loading...
ستاره های آسمانی ملکوت
ستارگان آسمان ملکوت

عباس بازدید : 96 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)
رئيس جمهور كشورمان در اولين نشست مشترك مجلس و دولت با بيان اينكه حماسه سياسي ايران در دنيا نفوذ كرده است، به تشريح سفرهاي خارجي اخير خود و دستاوردهاي اين سفر پرداخت.
به گزارش حوزه پارلماني باشگاه خبرنگاران، اولين نشست مشترك دولت و مجلس سه‌شنبه 9 مهرماه به ميزباني رئيس جمهور در نهاد رياست جمهوري برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران در نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دولت تدبیر و امید، در خصوص مسایل گوناگون کشور از جمله طرح‌ها و برنامه‌های اقتصادی دولت برای تأمین کالاهای اساسی و رفع مشکلات معیشتی مردم، هدفمندی یارانه‌ها، دیپلماسی عمومی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در تعامل با دیگر کشورها و گزارشی از سفر هیئت عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران به مقر سازمان ملل متحد و قرقیزستان سخنرانی کرد.
عباس بازدید : 104 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

گفتگوي ر‌ئيس‌جمهور با موسس توييتر درباره فيلترينگ؟!

یک سایت خبری مدعی تبادل توییت بین حسن روحانی و جک دورسی موسس توییتر درباره فیلترینگ شد! 
به گزارش ايسنا، جک دورسی، موسس توییتر در توییتی از حسن روحانی پرسید: "عصر بخیر رئیس‌جمهور! آیا مردم ایران میتونن توییت‌های شما رو بخونن؟" 

جك دورسی موسس توییتر


حسن روحانی به او پاسخ داد: "عصر به خیر جک. به کریستین امانپور (خبرنگار سی ان ان) هم گفتم تلاش می‌کنم مردمم به اطلاعات جهانی دسترسی داشته باشند چون حق آنهاست". 

عباس بازدید : 79 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)

*کیهان

مقامات آمریکا با چه زبانی بگویند که قابل اعتماد نیستند؟! 


مرور اظهارات 3 مقام آمریکایی پس از گفت‌وگوی تلفنی دکتر روحانی با باراک اوباما نشان می‌دهد خوش‌بینی نسبت به آمریکا و تغییر رویکرد آن هیچ بهره‌ای از واقعیت نبرده است.اوباما دوشنبه‌شب در دیدار با نتانیاهو به خلق‌وخوی استکباری خود برگشت و گفت؛ در رابطه با ایران همه گزینه‌ها روی میز است و ما هیچ‌ گزینه‌ای از جمله گزینه نظامی را حذف نخواهیم کرد.او همچنین گفته این تحریم‌های اقتصادی بود که باعث تغییر لحن ایران شده اما روحانی باید سخنان آشتی‌جویانه خود را با اقدامات عملی همراه کند.بی‌بی‌سی در واکنش به اظهارات جدید اوباما نوشت: این اظهارات پس از آن صورت می‌گیرد که روسای جمهور ایران و آمریکا پس از بیش از سه دهه قطع رابطه با یکدیگر تلفنی صحبت کردند.

عباس بازدید : 81 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (1)
يت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه از عزم جدي دستگاه قضايي براي مقابله با فتنه‌گران خبر داد و گفت: فتنه‌گران سال 88 و تمام كساني كه خيال فتنه‌گري دوباره دارند، بدانند كه دستگاه قضايي در مقابل آنان خواهد ايستاد و اجازه تحرك به آنان نخواهد داد.
به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، آيت الله آملي لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي با اشاره به برخي اظهارنظرها و تحليل‌ها در خصوص عفو اخير برخي محكومان امنيتي فتنه 88 كه در آن مبناي اين عفو و آزادي «باز شدن فضاي كشور در اثر نتيجه انتخابات رياست جمهوري» اعلام شده است، اينگونه تحليل‌ها را نادرست اعلام كرد و گفت : روند عفو و آزادي محكومان از سوي قوه‌قضاييه روندي قانوني و مستمر بوده و موضوع جديدي نيست و آزادي اخير تعدادي از محكومان امنيتي فتنه 88 ربطي به نتيجه انتخابات ندارد.

رئيس قوه قضاييه تاكيد كرد: در طول سه سال اخير در سه نوبت تعدادي از محكومان امنيتي مربوط به فتنه 88 مورد عفو قرار گرفته و آزاد شده‌اند و روند بررسي عفو و آزادي اخير محكومان نيز قبل از انتخابات رياست جمهوري انجام شده است.
عباس بازدید : 95 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (0)

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم؛ "صالح اللحيدان" عضو کمیته " علماي ارشد " عربستان با نزدیک شدن فراخوان زنان عربستانی برای رانندگی در خیابان در اظهاراتی عجیب مدعی شد: رانندگی زنان بر وضعیت فیزیولوژیک آنان تاثیر می گذارد. 

در هفته گذشته، فعالان عربستانی با انتشار فراخوانی در اینترنت از زنان این کشور خواستند برای مقابله با ممنوعیت رانندگی زنان، روز بیست و ششم اکتبر رانندگی کنند. 
استقبال بسیار گسترده از این فراخوان موجب شد پایگاهی که این فراخوان را داده بود، فیلتر شود. 

