت به آمریکا سطحی است این شناخت را عمیق و علمی کند.
عباس بازدید : 82 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)
جمعي از نمايندگان استان اصفهان در اولين نشست مجامع استاني نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با رييس جمهور با اشاره به وجود مشکلات در کشور، نسبت به حل اين مشکلات با تدبير دولت ابراز اميدواري کرده و از ديپلماسي دولت به خصوص در عرصه مذاکرات هسته‌اي اعلام حمايت کردند.
به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، دکتر حسن روحاني امروز (دوشنبه) در ديدار مجمع نمايندگان استان اصفهان ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين نشست اظهار داشت: استان اصفهان عليرغم وجود مشکلات به لطف خدا داراي ظرفيت‌هاي فراواني است که مردم سخت‌کوش، تلاش‌گر، ايثارگر و جوانان تحصيل‌کرده و علاقه مند به خدمت، از مهم‌ترين اين ظرفيت‌ها هستند.
عباس بازدید : 72 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران،‌ \" دكتر حسن روحاني براي آغاز سفرهاي استاني به دولتمردان و وزراي كابينه آماده باش داد، اين سفرها قرار است از 10 آبان ماه كليد بخورد. 80 روزي مي‌شود كه حسن روحاني در راس كابينه يازدهم زمام امور اجرايي كشور را در دست گرفته و دولتمردانش هم به شدت در تكاپويند تا نخستين وعده شان يعني گزارش صد روزگي عملكرد دولت يازدهم از عملكرد موثر دولت در حوزهاي اقتصادي و دپيلماسي ايران در پرونده هسته‌اي را به مردم ارائه دهند. در لابه لاي برنامه فشرده كابينه يازدهم براي به سامان رساندن اين وعده شان شنيده مي‌شود كه دولتمردان براي استارت زدن سفرهاي استاني دولت يازدهم از سوي دكتر روحاني آماده باش گرفته‌‌اند و به شدت مشغول تدوين راهكارهايشان براي حفظ اعتماد مردم هستند و مي‌خواهند بدون هيچ واسطه‌اي از دستاوردهاي سه ماه دولت و موانع برسر راه شان سخن بگويند. 

عباس بازدید : 74 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (1)
ا وجودی که مذاکرات ایران با 6 قدرت برتر جهان مثبت ارزیابی می‌شود، اما در صورت شکست این مذاکرات، فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی و امارات متحده عربی، اقدامي قابل تأمل به شمار می‌رود.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه تحلیلی "گلوبال ریسرچ" در مقاله‌ای به قلم "تیموتی الکساندر گازمن" می‌نویسد: پنتاگون در نظر دارد که به متحدان نزدیک خود در خاورمیانه و در جوار اسرائیل، یعنی عربستان سعودی و امارات متحده عربی، به ارزش 10.8 میلیارد دلار تسلیحات نظامی بفروشد. خبرگزاری "فرانس پرس" گزارش داد که پنتاگون قصد دارد دو نوع از مخرب‌ترین سلاح‌های خود در دنیای موشک‌ها، مهمات و بمب‌های سنگرشگن را با ارزش 10.8 میلیارد دلار به عربستان سعودی و امارات متحده عربی به فروش برساند. 
*** سناریویی جدید برای تهدید اقتدار ایران
طبق این گزارش، «این حرکت به دنبال یک سری معاملات تسلیحاتی آمریکا در سال های اخیر صورت گرفته است که قدرت هوایی و زراد خانه‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس را که به ایران، به چشم رقیبی خطرناک با جاه طلبی‌های هسته‌ای می‌نگرند، تقویت می‌کند. این حرکتی است که مطمئنا موجب نگرانی ایران و متحدانش در خاورمیانه خواهد شد. قابلیت‌های هسته ای اسرائیل از سویی، و مسلح کردن کشورهای حاشیه خلیج فارس با سخت افزارهای نظامی آمریکایی نظیر بمب‌های سنگرشکن، از سویی دیگر، سناریویی است که اقتدار ایران را تهدید می‌کند.
عباس بازدید : 149 چهارشنبه 24 مهر 1392 نظرات (0)
قانون جديد مجازات اسلامي پس از بازنگري و انجام اصلاحات لازم چندي پيش منتشر شد كه متن كامل آن براي دانلود ارائه مي‌شود.
به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، قانون مجازات اسلامي طي چندين ماه مورد ارزيابي و بررسي ويژه كارشناسان حقوقي و فقهي كشور قرار گرفت.