عباس بازدید : 73 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (0)
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات سوزان رایس گفت: ما نیازمند مجوز آمریکا نیستیم که مشاور امنیتی رئیس جمهور این کشور به خودش اجازه می‌دهد بگوید ما حق غنی سازی ایران را به رسمیت نمی‌شناسیم.
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پی اظهارات سوزان رایس مشاور امنیتی کاخ سفید که گفته است ایالات متحده آمریکا حق غنی سازی جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت نمی‌شناسد به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: مطالب خانم رایس دلیلی دیگری بر ضرورت بدبینی به آمریکا و غیر قابل اعتماد بودن این کشور است. 
 
وی افزود: ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران حق غنی سازی را از سازمان ان پی تی بیش از ۴ دهه است گرفته‌ایم و براساس این حق عمل می‌کنیم و در آینده نیز عمل خواهیم کرد.

بروجردی تاکید کرد: نیازمند مجوز آمریکا نیستیم که مشاور امنیت رئیس جمور این کشور به خودش اجازه می‌دهد که بگوبد ما حق غنی سازی ایران را به رسمیت نمی‌شناسیم. 
 
نماینده بروجرد افزود: به رسمیت نشناختن حق غنی سازی جمهوری اسلامی ایران به منزله به رسمیت نشناختن عهدنامه ان پی تی است، چرا که حق غنی سازی در این پیمان مهم بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران داده شده است و ایران به خوبی از این حق استفاده و در آینده نیز استفاده خواهد کرد. 
 
اضافه می شود؛ سوزان رایس مشاور امنیی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه سی ان ان مدعی شده است ایالات متحده آمریکا حق غنی سازی جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت نمی‌شناسد. 
عباس بازدید : 115 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ در آخرین روزهای هفته دفاع مقدس از پهپادهای رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پهپاد شناسایی ارتش رونمایی شد. خبر رونمایی از پهباد "شاهد 129" بلافاصله مورد توجه رسانه‌های رژیم صهیونیستی قرارگرفت.

در این گزارش قصد داریم جزئیات پهپاد "شاهد 129" سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  و پهپاد "یسیر" نيروي زميني ارتش جمهوری اسلامی ايران را تشریح کرده و بازتاب آن در رسانه‌های جهان و خلاصه‌ای از بیشینه‌ تکنولوژی ساخت پهپاد در کشورمان بپردازیم.

هواپیمای بدون سرنشین رزمی نیروی هوافضای سپاه با نام "شاهد 129" روز جمعه با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران رونمایی و عملیاتی شد.

عباس بازدید : 83 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (0)

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه امروز با انتشار مقاله اي به قلم  "حسن العيسي" با عنوان "ما کجا و ايران کجا؟" با اشاره به تماس تلفني روساي جمهور آمريکا و ايران نوشت: مسئولان کشورهاي خليج فارس بايد احساس ناراحتي کنند زيرا اين تماس نشان دهنده ايجاد روابطي دو طرفه در آينده بين جمهوري اسلامي ايران و ايالات متحده آمريکا خواهد بود، بنابراين هم اکنون نگراني مقامات کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس را فرا گرفته است زيرا نگهباني همچون آمريکا از منافع کشورهاي خليج فارس از آنها روي گردان خواهد شد و براي اولويتهاي اين کشورها اهميتي قائل نخواهد بود؛ البته در عقب نشيني از حمله نظامي به سوريه نيز اين مسئله به خوبي نمايان شده است.

عباس بازدید : 95 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (0)
به گزارش سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران، وزیر خارجه ایران، صبح امروز در برنامه زنده "این هفته بااستفانوپولوس" شبكه تلویزیونی پربیننده ترین برنامه خبری صبح یكشنبه آمریكا حاضر شد و در مقابل سؤالات چالشی مجری این برنامه از مواضع اصولی جمهوری اسلامی دفاع كرد.


سوال اولیه مجری برنامه به تحولات هفته قبل بعنوان واقعه ای مهم كه قواعد بازی بین دو كشور را تغییر می دهد، اختصاص داشت و این كه آیا این اتفاقات تغییری بنیادی در روابط ایران و آمریكاست؟

ظریف در پاسخ گفت: آن چه شاهد آن بودیم در واقع قدم های اولیه ای بود كه ایران، آمریكا و سایر كشورها برای حل و فصل مسائل فیما بین برداشتند. متاسفانه موضوع هسته ای كه می توانست زمینه ای برای همكاری باشد، به موضوعی برای مناقشه تبدیل شده است. 

عباس بازدید : 93 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (0)
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه يديعوت آحارونوت، رايس در مصاحبه با برنامه "GPS" شبکه تلویزیونی سی ان ان مدعي شد: ما به برنامه هسته اي ايران مشکوک هستيم.
وي افزود: اوباما وقتي مي گويد ايران حق دارد اورانيوم غني شده داشته باشد ولي حق ندارد خودش اورانيوم را غني سازي کند، با دقت سخنان خود را بر زبان مي راند.
مشاور امنيت ملي آمريکا مدعي شد اگر ايران به تعهدات خود در قبال آژانس بين المللي انرژي اتمي و قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد عمل کند، حق دارد انرژي هسته اي صلح آميز داشته باشد.
عباس بازدید : 88 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)

*کیهان

اختیار اوباما دست کنگره و کنگره در اختیار صهیونیست‌هاست

در حالی که دولت اوباما در مقابل کنگره اختیاری از خود ندارد، اکثریت کنگره تحریم‌های جدیدی علیه ایران را در دستور کار دارند. برخی اعضای متنفذ کنگره از اوباما خواستند به رغم نشانه‌های آشتی‌جویانه دولت جدید ایران، همچنان موضع سختگیرانه‌ای را اتخاذ کند.به گزارش رویترز، چهار سناتور آمریکایی از باراک اوباما خواستند علی‌رغم ارسال نشانه‌های آشتی‌جویانه از سوی ایران، همچنان خط مشی سرسختانه‌ای را علیه ایران دنبال کند. رابرت منندز و چارلز شومر سناتورهای دموکرات و لیندزی گراهام و جان مک کین سناتورهای جمهوری‌خواه از اوباما خواستند بر فشارهای خود علیه ایران بیفزاید. منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا و گراهام از اعضای با نفوذ سنا در سیاست خارجی است.چارلز شومر و جان مک کین هم در نامه‌ای گفتند آمریکا در این مرحله و تا زمان رفع نگرانی‌ها در مورد برنامه اتمی ایران نباید به هیچ وجه از فشار بر این کشور بکاهد.

عباس بازدید : 94 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)
در این شرایط ابتکارات نظامی و مهندسی می توانست نتیجه عملیات های ضد دشمن را جور دیگری رقم بزند. کم کم قدرت مهندسی جنگ آشکار شد. جهاد سازندگی در راس پروژه های مهندسی را برای تهیه امکانات مورد نیاز برعهده گرفت.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، روزهای زیادی از پیروزی انقلاب نگذشته بود. انقلاب نو پای ایران روزهای سختی را به خود دیده بود هنوز آرامش کامل در کشور برقرار نشده بود مردم و مسئولان سعی می کردند تا شرایط را به گونه ای مساعد به پیش ببرند. 

همه چیز به خیال صدام محیا بود تا پیروزی غلبه بر سرزمین ایران را جشن بگیرد قدرت نظامی و حمایت ها از صدام به گونه بود که او را در موضع قدرت یک برنده واقعی می دانست. اما از همان روزهای اولیه جنگ و ساعتهایی که توپ های دشمن مردم بی دفاع شهرها را نشانه رفته بود هسته های اولیه مقاومت برای دفاع از شهرها شکل گرفت و این خود نشانه ای بود برای دشمن که ایرانی با تمام توان خود خواهد ایستاد.

عباس بازدید : 77 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (1)
استقبال‌كنندگان از رئيس‌جمهور با شعارهایی "روحانی روحانی تشکر تشکر"، "ابوالفضل علمدار روحانی را نگهدار" و "حمایت از روحانی فرمان رهبر ما است"، و "صل علی محمد بوی بهشتی آمد" به تاييد مواضع رئيس‌جمهور و هيئت همراه وي در سفر به نيويورك پرداختند.
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام و‌المسلمين دكتر حسن روحاني رئيس‌جمهور كشورمان پيش از ظهر امروز پس از ورود به كشور در جمع خبرنگاران به تشريح دستاوردهاي سفر به نيويورك پرداخت. 

در ادامه و هنگام خروج رئيس‌جمهور از محوطه بیرونی پاویون ریاست جمهوری، وي با استقبال جمعی از جواناني كه براي استقبال از دكتر روحاني و تيم همراه وي در محوطه تجمع كرده بودند، مواجه شد و گوسفندي نيز جلوي پاي اعضاي دولت قربانی شد.

استقبال‌كنندگان از رئيس‌جمهور با شعارهایی "روحانی روحانی تشکر تشکر" "ابوالفضل علمدار روحانی را نگهدار" و "حمایت از روحانی فرمان رهبر ما است"  و "صل علی محمد بوی بهشتی آمد" به تاييد مواضع رئيس‌جمهور و هيئت همراه وي در سفر به نيويورك پرداختند. 
عباس بازدید : 100 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

*شنیده ایم حکم نهایی" ر- ق" که به اتهام جاسوسی دستگیر شده بود صادر شده است. وی با ورود به یک مرکز مطالعاتی در صدد جمع آوری اطلاعات و انتقال آن به کشورهای غربی و همسایه بود که شناسایی و بازداشت شد. این جاسوس به 9 سال زندان محکوم شده است.

*هاشمی رفسنجانی برای معرفی رئیس دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی با مشکل جدی مواجه شده است. بر اساس آخرین ارزیابی های صورت گرفته، تنها پنج عضو شورا با هاشمی رفسنجانی همراهی خواهند کرد.