اين قانون با اصلاح و بازنگري در موارد مختلف، نقايص قانون گذشته را مرتفع و راهكارهاي قانوني ديگري را ارائه كرد.

متن کامل قانون جدید مجازات اسلامی مصوب 1392+ دانلود
عباس بازدید : 173 چهارشنبه 24 مهر 1392 نظرات (0)
مذاکره کنندگان ارشد ایران و گروه 1+5 دقایقی پیش متن بیانیه نهایی مذاکرات هسته‌ای ژنو را منتشر کردند.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در بیانیه نهایی مذاکرات هسته ای ایران و گروه1+5 امده است :


هیئت های نمایندگی اعضای eu3+3 (سه کشور عضو اتحادیه اروبایی + 3) و جمهوری اسلامی ایران به ریاست نماینده عالی اتحادیه اروبایی در سیاست خارجی و امنیتی و وزیر امور خارجه جمهوری أسلامی ایران دو روز مذاکرات محتوایی و با نگاهی رو به آینده در شهر ژنو در روزهای ١٥و ١٦ اکتبر برگزار کردند.

برپایه فضای مثبت اولین جلسه وزیران در نیویورک  در تاریخ ٢٦ سبتامبر، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران کلیات طرحی را بعنوان مبنای مذاکرات ارائه کرد که توسط اعضای گروه eu3+3 (سه کشور عضو اتحادیه اروبایی + 3) بعنوان مشارکتی مهم در فرایند مذاکرات به دقت مورد بررسی قرار می گیرد.
اعضای هیئتهای نمایندگی مشورت های دوجانبه و مشترکی پیرامون عناصر مختلف رهیافت پیشنهادی را به صورت عمیق پیگیری کردند.

تصمیم گرفته شد که جلسه بعدی أعضای گروه در ژنو در تاریخ ٨-٧ نوامبر برگزار شود.
اعضا همچنین موافقت کردند که کارشناسان هسته ای، علمی و امور تحریم کشورهای eu3+3 (سه کشور عضو اتحادیه اروبایی + 3) و جمهوری اسلامی ایران قبل از نشست آینده و برای بررسی اختلاف نظرات و تهیه و تدوین قدم های عملی تشکیل جلسه دهند.
عباس بازدید : 132 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، رئیس بانک جهانی هشدار داده است که با شکست گفت‌وگو و ناتوانی نمایندگان کنگره ایالات متحده در حل بحران بودجه، دولت آمریکا با خطر ورشکستگی روبه‌رو شده است.
یونگ کیم می‌گوید در صورتی که کنگره آمریکا سقف استقراض دولت را افزایش ندهد، ایالات متحده و دیگر اقتصادهای جهانی با خطر افزایش نرخ بهره و کاهش نرخ رشد روبه‌رو خواهند شد.
تازه‌ترین هشدار یک مقام بین‌المللی در مورد بحران بودجه در آمریکا در حالی بیان می‌شود که نزدیک به دوهفته از تعطیلی بخش‌هایی از دولت گذشته و دولتمردان آمریکایی هنوز نتوانسته‌اند به توافق عمده‌ای دست پیدا کنند.
عباس بازدید : 106 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه نرمش قهرمانانه را طليعه تحرك، تلقي و نماي جديدي از حضور جمهوري اسلامي ايران در عرصه جهاني دانست.
به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد لاريجاني" كه در سلسله همايش‌هاي مؤسسه خدمات مشاوره‌اي، جوانان و پژوهش‌هاي اجتماعي آستان قدس رضوي حضور يافته بود، با اشاره به مساله برائت از مشركين گفت: در ماه ذي‌الحجه كه آغازش با ابلاغ سوره برائت به مردم مكه است، بحث برائت از مشركين، برائت از دل بستن به آنها و برائت از فكر و روش آن‌هاست و اشكالي كه به جريان اصلاحات وارد مي‌كنيم مبتني بر همين مسئله است.