عباس بازدید : 81 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)
سوزان رايس در مورد جزئيات تماس تلفني اوباما و دکتر روحاني اظهاراتي را مطرح کرد.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان؛ باراک اوباما در کنفرانسي خبري موضوع تماس تلفني با روحاني را به اطلاع رساند درحاليکه قرار بود دراين کنفرانس به طور کامل درباره مسائل دولت و کنگره و مشکلات اقتصادي صحبت کند.
در اين باره سوزان رايس مشاور امنيت ملي آمريکا با فريد زکريا مجري برنامه ي جي پي اس گفتگو کرد.
مجري: مي‌توانيد به ما بگوئيد که اين تماس تلفني چگونه رخ داد؟
عباس بازدید : 175 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)
وزارت خارجه امریکا متن کامل اسنادی را که محتوای ملاقات‌ها میان محمد جواد ظریف و جان کری و همچنین مکالمه تلفنی اوباما و دکتر روحانی را منتشر کرد.
به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از سايت ایران هسته ای- وزارت خارجه امریکا متن کامل اسنادی را که محتوای ملاقات‌ها میان محمد جواد ظریف و جان کری و همچنین مکالمه تلفنی اوباما و دکتر روحانی را منتشر کرد. 
 
متن کامل بیانیه جان کری پس از ملاقات با جواد ظریف را به دو زبان فارسی و انگلیسی در اینجاو اینجا ببینید. 
 
متن پرسش و پاسخ کری با خبرنگاران پس از نشست وزرای خارجه ایران و 1+5 در اینجا منتشر شده است. 
 
بیانیه باراک اوباما پس از مکالمه تلفنی با دکتر روحانی هم در اینجا منتشر شده است. 
 
سرجمع، متن این اسناد حکایت از آن دارد که دولت امریکا با وضعیتی ناباورانه به مجموعه این تعاملات نگاه می کند. 
 
همچنین همه این اسناد نشان دهنده آن است که دولت امریکا منتظر است تا ببیند پیشنهاد عملی ایران در مذاکرات 23 و 24 مهر چه خواهد بود. 
عباس بازدید : 62 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)
گفتگوي تلفني تاريخي"،"اولين گفتگو ميان روساي جمهور ايران آمريکا پس از سال 57"، "در تماس تلفني اوباما و روحاني مطرح شد: توافق هسته‌اي امکان‌پذير است"، "اولين تماس تلفني ايران و آمريکا پس از بيش از 30 سال" و...
به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ در حالي خبر گفتگوي تلفني دکتر حسن روحاني و باراک اوباما در آخرين لحظات سفر هيئت ايراني به نيويورک در فضاي رسانه‌اي منتشر شد که بسياري از سايت‌ها و روزنامه‌هاي جهان اين خبر را در صفحه اول خود قرار دادند.

"گفتگوي تلفني تاريخي"،"اولين گفتگو ميان روساي جمهور ايران آمريکا پس از سال 1979"، "در تماس تلفني اوباما و روحاني مطرح شد: تواق هسته‌اي امکان‌پذير است"، "اولين تماس تلفني ايران و آمريکا پس از بيش از 30 سال" و ....


اين‌ها همه تيترهايي بود که بسياري از خبرگزاري‌ها و روزنامه‌هاي جهان درباره تماس تلفني روحاني و باراک اوباما پرداختند. 
عباس بازدید : 81 چهارشنبه 03 مهر 1392 نظرات (0)


*کیهان


مصافحه کافی نیست باید به شیطان بزرگ باج بدهید!

نشریات آمریکایی تحلیل‌های قابل تاملی درباره تعامل با ایران و احتمال مصافحه تصادفی باراک اوباما با دکتر روحانی منتشر می‌کنند.روزنامه لس‌آنجلس تایمز از قول ری تاکیه عضو شورای روابط خارجی آمریکا نوشت: آمریکا قابل اعتماد بودن روحانی را براساس اقداماتش می‌سنجد و نه براساس سخنان وی.«تاکیه» با اشاره به پیشنهاد یک روزنامه اصلاح‌طلب در ایران به روحانی مبنی بر ابتکار یکجانبه هسته‌ای می‌نویسد: «کلمات آرام‌بخش دولت جدید ایران نظیر تبریک سال نو یهودی موجب کاهش عزم این دولت برای پیشرفت برنامه هسته‌ای نشده است. روحانی در ماه جاری گفت که ایران «سر سوزنی از حقوق مسلم مردم کوتاه نمی‌آید». باید از تلاش روحانی برای تغییر وجهه ایران و آرام کردن لفاظی‌های این کشور استقبال کرد. اما با این حال باید روحانی را با اقداماتش سنجید نه با سخنانش؟ آیا او حاضر است از سوریه خارج شود؟ یا فعالیت‌های هسته‌ای را محدود کند یا به آزادسازی زندانیان بازداشتی بپردازد؟

عباس بازدید : 86 چهارشنبه 03 مهر 1392 نظرات (0)
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين خبرگزاري نوشت: فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه روز سه شنبه در ديدار با دکتر حسن روحاني همتاي ايراني اش علاوه بر تاکيد بر موضع قاطع خود درباره پرونده سوريه قصد دارد رئيس جمهور ميانه رو جديد ايران را هم محک بزند.
رؤساي جمهور دو کشور اوايل عصر در مقر سازمان ملل متحد ديدار خواهند کرد. 
اين خبرگزاري مدعي شد: همچنين احتمال دارد اولاند تنها مقام غربي رده اولي باشد که در شصت و هشتمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل دست رئيس جمهوري ايران را مي فشارد.
مقدمات ديدار دکتر روحاني با اولاند که طرف ايراني برگزاري آن را درخواست کرده است روز دوشنبه با دقت توسط مسئولان هماهنگ کننده روساي جمهوري ايران و فرانسه در حالي برنامه ريزي شد که دستور کار اين نشست مورد توافق هر دو طرف بود.
عباس بازدید : 95 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)

محمود نگهبان سلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در مورد آخرین جزئیات حضور هیات امنای دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش، تحقیقات مجلس گفت: این جلسه در ساعت 14 امروز (سه‌شنبه) با حضور هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزار خواهد شد.   
  
وی در ادامه در مورد جزئیات موارد مورد بحث در این جلسه خاطرنشان کرد: بحث اصلی در این نشست در مورد چرایی عزل فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود که این کار به چه صورتی انجام شده و در مورد جزئیات این مسئله نیز بررسی‌هایی انجام مي‌پذيرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اين مسئله كه سرپرست وزارت علوم در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد به علت وزیر نبودن حق رای نداشته اما رای وی شمارش شده است و آیا این مسئله نیز در جلسه امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: در مورد كم و كيف این مسئله، اطلاعی ندارم اول باید بررسی کنیم که چنین اتفاقی صورت گرفته یا خیر و پس از آن ممکن است پیرامون این مسئله صحبت‌هایی انجام شود.   
  
گفتني است در نشست فوق‌العاده 27 شهريور ماه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، فرهاد دانشجو پس از نزدیک از 20 ماه از رسیدن به ریاست این مجموعه بزرگ علمی، برکنار شد.

بر پایه این گزارش، اعضای هیأت امنای این دانشگاه ـ همان‌گونه که پیشتر گفته شده بود ـ حمید میرزاده یکی از سه نماینده هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی در ترکیب ده نفره هیأت امنا را با شش رأی از مجموع هشت رأی، به سمت سرپرست دانشگاه برگزیده و در ادامه این فرد را گزینه قطعی هیأت امنا برای ریاست دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کردند.

این در حالی است که قبل از اين مسئله اخباری منتشر شد که حکایت از در پیش بودن چنین رویدادی در آینده نزدیک داشت و به رغم تکذیب شدن، تلویحا تأییدی بر ماجرا بود تا جایی که انتشار خبر به سوزاندن این تصمیم تعبیر شد ، ولی گویا این رویکرد هم نتوانست مانع سقوط برادر وزیر علوم سابق و مدیر معرفی شده به جامعه در دوران دولت دهم شود!

عباس بازدید : 75 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، اولين جلسه صبحانه کاري اتاق ايران در دولت يازدهم امروز در محل اتاق بازرگاني ايران با حضور ولي الله سيف رئيس کل بانک مرکزي و معاون ارزي و معاونت اقتصادي بانک مرکزي و بخش عمده فعالان اقتصادي کشور برگزار شد رييس کل بانک مرکزي در اين نشست عنوان کرد: در روزهاي اخير با خبرهاي خوشي که رسيده قيمت ارز کاهش يافته است و اين کاهش هيچ دليل خاص اقتصادي و منطقي ندارد. 

 وي همچنين گفت:اگر قيمت ارز بيش از اين کاهش يابد به صلاح نيست و بعيد است بيش از اين کاهش يابد. 

 در اين جلسه فعالان اقتصادي با ارائه مشکلات خود به مسئولان بانک مرکزي گفتگوي کاري اقتصادي را براي بهبود عملکرد بخش توليد و در نهايت اقتصاد کشور برگزار کردند.

عباس بازدید : 82 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

كف‌زدن آمريكايي‌ها براي سخنان روحاني نشانه تاييد اصول منطقي ماست!

منصور حقیقت‌پور، نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اينكه حتما آقای رئیس‌جمهور با مقام معظم رهبری همه موارد را هماهنگ کرده‌ است، گفت: تصور می‌کنم دو اتفاق در این سفر بیفتد، نخست اینکه با این وضعیت آمریکايي‌ها در زمان سخنرانی رئيس‌جمهور ایران جلسه را ترک نکنند و اینکه ما منتظر هستیم آمریکاییان بعد از سخنرانی روحانی برای وی دست بزنند که اگر برای وی دست بزنند یعنی اصول منطقی، عقلی و درست ما را تأیید کرده‌اند.

عباس بازدید : 86 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)

فرماندهی نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه دکتر روحانی به عنوان رئیس‌جمهور دولت یازدهم از توانمندی‌های انقلاب مطلع بوده و از قبل از

انقلاب جزء فعالان بوده است، گفت: رئیس‌جمهور کشورمان به قانون مسلط است بنابراین به گفته وی منافع حیاتی جمهوری اسلامی

چیزی نیست که کوتاهی و کم‌کاری درباره آن کرد، بنابراین دکتر روحانی با پشتوانه محکم به نیویورک پا گذاشته است، امیدواریم با نتایج

خوبی از نیویورک بازگردد.