وي با بيان اين كه شرك صور مختلفي دارد و امروز صورت فراگير شرك، همين دموكراسي سكولار است، افزود: مهمترين صورت برائت از مشركين نيز خصوص اين مسئله است كه دين نبايد در عرصه زندگي اجتماعي اقامه داشته باشد.
عباس بازدید : 110 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)
نوازندگی گیتار توسط وزیر امور خارجه در هواپیما، رئیس‌جمهور سابق و همسرش در زمان دانشجويي، احمدي‌نژاد 6 ماه ديگر پاسخ انتقادات دولت را مي‌دهد، زنانی که نجفی به آن‌ها اعتماد کرد، این زن‌ها در اوین شکنجه شده‌اند، جمع‌آوري 6000 سكه واتيكان به دليل غلط‌املايي و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

تحليل رويترز از ادامه شعار "مرگ بر آمريكا" 

ادامه استفاده از شعار "مرگ بر آمریکا" در ایران، موضوعی است که مورد توجه برخی از مطبوعات و رسانه‌ها‌ از جمله "رویترز" قرار گرفته است. این خبرگزاری در مطلبی به بررسی این موضوع پرداخته و می‌نویسد، شعار مرگ بر آمریکا، دیپلماسی رئیس‌جمهور ایران را دچار چالش ‌می‌کند. 

به گزارش تابناك، در شرایطی که حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران تلاش دارد تا شکاف‌های موجود در رابطه با آمریکا را کاهش دهد، سر دادن شعار مرگ بر آمریکا در روزهای جمعه، می‌تواند درباره آمادگی ایران برای رسیدن به توافقی در موضوع هسته‌ای‌ در میان کشورهای غربی تردید ایجاد کند. رویترز در ادامه به بیان گزارشی از متن و حواشی نماز جمعه روز گذشته تهران پرداخته است.
عباس بازدید : 99 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛سي و دومين مرحله يارنه نقدي  سرپرستان خانوار ساعت 24 روز سه شنبه 23 مهر 92 به حساب سر پرستان خانوار واريز مي شود و همان لحظه قابل برداشت است. 

گفتني است :يارانه نقدي مربوط به مهرماه  به ازاي هر نفر 45 هزار و 500 تومان خواهد بود.

عباس بازدید : 116 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)
ين اولين باري نيست که بي‌بي‌سي فارسي به مردم ايران توهين کرده است، اين شبکه که تحت حمايت مالي مستقيم "فرقه ضاله بهاييت" قرار دارد، با توليد برنامه‌ها، گزارش‌ها و مستندهاي ضد ايراني بارها به مردم و کشور ايران توهين کرده است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، بي‌ بي‌سي فارسي، هفته گذشته تريبون خود را در اختيار "نخست‌وزير رژيم صهيونيستي"، يکي از بزرگترين حاميان مالي خود قرار داد تا در مصاحبه‌اي مضحک و جنجال‌برانگيز، "نتانياهو"، "قاتل کودکان غزه"، در يک فضاسازي رسانه‌اي از تريبون فارسي‌زبان اختصاصي‌اش ديدگاه‌هاي مضحک خود را بيان کند. نتانياهو در مصاحبه خود با "بي‌بي‌سي فارسي" ادعاهاي سراسر پوچ و مضحکي را مانند ممنوعيت پوشيدن "شلوار جين" در ايران مطرح که تبديل به سوژه اول رسانه‌هاي جهاني، حتي روزنامه‌ها و وب‌سايت‌هاي صهيونيستي شد تا بار ديگر ماهيت سران رژيم صهيونيستي بيش از پيش براي همه آشکار شود.

 

عباس بازدید : 102 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

*کیهان

امام: نفوذی‌ها حرف‌های خود را از زبان ساده‌اندیشان موجه می‌زنند

هاشمی رفسنجانی در حالی مدعی شد امام راحل با پیشنهاد «حذف شعار مرگ بر آمریکا» موافق بوده که حضرت امام در آخرین موضع‌گیری‌های خود موضع صریحی علیه رژیم مستکبر آمریکا داشتند.