به گزارش خبرنگار دفاعی_امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار دریادار علی فدوی در نشست خبری رونمایی از فیلم مستند "آب‌های جوشان" به کارگردانی محمد دبوق ساخته شده و نگاهی به توانایی‌های فنی و نظامی رزم‌آوران ایران اسلامی است، اظهار داشت: هنر برای این است که جلوه‌ای از واقعیت را به تصویر بکشیم؛ هشت سال دفاع مقدس توانمندی زیادی بوجود آورده اما نتوانستیم آنرا آن طور که باید و شاید در اختیار مردم قرار دهیم.

عباس بازدید : 74 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ بارک اوباما ، رییس جمهور آمریکا سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل را آغاز کرد . 


وي در آغاز سخنراني خود اظهار داشت:سازمان ملل طي ساليان دراز با آزمايش هايي روبرو شده وهم اكنون با چالش هاي جديد مواجه شده است.
رئيس جمهور آمريكا با بيان اينكه آمريكا پس از رفع شدن خطر سازمان القاعده،افغانستان را ترك خواهد كرد افزود:خطر تروريسم همچنان در حملات "نايروبي،پاكستان وعراق" آشكار است.

وي ادامه داد:القاعده به شبكه هاي منطقه اي تقسيم بندي شده وتهديد خطرناكي براي تمامي دولت هاي جهان به شمار مي رود.
عباس بازدید : 80 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل امروز با سخنرانی بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل آغاز به کار کرد در اولین روز جلسه مجمع عمومی در دو نوبت صبح و عصر 34 نفر از نمایندگان و سران کشورهای مختلف به بیان دیدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف جهانی می‌پردازند.

باتوجه به اهمیت "نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل" که اصلی‌ترین رکن "سازمان ملل" می‌باشد و بصورت سالانه از سه‌شنبه سومین هفته سپتامبر برگزار می‌شود.

 

اما نکات و ابهاماتي در چگونگي سخنراني‌هاي مقامات عالي رتبه جهان در نشست عمومي سازمان ملل وجود دارد که در اين گزارش به برخي از آن‌ها پرداخته خواهد شد و سعي مي‌شود به سوالات زير پاسخ داده شود: 

عباس بازدید : 89 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (1)
دبیر ستاد تخلفات فوتبال در خصوص گفته‌های رویانیان گفت: ما نامه کتبی به باشگاه پرسپولیس ارسال کردیم تا مستندات لازم در مورد پشت پرده‌های فوتبال و درخواست 60 میلیون یک داور از این باشگاه را ارائه کند.
محمد علیپور در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: بر اساس برنامه، ما اعضای ستاد تخلفات فوتبال ظهر فردا جلسه داریم به همین خاطر به باشگاه پرسپولیس مهلت 48 ساعته دادیم تا گزارشات و مستنداتشان را ارائه کنند تا ما در این جلسه بررسی کنیم.

دبیر ستاد تخلفات فوتبال در ادامه اظهار داشت:  یک بخش از گفته های رویانیان مدیر عامل  پرسپولیس مربوط به عملکرد نامناسب قهرمانی، داور بازي پرسپوليس - سپاهان است که  کمیته داوران در این خصوص تصمیم می گیرند زيرا ما وارد بخش داوری نمی شویم و ارتباطی با ما ندارد.

وي بیان کرد: پرسپولیسی ها مدعی هستند که يک داور پیشنهاد 60 میلیون تومان به آنها کرده است ما از باشگاه پرسپولیس خواستیم که مستندات را در این مورد ارائه کند. اگر پرسپولیسی ها مستندات نداشته باشند به طور حتم با آنها برخورد قانونی کنیم به هر حال اگر باشگاه پرسپولیس بر اساس حدس و گمان مطالبی را مطرح کرده باشند اقدامشان تخلف محسوب می شود.
عباس بازدید : 83 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)
به دور از تمام پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌ها، بايد ديد دیپلمات کهنه‌کاری که هم‌اکنون در قامت ریاست جمهوری ایران راهی نیویورک شده است، خواهد توانست تا در 24 سپتامبر باری دیگر با تدبیر خود توجه تمام جهانیان را به خود جلب کرده و در راستای تامین منافع ملت ایران شگفتی دیگری بیافریند یا خیر؟
به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحانی" در 24 خرداد 92 با طرح شعار تنش‌زدائی در حوزه سیاست خارجی و وعده بهبود روابط با سایر کشورهای جهان موفق به کسب اکثریت آراء مردم شد و به این ترتیب یازدهمین رئیس جمهور ایران اسلامی گردید.

این پیروزی در حالی بود که بسیاری از رسانه‌های جهانی و ناظران بین‌المللی به دقت روند انتخابات ایران و نتیجه آن را زیر نظر داشتند.
عباس بازدید : 85 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)

 

آیدین سیار در روزنامه قانون نوشت:
در راستای سفری که تیم ریاست جمهوری در روزهای آینده به نیویورک خواهد داشت، دفتر رئیس جمهور سابق طی نامه ای به حسن روحانی تجربیات گرانسنگ خود را به زور در اختیار رئیس جمهور گذاشتمتن این نامه به شرح زیر است:
توضیح: از آنجایی که آقای احمدی نژاد مدتی است سخنرانی نکرده ، قسمت‌هایی از نامه اش را با لحن سخنرانی نوشته تا دور بودن از میادین به تسلطش خللی وارد نکند.
جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، سلام علیکم. من از شما سوال می‌کنم. حال شما چطور است؟ خوش می‌گذرد؟ خب خدا را شکر. باید هم خوش بگذرد. پروژه‌های پایان یافته، دولتِ پاکیزه، کشورِ فضایی، دستاوردهای جهانی، عَدالت اجتماعی، ثروت فراواااان، بدهی‌های صاف شده ... با این چیزهایی که ما برایتان گذاشته ایم چرا باید بد بگذرد؟ (الان دارم می‌خندم و چشم‌هایم ریز شده) جناب آقای روحانی همانطور که می‌دانید حضور در عرصه بین المللی و مراودات جهانی احتیاج به تجربیات فراوان دارد. امروز می‌خواهم تجربیات خودم را در اختیار شما بگذارم. مورد اول این است که وقتی آدم به مسافرت می‌روووود ... به جای دوردستی می‌روووود...
عباس بازدید : 144 یکشنبه 31 شهریور 1392 نظرات (0)
جدیدترین دستاوردها و ادوات دفاعی جمهوری اسلامی ایران، امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح به نمایش در آمد.
به گزارش خبرنگار دفاعی  ـ امنیتی باشگاه خبرنگاران، جدیدترین دستاوردها و ادوات دفاعی جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح به نمایش در آمد.

در زیر به تفکیک، نام تجهیزات به نمایش گذاشته شده نیروهای مختلف ارتش و سپاه آمده است:

 تجهیزات نیروی زمینی ارتش عبارتند از: محموله خودرویی نیروی زمینی ارتش، تجهیزات دفاعی جدید، ادوات زرهی، خودروهای سبک تهاجمی رنجر، تفنگ تیرانداز 145 شاهر ویژه رزم زمینی جنگ ناهمطراز، خودروهای تاکتیکی سفیر شامل موشک‌های ضد تهدیدات سخت، خودروهای نینوا و نفربرهای آن، خودروهای 4*4 تاکتیکی، نفربرهای BTR82 و N113، خودروهای رزمی شناسایی صیاد، تانک اسکورپین، خودروهای دور سنگین و مجهز به پیشرفته‌ترین سامانه‌های مخابراتی، انواع تانک‌های مبارز ایرانی، تانک چیفتن بهینه سازی شده، تانک ریکاوری و مجهز به سامانه‌های کنترل آتش و لیزری که براساس الگوهای روز دنیا ارتقا یافته‌اند، 

تعداد صفحات : 52

درباره ما
Profile Pic
رهسپاریم با ولایت تا شهادت (ما اهل کوفه نیستم علی تنها بماند) لبیک یا خامنه ای ( منتظر نظرات و انتقاد ات سازنده ی شما عزیزان برای هرچه بهتر شدن سایت هستم با تشکر ( عباس مدیریت سایت)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1545
  • کل نظرات : 121
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 92
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 258
  • باردید دیروز : 88
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,047
  • بازدید ماه : 5,705
  • بازدید سال : 33,200
  • بازدید کلی : 379,307
  • مطالب خواندنی


    قطب

    از القاب شايعه حضرت ولي عصر (عج) در نزد عرفا و صوفيان است. «در اصطلاح تصوّف، (قطب) کسي است که منظور نظر خداي تعالي است در همه زمانها و طلسم اعظم به او داده شده است، و او در کون و اعيان ظاهر و باطن ساريست چون سريان جان در کالبد، قسطاس فيض در کف او و افاضه روح حيات بر کون اعلي و اسفل در دست اوست. وي تنها انسان کاملي است که به نظر صوفيان احاطه اش به جميع آدميان محقّق است و همه مقامات و حالات تصوّف را مي دانند. او عقل عالم امکان است و تصرّف وي در عقول براي صوفيان مسلّم است».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    ابومحمد

    کنيه ي حضرت قائم (عج) است.

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    زنان آخرالزمان

    رسول گرامي اسلام صلي الله عليه وآله در وصف برخي از زنان آخِرُالزّمان چنين مي فرمايد: «چگونه مي شود حال شما هنگامي که زنان شما فاسد شوند و جوانان تان فاسق و شما نه امر به معروف مي کنيد و نه نهي از منکر!» به پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله گفته شد: آيا اين چنين خواهد شد؟! آن حضرت فرمود: «بله و بدتر از آن نيز خواهد شد». امام علي عليه السلام نيز مي فرمايد: «در آخِرُالزّمان و نزديک شدن قيامت - که بدترين زمان ها است - زناني ظاهر مي شوند که برهنه و لخت هستند! زينت هاي خود را آشکار مي سازند، به فتنه ها داخل مي شوند و به سوي شهوت ها مي گرايند! به سوي لذت ها مي شتابند، حرام هاي الهي را حلال مي شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود».

    دریافت کد دانشنامه مهدویت
    مهدویت امام زمان (عج)
    • ظلم
    • امام على عليه السلام:
    • «أَعدَلُ النّاسِ مَن أَنصَفَ مَن ظَلَمَهُ»

    • عادل ترين مردم كسى است كه با كسى كه به او ظلم كرده با انصاف رفتار كند.