به گزارش جهان نیوز، امام‌خمینی(ره) در تاریخ دوم فروردین 68 در پیامی به مهاجرین جنگ تحمیلی تصریح کردند: امروز غرب و شرق به خوبی می‌دانند که تنها نیرویی که می‌تواند آنان را از صحنه خارج کند، اسلام است. آنها در این ده سال انقلاب اسلامی ایران ضربات سختی از اسلام خورده‌اند و تصمیم گرفته‌اند که به هر وسیله ممکن آن را در ایران که مرکز اسلام ناب محمدی است نابود کنند. اگر بتوانند با نیروی نظامی، اگر نشد، با نشر فرهنگ مبتذل خود و بیگانه کردن ملت از اسلام و فرهنگ ملی خویش و اگر هیچ کدام از اینها نشد، ایادی خودفروخته خود از منافقین و لیبرال‌ها و بی‌دین‌ها را که کشتن روحانیون و افراد بی‌گناه برایشان چون آب خوردن است و در منازل و مراکز ادارات نفوذ می‌دهند که شاید به مقاصد شوم خود برسند. و نفوذ‌ی‌ها بارها اعلام کرده‌اند که حرف خود را از دهان ساده‌اندیشان موجه می‌زنند.

عباس بازدید : 104 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)
شوراي سردبيري بي بي سي فارسي که بنا به گفته خبرنگاران و مديران اين شبکه براي به روي انتن بردن يک موضوع ساعت ها به گفتگو مي نشيند هنگام حضور نتانياهو در مجمع عمومي سازمان ملل با دريافت يک خط رسانه اي از سرزمين هاي اشغالي يكبار ديگر تريبون خود را به صورت همه جانبه در اختيار اين رژيم جعلي قرار داد.
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ افتتاح شبکه‌اي وابسته به "فرقه ضاله بهاييت" که کار خود را در ابتدا با يک "مدير بهايي" و از يک راديو شروع کرد، فضاي رسانه‌اي "دربار سلطنتي انگليس" را به اين سمت سوق داد که براي نيل به اهداف خود  اين بازوي فارسي‌زبان که اغلب کارمندان، نويسندگان سردبيران و مجري‌هاي آن بهايي بودند را بسط و گسترش دهد.  


"موقر باليوزي"، "موسس راديو بي‌بي‌سي فارسي"

"راديو بي‌بي‌سي فارسي" چندين سال فعاليت کرد و علاوه بر داشتن رديف بودجه مستقيم از "دربار انگليس" به خاطر "حمايت از بهايي‌ها" از سوي اين فرقه ضاله نيز حمايت مي‌شد. نزديکي و قرابت اعضاي فرقه ضاله بهاييت به صهيونيست‌ها و قرار داشتن "قرارگاه" اين "فرقه صهيونيستي" در "سرزمين‌هاي اشغالي" باعث شد بي‌بي‌سي به حامي شماره يک صهيونيست‌ها نيز تبديل شود. 
عباس بازدید : 99 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا باهنر" در اجلاس سراسري جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري كه در موسسه فرهنگي شهداي مؤتلفه برگزار شد، با تحليلي بر انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: هدف ما از برگزاري چنين اجلاسي علاوه بر آسيب شناسي در جريان اصولگرايي، ايجاد هماهنگي در كشور و كمك به دولت يازدهم در مسير صحيح براي كسب موفقيت است. 
 
دبير كل جامعه اسلامي مهندسين ادامه داد: جبهه پيروان بايد در تجميع برخي از رفتارها و سرمايه‌هاي اجتماعي و سياسي تجديد نظر كند و گام‌هاي محكم تري براي فعاليت در عرصه‌هاي مختلف بردارد.

عباس بازدید : 119 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)
درخواست عجيب سايت هاشمي رفسنجاني، کمپین دعوت از احمدی‌نژاد و مشایی برای انتخابات آینده، داماد كرماني وزير امور خارجه آمريكا، روزشمار عجيب سايت حامي احمدي‌نژاد براي وعده‌هاي روحاني، دفتر كار جديد محسن هاشمي، "برو نقاشيتو بکش زیرشم بنویس نتانیاهو 5 ساله از تل آویو!" و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

درخواست عجيب سايت هاشمي رفسنجاني


 پس از انتشار خبری در یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای به نقل از هاشمی رفسنجانی که گفته بود امام خمینی(ره) موافق حذف شعار "مرگ بر آمریکا" بودند، موج گسترده‌ای از اعتراض‌ها و انتقادات به این سخنان شکل گرفت. منتقدین به خاطرات و ماجراهایی که هر از گاهی هاشمی رفسنجانی به نقل از امام خمینی(ره) عنوان می‌کند، ایراد گرفته و ادعا دارند با توجه به فرمایشات امام خمینی(ره) که به صورت مکتوب و مستند موجود و در دسترس است، تناقضی آشکار میان صحبت‌های هاشمی و فرمایشات امام خمینی(ره) وجود دارد. 
  

به گزارش مشرق، در این میان اما اقدام عجیب پایگاه اطلاع‌رسانی هاشمی رفسنجانی جای تامل دارد. این سایت طی روزهای گذشته به بازنشر مطالب و صحبت‌های جنجالی از هاشمی پرداخته که اصحاب و نزدیکان امام(ره) نسبت به درستی و صحت آن‌ها تردید جدی دارند. در آخرین نمونه از این اقدات و پس از درخواست حذف شعار "مرگ بر آمریکا"، این سایت نوشته تا شعار "مرگ بر ضد ولایت فقیه" را نیز حذف کنید!
عباس بازدید : 94 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)
دیدار برگشت دو تیم فوتبال استقلال و تیم کره ای اف. سی سئول مرحلۀ نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا ساعت 19 با قضاوت داوران عربيدر ورزشگاه آزادی آغاز می شود.
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ؛ داوران این دیدار از کشورهای عربستان صعودی، عمان،‌ امارات، سریلانکا و لبنان هستند.

خلیل ابراهیم الغمدی از عربستان صعودی در میان میدان این بازی را سوت می زند.

این داور 43 ساله، علاوه بر قضاوت بازی های فوتبال، شغل معلمی را هم داراست. در سال 2008 وارد المپیک شد و در جام جهانی های سال های 2006 و 2007 حضور پیدا کرد.

خلیل ابراهیم بیشتر در بازی های آسیایی حضور داشته و در قضاوت بازی های اروپا کمتر دیده شده است. وی تاکنون 321 بار از کارت زرد، 32بار کارت قرمز و 23 بار نقطۀ پنالتی را در قضاوت های خود استفاده کرده است که به طور میانگین می توان گفت 4/4 کارت در هر بازی استفاده کرده است که این ارقام آمار بالایی را نشان می دهد و نمایانگر این نکته است که این داور صعودی، داور دست به کارتی است و بازیکنان باید مراقب این کارت ها در این بازی حساس باشند.

کمک اول این بازی علی الشمرانی است که او هم از عربستان به ایران می آید. 36 ساله است و اسم او در سال 2010 بین اسامی داوران بین المللی قرار گرفت.

کمک داور دوم سلیمان المیاهی از عمان است. 38 ساله و در سال 2006 توانست اسم خود را جزء اسامی لیست فیفا کند.
عباس بازدید : 89 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)
وزیر امور خارجه ایران اظهارات نخست وزیر اسرائیل علیه برنامه‌های اتمی جمهوری اسلامی را دروغ خوانده و با تاکید بر پی‌گیری نظرات رهبر جمهوری اسلامی در سیاست خارجی، خواستار حمایت داخلی از رئیس جمهوری شده است.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بي بي سي؛ محمدجواد ظریف، وزیر خارجه که در نیویورک به سر می برد، در مصاحبه با خبرنگاران چند رسانه‌ داخلی، سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل را به شدت محکوم کرد.
وزیر امور خارجه ایران در واکنش به این اظهارات، "رژیم صهیونیستی" را به دروغگویی متهم کرد و گفت که اسرائیل "بیست و دو سال است به جامعه جهانی اعلام می‌کند که ایران شش ماه دیگر سلاح هسته‌ای تولید خواهد کرد و ادامه بازی‌هایش، دروغگویی، فریب و آتش افروزی و ایجاد ترس است."
ظریف گفت که "دنیا باید واقعیت‌ها را درک کند" و در اشاره به دولت اسرائیل، افزود: "نباید اجازه داد که این رژیم، هوش و فهم جامعه بین‌المللی را به سخره بگیرد."
در پی سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل، که بخش عمده‌ای از آن به هشدار در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران اختصاص داشت، یکی از اعضای هیات نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل، به این سخنان پاسخ داد.
عباس بازدید : 101 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)
روزنامه صهيونيستي هاآرتص در گزارشي ضمن انتقاد سخنان نتانياهو در مجمع عمومي سازمان ملل از تحقير بنيامين نتانياهو در مقر سازمان ملل خبرداد و گفت كسي به سخنان او گوش نداد.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهيونيستي هاآرتص در شماره امروز(چهارشنبه) خود گزارشي از سخنراني  ضد ايراني نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در سازمان ملل و فضاي حاكم بر آن منتشر كرد. در اين گزارش كه به قلم «چمي شالوو» نوشته شده، نويسنده هر چند در ابتدا تلاش كرده با چاپلوسي از سخنراني نتانياهو در سازمان ملل تمجيد كند اما در ادامه مجبور شده به حقيقتي تلخ نيز اشاره كند.
نويسنده ضمن مقايسه سخنراني دكتر روحاني در نيويورك با سخنراني نتانياهو و فضاي متفاوت حاكم بر مطبوعات و مقر سازمان ملل به هنگام انجام اين دو سخنراني نوشت: در حقيقت سخنراني نتانياهو جذابيتي نداشت و نتوانست توجه  افكار عمومي  و حتي حاضران در مجمع عمومي سازمان ملل را جلب كند. فقط چند ديپلمات خسته، شنونده سخنان نتانياهو بودند.