    • غررالحكم، ج2، ص435، ح3186
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • حرص
    • امام على عليه السلام:
    • «إِنَّ البُخلَ وَالجُبنَ وَالحِرصَ غَرائِزُ شَتّى يَجمَعُها سوءُ الظَّنِّ بِاللّه»

    • به درستى كه بخل و ترس و حرص، غريزه ها و تمايلات متعدد و پراكنده اى هستند كه سوءظن به خداوند آنها را جمع مى كند.

    • كافى، ج8، ص 243، ح337
    دریافت کد حدیث موضوعی
    • نیکوکاری و سخاوت
    • پيامبر صلى لله عليه و آله:
    • «اِنَّ اَسْرَعَ الْخَيْرِ ثَوابا البِرُّ وَ اِنَّ اَسْرَعَ الشَّرِّ عِقابا البَغْىُ»

    • پاداش نيكوكارى زودتر از هر كار خوب ديگرى مى رسد و كيفر ستم و تجاوز زودتر از هر كار بد ديگرى گريبان مى گيرد.

    • خصال، ص 110، ح 81
    دریافت کد حدیث موضوعی
    حدیث موضوعی
    • نام عملیات:
      تحریر القدس
    • زمان عملیات:
      1 بهمن 1362
    • مکان عملیات:
      جنوب غربی شهر مرزی مریوان – جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      لشکر انصارالحسین (ع) از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      آزادسازی بلندیهای مهم منطقه و گمراه کردن دشمن از طرح عملیات خیبر
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      ظفر 2 (ایذایی)
    • زمان عملیات:
      5 تیر 1364
    • مکان عملیات:
      منطقه عمومی پنجوین عراق - جبهه شمالی جنگ
    • ارگان عمل کننده:
      نيروي‌ زميني‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      صدها
    • اهداف عملیات:
      انهدام توان رزمی نیرهای دشمن
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    • نام عملیات:
      بیت المقدس 6
    • زمان عملیات:
      27 اردیبهشت 1367
    • مکان عملیات:
      شمال‌ شهر ماووت‌ کردستان‌ عراق‌ و بلندی‌های‌ شیخ‌ محمد، آسوس‌ و استروک‌
    • ارگان عمل کننده:
      نیروی‌ زمینی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌
    • تلفات دشمن:
      (کشته، اسیر، زخمی)
      2400
    • اهداف عملیات:
      پیشروی‌ و استقرار مناسب‌ نیروها در شمال‌ منطقه‌ سلیمانیه‌ عراق‌ و تکمیل‌ عملیات‌ انجام‌ شده‌ در منطقه‌ عملیاتی‌ ماووت‌ و امکان‌ خروج‌ معارضان‌ کرد عراق‌ از مناطق‌ تحت‌ هجوم‌ ارتش‌ عراق
    دریافت کد کارنامه عملیات‌ها
    جنگ دفاع مقدس
    غلاف

    پوشش ابداعي زندانيان سياسي، داراي دو لايه پارچه اي و پلاستيكي كه به شكل كيسه، طراحي و دوخته شده بود و براي جلوگيري آلودگي لباس در مواقع احتلام، مورد استفاده قرار مي گرفت. اين كيسه از سوي زندانيان اصطلاحاً غلاف ناميده مي شد.

    دریافت کد یادگار انقلاب
    بند يك و هفت قصر

    متهم را پس از اتمام بازجويي و تكميل پرونده ابتدا از كميته به قرنطينه و سپس به اين بند مي فرستادند. پس از دادگاه اگر حبس بالا گرفته بود به ساير بندها مي فرستادند. محكوميت هاي كم را در يك و هفت نگاه مي داشتند. در اين بند معمول ازندانياني را كه مدت محكوميت شان از يك سال كمتر و يا هنوز مشخص نشده بود، نگهداري مي كردند. بند يك از يك راهرو به عرض 2 متر تشكيل مي شد كه نصف اين عرض را تخت هاي سه طبقه اشغال كرده بود.در طول اين راهرو اتاقها قرار داشتند كه عرض آنها يك متر و طول آن حدود3 متر بود و گاه طول آنها از قد يك انسان معمولي نيز كوتاهتر بود.

    دریافت کد یادگار انقلاب

    نام ذکر روز


    ذکر روزهای هفته

    بايد جوان‏ها را تشويق كرد كه راه خدمت به اسلام و انقلاب را ادامه دهند و هيچ وقت از قرآن و دستوراتش فاصله نگيرند.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید محمد قلى روز فراخ
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا

    قلبم آكنده از عشق پيوستن به الله و رسول خدا و حسين بن علي مي‌باشد. آنجا كه خداي متعال خودش وعده فرموده من اين راه پرافتخار را كه ائمه اطهار و عاشقان الله پيموده‌اند با شناخت انتخاب و پذيرفته‌ام و داوطلبانه و با تلاش بسيار موفق شدم به جبهه اعزام شوم كه يا بكشم و يا به گفتة‌ رهبرم سينه‌ام را آماج گلوله‌اي دشمن قرار دهم و كشته شوم، و در هردو صورت پيروزي با ماست.

    فرازی از وصیت‌نامهشهید مجيد طالبي
    دریافت کد وصیت‌نامه شهدا
    وصیت شهدا