تعداد صفحات : 52

درباره ما
Profile Pic
رهسپاریم با ولایت تا شهادت (ما اهل کوفه نیستم علی تنها بماند) لبیک یا خامنه ای ( منتظر نظرات و انتقاد ات سازنده ی شما عزیزان برای هرچه بهتر شدن سایت هستم با تشکر ( عباس مدیریت سایت)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1545
  • کل نظرات : 121
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 92
  • بازدید امروز : 57
  • باردید دیروز : 272
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,118
  • بازدید ماه : 5,776
  • بازدید سال : 33,271
  • بازدید کلی : 379,378
  • مطالب خواندنی


    قطب

    از القاب شايعه حضرت ولي عصر (عج) در نزد عرفا و صوفيان است. «در اصطلاح تصوّف، (قطب) کسي است که منظور نظر خداي تعالي است در همه زمانها و طلسم اعظم به او داده شده است، و او در کون و اعيان ظاهر و باطن ساريست چون سريان جان در کالبد، قسطاس فيض در کف او و افاضه روح حيات بر کون اعلي و اسفل در دست اوست. وي تنها انسان کاملي است که به نظر صوفيان احاطه اش به جميع آدميان محقّق است و همه مقامات و حالات تصوّف را مي دانند. او عقل عالم امکان است و تصرّف وي در عقول براي صوفيان مسلّم است».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    ابومحمد

    کنيه ي حضرت قائم (عج) است.

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    زنان آخرالزمان

    رسول گرامي اسلام صلي الله عليه وآله در وصف برخي از زنان آخِرُالزّمان چنين مي فرمايد: «چگونه مي شود حال شما هنگامي که زنان شما فاسد شوند و جوانان تان فاسق و شما نه امر به معروف مي کنيد و نه نهي از منکر!» به پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله گفته شد: آيا اين چنين خواهد شد؟! آن حضرت فرمود: «بله و بدتر از آن نيز خواهد شد». امام علي عليه السلام نيز مي فرمايد: «در آخِرُالزّمان و نزديک شدن قيامت - که بدترين زمان ها است - زناني ظاهر مي شوند که برهنه و لخت هستند! زينت هاي خود را آشکار مي سازند، به فتنه ها داخل مي شوند و به سوي شهوت ها مي گرايند! به سوي لذت ها مي شتابند، حرام هاي الهي را حلال مي شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    مهدویت امام زمان (عج)
    • ظلم
    • امام على عليه السلام:
    • «أَعدَلُ النّاسِ مَن أَنصَفَ مَن ظَلَمَهُ»

    • عادل ترين مردم كسى است كه با كسى كه به او ظلم كرده با انصاف رفتار كند.

    • غررالحكم، ج2، ص435، ح3186
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • حرص
    • امام على عليه السلام:
    • «إِنَّ البُخلَ وَالجُبنَ وَالحِرصَ غَرائِزُ شَتّى يَجمَعُها سوءُ الظَّنِّ بِاللّه»

    • به درستى كه بخل و ترس و حرص، غريزه ها و تمايلات متعدد و پراكنده اى هستند كه سوءظن به خداوند آنها را جمع مى كند.

    • كافى، ج8، ص 243، ح337
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • نیکوکاری و سخاوت
    • پيامبر صلى لله عليه و آله:
    • «اِنَّ اَسْرَعَ الْخَيْرِ ثَوابا البِرُّ وَ اِنَّ اَسْرَعَ الشَّرِّ عِقابا البَغْىُ»

    • پاداش نيكوكارى زودتر از هر كار خوب ديگرى مى رسد و كيفر ستم و تجاوز زودتر از هر كار بد ديگرى گريبان مى گيرد.

    • خصال، ص 110، ح 81
    دریافت کد حدیث موضوعی
    حدیث موضوعی
    • نام عملیات:
      تحریر القدس
    • زمان عملیات:
      1 بهمن 1362
    • مکان عملیات:
      جنوب غربی شهر مرزی مریوان – جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      لشکر انصارالحسین (ع) از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      آزادسازی بلندیهای مهم منطقه و گمراه کردن دشمن از طرح عملیات خیبر
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      ظفر 2 (ایذایی)
    • زمان عملیات:
      5 تیر 1364
    • مکان عملیات:
      منطقه عمومی پنجوین عراق - جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      نيروي‌ زميني‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      انهدام توان رزمی نیرهای دشمن
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      بیت المقدس 6
    • زمان عملیات:
      27 اردیبهشت 1367
    • مکان عملیات:
      شمال‌ شهر ماووت‌ کردستان‌ عراق‌ و بلندی‌های‌ شیخ‌ محمد، آسوس‌ و استروک‌
    • ارگان عمل کننده:
      نیروی‌ زمینی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      2400
    • اهداف عملیات:
      پیشروی‌ و استقرار مناسب‌ نیروها در شمال‌ منطقه‌ سلیمانیه‌ عراق‌ و تکمیل‌ عملیات‌ انجام‌ شده‌ در منطقه‌ عملیاتی‌ ماووت‌ و امکان‌ خروج‌ معارضان‌ کرد عراق‌ از مناطق‌ تحت‌ هجوم‌ ارتش‌ عراق
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    جنگ دفاع مقدس
    غلاف

    پوشش ابداعي زندانيان سياسي، داراي دو لايه پارچه اي و پلاستيكي كه به شكل كيسه، طراحي و دوخته شده بود و براي جلوگيري آلودگي لباس در مواقع احتلام، مورد استفاده قرار مي گرفت. اين كيسه از سوي زندانيان اصطلاحاً غلاف ناميده مي شد.

    دریافت کد یادگار انقلاب
    بند يك و هفت قصر

    متهم را پس از اتمام بازجويي و تكميل پرونده ابتدا از كميته به قرنطينه و سپس به اين بند مي فرستادند. پس از دادگاه اگر حبس بالا گرفته بود به ساير بندها مي فرستادند. محكوميت هاي كم را در يك و هفت نگاه مي داشتند. در اين بند معمول ازندانياني را كه مدت محكوميت شان از يك سال كمتر و يا هنوز مشخص نشده بود، نگهداري مي كردند. بند يك از يك راهرو به عرض 2 متر تشكيل مي شد كه نصف اين عرض را تخت هاي سه طبقه اشغال كرده بود.در طول اين راهرو اتاقها قرار داشتند كه عرض آنها يك متر و طول آن حدود3 متر بود و گاه طول آنها از قد يك انسان معمولي نيز كوتاهتر بود.

    دریافت کد یادگار انقلاب

    نام ذکر روز


    ذکر روزهای هفته

    بايد جوان‏ها را تشويق كرد كه راه خدمت به اسلام و انقلاب را ادامه دهند و هيچ وقت از قرآن و دستوراتش فاصله نگيرند.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید محمد قلى روز فراخ
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا

    قلبم آكنده از عشق پيوستن به الله و رسول خدا و حسين بن علي مي‌باشد. آنجا كه خداي متعال خودش وعده فرموده من اين راه پرافتخار را كه ائمه اطهار و عاشقان الله پيموده‌اند با شناخت انتخاب و پذيرفته‌ام و داوطلبانه و با تلاش بسيار موفق شدم به جبهه اعزام شوم كه يا بكشم و يا به گفتة‌ رهبرم سينه‌ام را آماج گلوله‌اي دشمن قرار دهم و كشته شوم، و در هردو صورت پيروزي با ماست.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید مجيد طالبي
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا
    وصیت شهدا